تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804922837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس ايراني هيأت داوران جايزه‌ي جهاني هانس كريستين اندرسن خبر داد: برگزاري 32 كنگره‌ي ادبيات كودك در سال 2010 در كشور اسپانيا


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس ايراني هيأت داوران جايزه‌ي جهاني هانس كريستين اندرسن خبر داد: برگزاري 32 كنگره‌ي ادبيات كودك در سال 2010 در كشور اسپانيا
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - ادبيات

رييس ايراني هيأت داوران جايزه‌ي هانس كريستين اندرسن از برپايي 32 كنگره ادبيات كودك دفتر بين‌المللي كتاب براي نسل جوان در سال 2010 در كشور اسپانيا خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، زهره قائيني با حضور در شوراي كتاب كودك به منظور ارايه گزارشي از 31 كنگره دانمارك، با بيان اين مطلب گفت: نمايندگاني از كشورهاي بلژيك، انگليس، اوگاندا، چين، اسپانيا، مالزي، روسيه،‌ فلسطين، آلمان، مكزيك و ايران اين دوره را برعهده خواهند داشت.

رييس ايراني جشنواره‌ي اندرسن در ارزيابي كنگره‌ي دانمارك، آن را مفيد ارزيابي كرد و گفت: در جلسه هيأت مديره، پيشنهاد شد تا افرادي از اين پس براي اين جشنواره كانديدا شوند كه اولا از نويسندگان و تصويرگران به نام كشور خود محسوب شوند و حداقل پنج كار برجسته را دارا باشند و از سوي ديگر تمامي آثار آنان به زبان انگليسي به شكل حرفه‌يي ترجمه شده باشند.

وي به كارگاه آموزشي موجود در 31 كنگره ادبيات كودك در دانمارك اشاره كرد و گفت: در اين كارگاه تجربيات موفق برخي از كشورها در ترغيب بچه‌ها به خواندن مورد توجه قرار گرفت؛ از جمله افرادي كه در اين كارگاه مشاركت داشتند نماينده‌اي از كشور آفريقاي جنوبي بود كه مي‌گفت به جز كتاب‌هاي درسي مواد خواندني در اين كشورها بسيار كم است، به ويژه به زبان مادري. متأسفانه خواندن براي لذت در آفريقا هنوز مسأله غريبي است و اغلب مردم سواد لازم در اين زمينه را ندارند.

براساس گفته‌ي رييس ايراني اندرسن تجربيات نماينده‌ي اندوزي در زمينه‌ي آموزش قصه‌گويي و كار با كودكان معلول، مالزي (تقويت نشر)، برزيل (نحوه به دست آوردن كمك‌هاي مالي ) و كرواسي (كتاب درماني در شرايط بحران) از جمله مفاد مطرح شده در اين كارگاه يك‌روزه بودند.

وي هم‌چنين گفت: به عنوان يك ايراني در اين كنگره برخورد واجب ديدم كه راجع به قديمي‌ترين داستان ايراني كه درخت آسوريك است در كنگره صحبت كنم كه خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفت و برخي از كشورها از جمله يونان، سوئد و دانمارك خواهان اطلاعات كامل‌تريناين داستان ايراني 2500با قدمت ساله شدند.

قائيني در بخش ديگري از سخنان خود از دشواري اعطاي ويزا به نمايندگان علاقه‌مند در حضور كنگره‌هاي بين‌المللي خبر داد و گفت: بنا شده است اين اعتراض جهت پيگيري به يونسكو منتقل شود .چراكه در كنگره 2008 نه تنها برخي از نمايندگان كشورهاي مختلف در دريافت ويزا با مشكل مواجه بودند، به برخي از آن‌ها مثل پاكستان اصلا ويزايي داده نشده بود.

وي سپس در ارزيابي كنگره جهاني ibby دانمارك و جايگاه ادبيات كودك در اين كشور به كنگره ادبيات كودك و برگزاري آن در يكي از كشورهاي عضو IBBY به صورت هر دوسال يك‌بارپرداخت ، گفت : امسال دانمارك ميزبان بود. سالانه قريب به دوهزار جلد كتاب كودك در دانمارك توليد مي‌شود كه با توجه به جمعيت اين كشور، رقم قابل توجهي است و از اين تعداد 80 درصد به كتاب‌هاي داستاني و 20 درصد كتاب‌هاي غيرداستاني تعلق دارند .

زهره قائيني با تأكيد بر اين‌كه ادبيات كودك در دانمارك ادبيات تلقي مي‌شود گفت: ادبيات كودك همپاي ادبيات بزرگسال در اين كشور داراي اهميت است و بسياري از صاحب‌نظران در اين كشور در مثال‌ها و گفته‌هايشان به ادبيات كودك استناد مي‌كنند. در روزنامه‌ها و مجلات نيز ستون‌هايي براي معرفي كتاب كودك ديده مي‌شود.

وي گفت: مركز ادبيات كودك كپنهاگن دانمارك در سال 1998 تأسيس شده است و جامعه با خريد بالاي اين كتاب‌ها از ادبيات كودك حمايت مي‌كنند .علاوه بر اين دولت نيز سوبسيدههايي را براي كتاب‌هاي كودكان قابل است و با عطاي مالي به نويسندگاني كه كتاب‌هاي آن‌ها در قفسه كتابخانه‌هاي عمومي و آموزشگاهي قرار دارند، عملا از نويسندگان ادبي خود حمايت مي‌كند.

داور ايراني جايزه اندرسن با اشاره به اين‌كه در كشورهاي اسكانديناوي، مراكز كتاب كودك ارتباط نزديكي را با هم دارند گفت: قديمي‌ترين مركز كتاب كودك در سال 1967 در سوئد تشكيل شد و پس از آن در سال 1978 فنلاند، 1979 در نروژ و در سال 1998 دانمارك به اين مهم پرداختند. بودجه عموم اين مراكز عموما توسط آموزش و پرورش تأمين مي‌شود البته به استثناي مركز كتاب كودك دانمارك كه بودجه آن توسط دانشگاه كپنهاگن تأمين مي‌شود.

به گزارش ايسنا،‌براساس اين خبر نوش آفرين انصاري نيز در ابتداي اين جلسه گفت : امروز تمام كساني كه در نهادهاي غيردولتي كار مي‌كنند به لحاظ مالي در مضيقه هستند . ما از تمام كساني كه راهكاري را براي حل اين مشكل دارند دوستانه طلب مي كنيم كه ما را از نظرات خود بي بهره نگذارند.

اعضاي هيات مديره شوراي كتاب كودك همچنين با اشاره به برپايي سومين دوره آموزش كتابدار كودك در خانه كتابدار گفت: استقبال از اين دوره پررونق نبود. متأسفانه آموزش و پرورش ما نسبت به اهميت كتابخواني آزاد براي بچه‌ها بي‌توجه است و به تبع آن مدارس غيرانتفاعي هم از اين مقوله استقبال نمي‌كنند.

در اين سفرندا موحدي، پيشداد، ترانه مطلوب و شهلا افتخاري كه از سوي ايراني در اين كنگره حضور داشتند گزارش سفر خود را قرائت كردند.

گفتني است ، قرار بود اين جلسه با حضور برگزيدگان و دريافت كنندگان لوح تقدير كنگره‌ي جهاني دانمارك برگزار شود كه تنها نيلوفر تيموريان در اين مراسم حضور داشت و آرمان آرين نامزد ايراني دريافت اين ديپلم افتخار در اين جلسه غايب بود.

كنگره‌ي IBBY دانمارك به صورت دوسالانه برگزار مي شود و از بهترين آثار كشورهاي عضو IBBY در سه بخش تصويرگري، ترجمه و تأليف با عطاي لوح‌هاي تقديري قدرداني مي‌كند. موضوع اصلي اين كنگره «تاريخ در قصه‌ها، قصه‌ها در تاريخ بود» و در آن نويسندگان برجسته‌اي از دانمارك، فرانسه، نروژ، برزيل،فلسطين، كانادا، سوئد و آلمان حضور داشتند.

انتهاي پيام
 سه شنبه 30 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن