تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):زيارت امام حسين عليه السلام را رها نكن و دوستان خود را هم به آن سفارش كن، كه در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813074350




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لايحه ضوابط تاسيس و فعاليت شركتهاي تاكسيراني خصوصي تصويب شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: لايحه ضوابط تاسيس و فعاليت شركتهاي تاكسيراني خصوصي تصويب شد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

لايحه ضوابط تاسيس و فعاليت شركتهاي تاكسيراني خصوصي تصويب شد.

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عباس شيباني، عضو شوراي شهر تهران امروز صبح و در يكصد و سي و هفتمين جلسه علني شوراي شهر تهران ، گفت: طرحي كه در مورد تاكسيها اجرا مي‌شود بسيار بد است و ترافيك را شديدتر كرده و به دليل آن كه بنزين بيشتري به هدر مي‌رود بار سنگيني را به دولت متحمل كرده است در عين حال اين تاكسيها در همه ساعات روز فعاليت نمي‌كنند و گوشه خيابان متوقف هستند.

به گزارش ايسنا، مهدي چمران ــ رييس شوراي شهر تهران ــ در ادامه صحبتهاي شيباني ، افزود: موضوعي كه ما امروز بررسي مي‌كنيم ساماندهي خودروهاي شخصي نيست و به ساماندهي تاكسيهاي خصوصي مي پردازيم ، اما بايد گفت كه متاسفانه روند پروژه وزارت كشور و تبصره 13 در مورد مسافربرهاي شخصي مؤثر و مفيد نبوده است و اين خودروها فقط براي گرفتن كارت سوخت ساماندهي شدند و بعد به زور به سامانه تاكسيراني تحميل شد.

وي خاطرنشان كرد: بايد در مورد تاكسيرانيهاي خصوصي به وجود آمده قبل از آن كه شروع به كار كنند در شوراي شهر تهران تصميم‌گيري مي‌شد، اما متاسفانه اين اتفاق نيفتاده و حالا اين لايحه به شورا آمده است و بايد در مورد اجراي كامل و طولاني مدت آن تصميم بگيريم چرا كه شرايط قبلي براي اين تاكسيرانيها موقت بوده است.

همچنين مرتضي طلايي ــ عضو كميسيون و برنامه بودجه شوراي شهر تهران ــ تاكيد كرد: بر اساس لايحه پيشنهادي شركتهاي خصوصي بايد از پاركينگهاي عمومي بايد استفاده كنند در حالي كه به دليل كمبود پاركينگ در شهر تهران بايد پاركينگ جديدي احداث شود، ضمن اين كه اجاره و تملك اين پاركنيگها هزينه‌اي را به اين شركتها متحمل مي‌كند و آنها نيز اين مبالغ را از رانندگان اخذ مي‌كنند و بايد اين روند اصلاح شود.

وي همچنين به روند ثبت اين شركتهاي تاكسيراني خصوصي كه منوط به داشتن برخي ضوابط مورد نظر تاكسيراني شده است، اشاره كرد و افزود: ثبت يك شركت حق عمومي هر شهروند است و نبايد اين حق را منوط به داشتن ضوابط مورد نظر تاكسيراني كرد و بايد توجه داشت كه اگر اين شركتها ضوابط لازم را داشتند، در آن شرايط براي آنها پروانه صادر شود.

به گزارش ايسنا، در اين جلسه همچنين محمدعلي نجفي ــ عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران ــ نيز خاطر نشان كرد: متاسفانه شرايط اعمال شده براي تاكسيراني خصوصي قبل از تدوين دستورالعمل براي اين شركتها بوده است و به همين دليل نابسامانيهاي را در اين شركتها و نارضايتي را بين رانندگان و مردم ايجاد كرده است.

وي يادآورشد: اگر شرايطي را براي تشكيل اين شركتها در نظر بگيريم كه سخت باشد، قطعا اجرايي نمي‌شود.

وي همچنين در مورد روشن شدن وضعيت آژانسهاي اتومبيل كرايه نيز عنوان كرد: اگر اين لايحه تصويب شود اما تكليف آژانسها روشن نشود، قطعا با مشكل مواجه خواهيم شد و اين ايراد به خود شورا بر مي‌گردد كه نسبت به اين مجموعه بي‌توجهي كرده است.

به گزارش ايسنا، عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران با اشاره به تركيب پيشنهاد شده براي اعضاي هيات مديره اين شركتهاي تاكسيراني تصريح كرد: اگر چنين اجباري را براي فوق ليسانس و ليسانس بودن هيات مديره اين شركتها داشته باشيم به دليل پايين بودن سطح برخي از هيات مديره اين شركتها آنها مجبور مي‌شوند از افرادي صوري با مدركهاي غيرواقعي استفاده كنند، در عين حال در نظر گرفتن 300 مترمربع فضا براي دفتر اين شركتها زياد است و ممكن است اين شركتها توان خريداري و تامين اجاره آن را نداشته باشند.

وي ادامه داد: همچنين پيش‌بيني 500 متر مربع فضاي پاركينگ اين شركتها نيازمند سرمايه‌ قابل توجهي كه بسياري از اين شركتها توان را ندارند و به نظر مي‌رسد پيشنهاد استفاده از پاركينگهاي استيجاري براي اين شركتها مناسب باشد.

در ادامه جلسه همچنين چمران اظهار داشت: قرار بود خيلي بيشتر از اين سازمان تاكسيراني درجه بندي شركتهاي تاكسيراني خصوصي را به شوراي شهر تهران ارائه دهد ، اما هنوز ارائه نشده است .

همچنين قرار بود حداقلي از مشخصات و رتبه بندي را در بين تاكسيرانيها اعمال كنند ، چرا كه اگر تناسبي بين اين شركتهاي تاكسيراني وجود نداشته باشد صرفه اقتصادي بسياري از اين اقدامات اقتصادي حذف مي‌شود.

وي توضيح داد: شركتي كه 40 دستگاه تاكسي در اختيار دارد، قطعا از نظر مالكيت سرمايه‌اي در اختيار، دفتر و پاركينگ و نيز اعمال نظارت بر اين تاكسيها با شركتي كه بيش از يكهزار دستگاه تاكسي را در اختيار دارد متفاوت است و به همان نسبت نيز توقع سازمان تاكسيراني از اين شركتها متفاوت خواهد بود.

به گزارش ايسنا، در اين جلسه كه با غيبت معصومه آباد ــ رييس كميته نامگذاري شوراي شهر تهران ــ‌ به دليل همراهي با شهردار تهران در سفر به ژاپن و استراليا همراه بود، همچنين خسرو دانشجو ــ سخنگوي شوراي شهر تهران ــ نيز غيبت داشت.

همچنين حبيب كاشاني با 60 دقيقه تاخير و احمد مسجد جامعي ــ رييس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران ــ با 35 دقيقه تاخير در جلسه حضور يافتند.

انتهاي پيام
 سه شنبه 30 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن