تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 15 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان خود را به نرمگويى و سلام كردن عادت ده، تا دوستانت زياد و دشمنانت كم شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814149796




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميركاظمي: واردات نسبت صادرات، زياد نيست


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ميركاظمي: واردات نسبت صادرات، زياد نيست
وي با اشاره به اينكه علي رغم ويژگي هاي ممتاز كشور رقابت پذيري كالا و خدمات قوي نيست افزود: كالاهاي ايراني تنها سه سال در بازارها ماندگاري دارد؛ به طوري كه در برخي از كالاها نيز شاخص بهره وري ارضاء كننده نيست.
وزير بازرگاني با بيان اينكه با نگاه فعلي در بنگاه ها ديدگاه صادراتي حاصل نمي شود گفت: با اين وجود كشور را در مورد واردات مورد حجمه قرار مي دهند در حالي كه به نسبت صادرات، واردات زياد نيست.

به گزارش برنا،"مسعود ميركاظمي"عصر روز گذشته در همايش بررسي نقش تشكل ها و نهادهاي مردمي در توسعه صادرات غير نفتي كه در اتاق بازرگاني ايران برگزار شد گفت: بحث راهكارهاي توسعه صادرات متاثر از دو عامل شرايط و ضوابط حاكم بر فضاي بنگاه ها و ديگري فعاليت اقتصادي داخل خود بنگاه ها است.

وي با اشاره به اينكه به پارامتر دوم در بنگاه ها كمتر توجه مي شود اظهارداشت: بنگاه هاي بخش توليدي و كشاورزي و تجارت چنانچه برنامه اي براي ارتقاء كيفيت و رقابت پذيري را در دل خود نهادينه كنند مي توان به توسعه صادرات نيز رسيد.

ميركاظمي با اشاره به ويژگي هاي اقتصادي كشور گفت: در حال حاضر ايران با حجم تجارت بيش از 140 ميليارد دلار داراي رشد بالاي 40 درصدي در سه سال گذشته در صادرات غير نفتي بوده است.

وي با اشاره به اينكه علي رغم ويژگي هاي ممتاز كشور رقابت پذيري كالا و خدمات قوي نيست افزود: كالاهاي ايراني تنها سه سال در بازارها ماندگاري دارد؛ به طوري كه در برخي از كالاها نيز شاخص بهره وري ارضاء كننده نيست.

ميركاظمي با اشاره به نقش قيمت تمام شده دستمزد و هزينه هاي مالي در يك بنگاه اقتصادي گفت: هيچ گاه نبوده است كه ما شاهد اعتراض نسبت به هزينه هاي مالي نباشيم؛ اما در اينجا اين سوال مطرح است كه ضايعات در بنگاه ها چقدر است چه عواملي هزينه به مصرف كننده تحميل مي كند و به طور كلي چرا پارامترهاي ايجاد هزينه هاي اضافي در بنگاه ها مورد بررسي قرار نمي گيرد.

وي با اشاره به هدفمند كردن يارانه ها نيز گفت: چنانچه با وضعيت فعلي در قالب هدفمند كردن، يارانه حامل هاي انرژي از صنايع گرفته شود معلوم نيست كه چه اتفاقي براي بنگاه ها مي افتد؛اين در حالي است كه دو سوم مجموعه يارانه انرژي را صنايع استفاده مي كنند.

وزير بازرگاني با اشاره به اينكه مديريت بنگاه ها بايد تبديل به نظام بهبود مستمر شود اعلام كرد: در كنار استفاده از اين مديريت است كه مي توانيم چرخه اقتصاد را براي صادرات به حركت درآوريم.

وي با اشاره به اصلاح نظام ارزي و بانكي گفت: چنانچه در اين زمينه اتاق هاي بازرگاني برنامه ريزي نكنند وNGO ها را توسعه ندهيم راهكار توسعه صادرات با چالش مواجه مي شود.

ميركاظمي با بيان اينكه حدود 35 درصد بنگاه ها ظرفيت مازاد دارند گفت: تمام افرادي كه توليد بيشتري دارند و مي خواهند سود كسب كنند بايد به بازار بيروني توجه كنند،چراكه بدون توجه به اين بازار حل بيكاري نيز امكان پذير نيست.

وي با اشاره به وضع تعرفه ها به منظور واردات كالا اظهارداشت: هم اكنون متوسط تعرفه ها در كشور 27 درصد است؛ اما بايد گفت كه تا چه زماني مي خواهيم با تعرفه از توليد حمايت كنيم و در واقع مصرف كننده در اين ميان چه جايگاهي دارد، چرا كه با وضع تعرفه بالا تنها قيمت كالاها كمي گرانتر به مصرف كننده مي رسد.

مير كاظمي با اشاره به اينكه بايد در بنگاه هاي اقتصادي عواملي كه موجب افزايش هزينه ها مي شود مورد بررسي قرار گيرد گفت: پارامترهايي همچون خواب سرمايه، انبار مواد اوليه و محصول نيمه ساخته، تاريخ انقضاء، از مد افتادگي از جمله اين عوامل هستند كه بايد در قيمت تمام شده مورد بررسي قرار گيرد.

وي با بيان اينكه چرا گردش مالي در بنگاه ها تنها دو تا سه بار است اعلام كرد: اين موضوع ربطي به دولتي يا خصوصي بودن موضوع ندارد، بلكه بايد بازدهي بنگاه ها را ارزيابي كرد.

وزير بازرگاني با بيان اينكه با نگاه فعلي در بنگاه ها ديدگاه صادراتي حاصل نمي شود اظهارداشت: با اين وجود كشور را در مورد واردات مورد حجمه قرار مي دهند، اين در حالي است كه به نسبت صادرات، واردات زياد نيست.

مسعود مير كاظمي با تاكيد بر اينكه هنوز هم فشارهاي زيادي به دولت براي افزايش تعرفه وارد مي شود گفت: در سال 80 تعرفه واردات كالا 27 درصد بود كه در دولت فعلي نيز بعد از 23 درصد به 27 درصد رسيد، اما هنوز هم به دولت فشار وارد مي شود كه تعرفه بايد افزايش يابد. اما تا كي بايد ديوار تعرفه و مبارزه با قاچاق داشته باشيم و آيا با اين شرايط مي توانيم بنگاه داري كنيم.
 دوشنبه 29 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن