تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813099242




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمد شاكري در گفتگو با مهر:عريان در برابر باد در سيما فيلم پيگيري مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: احمد شاكري در گفتگو با مهر:"عريان در برابر باد" در سيما فيلم پيگيري مي شود
احمد شاكري - نويسنده و فيلمنامه نويس از روند نگارش فيلمنامه "عريان ‌در برابر باد" خبر داد كه با اقتباس از رماني به همين نام نوشته وي در سيما فيلم در حال پيگيري است.

به گزارش خبرگزاري مهر، احمد شاكري ضمن بيان اين كه بعد از انتشار رمان " انجمن مخفي" كار تازه اين عرصه انجام نداده است گفت : حدود يك سال پيش قرارداد نوشتن فيلمنامه اي را كه با اقتباس از " عريان ‌در برابر باد" نوشته مي شود با سيما فيلم منعقد كردم، اما بنا به دلايل فني ترجيح دادم كه نويسنده ديگري اين اقتباس را انجام دهد.

وي در پاسخ به اين پرسش كه چرا خود به نوشتن فيلمنامه اقتباسي نپرداخته است گفت: اقتباس يكي از عرصه هاي دشوار در عرصه فيلمنامه نويسي است، از اين رو من ترجيح دادم تا نويسنده اي ديگر به كار بپردازد و كار را پيش ببرد. نكته مهم در اين عرصه آن است كه نويسنده فيلمنامه بتواند با رمان ارتباط برقرار كند.

شاكري همچنين در مورد برپايي جشنواره داستان انقلاب گفت: جشنواره ها به فراخور خودشان داراي مزايايي نسبت به همديگر هستند، اما به هر حال معضلاتي كلي گريبان گير جشنواره هاي ما شده است. يكي از اين معضلات آن است كه اين جشنواره ها نتوانسته اند مخاطب حرفه اي را به گردونه جشنواره و رقابت وارد كنند.

اين نويسنده يكي ديگر از معضلات جشنواره هاي ادبي را در گرايش موضوعي آنها اعلام كرد و گفت : با آنكه ما در عرصه جشنواره هاي ادبي رو به سوي موضوعي شدن حركت مي كنيم اما در اين موضوعات خاص داراي معيارهاي مشخص نيستيم.

وي از موضوعي همچون دفاع مقدس به عنوان رويكرد چند جشنواره ادبي نام برد و افزود: متاسفانه ما در اين مورد داراي معيارهاي مشخصي نيستيم. به عنوان نمونه برخي از نهادها كه در اين عرصه فعاليت مي كند به دليل عدم داشتن معيار درست و روشن گاهي كاملا برعكس عمل مي كنند. يعني به جاي آن كه رمان آنها درباره دفاع مقدس باشد در نقد آن است.
 سه شنبه 30 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن