تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816664434




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اضطراب مدرسه و نحوه مواجهه والدين با اين معضل


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: اضطراب مدرسه و نحوه مواجهه والدين با اين معضل
با شروع ماه مهر و بازگشايي مدارس، عده اي از والدين با كودكان خود دچار مشكل مي شوند كه يكي از اين مشكلا ت بهانه گيري كودكان در مورد رفتن به مدرسه است. بسياري از آنها از همان روزهاي اول با رفتن به مدرسه مشكل دارند و عده اي ديگر پس از گذشت چند روز از بازگشايي مدارس دچار اين مشكل مي شوند، كه بايد دلا يل آنها را پيدا و سعي در رفع آن داشته باشيم.
يكي از اين دلايل اضطراب كودكان هنگام رفتن به مدرسه است. دلايل متعددي وجود دارد كه چرا كودكان 6-5 ساله از رفتن به مدرسه مي گريزند، مهمترين و معمول ترين نارضايتي آنها عبارتند از: «من مي خواهم فقط در خانه بمانم!» بعضي كودكان در اين سن به زمان بيشتري براي سازگاركردن خود با قوانين و محيط هاي جديد نياز دارند.
بازگشايي مدارس پس از تعطيلات تابستاني، به دنيا آمدن خواهر يا برادر، بيماري و يا مرگ يكي از اقوام مي تواند باعث اضطراب و دلشوره كودك شود، حتي بچه اي كه قبلا اين طور نبوده ، ممكن است دچار اين اضطراب ها شود. براي رفع اين مشكل با فرزندتان درباره آنچه كه در روزهاي مدرسه انجام مي داده صحبت كرده و روي نكات مثبت و جالب توجه تاكيد بيشتري كنيد. ساعات روز او را طوري برنامه ريزي كنيد تا احساس رضايت بيشتري كند. استفاده از وسايل كوچك و جالبي كه به طور چشمگيري باعث كاهش اضطراب و تقويت اعتماد به نفس او مي شود بسيار موثر است.
عامل ديگري كه سبب فرار كودكان از مدرسه مي شود همان ترس از مدرسه است.
بعضي كودكان 6 ساله به طور عجيبي از مدرسه مي ترسند و مدام بهانه گيري مي كنند و به مادرشان مي گويند: «من به مدرسه نمي روم و در خانه مي مانم». ترس اين كودكان ممكن است دلايل متعددي داشته باشد از جمله ترس از سوار شدن سرويس، دعوا كردن با دوستش، توبيخ شدن توسط معلم، قادر نبودن به بستن بندهاي كتاني (كفش) يا مسخره كردن او به خاطر عينكش.
براي كمك به كودك تان بايد با معلم او صحبت كنيد و شيوه جديدي را براي حل مشكل كودكتان پيدا كنيد. به عنوان مثال اگر او را مسخره مي كنند، به معلمش بگوييد تا با بچه هاي ديگر صحبت كند. اگر از سرويس مدرسه مي ترسد با راننده سرويس تماس بگيريد و از او بخواهيد كه فرزندتان را با اسم صدا كرده و به او خوشامد گويد و اجازه دهد كه او در رديف جلو بنشيند.
عامل ديگري كه كودكان را رنج مي دهد و مانع از رفتن آنها به مدرسه مي شود اين است كه كودك شما فكر مي كند كه مانند ديگران باهوش نيست.
هنگامي كه كودكان براي سلامت جسماني و عقلاني به مراكز سنجش سلامت مراجعه مي كنند، اضطراب آنها به طور فزاينده اي زياد مي شود. در اين مراكز كودكان 5-6 ساله اي هستند كه احساس بدي درباره موفقيت شان در مقايسه با ديگر همكلاسي هايشان دارند.
راه حل اين مساله اين است كه اگر فكر مي كنيد كه فرزندتان به كمك بيشتري نياز دارد، به معلمش بگوييد به او توجه و كمك بيشتري كند يا يك معلم خصوصي برايش بگيريد. به جاي اين كه سعي كنيد خودتان معلم كودك تان شويد همانند يك راهنماي خوب عمل كرده و به آن كاري كه فرزندتان خوب انجام مي دهد، تكيه كنيد. او را مطمئن سازيد كه در صورت اشتباه انجام دادن كاري هيچ مساله اي پيش نميآيد و تنها انتظاري كه از او داريد اين است كه سعي كند بهترين باشد. در انتها سعي كنيد كه كودك را به مدرسه و محيط آن علاقه مند كنيد.
اين راهها را براي تشويق كودك به منظور به مدرسه رفتن بيازماييد. با نظري مساعد درباره مدرسه صحبت كنيد. روزهايي را كه قرار است اتفاق خاصي در مدرسه بيفتد يا برنامه خاصي در مدرسه وجود دارد در تقويم علامت بگذاريد، مثلا به كودك بگوييد: «اين هفته قرار است تمام بچه هاي كلاس تان را براي بازديد ببرند. فكر مي كني چه چيزهاي تازه اي ببيني؟ يادت باشد همه چيز را براي من تعريف كني».
اگر دليل خاصي براي دوست نداشتن يا احساس ناراحتي فرزندتان نسبت به مدرسه وجود ندارد لازم است كه شما كمي هوشيارتر و تيزبين تر باشيد تا رفتن به مدرسه براي كودك تان تبديل به يك رويداد هيجان انگيز و لذت بخش شود.
 سه شنبه 30 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 251]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن