تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813041980




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جنبلاط: مصلحت ايران ايجاب مي‌كند كه حزب‌الله به دولت بپيوندد


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: جنبلاط: مصلحت ايران ايجاب مي‌كند كه حزب‌الله به دولت بپيوندد
خبرگزاري آريا- وليد جنبلاط رييس حزب سوسياليست ترقي‌خواه دروزي لبنان كه اكنون در قاهره بسر مي‌برد، با حسني مبارك رييس‌جمهور مصر و احمد ابوالغيط وزير امور خارجه ديدار كرده و درباره تحولات لبنان و منطقه و تلاش‌هاي مصر براي حمايت و بازسازي لبنان گفتگو كردند.

به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از پرس.تي.وي ، جنبلاط پس از ديدار با مبارك گفت: «تحولات لبنان و منطقه را مورد بررسي قرار داديم. لبنان به تدريج به خواسته‌هاي اساسي خود دست مي‌يابد كه مهم‌ترين آنها اعلام برقراري روابط ديپلماتيك و به رسميت شناختن لبنان از طرف سوريه بود. اكنون در انتظار تحقق بقيه خواسته‌ها و اهداف اساسي خود و در صدر آنها، ترسيم مرز و تعيين مالكيت كشتزارهاي شبعا و تشكيل دادگاه بين‌المللي براي رسيدگي به ترور رفيق حريري هستيم».

وي در پاسخ به پرسشي در مورد مزارع شبعا گفت: «ترسيم مرز در منطقه مزارع شبعا نياز به زمان دارد؛ اما بقيه مواردي كه لبناني‌ها درباره آن به توافق رسيدند، مانند انتخاب رييس‌جمهور و تشكيل دادگاه بين‌المللي و برقراري روابط ديپلماتيك با سوريه در مسير اجرايي شدن است».

رييس حزب سوسياليست ترقي خواه با اشاره به نقش مصر در حمايت از حاكميت و وحدت و ثبات لبنان، افزود: «مصر خواهان مشكلات طائفه‌اي و مذهبي براي لبنان نيست و به خوبي مي‌داند كه اين مشكلات تاثير منفي بر لبنان دارد».

جنبلاط درباره آشتي بين حزب سوسياليست ترقي‌خواه و حزب‌الله گفت: «پس از توافقنامه دوحه و ايجاد آرامش داخلي تلاش مي‌كنيم تا با حفظ آرامش با يكديگر گفتگو كنيم و به سوي انتخابات پارلماني برويم».

وي در مورد ديدار بين سيد حسن نصرالله دبيركل حزب‌الله با سعد حريري رييس جريان المستقبل گفت: «اين ديدار عامل مثبتي براي رسيدن به آرامش و ورود به صحنه سياسي به شكل مترقيانه است. اختلاف‌هاي موجود در لبنان نيز سياسي، ديني، مذهبي و طائفه‌اي نيست، بلكه تنها اختلافات سياسي است».

جنبلاط درباره موضوع كشتزارهاي شبعا گفت: «مزارع شبعا بخشي از خاك لبنان است، اما دولت سوريه با امضاي سندي در مورد مالكيت آن مي‌تواند به لبنان كمك كند».

جنبلاط درباره سياست باز گروه 14 مارس در برابر سوريه گفت: «پس از انتخاب رييس‌جمهور در لبنان اكنون و با آغاز روابط ديپلماتيك، گروه 14 مارس سياست درهاي باز را در برابر سوريه اتخاذ كرده و در انتظار ترسيم مرز ميان دو كشور و همچنين روشن شدن نتيجه تحقيقات پيرامون ترور رفيق حريري هستيم».

وي در قاهره در مصاحبه با خبرگزاري فرانسه گفت: «مساله ترسيم مرز بين لبنان و سوريه مساله دشواري است. پس از جنگ سال 2006 لبنان و مصر پيشنهاد دادند كه مزارع اشغالي شبعا تحت سرپرستي سازمان ملل در آيد، ولي سوريه سند رسمي كه لبناني بودن مزارع شبعا را نشان دهد، ارائه نكرد».

رييس حزب سوسياليست ترقي‌خواه دروزي لبنان گفت: «ايران سرپرست حزب‌الله است و مصلحت اين كشور در اين است كه از آشتي و گفتگوها در لبنان حمايت نموده و حزب‌الله را تشويق كند تا روزي به دولت لبنان بپيوندد. سلاح حزب الله در گفتگوهاي ملي به عنوان استراتژي و يا طرح دفاع ملي مطرح خواهد شد».

وي درباره تجمع نيروهاي سوريه نزديك مرز شمالي لبنان گفت: «اين نيروها در داخل خاك سوريه مستقر هستند و ما درصدد دخالت در امور داخلي سوريه نيستم و اين چيزي است كه مربوط به سوريه است».

جنبلاط در پايان گفت: «قبل از انتخابات پارلماني در بهار آينده دو گروه 14 مارس و 8 مارس در مواضع خود باقي خواهند ماند و هيچگونه دسته‌بندي رخ نخواهد داد».
 سه شنبه 30 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن