تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816899320




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام: اخطار 109 محقق و دانشمند ‌نگران‌كننده است


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام: اخطار 109 محقق و دانشمند ‌نگران‌كننده است
اگر اين برنامه تصويب و اجرا شود خواهيم ديد تا چه حد ميدان براي پژوهشگران باز خواهد شد. زمينه‌ امروز كاملا مهياست و نياز به عوامل پيشرفت و رشد يك نياز واقعي محسوب مي‌شود.
آفتاب: رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر دانايي‌محور بودن چشم‌انداز 20 ساله گفت: «‌امروز زمينه كاملا مهياست و نياز به عوامل پيشرفت و رشد يك نياز واقعي محسوب مي‌شود».

به گزارش سرويس سياسي آفتاب، به نقل از ايسنا، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني كه در چهل و هشتمين كنگره سالانه انجمن دندانپزشكي ايران سخن مي‌گفت، در ابتداي سخنانش با اشاره به آيات ابتدايي سوره مباركه فلق گفت: «اين پنج آيه اولين جملاتي است كه بعد از 500 سال قطع رابطه آسمان و زمين بر پيغمبر اكرم در كوه حرا نازل شد و مناسب‌ترين هديه‌اي است كه مي‌توانيم به شما عزيز بدهيم».

وي ادامه داد: «اين سوره نشانه توجه‌ خداوند به علم به عنوان پايه همه حركت‌ها، رفاه و آسايش است و تصادفي نيست كه اولين آيات قرآن در مكه كه تعداد افراد باسواد آن از شمار انگشتان دست و پا فراتر نمي‌رفت، ناآشنا باشد؛ اما بايد براي گوش شما آشنا باشد».

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: «جالب‌تر اين كه در قرآن وقتي اراده خداوند به خلقت انسان تعلق مي‌گيرد و اين موضوع را با ملائكه‌اش در ميان مي‌گذارد، دليل آفرينش انسان را در برابر اعتراض ملائكه كه از سفاكي‌ها و خونريزي‌هاي بشر سخن به ميان مي‌آورند، را دانش بشر عنوان مي‌كند؛ يعني بدو خلقت انسان با استدلال دانش است و پيام قرآن نيز با استدلال و دانش».

هاشمي ‌رفسنجاني در ادامه با بيان اين كه براي ما مسلمانان به‌ويژه ايراني‌ها پيشرفت در علم افتخار بزرگي است كه كمتر به آن بها داده‌ايم، افزود: «متاسفانه ديگران اين دانش را از ما گرفتند و جلو افتادند و شاگرد بهتر از استاد شدند؛ البته امروز خوشبختانه دوباره به پيام دانش‌آفرين قران بازگشت كرده‌ايم».

وي هم‌چنين گفت: «در اين نشست يادآوري مي‌كنم كه سياست كلي نظام جمهوري اسلامي‌در چشم‌انداز بيست ساله بر محور دانايي قرار گرفته و در اين زمينه بحث‌هاي زيادي در مجمع تشخيص مصلحت نظام داشته‌ايم كه سكوي پرتاب را چه چيزي انتخاب كنيم. بحث از صنعت ، تجارت جهاني و مسائل ديگر به ميان آمد اما در نهايت به اين نتيجه رسيديم كه پايه همه اين موارد بر دانش است؛ بنابراين چشم‌انداز بيست ساله ايران دانايي‌محور شد؛ البته پيام ديگري نيز وجود دارد و آن اين است كه اگر اين چشم‌انداز محقق شود ما مي‌توانيم جزو رتبه‌هاي اول منطقه در چند سال آينده شويم و اين چيزي است كه براي ما ايراني‌ها نبايد تازه باشد، بلكه از افتخارات قديم ما محسوب مي‌شود».

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام هم‌چنين با بيان اين كه اين از افتخارات ماست كه زبان‌مان عربي نيست و در حالي كه دين‌مان عربي است، بهتر از خود عرب اين پيام را دريافت كرده‌ايم، اظهاركرد: «اين خيلي براي ما مهم است كه به ريشه انگيزه ايرانيان در پيشرفت توجه كنيم. 1400 سال پيش پيام پيامبر اكرم به ايران اين بود كه اگر علم در ثريا باشد، ايراني‌ها براي كشف آن جلو مي‌افتند و ديديم كه اين گونه شد و ايراني‌ها توانستند پيشرفت‌هاي علمي‌بزرگي داشته باشند كه نماد آن تاسيس مركز علمي‌جندي‌شاپور بود كه چند قرن مركز تعليمات جهاني محسوب مي‌شد».

وي افزود: «دانشمنداني كه از كشورهاي خود به هر دليل آواره مي‌شدند و يا قصد پيشرفت علمي ‌داشتند به اين مركز مي‌آمدند و بهره‌هاي زيادي مي‌بردند و جالب اين كه همه زبان‌هاي زنده دنيا در اين مركز كرسي داشتند و تحقيق مي‌كردند».

هاشمي‌در ادامه با اشاره به تاكيدات اسلام بر رعايت بهداشت گفت: «پيامبر اكرم حتي درباره بهداشت دهان و دندان هم فرموده‌هاي مهمي‌دارند كه يكي از از آنها اين است كه « اگر نگران مشقت امتم نبودم مسواك زدن را واجب مي‌كردم» كه اين فرموده ايشان بعدها در قروني كه تحقيقات جلوه مي‌نمايد درستي خود را نشان مي‌دهد».

هاشمي‌رفسنجاني در ادامه گفت: «‌اروپايي‌ها و غربي‌ها انصافا درباره معلمان خودشان نمك‌ناشناسي مي‌كنند. ‌آن زمان كه در اسپانيا، جزيره سيسيل، شامات و فلسطين مسلمانان به تحصيل علم و دانش مشغول بودند كم‌كم با بهره گرفتن از علم و دانش مسلمانان و با ترجمه‌ها و تحقيقات در دانشگاه‌هايشان رشد كردند و انصافا خوب بهره گرفتند از ابن‌سينا، ابن‌رشد، رازي و غيره؛ در حالي كه همان موقع در كمدي الهي دانته مي‌بينيم كه ابن سينا ، ابن رشد و حتي پيامبر اكرم را در طبقات آخر جهنم متصور شده و به دليل آن كه منشاء دانش بودند تا اين حد آنها را تحقير كرده است».

وي افزود‌: «ما امروز به همان ميزان كه از خودمان تعريف مي‌كنيم در پيشرفت علم بايد از آنان نيز تعريف كنيم. ايراني‌ها جزو مستعد‌ترين مردم دنيا هستند

” امروز به همان ميزان كه از خودمان تعريف مي‌كنيم در پيشرفت علم بايد از آنان نيز تعريف كنيم. ايراني‌ها جزو مستعد‌ترين مردم دنيا هستند و امروز در سراسر دنيا به عنوان استاد ، محقق و نيز در خدمات فني مي‌درخشند كه موضوع مهمي‌است و تصادفي نيست.... “

و امروز در سراسر دنيا به عنوان استاد ، محقق و نيز در خدمات فني مي‌درخشند كه موضوع مهمي‌است و تصادفي نيست. در داخل ايران نيز حدود سه ميليون يا بيشتر دانشجو داريم و تقريبا در آستانه روزي هستيم كه هر كس چنانچه كه مايل بود بدون كنكور وارد دانشگاه شود، هم‌چنين آماده مي‌شويم در مقاطع تكميلي نيز راه را بازتر كنيم».

رييس مجمع تشخييص مصلحت نظام در ادامه با بيان اين كه در برنامه پنجم جهش بزرگي در بودجه تحقيقات ايجاد كرده‌ايم گفت: «اگر اين برنامه تصويب و اجرا شود خواهيم ديد تا چه حد ميدان براي پژوهشگران باز خواهد شد. زمينه‌ امروز كاملا مهياست و نياز به عوامل پيشرفت و رشد يك نياز واقعي محسوب مي‌شود. امروز نياز جهاني حرف اول را براي توسعه مي‌زند كه بايد از آن استفاده و با شخصيت‌هاي دنيا ارتباط برقرار و از استعداد و قدرت علمي ‌آنها بيشتر استفاده كرد كه اميدوارم با وجود مجريان مناسب در آينده اين كار صورت بگيرد».

وي هم‌چنين گفت: «البته من اخطاري را از 109 محقق و دانشمند ديدم كه كمي ‌نگران‌كننده است و بايد به اين امر بيشتر و جدي‌تر توجه كنيم».

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه به سالن ميلاد محل برگزاري كنگره اشاره كرد و گفت: «اين محل كه امروز در آن كنگره را برگزار كرده‌ايد تنها يك ساختمان نيست بلكه مقدمه‌اي است براي تضارب انديشه‌هاي بزرگ. زماني كه مي‌خواستيم برج ميلاد و همين تالار را بسازيم به نظر عده‌اي اسراف تلقي مي‌شد، در حالي كه من در سال‌هاي آخر رياست‌جمهوري خود احساس كردم به چنين مكاني نياز داريم، البته اين محل را براي اجلاس سران در نظر گرفته‌ بوديم كه در آن زمان به اين نتيجه رسيديم براي برگزاري اجلاس آماده نمي‌شود، بنابراين در جاي ديگري سالن اجلاس را بنا كرديم و ساخت اين محل نيز طول كشيد تا امروز».

هاشمي‌رفسنجاني خاطرنشان كرد: «خواست و آرزوي من اين است كه پزشكان مركز همايش بسيار بزرگ مدرني ‌مجهز به ابزار پيشرفته اطلاع‌رساني و اطلاع‌گيري بسازنند؛ البته اين كاري است كه دولت و مجلس نيز بايد به تحقق آن كمك كنند، من نيز ضرورت آن را تاييد مي‌كنم. اين طرحي است براي ارتقاي موقعيت علمي ‌و اگر چنين مراكز دائمي ‌براي كارهاي علمي ‌وجود داشته باشد ظرف يكي دو سال جهش بزرگي خواهيم داشت و آنجا محل توجه شخصيت‌هاي مهم دنيا مي‌شود. از شما خواهش مي‌كنم منتظر نشويد كه دولت و مجلس پيشقدم شود، نزديك به 100 هزار نفر هستيد با امكانات نسبتا خوب كار را از خودتان شروع كنيد، دولت نيز بايد درباره زمين و غيره به شما كمك كند، ما نيز كمك خواهيم كرد. شما بايد تا جايي كه مي‌توانيد قدم اول را برداريد و اعلام كنيد، در اين صورت دست‌هاي زيادي به سمت شما دراز مي‌شود و ما نيز از شما حمايت مي‌كنيم. اين خواسته به حقي است، زماني كه مي‌خواهيم شروع كنيم همواره عده‌اي افق آينده را نمي‌بينند اما مهم اين است كه عقل‌ها و انديشه‌ها اين نيازها را در استفاده از تجارب جهاني مي‌بينند كه اميدوارم بتوانيم حمايت كنيم و شما هم از خودتان شروع كنيد».

هاشمي‌در پايان گفت: «اميدوارم دو سه سال آينده در آن مركزي كه شما بنا خواهيد كرد سخنراني كنم. هم‌چنين به شما تبريك مي‌گويم كه چهل و هشتمين كنگره شما برگزار مي‌شود كه ثمرات آن را در حوزه علمي ‌و تكنيكي در بهداشت و درمان كشور مي‌بينيم».
 سه شنبه 30 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن