تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816406385




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جوادي: تصفيه‌خانه صنعتي فاضلاب عسلويه تا پايان آبان ماه به بهره‌برداري مي‌رسد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: جوادي: تصفيه‌خانه صنعتي فاضلاب عسلويه تا پايان آبان ماه به بهره‌برداري مي‌رسد
خبرگزاري فارس: رئيس سازمان حفاظت محيط زيست كشور از بهره‌برداري‌ تصفيه‌خانه صنعتي فاضلاب عسلويه تا پايان آبان ماه سال جاري خبر داد.


به گزارش خبرگزاري فارس از بابلسر، فاطمه واعظ جوادي پيش از ظهر امروز‌ در جلسه پرسش و پاسخ دانشجويي با عنوان همخواني با طبيعت در دانشگاه مازندران گفت: عدم وجود تصفيه‌خانه‌هاي فاضلاب صنعتي موجب سرازير شدن خطرناك‌ترين پسماندها به درياها و رودخانه‌هاي كشور مي‌شود.
واعظ جوادي با اعلام اينكه در استان خوزستان تقريباً همه پساب‌ها به رودخانه كارون سرازير مي‌شود، خاطرنشان كرد: با افتتاح تصفيه‌خانه صنعتي فاضلاب در پالايشگاه آبادان از ورود هزاران متر مكعب آب آلوده نفتي به آب‌هاي طبيعي اين منطقه جلوگيري شده است.
وي با اشاره به اينكه ساير پتروشيمي‌هاي كشور مانند ماهشهر و عسلويه‌ نيز به تدريج به اين سيستم مجهز خواهند شد، تصريح كرد: در منطقه عسلويه فاضلاب‌هاي صنعتي ‌طي 9 سال اخير 5/1 كيلومتر از سواحل دريا را از موجودات زنده عاري كرده بود.
معاون رئيس جمهور يادآور شد: بر اساس شاخص ارزيابي محيط زيست، كشور ايران در‌ ميان 135 كشور دنيا و 24 كشور منطقه با شاخص مطلق عددي 70 در سال 2006 در رتبه چهارم قرا داشت كه در سال 2008 با وجود افزايش شاخص‌ها از 16 به 25 و كشورها به 144 كشور رتبه ايران به مقام سوم ارتقا يافت.
وي با اشاره به اهداي نشان ويژه سبز به وزراي نفت و صنايع و معادن كشور‌ افزود: اين صنايع با توجه به ماهيت آلايندگيشان نياز به نگرش و برنامه‌ريزي‌هاي مناسب دارند.
واعظ جوادي با اعلام اينكه مراقبت از پراكندگي در استقرار صنايع و حركت به سمت احداث شهرك‌هاي تخصصي براي جلوگيري از آلودگي‌هاي زيست محيطي در دستور كار قرار دارد، تصريح كرد: در سال 84 تنها 35 شهرك صنعتي از اين مجموعه در كشور داراي سيستم فاضلاب صنعتي بودند و اين ميزان اكنون به 70 شهرك افزايش يافته است و قريب به 20 واحد تصفيه شهرك‌هاي صنعتي نيز در حال مطالعه و يا ساخت است.
به گفته وي با سرعت افزايش صد درصدي در ساخت تصفيه‌خانه‌هاي صنعتي فاضلاب اين تعداد تا دو سال آينده به بهره‌برداري مي‌رسد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زست كشور با اشاره به ‌اينكه در سال گذشته هيچ روز ناسالم و هشدار دهنده‌اي را در كشور تجربه نكرده‌ايم، اظهار داشت: با وجود افزايش بيش از 300 هزار خودرو به ناوگان حمل و نقل در كشور با در نظر گرفتن مديريت سوخت و خروج خودروهاي فرسوده از سيستم حمل و نقل و برنامه‌هاي كاهش آلودگي هوا هيچ چالشي به مردم منتقل نشده است.
واعظ جوادي يادآور شد:‌ 250 هزار خودروي فرسوده و 23 هزار موتور‌سيكلت كه از هيچ گونه استانداري پيروي نمي‌كردند، در سال‌هاي اخير از سيستم حمل و نقل كشور خارج شده است و اكنون نيز خروج وسائل حمل و نقل عمومي فرسوده از اين سيستم در دستور كار قرار دارد.
وي اشاره به اينكه در بحث خودور‌سازي در مرحله گذار از يورو 2 هستيم، افزود: با وجود آنكه خودرو‌سازي و فرايند توليد، سرمايه‌بر است، اميدواريم در سال آينده استاندارد يورو 3 در اين سيستم‌ها اعمال شود.
معاون رئيس جمهور از اجراي طرح كاهش تبخير بنزين به عنوان يكي از آلاينده‌ها در كشور خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه كميسيون زيربنايي و معدن دولت، وزارت نفت مكلف شده است 5 ميليارد دلار براي بهسازي و فرآيند گوگرد‌زدايي در پنج پالايشگاه كشور صرف كند.
وي تصريح كرد: وزارت نفت مكلف است تا پايان سال 1390 گازوئيلي با استاندارد يورو 5 توليد كند.
‌به گفته رئيس سازمان حفاظت محيط زيست كشور با توجه به اينكه عمده ميزان تبخير از چهار نقطه مخازن خود شركت، در مسير انتقال، مخزن خودرو و جايگاه‌هاي عرضه بنزين است، بر اساس مصوبه دولت تا پايان سال‌ 1390 تغييرات در مخزن بنزين خودروها براي برگشت دوباره بنزين سرزير شده در سراسر كشور اجرا مي‌شود.
وي با اعلام اينكه براي جشن سي‌امين سال پيروزي انقلاب اسلامي در هر استان بانك ژن 30 نوع خزنده تهيه مي‌شود، خاطرنشان كرد: تاكنون اين امر در هفت استان كشور عملي شده و با انجام خونگيري‌ها و آموزش محيط‌بانان پس از اين دوره تهيه عناصر مورد نياز توسط استان‌ها صورت مي‌گيرد.
وي گفت: بانك ژن به صورت منطقه‌اي در پنج منطقه كشور در دست انجام است كه با احداث ساختمان‌ها و تجهيز آن به دستگاه‌ها اين امر به صورت كامل در كشور انجام مي‌شود.
واعظ جوادي با تاكيد بر اينكه با ورود به فناوري نانو از آن در راستاي رفع آلودگي‌ها بهره مي‌گيريم، يادآور شد: در سال جاري حدود چهار پروژه نانو در دست اقدام است و اين امر در سال‌هاي آينده به صورت جدي‌تر صورت مي‌گيرد.
‌معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست كشور در سلسله نشست‌هاي تخصصي با اعضاي هيئت دولت در دانشگاه مازندران به سئوالات دانشجويان پاسخ گفت.
انتهاي پيام/ص
 سه شنبه 30 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن