تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814250342




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش // نمايشگاهي كه همه غرفه هايش شيرين بود


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: گزارش // نمايشگاهي كه همه غرفه هايش شيرين بود
تهران / واحد مركزي خبر /مكتوب 1387/07/30
بفرماييد دهانتونو شيرين كنيد!
اينجا پرطرفدارترين خوراكي دنيا رو مي بينيد !
بازار بچه مدرسه اي ها ‌، امروز گرم بود و آدم بزرگها رو خيلي هم تحويل نمي گرفتن.
انواع بيسكويت ‌، شيريني ‌، شكلات ‌،‌ تافي ،آب نبات ، سوهان و نوشيدني آماده ازمايش بازديد كنندگان بود.
هفت ساله كه نمايشگاه بين المللي شيريني و شكلات برگزار مي شود و هر سال استقبال مردم بيشتر و بيشتر.
در نمايشگاه امسال 520 شركت داخلي و 62 شركت خارجي از 20 كشور مختلف دور هم جمع شده اند تا دهان مردم رو شيرين كنن.
شايد برخي ها مرتب بچه هاشونو از خوردن شكلات نهي كنند كه نخوريد! دندوناتون كرم مي خوره ؛ اما بر اساس نظر كارشناسان تغذيه ،‌شكلات سرشار از منيزيم ،‌اهن ،‌كافئين و ساير تركيبات است و جديدترين يافته ها نشان مي دهد كه شكلات سرعت گردش خون را در مغز بهبود مي بخشد و اكنون كارشناسان برتر جهان نه تنها به بچه ها بلكه به سالمندان هم توصيه مي كنند شكلات بخورند چرا كه در بهبود مشكل فراموشي انها خيلي تاثير دارد .
پاي صحبت توليدكننده هاي شيريني و شكلات مي نشينيم:
صنعتي كه به قول وزير صنايع و معادن حدود 30 درصد از كل صادرات صنايع غذايي را تشكيل مي دهد هنوز متاثر از تصميم گيري هاي دولت است و به قول دبير انجمن صنفي صنايع بيسكويت ‌،شيريني و شكلات ،‌هنوز دولت در بازار مواد اوليه اين صنعت نقش دارد .
برخي توليدكنندگان حاضر در اين نمايشگاه اينگونه اظهار مي كنند كه اين صنعت هنوز دهانشان را شيرين نكرده است و با وجود اينكه بسياري از مواد اوليه مورد نيازشان با كيفيت نسبتا خوب در داخل توليد مي شود اما حاضرند مواد اوليه اي با قيمت پايين تر وارد كنند .
مدير يكي از شركتهايي كه موفق شده است چندين بار صنعتگر و صادركننده نمونه شود و لوح هاي تقدير از وي نيز در غرفه اش به چشم مي خورد مي گفت هم اكنون يك توليد كننده معمولي براي گردش كار شش ماهه ،‌نيازمند حداقل700 ميليون تومان سرمايه درگردش است و در اين شرايط بايد مورد حمايت كامل موسسات اعتباري باشد كه نيست .
با وجود همه مشكلات اما برخي مسئولان از پيشرفتهاي سالهاي اخير در بخش صنعت شكلات و شيريني خبر مي دهند به نحوي كه وزير صنايع و معادن ميزان صادرات انواع محصولات شيريني و شكلات را در سال گذشته 260 ميليون دلار ذكر كرده و معتقد است ‌،صادرات اين محصولات در سال گذشته ،‌17 درصد بيشتر از سال 85 بوده است .
جمشيد مغازه اي دبير انجمن صنفي صنايع بيسكويت ‌،شيريني و شكلات هم معتقد است اين صنعت قابليت دارد تا 500 ميليون دلار صادرات داشته باشد و براي 100 هزار نفر به طور مستقيم و 300 هزار نفر به طور غيرمستقيم اشتغالزايي كند .
وي افزوده است ‌:نبايد از چنين صنعتي كه در سالهاي اخير اين گونه ارزآوري داشته است به عنوان صنعت فانتزي ياد كنيم .
در نمايشگاه سه روزه امسال كه امروز روز پاياني اش را پشت سر مي گذارد تعدادي از غرفه ها هم تصميم داشتند دهان ديابتي هايي را كه دلشان براي شيريني لك مي زد شيرين كنند .
انها در اين غرفه شيريني هاي بدون شكر توليدي خود را به نمايش مي گذاشتند .
مسئول اين غرفه مي گفت :‌شيرين كننده اي به نام سوربيتول در اين شكلاتها وجود دارد كه شيريني ان 60 درصد و در برابر ميكروارگانيسمهاي دهان مقاوم است و نه تنها مصرف ان براي ديابتي ها و افراد چاق هيچ عوارضي ندارد بلكه به سلامت بيشتر دندانها نيز كمك مي كند و مراجع جهاني بهداشت انها را دوست دندان معرفي كرده اند .
نمايشگاه شيريني و شكلات امسال هم با همه شيريني هايش به پايان رسيد اما نبايد يادمان برود كه هنوز ظرفيتهاي بسياري در كشور وجود دارد كه چشم انتظار كارافريناني هستند كه مي توانند با حضور در اين صنعت به توسعه كشور كمك كنند و به قول دبير كل كانون انجمن هاي صنفي صنايع غذايي ‌،بايد ورود پايدار در عرصه جهاني داشته باشيم و اگر انسجامي در توليد و فراوري مواد اوليه صنعت غذا در كشور ايجاد شود نه تنها نياز مصرف كنندگان داخل تامين مي شود بلكه با حضور موفق در بازارهاي جهاني ،‌نام كشور عزيزمان را بلنداوازه خواهيم كرد .

گزارشگر : ‌مهدي نقوي
كد 0001/10107/98
 سه شنبه 30 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 279]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن