تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815350360




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندار خراسان رضوي: ايران اسلامي با وجود امام رضا(ع) شناسنامه‌دار شد انتشار معارف رضوي در شبكه‌هاي ملي نيز بايد صورت گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: استاندار خراسان رضوي: ايران اسلامي با وجود امام رضا(ع) شناسنامه‌دار شد انتشار معارف رضوي در شبكه‌هاي ملي نيز بايد صورت گيرد


خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: شهرستان‌ها

استاندار خراسان رضوي گفت: انتشار معارف رضوي در شبكه‌ي استاني خوب، اما محدود است و بايد در شبكه‌هاي ملي اين اطلاع رساني و ترويج فرهنگ و معارف رضوي صورت گيرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، منطقه خراسان، محمد جواد محمدي زاده درجلسه شوراي هماهنگي برنامه ريزي جشن‌هاي دهه كرامت كه در محل استانداري خراسان رضوي برگزار شد، با اشاره به اينكه وجود مرقد مطهر امام رضا(ع) همانند قرنهاي گذشته، موجب جوشش و تحول است، اظهار داشت: حضرت رضا(ع) موجب حيثيت و اعتبار ايران اسلامي است و ايران اسلامي با وجود ايشان شناسنامه دار شد.

وي با بيان اينكه قرار است در دهه كرامت نشاط، شادابي و فرح درون را نشان دهيم، تصريح كرد: اين نشاط همراه با معرفت است، يعني با بهره گيري از معارف رضوي صورت مي گيرد، از سوي ديگر قرار است اين نشاط با روش هنرمندانه، زبان گويا و شيوه هاي جذاب و با ادب و اخلاص نمود يابد.

استاندار خراسان رضوي در ادامه افزود: بنابراين اخلاق رضوي همراه با معارف رضوي كه مي خواهيم كسب نماييم و نشاط و فرح دروني، بايد با روش هاي نوآورانه عرضه شود و با شيوه‌هاي ماندگار هنرمندانه انجام شوند.

وي ارزش چنين اقداماتي را به مشاركت مردم دانست و ابراز داشت: اقشار مختلف جامعه بايد توفيق مشاركت را پيدا كنند، البته در اين ميان جوانان جايگاه ويژه‌اي دارند و در بحث عرض ارادت، بايد به موضوع جوانان در همه برنامه‌ها توجه خاص و ويژه‌اي شود.

محمدي‌زاده با بيان اينكه اقشار مختلف با يك سازماندهي مناسب به ميدان خواهند آمد، خاطرنشان كرد: در دهه كرامت يكي از كارهاي برجسته، بايد تشرف به ساحت قدسي حضرت رضا(ع) باشد كه بايد همراه با اخلاق و ادب و عرض ارادت از سوي همه اقشار جامعه صورت بگيرد.

وي تاكيد كرد: در اين دهه بايد هر روز را به يك قشر خاص براي تشرف به حرم امام رضا(ع) اختصاص داد؛ از جمله مي توان روزهايي را به دانشجويان، دانش آموزان، اساتيد، هنرمندان، ورزشكاران، كارگران، كاركنان ادارات و ... اختصاص داد، اما به جاست اين عرض ارادت از سراسر استان صورت بگيرد و تنها مختص به شهر مشهد نباشد.

استاندار خراسان رضوي با اشاره به سيل جمعيتي كه در برخي روزهاي خاص سال وارد مشهد مي شوند، بيان داشت: در اين ده روز، شهر مشهد همواره با جمعيت متراكمي كه با شوق، رغبت وعلاقه مي آيند مواجه مي شود و بايد برنامه‌ريزي لازم در اين زمينه توسط مسوولان صورت بگيرد.

وي در ادامه افزود: از ديگر كارهايي كه مي توان در اين دهه انجام داد، آغاز فعاليت‌هاي ادارات، مدارس، دانشگاه ها و .. با دعاي خاصه آن حضرت است و حتي در مدارس مي‌توان بسته‌هاي فرهنگي را به عنوان جايزه براي اين موضوع در نظر گرفت.

محمدي زاده دهه كرامت را فرصتي براي عرض ارادت به پيشگاه امام رضا(ع) دانست و گفت: براي حضور مردم بايد برنامه ريزي و تدارك ويژه‌اي صورت بگيرد، مي توان در مساجد، كانون هاي بسيج، مدارس و .. پايگاه‌هايي براي تشرف به حرم مطره در نظر گرفت تا با حركتي دسته جمعي و سازماندهي شده را داشته باشيم.

استاندار خراسان رضوي موضوع آذين بندي اماكن عمومي شهر را امري ويژه عنوان كرد و بيان داشت: شهرداري در اين زمينه مسووليت ويژه‌اي دارد؛ فضاهاي عمومي شهر كه به دو دسته ثابت مانند ميادين و متحرك مانند اتوبوس‌ها تقسيم مي‌شوند، بايد كاملا آذين بندي شوند. بايد با اين آذين بندي احساس شود كه دهه كرامت ايام ويژه‌اي است، در اين زمينه بايد در فضاهاي عمومي و اماكن هايي كه به نوعي به مجموعه نظام بر مي گردد، همه، كار كنند.

وي توجه دادن مردم به آستان قدس رضوي را نيز مهم ارزيابي كرد و ابراز داشت: مي‌توان مكاني را در نظر گرفت تا افراد ادارات، سازمان ها و دستگاه‌هاي مختلف، از ظرفيت‌هاي اين مكان بهره مند شوند.

استاندار خراسان رضوي بهره مندي و توجه ويژه به ايام ولادت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) را خواستار شد و گفت: مي توان در ادارات و سازمان‌ها زماني را در نظر گرفت تا كاركنان از فضايل حضرت رضا(ع) و حضرت معصومه(س) بهره مند شوند. حتي به دليل نامگذاري سال روز ولادت حضرت معصومه(س) به نام روز ملي دختران، مي‌توان هدايايي را تحت عنوان دختر نمونه يا زن نمونه به كاركنان اهدا كرد.

محمدي‌زاده هماهنگي‌هاي سازمان هاي گوناگون براي توجه ويژه به دهه كرامت را ضروري دانست و افزود: در اماكن مسافربري مانند فرودگاه، راه آهن و پايانه مسافربري مي توان خدمات ويژه‌اي را براي توجه دادن به اين ايام در نظر گرفت. اصناف گوناگون مي توانند به مناسبت اين ايام خدماتي را به طور رايگان ارائه كنند تا از افرادي كه براي تشرف به حرم حضرت رضا(ع) مي آيند به نحو شايسته اي پذيرايي شود.

وي انتقال پيام ها و عرض ارادت از طريق رسانه ها را نيز حائز اهميت خواند و تشريح كرد: در اين زمينه به طور خاص صدا و سيما و به طور عام تمام رسانه‌ها مي‌توانند نقش موثري در آماده سازي فضاي جامعه ايفا كنند. انتشار معارف رضوي در شبكه استاني خوب، اما محدود است و بايد در شبكه‌هاي ملي و ديگر شبكه‌هاي استاني و شبكه‌هاي بين المللي اين اطلاع رساني و ترويج فرهنگ و معارف رضوي صورت بگيرد.

در ادامه اين جلسه سيد محمد علي حسيني زهاني، رييس حوزه رياست دفتر تبليغات وزارت ارشاد نيز در بيان اقدامات انجام شده در سطح كشور بيان داشت: تدوين پيش نويس طرح برگزاري جشنواره كرامت و ولايت، آماده سازي شيوه جشن هاي رضوي در مساجد و استفاده از ظرفيت هاي نهادهاي فرهنگي براي برگزاري جشن ها در سراسر كشور از برنامه‌هاي صورت گرفته توسط ستاد دهه كرامت است.

حسيني زهاني در بيان ديگر برنامه هاي اين ستاد به برگزاري جشن‌هاي رضوي اشاره كرد و گفت: با هماهنگي ستاد اقامه نماز جشن هاي رضوي در نمازخانه هاي سازمان ها و نهادهاي دولتي برگزار خواهد شد، همچنين ويژه‌نامه‌هاي الكترونيكي و مكتوب متناسب با اين دهه نيز در اين حوزه منتشر خواهند شد.

همچنين امير خوراكيان، معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي نيز با بيان اينكه امسال هشت محور به عنوان جهت گيري هاي محتوايي ترسيم شده است، تصريح كرد: برخورداري از شكوه شايسته و ايجاد شور و نشاط معنوي، برخورداري جشن ها و برنامه ها از معارف غني اهل بيت(ع)، نوآوري در محتوا و شكل برگزاري مراسم و استفاده از هنر در جهت ماندگاري و الگوسازي برنامه ها و امكان مشاركت اقشار مختلف مردم به ويژه جوانان و الگوسازي براي آستان قدس رضوي از جمله اين محورها است.

خوراكيان ضمن بيان اين كه برنامه‌هاي امسال آستان قدس رضوي به دو دسته تقسيم شده‌اند، اظهار داشت: 40 برنامه اصلي با حضور موسسات مختلف در آستان قدس برگزار مي شود و تعدادي برنامه گوناگون نيزاز طرف ديگر موسسات انجام مي گيرد.

وي درادامه افزود: از جمله اين برنامه ها مي توان به برنامه شكوه رضوان، جشنواره علوم قران و حديث، توليدات فرهنگي آستان قدس، جشنوراه بزرگ ورزشي، مسابقه دانشجويي، جشنواره دانش آموزي هشتمين خورشيد ولايت، جشنواره الكترونيكي، شب هاي شعر ملكوت هشتم، پرسمان رضوي، تهيه 12 عنوان كتاب و تدارك بسته هاي فرهنگي اشاره كرد، همچنين هر روز قشر خاصي از مردم تحت عنوان "ميثاق با آفتاب" به حرم رضوي مشرف خواهند شد.

در ادامه جلسه سيدي فر، مدير جهاد كشاورزي مشهد نيزبا بيان اينكه صبح عيد، كاركنان دستگاه هاي دولتي از مقابل مهديه، در خيابان تهران به سمت حرم مطهر رضوي حركت خواهند كرد، اظهار داشت: مهمترين اهداف اين حركت اظهار عشق و علاقه به ولايت و امامت، اعلام مراتب قدرداني ويژه مجاورين حضرت رضا(ع)، بهره مندي هر چه بيشتر از الطاف و عنايات امام رضا(ع)، تعظيم شعائر اسلامي و ايجاد الگوسازي ارزشي براي نسل جديد به منظور ارتباط هر چه بيشتر با اهل بيت(ع) از جمله اهداف اين برنامه است.

وي تصريح كرد: همچنين براي اين طرح از حداكثر 25 درصد كاركنان ادارات به طور داوطلبانه ثبت نام مي شود و اطلاع رساني و تبليغات آن از 9 ذيقعده آغاز خواهد شد زمان مورد نياز نيز از ابتداي وقت اداري به مدت 2 ساعت خواهد بود.

سعيد سرابي، دبير نمايشگاه فرهنگ رضوي نيز با بيان اين كه نمايشگاه امسال در فضايي به مساحت 8 هزار متر مربع برگزار خواهد شد، ابرزا داشت: در اين نمايشگاه آثار، خدمات و فعاليت‌هاي دستگاه‌ها، مجموعه‌ها، مردم و هنرمندان و فرهنگيان در حوزه فرهنگ و هنر و معارف رضوي ارائه خواهد شد.

سرابي با بيان اينكه اين نمايشگاه در تاريخ 10 تا 16 آبان ماه در محل نمايشگاه‌هاي بين‌المللي مشهد برگزار مي شود، اظهار داشت: نمايشگاه فرهنگ رضوي امسال دقيقا مقارن با نمايشگاه حج خواهد بود، لذا با استفاده از اين فرصت زمينه مناسبي براي بيان فرهنگ و معارف رضوي فراهم خواهد شد.

وي تاكيد كرد: در اين نمايشگاه سعي شده است كه از الگوي نمايشگاه قرآن استفاده شود و تا كنون در بخش نشر مكتوب و الكترونيك بيش از 50 ناشر جهت حضور در نمايشگاه اعلام آمادگي كرده اند؛ همچنين از هنرمندان و اساتيد برجسته كشوري در نمايشگاه دعوت خواهد شد.

محمدرضا احمدزاده، دبير ستاد ويژه دهه كرامت شهرداري مشهد نيز با اشاره به اين كه در اين دهه در 120 محله شهر، جشن هايي با اولويت مساجد برگزار مي‌شود، افزود: توليد بسته‌هاي فرهنگي ويژه دهه كرامت، راه اندازي ايستگاه هاي استقبال از زائر در دو ورودي مشهد، فعال سازي كمپ هاي اسكان زائر، راه اندازي پايگاه هاي راهنماي زائر در سطح شهر با تسلط سه ايستگاه به زبان خارجي، جشن هاي بزرگ مهر هشتم در 13 منطقه شهرداري، نصب 100 عدد بنر با موضوع احاديث منتناسب با دهه كرامت، اولين دوره مسابقات اسكيت مشهد ويژه پسران و دختران و برگزاري جشن بزگ باستاني با حضور بيش از 2 هزارنفراز جمله برنامه‌هاي ويژه شهرداري مناسب اين دهه است.

احمدزاده در ادامه گفت: مسير حركت كاركنان ادارات به سمت حرم مطهر جهت گلباران مرجع شريف امام رضا(ع) ومعابر و ميادين شهر آذين بندي خواهند شد و پرچم هاي متناسب در آن ها نصب مي شود. همچنين توسط شوراي گرافيك مديريت امورهنري شرشره هاي ويژه ولادت براي آذين 120 محله طراحي شده است.

وي همچنين از آذين بندي نماي بيروني و داخلي ادارات خبر داد و بيان داشت: در اين مورد بيش از 80 نقطه شهر در نظر گرفته شده اند كه شامل ادارات، سازمان هاي وابسته، خانه‌هاي فرهنگ ... مي شوند؛ علاوه بر اين پخش شيريني و مراسم ويژه ولادت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(ع) نيز از ديگر برنامه هاي شهرداري مشهد است.

علي صفرزاده، رييس سازمان بازرگاني خراسان رضوي نيز به شرح برنامه هاي اصناف پرداخت و گفت: برنامه هاي خاص ايام مواليد، تامين رفاه مردم و نظارت بر بازار و تهيه اقلام مورد نياز از جمله اقداماتي است كه انجام مي گيرد. همچنين تخفيف هايي از سوي اصناف داوطلب دراين دهه صورت مي گيرد.

انتهاي پيام
 دوشنبه 29 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 264]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن