تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چيزى از حقّ برادر مسلمان خود را نگه دارد [و به او ندهد]، خداوند، بركت روزى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816759157




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لايحه فوريتي تعليق «ماليات بر ارزش افزوده» به مجلس مي‌رودتعويق يكساله ماليات جنجالي


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: لايحه فوريتي تعليق «ماليات بر ارزش افزوده» به مجلس مي‌رودتعويق يكساله ماليات جنجالي
دنياي اقتصاد- محمود احمدي‌نژاد از ارائه قريب‌الوقوع لايحه‌اي به مجلس خبر داد كه در صورت تصويب، اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده را به مدت يك‌سال به تعويق مي‌اندازد، تا قانوني كه اجراي آن از سوي برخي از فعالان اقتصادي و بازار در شرايط فعلي «زودهنگام» و «نيازمند برنامه‌ريزي‌ها و زمينه‌سازي‌هاي بيشتر» ارزيابي شده بود، به تعليقي طولاني مدت فرستاده شود. رييس‌جمهور با اشاره به قانون مذكور گفت: همه قبول داريم كه پرداخت ماليات براي اداره كشور بايد اجرا شود، اما به نظر بنده هم قوانين ماليات بر ارزش افزوده يك خلائي دارد. وي ادامه داد:‏ در لايحه‌‏اي كه به مجلس داده شد، براي مقدمه‌‏سازي اجراي اين قانون 18 ماه وقت درخواست شده بود، اما به هر مصلحتي اين 18 ماه در مجلس به دو ماه تبديل شد. احمدي‌‏نژاد خاطر نشان كرد: با اجازه شما مي‌‏خواهيم لايحه‌‏اي به مجلس بدهيم و در آن درخواست كنيم اين دو ماه مقدمه‌‏سازي را تا يك سال تمديد كند كه مردم بتوانند خودشان را به اين قانون برسانند.
بر اساس اعلام رييس‌جمهور و در صورت موافقت مجلس با لايحه دولت اتفاق مي‌افتد
تعويق يك‌ساله ماليات بر ارزش افزوده
دنياي اقتصاد- محمود احمدي‌نژاد از ارائه قريب‌الوقوع لايحه‌اي به مجلس خبر داد كه در صورت تصويب اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده را به مدت يك سال به تعويق مي‌اندازد، تا پس از هفته‌ها انتقاد و اعتراض آرام بازاريان به اجراي قانوني كه اجراي آن از سوي بسياري از فعالان اقتصادي و بازار در شرايط فعلي «زودهنگام» و «نيازمند برنامه‌ريزي‌ها و زمينه‌سازي‌هاي بيشتر» ارزيابي شده بود، از سوي رييس دولت نيز قابل اجرا دانسته نشده و بر حسب خواسته‌ فعالان بازار به تعليقي طولاني مدت فرستاده شود.
درخواست فعالان بازار براي لغو قانون ماليات بر ارزش افزوده به صورت جدي از بازار اصفهان آغاز شد، وقتي در اوايل مهر ماه خبر رسيد بازاريان اين شهر در اعتراض به آنچه اجراي بي‌مقدمه قانون ماليات بر ارزش افزوده مي دانستند مغازه‌ها را تعطيل كرده‌اند. اقدامي كه به سرعت به شهرهاي ديگر از جمله شيراز، مشهد و پس از يك هفته به بازار پايتخت نيز رسيد. تا آنجا كه شايع شد معاون اول رييس‌جمهور براي مذاكره با بازاريان راهي مسجد بازار شده است. خبري كه اگرچه تكذيب شد، اما اهميت موضوع را در بخش‌هاي فوقاني هرم تصميم‌گيري‌هاي اقتصادي دولت را به نمايش مي‌گذاشت. اينچنين بود كه محمود احمدي‌نژاد با صدور حكمي خطاب به وزير اقتصاد كابينه‌اش خواستار تعويق دوماهه اجراي اين قانون شد، اقدامي كه اگرچه با استقبال رسانه‌هاي دولتي مواجه شد، اما نتوانست فعالان بازار را راضي كند كه آنان پس از اين موضوع اگرچه بازار را از حالت تعطيل آنچنان كه در روزهاي اول ماجرا بود خارج كردند، اما هنوز آنچنان كه در ديدار روساي صنوف با رييس سازمان امور مالياتي مطرح شده بود، خواستار لغو يا لااقل تعويق طولاني مدت ماليات بر ارزش افزوده بودند.
بر اساس همين موارد بود كه احمدي‌‏نژاد روز گذشته در مراسم روز ملي صادرات و در جمع فعالان اقتصادي فرصت را مغتنم ديد تا به پيشينه اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده و دلايل اتخاذ تصميم تازه براي تعويق يك‌ساله آن بپردازد.
رييس‌جمهور در اين مراسم با اشاره به قانون مذكور گفت: همه قبول داريم كه پرداخت ماليات براي اداره كشور بايد اجرا شود، اما به نظر بنده هم قوانين ماليات بر ارزش افزوده يك خلائي دارد.
وي ادامه داد:‏ در لايحه‌‏اي كه به مجلس داده شد براي مقدمه‌‏سازي اجراي اين قانون 18 ماه وقت درخواست شده بود اما به هر مصلحتي اين 18 ماه در مجلس به دو ماه تبديل شد. در اين شرايط كه برخي بنگاه‌‏هاي ما حتي دفتر و حساب كتاب مشخصي ندارند، نمي‌‏شود ظرف دو ماه اين كار را انجام داد.
وي تصريح كرد: بنده به عنوان خادم مردم در اين بخش حق را به توليدكننده و بخش مردمي مي‌‏دهم. براي همين به وزير اقتصاد نامه دادم كه بنشيند و با تعامل، مشكلات اصناف و اتحاديه‌‏ها را براي اجراي قانون حل كند. به هر حال دولت و مردم با يكديگر تقابلي ندارند.احمدي‌‏نژاد خاطر نشان كرد: با اجازه شما مي‌‏خواهيم لايحه‌‏اي به مجلس بدهيم و در آن درخواست كنيم اين دو ماه مقدمه‌‏سازي را تا يك سال تمديد كند كه مردم بتوانند خودشان را به اين قانون برسانند.
سرمايه‌داري در پايان راه
رييس‌جمهور در بخش ديگري از مراسم روز ملي صادرات با اشاره به خواسته‌‏هاي فعالان اقتصادي گفت:‌ برداشت كلي اين است كه ما راه را باز كنيم و موانع را برداريم كه اين كار را خواهيم كرد.
احمدي‌‏نژاد تصريح كرد: اگر ده سال قبل مي‌‏گفتيم كه مي‌‏خواهيم به جايي برسيم كه بعد از يك سال 21‌ميليارد دلار صادرات داشته باشيم، نه تنها كسي باور نمي‌‏كرد و نيش خند مي‌‏زد، بلكه مي‌‏گفت «آقا برو كشكت را بساب، شما مي‌‏خواهيد 21‌ميليارد دلار صادرات كنيد؟» اما امروز با همت صادركنندگان به اين ميزان صادرات رسيده‌‏ايم. امروز مي‌‏توانيم زمان نزديكي را براي برابري ميزان صادرات و واردات تعيين كنيم. همانطور كه در طول سه سال صادركنندگان ميزان صادرات را از هفت‌ميليارد دلار به 21‌ميليارد دلار رساندند، مي‌‏توانيم اين رقم را ظرف چند سال به 50‌ميليارد دلار برسانيم.رييس‌جمهور با اشاره به اينكه خيلي‌‏ها فكر مي‌‏كردند افزايش صادرات بازار داخل را تحت تاثير قرار مي‌‏دهد، گفت: امروز هم سرانه مصرف در داخل بالا رفته و هم صادرات افزايش يافته است. معناي اين امر، ظرفيت بالاي كشور است كه بايد آن را بالفعل كنيم.احمدي‌‏نژاد با اشاره به اجراي قانون اصل 44 گفت: دولت به سرعت خودش را در حوزه عملياتي اقتصاد جمع مي‌‏كند. لازمه اين كار ساماندهي، آموزش و آمادگي بخش مردمي است.
وي خطاب به فعالان بخش خصوصي گفت: شما قرار است وارد رقابت با كساني شويد كه صد سال تجربه دارند و ساز وكار گسترده‌‏اي را مهيا كرده‌‏اند. پس تشكل‌‏هاي صنفي و اتاق‌‏هاي بازرگاني و تعاون بيايند گردگيري كنند تا نقش مردم در اقتصاد با سازماندهي بالا برود وگرنه مي‌‏رويد به ميدان و مي‌‏مانيد.
رييس‌جمهور در خصوص تسهيلات بخش صادرات گفت:‌ طي دو سال سالانه تا يك و نيم‌ميليارد دلار به بانك توسعه صادرات داديم تا به صادركنندگان تسهيلات دهند. امسال در بودجه مي‌‏خواهيم پنج‌ميليارد دلار را براي اين كار در نظر بگيريم. همين‌‏جا از آقاي سيد علي و پرويزيان (مسوولان صندوق ضمانت صادرات و بانك توسعه صادرات) هم مي‌‏خواهيم كه در پيچ و خم‌‏ها اين مبلغ را قرار ندهند. فكر مي‌‏كنم اين بانك بتواند با اين پنج‌ميليارد دلار حدود 15‌ميليارد دلار پشتيباني كند تا سال بعد جهش دوم صادراتي را داشته باشيم.
احمدي‌‏نژاد در ادامه سخنان خود به وضعيت اقتصادي جهان اشاره كرد و آن را فرصتي براي صادركنندگان كشور دانست. وي گفت: امروز خوشبين‌‏ترين افراد در اقتصاد سرمايه‌‏داري اذعان مي‌‏كنند كه نظام اقتصادي سرمايه‌‏داري به پايان راه خودش رسيده است. وي ادامه داد:‌ فعالان اقتصادي ما ابتدا بايد از اين حادثه بزرگ درس‌‏آموزي كنند، پس از آن بايد شناخت ماموريت‌‏ها و مسووليت‌‏ها را دنبال كنيم. آنها تصميم گرفتند دو هزار و 500‌ميليارد دلار به سيستم مالي خود تزريق كنند، اما همه كارشناسان اذعان كردند كه اين رقم هم مشكلات را حل نمي‌‏كند.
احمدي‌‏نژاد خاطر نشان كرد: امروز اقتصاد آنها مانند بشكه‌‏اي است كه بخش‌‏هاي مختلف آن پوسيده شده است و هر چقدر آب در اين بشكه بريزند فرار مي‌‏كند و پوسيدگي نيز بيشتر مي‌‏شود، بنابراين اميد اينكه آنها بتوانند دوباره خودشان را جمع كنند، در خودشان هم نيست.
چاپ دلار قلابي در آمريكا
رييس‌جمهور در ادامه ريشه مشكلات كشورهاي غربي را در دو چيز دانست وگفت: آنها ظلم به ساير ملت‌‏ها در دستور كار قرار دادند. 50 سال نفت ما را مي‌‏بردند و تقريبا هيچ چيز نمي‌‏دادند. در كشورهاي ديگر هم اين استعمار وجود دارد. آنها بلايي سر هندوستان آورده‌‏اند و منابع اين كشور را بردند در آفريقا تمام معادن را غارت كردند و در اين راه جنايات زيادي انجام دادند. آنها كشورهاي ديگر را در فقر مطلق و بيماري نگاه داشتند. با توجه به اسنادي كه اخيرا منتشر شده استٍ، در زمان جنگ جهاني اول در كشور ما قحطي به بار آورده‌‏اند كه 40‌درصد جمعيت ما از بين رفت.
وي خاطر نشان كرد: آنها ضمن غارت، تبعات منفي اقتصاد را نظير تورم و... به كشورها تزريق كردند. امروز دولت آمريكا 29هزار‌ميليارد دلار بدهي دارد. اين كسري تراز در سال‌‏هاي طولاني بوجود آمده كه آنها دلار قلابي چاپ كردند و به كشورها فرستادند، يعني مشكلات اقتصادي خود را به اين طريق صادر كردند. وي ادامه داد:‌‏ آنها در اقتصاد موازين انساني و اخلاقي را زير پا گذاشتند. حلال و حرام خدا را رعايت نكردند و به خيانت شكل، فرمول و قانون و علم اقتصادي دادند تا قبح آن برداشته شود.
احمدي‌‏نژاد تاكيد كرد: آنها ظلم كردند و بر خلاف دستورات الهي عمل كردند. آنها پاكي،‌ ‏صداقت و احترام حقوق ديگران را رعايت نكردند و حالا سرنوشت محتوم، ظلم، اضمحلال است. امروز آنها به پايان راه رسيدند و كساني كه در پشت كاخ‌‏هايشان نشستند هم قادر نيستند جلوي اين نزول را بگيرند.
وي تصريح كرد: آنها امروز هم مي‌‏خواهند مشكلاتشان را تقسيم كنند و مي‌‏گويند ملت‌‏ها بيايند كمك كنند و پول بدهند تا از ركود خارج شوند. متاسفانه شنيده‌‏ام كه برخي كشورهاي حوزه خليج فارس هم پول ملتشان را براي اين كار داده‌‏اند. وي ادامه داد: آنها آن زماني كه غارت مي‌‏كردند و مي‌‏خوردند، موضوع جهاني نبود، اما حال كه مشكل به وجود آمده است مي‌‏گويند اين موضوع جهاني است.احمدي‌‏نژاد خطاب به فعالان اقتصادي گفت: شما از دو جهت وظيفه داريد؛ اول اينكه بايد الگوي تعامل اقتصادي سالم بر اساس عدالت و انسانيت را در دنيا جا بياندازيد. اتاق‌‏ها برنامه‌‏ريزي كنند تا علاوه بر هدف صادرات، هدف معرفي اخلاق اقتصادي به دنيا را نيز دنبال كنند.
وي دومين وظيفه را اين چنين عنوان كرد: شرايط امروز اقتصادي دنيا فرصت را براي شما چند برابر خواهد كرد. به زودي سيل تقاضا به سراغ شما مي‌‏آيد. شما كارهايي را كه لازم است براي افزايش عرضه انجام دهيد، دنبال كنيد. اگر نياز به مسافرت خارجي و برپايي نمايشگاه است پيگيري كنيد. امروز تشكل‌‏ها وضع اقتصادي را تحليل كنند و توليدكننده‌‏ها منعطف باشند تا اگر لازم شد، حجم توليد خود را بالا ببرند.
 دوشنبه 29 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن