تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رسول اكرم صلى الله عليه و آله گروهى را كه كشت و كار نمى كردند، ديدند و فرمودند: شم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816510177




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبير دومين همايش بومي‌سازي در صنايع نفت، گاز و پتروشيمي:بخش خصوصي بخش توانمندي است كه نشان داده است از عهده اجراي پروژه‌هاي بزرگ برمي‌آيد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: دبير دومين همايش بومي‌سازي در صنايع نفت، گاز و پتروشيمي:بخش خصوصي بخش توانمندي است كه نشان داده است از عهده اجراي پروژه‌هاي بزرگ برمي‌آيد
توان و استعدادي كه در ايرانيان وجود داشته توانسته كشور را هميشه در مقاطع حساس از بحران خارج نمايد و نشان از آن دارد كه ايرانيان هر وقت خواسته‌اند توانسته‌اند و انجام كارهاي بزرگ و شگفت شگردشان بوده است. اكنون كشور در موقعيتي قرار گرفته كه با اتكا به نيروي علمي، فني و انساني داخلي خود مي‌توان در مسير توسعه شتاب گرفت.


مسايل حوزه نفت، گاز و پتروشيمي نيز از اين قاعده مستثني نيست. اعتماد و تكيه به دانش، فن، و نيروهاي بومي مي‌تواند صنعت نفت و صنايع وابسته را از بحران‌هاي احتمالي ناشي از وابستگي به بيگانگان قرار است دومين همايش ملي توسعه بومي‌سازي در صنايع نفت، گاز و پتروشيمي در روزهاي 5 و 6 آذرماه با حضور مقامات مختلف كشور در تالار همايش‌هاي مهمانسراي عباسي اصفهان برگزار شود و به همين مناسبت با آقاي محسن نادري دبير اين همايش گفت‌وگويي انجام گرفته كه ماحصل آن تقديم شما مي‌گردد.
جناب آقاي نادري براي شروع، گزارش مختصري از مراحل مقدماتي برگزاري همايش را ارائه بفرمائيد.
پس از برگزاري موفق همايش اول در سال 1385، شركت‌ها و ارگان‌هاي مختلف براي برگزاري دومين همايش ابراز تمايل كردند. از اين‌رو براي برگزاري همايش دوم فعاليت‌ها از اواسط سال 1386 شروع شد و طي مكاتبات فراواني كه با مقامات كشوري و بخش‌ها و شركت‌هاي حوزه نفت، گاز و پتروشيمي صورت گرفت، شعارها و محورهاي همايش مورد توجه و استقبال واقع شد. به طوري كه احساس مي‌شود محورهاي همايش دغدغه آنها هم بوده است و از خرداد 87 مراحل عملياتي شدن همايش آغاز شده است.
عنوان همايش، توسعه بومي‌سازي در صنايع نفت، گاز و پتروشيمي است. شما تا چه حد اين بومي‌سازي را امكان‌پذير مي‌دانيد؟
متأسفانه بخش زيادي از سرمايه‌گذاري‌ها و خصوصاً تأمين كالاهاي مربوط به پروژه‌هاي نفتي، گاز و پتروشيمي از خارج كشور تأمين مي‌گردد كه با توجه به شرايط حال حاضر جهاني و به‌ويژه تحريم‌هاي اقتصادي كه شرايط حساسي را براي كشور رقم زده است شعار «تهديدها را به فرصت تبديل كنيم» يكي از دغدغه‌هاي اصلي مسوولان كشور شده و هيچ راهي جز اجراي پروژه‌ها توسط شركت‌هاي ايراني نداريم و چون در حوزه نفت، گاز و پتروشيمي پروژه‌هاي عظيم و ملي بسياري در حال انجام است اين نياز به شدت احساس مي‌شود كه انجام اين‌گونه پروژه‌ها بايد به نيرو، دانش و مديريت داخلي و بومي متكي باشد. بنابراين با توجه به حمايت و حضور ارگان اصلي نظام مانند مجمع محترم تشخيص مصلحت نظام، دولت محترم و مجلس محترم شوراي اسلامي، اين همايش مي‌تواند استراتژي و مسير جهش توسعه بومي‌سازي در اين بخش را محقق سازد.
شما برگزاركننده اولين همايش در اين زمينه نيز بوده‌ايد، دستاوردهاي همايش اول چه بود؟
با توجه به اينكه براي اولين‌بار اين همايش برگزار مي‌شد دستاوردهاي مهمي داشت كه اين دستاوردها الزام برگزاري دومين همايش را نيز در پي داشت. يكي از دستاوردها اين بود كه شركت نفت و گاز پارس كه يكي از بزرگترين شركت‌هاي توسعه‌اي جهان و بزرگترين كارفرماي پروژه‌هاي نفت و گاز كشور (در پارس جنوبي) است، در همايش و نمايشگاه قبلي به شركت‌هاي داخلي اجازه ورود به مناقصه‌هايي به ميزان بيش از 12 ميليارد دلار را صادر كرد و باعث شد صنايع داخلي به خودباوري در زمينه اجرايي پروژه‌هاي بزرگ برسند.
براي برگزاري اين همايش چه دستگاه‌هايي از شما اعلام حمايت كردند؟
زماني كه مكاتبات در مورد قصد برگزاري همايش صورت گرفت نهادها و شركت‌هاي زيادي حمايت خود را اعلام كردند كه اين باعث اميدواري بيشتري براي رسيدن به اهداف همايش مي‌شود. حاميان اصلي عبارتند از: مجمع محترم تشخيص مصلحت نظام – دفتر همكاري‌هاي فناوري رياست جمهوري – مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي – وزارت نفت – وزارت صنايع و معادن – بانك مركزي – شركت ملي نفت ايران – شركت ملي صنايع پتروشيمي – شركت نفت و گاز پارس – شركت ملي حفاري ايران – شركت پشتيباني ساخت و تهيه كالاي نفت تهران – پژوهشگاه صنعت نفت – جهاد دانشگاهي – شركت مهندسي و توسعه نفت – SPEC – شركت پالايش نفت لاوان – شركت پالايش نفت شيراز – شركت پالايش نفت تهران – شركت پالايش نفت تبريز – شركت پالايش نفت بندرعباس – شركت ملي گاز ايران – شركت مهندسي و ساخت تأسيسات دريايي ايران – پترو پارس – قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء – شركت مهندسي نيروي نفت و گاز سپانير – سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس – شركت نفت و گاز اروندان – شركت خطوط لوله و مخابرات ايران – شبكه خانه‌هاي صنعت و معدن ايران – انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت ايران – شركت پتروشيمي اصفهان – انجمن سازندگان تجهيزات صنعتي ايران (ستصا) – گروه مهندسي و ساختمان صنايع نفت – GS - سازمان صنايع و معادن استان اصفهان و حاميان رسانه‌اي عبارتند از: شبكه اطلاع‌رساني نفت و انرژي (شانا) – روزنامه دنياي اقتصاد – هفته‌نامه دانش نفت – خبرگزاري فارس – ماهنامه بين‌المللي نفت و انرژي – ماهنامه اقتصادي اقتصاد ايران – استصنا – ماهنامه انجمن سازندگان تجهيزات صنعتي ايران (ستصا).
آيا شخصيت‌‌هاي كشوري هم در اين همايش حضور پيدا خواهند كرد؟
بله، شخصيت‌هاي كشوري حتماً در اين همايش حضور دارند كه متعاقباً نام افراد اعلام خواهد شد.
چه فعاليت‌هاي جانبي در حاشيه همايش برگزار خواهد شد؟
ابتكارات جديدي در جهت هرچه بهتر و كاربردي كردن اين همايش بكار گرفته شده است. طراحي سالن مشاوره VIP جهت مذاكرات مستقيم صنعت و كارفرما با هدف طرح مسائل و رفع مشكلات صنعتگران – سالن پرزنت براي معرفي صنعتگران – نمايشگاه جانبي و...
مقالات رسيده به دبيرخانه همايش چگونه داوري و انتخاب مي‌شوند؟
با توجه به اينكه مقالات مهمي به دبيرخانه ارسال شده تلاش خواهد شد داوري به بهترين وجه صورت پذيرد و هيات داوري متشكل از 2 نماينده از مجمع تشخيص مصلحت نظام، 2 نماينده از دفتر همكاري‌هاي فناوري رياست جمهوري و 1 نماينده از دبيرخانه مي‌باشد. مقالات مورد تائيد در بولتن همايش چاپ و همزمان با برگزاري همايش توزيع مي‌شود و مقالات برتر از سوي مجمع تشخيص مصلحت مورد تشويق قرار مي‌گيرند.
به نظر شما در راستاي بومي‌سازي بيشترين نقش را بخش خصوصي مي‌تواند داشته باشد يا بخش دولتي؟
ابتدا بايد به اين موضوع واقف باشيم كه بخش خصوصي كشور، بخش توانمندي است كه نشان داده است از عهده اجراي پروژه‌هاي بزرگ برمي‌آيد و براساس سياست‌هاي ابلاغي اصل 44 از سوي مقام معظم رهبري اين بخش بايد قسمت اعظمي از اين نقش را بر عهده داشته باشد منتها در اين ميان از نقش نظارتي دولت نبايد غافل شويم چون دولت و همچنين مجلس مي‌تواند با وضع قوانين و آئين‌نامه‌هاي جديد و اصلاح و تغيير قوانين و آئين‌نامه‌هاي انعطاف‌ناپذير در مورد بخش خصوصي، كمك شاياني به تحقق اين مهم داشته باشند.
سال‌هاي بعد نيز شاهد برگزاري چنين همايشي خواهيم بود؟
بله، انشاءالله تمام تلاش ما معطوف به اين است كه برگزاري اين همايش در سال‌هاي آينده استمرار داشته باشد.
چالش‌هاي فراروي بومي‌سازي چه چيزهايي مي‌تواند باشد؟
به نظر من مهمترين چالش اعتماد كارفرمايان به بخش خصوصي است كه حركت به سمت بومي‌سازي نيازمند اين مهم به عنوان يك اصل است و همچنين وجود قوانين و آئين‌نامه‌هايي است كه ورود بخش خصوصي به پروژه‌هاي داخلي را محدود كرده كه اميدواريم با توجه به حضور مقامات عاليرتبه در اين همايش اين مشكل برطرف يا حداقل تعديل گردد.
و به عنوان آخرين سوال چه امكانات رفاهي براي ميهمانان و مدعوين در نظر گرفته شده است؟
دبيرخانه همايش با كمك و حمايت مسوولان استان تمام تلاش خود را جهت رفاه حال ميهمانان و مدعوين عزيز انجام خواهد داد و در اين راستا كليه امكانات موجود در استان بكار گرفته شده است.
www.ogc.ir
 چهارشنبه 1 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 376]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن