تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806931768




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درخواست رئيس جمهور از كارگردانان براي مشخص كردن افق سينماي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: درخواست رئيس جمهور از كارگردانان براي مشخص كردن افق سينماي ايران
رئيس جمهور كارگردانان و دست اندركاران سينما را به مشاركت در ترسيم اهداف و آرمان هاي اجتماعي و فرهنگي كشور و شناسايي راه هاي حداكثربهره گيري از ظرفيت سينما در مسير تحقق اين آرمان ها فراخواند. به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، ٢٣تن از كارگردانان سينماي كشور، شامگاه يكشنبه در نشستي صميمي با دكتر "محمود احمدي نژاد "كه چهار ساعت به طول انجاميد،ديدگاه ها، دغدغه ها و پيشنهادات خود را بيان كردند.

رئيس جمهور در اين جلسه با بيان اين كه داشتن هدف به انديشه و عمل انسان جهت مي دهد، تصريح كرد: امروز ذخيره ارزشمندي از سينماگران در كشور وجود دارد كه اگر جامعه آرماني ترسيم شود، همه اراده ها و همت ها در كنار هم قرار مي گيرند و مكمل هم مي شوند و سينما در مسير حركت خود استحكام و محوريت مي يابد. رييس جمهور افزود: بدون جامعه آرماني كار هنرمند معنا ندارد. مشكل مديريت سينما و فرهنگ اين است كه جامعه آرماني ترسيم نشده است. احمدي نژاد با بيان اينكه نظام سلطه در همه عرصه ها به پايان راه رسيده، تصريح كرد: شرايط جديد افق بلندي، در مقابل هنرمندان قرار مي دهد ؛چرا كه تنها انديشه اي كه مي تواند همه ابعاد وجود بشر را اقناع كند، انديشه اي است كه انسان ها منتظر آن هستند ؛بنابراين بايد جامعه و فرهنگ آرماني خود را به دنيا معرفي كنيم.

من معتقدم اين ظرفيت و توان در جامعه سينمايي كشورمان وجود دارد.

احمدي نژاد، كار سينماگران را به خاطر ارتباط با انسان جزو حساس ترين و پيچيده ترين اعمال دانست و گفت: در طول تاريخ همه كساني كه براي انسان و كرامت انسان گام برداشته اند از دنياي سختي ها عبور كرده اند. رئيس جمهور در ادامه خاطر نشان كرد: هر هنرمندي كه انگيزه اصلاح داشته باشد، مصلحي است كه با زبان هنر، قصد اصلاح گري دارد و بايد اصلاح گران خود را براي رويارويي پيروزمندانه با سختي ها آماده كنند. احمدي نژاد ضرورت ايجاد جهش در همه ابعاد سينماي كشور را به نقطه اي كه به نيازهاي جهان پاسخ دهد، مورد تاكيد قرار داد و گفت: معتقدم انديشه و فرهنگ جامعه ايراني- اسلامي ما به قدري قوي است كه قادر است بر انديشه هاي غيرانساني موجود در دنيا غلبه كند.

همچنين به گزارش فارس، رئيس جمهور با بيان اين مطلب كه اين جلسات ادامه خواهد يافت، از كارگردانان خواست كارگروه مناسب و تخصصي تشكيل دهند تا مسير اصلي سينماي كشور تبيين شود و طي آن سينماگران بتوانند افق سينماي ايران را مشخص كنند. اين كه بايد چه مفاهيمي در سينما مورد بهره برداري قرار گيرد و يك فيلم بايد داراي چه ويژگي هايي باشد. محمود احمدي نژاد همچنين در اين نشست اين نكته را عنوان كرد كه در جلسات بعدي، با زمان بيشتري در خدمت سينماگران خواهد بود تا مشكلات سينما به لحاظ لجستيكي و مفهومي حل شود. هم چنين در اين جلسه قرار شد بودجه مناسبي در جهت تأمين تجهيزات تخصصي و وسايل سينمايي در اختيار اين حوزه قرار گيرد و به بدنه سينما تزريق شود. در اين نشست قرار شد كارشناسان در باره مسئله بودجه كه به سينما تعلق مي گيرد بررسي هاي لازم را انجام دهند، تا بودجه هايي كه از طريق دولت براي مخارج سينما در نظر گرفته مي شود مشخص شود كه چه خروجي هايي دارند و چگونه از اين بودجه ها استفاده مي شود. بر اساس اين گزارش، سيدضياءالدين دري، احمدرضا معتمدي، ابوالقاسم طالبي، عليرضا اميني، مسعود ده نمكي، سعيد اسدي، عليرضا داوودنژاد، جمال شورجه، فرج ا... سلحشور، بهزاد بهزاد پور، حبيب كاوش، احمدرضا گرشاسبي، محمدمهدي عسگرپور، محمد رضا شرف الدين، مهدي فخيم زاده، حميد بهمني، ابوالحسن داوودي، محمدرضا اعلامي، اصغر فرهادي، حجت الله سيفي، اكبر حر، شاهد احمدلو، عباس رافعي، حسين فرخي، سعيد سهيلي، امير قويدل، انسيه شاه حسيني، محمد نوري زاد، اسماعيل براري، عبدا... باكيده، شهريار بحراني، حسينعلي ليالستاني، سيروس حسن پور، عليرضا سجاد پور، فريدون جيراني، شهرام اسدي، مهدي صباغ زاده و جواد شمقدري از حاضران در اين جلسه بودند.به گزارش مهر مشاور فرهنگي رئيس جمهور ديدار دكتر محمود احمدي نژاد را با جمعي از كارگردانان سينما مثبت ارزيابي كرد و دعوت نشدن رسانه ها را به اين نشست براي ارتباط صميمانه تر سينماگران با رئيس جمهوري دانست.جواد شمقدري درباره اين نشست به مهر گفت: هدف ما از برگزاري جلسه امكان صحبت و تبادل نظر صادقانه اهالي سينما با رئيس جمهوري بود.

براي همين از مديران و اصحاب رسانه براي حضور در مراسم دعوت نكرديم. چون حضور آن ها مي توانست ميهمانان را در شرايطي قرار دهد كه نتوانند صريح با رئيس جمهوري صحبت كنند.وي در ادامه افزود: مباحث كلان در اين جلسه بررسي شد و به مسائل جزئي كه اهميت كمي داشت نپرداختيم. خوشبختانه در اين جلسه كه چهار ساعت به طول انجاميد اغلب ميهمانان توانستند نظر و گلايه هاي خود را مطرح كنند. گروهي از شرايط ناعادلانه كار گله داشتند و مي گفتند امكان كار براي همه كارگردان ها يكسان نيست.

اين كارگردان سينما گفت: ما از همه كارگردان ها دعوت كرديم و فهرستي كامل داشتيم. اتفاقا فهرستي كه خانه سينما تهيه كرده بود سياسي بود. اما به دليل اينكه هدف ما از برگزاري اين مراسم پيوند اهالي سينما با دولت و شنيدن حرف هاي آنها بود، محدوديتي در دعوت از فيلم سازان نداشتيم و اصلا اين ديدار را سياسي تلقي نكرديم.

شمقدري يادآور شد: اما ابتدا يادآور شديم ديدار رسانه اي نمي شود و ممكن است بخش هايي از آن از تلويزيون پخش شود. دوستان و همكاران زيادي مايل بودند در اين نشست حضور پيدا كنند. اما اين روزها اغلب كارگردان ها مشغول كارند. شايد بهتر بود جلسه را زماني برگزار مي كرديم كه دوستان درگير توليد فيلم نباشند و همه بتوانند مسائل خود را با رئيس جمهور مطرح كنند.

مشاور هنري رئيس جمهور گفت: سينماگران ايراني در سه دهه گذشته براي اين سرزمين افتخارآفريني كرده اند در آستانه دهه چهارم انقلاب سينماي ايران بايد سيماي واقعي ايران اسلامي را به جهان عرضه كند. ايران منادي صلح و گسترش دوستي ملت ها در منطقه و جهان امروز است و سينما مي تواند در اين راستا حركت كند.

به گزارش ايسنا، عليرضا سجادپور گفت: كارگردانان سينما در ديداري صميمانه با رئيس جمهور فارغ از هرگونه قيد و بند و حساسيت، آزادانه مسائل خود را با دكتر محمود احمدي نژاد در ميان گذاشتند.اين كارگردان سينما كه در اين ديدار حضور داشته است گفت: در اين جلسه حدود ٣٠ نفر از كارگردانان سينما از جوان ترين تا مسن ترين صحبت كردند و تقريبا همه آن ها از وقت مقرر شده شان بيشتر حرف زدند كه آقاي احمدي نژاد وقت رسمي جلسه را نزديك به ٢ برابر افزايش دادند و حدود ٤ ساعت اين نشست ادامه داشت.سجادپور با اشاره به صحبت هاي رئيس جمهور در اين جلسه اظهار داشت: ايشان شخصا موارد مطرح شده را يادداشت كردند و از سينماگران و صاحبنظران سينما خواستند پيشنهادات و راهكارهاي خود را در باب موضوعات كليدي كه در سخنانشان مطرح كردند به دستشان برسانند و اعلام كردند جلسه ديگري را هم با فاصله زماني كمتري در اين باره برگزار خواهند كرد و در واقع از سينماگران خواستند در فرآيند تصميم سازي با ايشان همفكري كنند.وي درباره پخش اين جلسه از تلويزيون گفت: تا آنجا كه شنيدم دوربين هاي صدا و سيما جلسه را به طور كامل ضبط كردند. اما در مورد پخش يا عدم پخش محتواي جلسه در تلويزيون خود دفتر رياست جمهوري تصميم نهايي را اتخاذ خواهد كرد.وي افزود: مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و شخص معاونت سينمايي، در اين نشست حضور نداشتند.
 سه شنبه 30 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 244]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن