تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804638217




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري مهر /زواياي پيدا و پنهان فازهاي 6 تا 8 پارس جنوبي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبري مهر /زواياي پيدا و پنهان فازهاي 6 تا 8 پارس جنوبي
خبرگزاري مهر- گروه اقتصادي: در حالي به گفته مسئولان دولتي فردا فازهاي 6 تا 8 پارس جنوبي با حضور رئيس جمهوري افتتاح مي شود كه خبرگزاري مهر در گزارشي به زواياي پيدا و پنهان اين پروژه پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، در طرح توسعه فازهاي 6 تا 8 پارس جنوبي حفاري 30 حلقه چاه (10 حلقه چاه در هر فاز)، ساخت و نصب سه سكوي دريايي و ايجاد سه خط لوله 32 اينچي جهت انتقال گاز از سكوها به پالايشگاه در نظر گرفته شده است.

براساس آخرين اطلاعات ارائه شده از سوي غلامرضا منوچهري مدير عامل شركت پتروپارس( پيمانكار طرح توسعه اين فازها)، در حال حاضر حفر 30 حلقه چاه با ظرفيت هر يك 100 ميليون فوت مكعب كه تا 150 ميليون فوت مكعب قابل افزايش است، تكميل شده كه در نهايت امكان توليد 1.5 ميليارد فوت مكعب گاز از هر سكو فراهم و قابل بهره برداري است.

اين در حالي است كه عمليات ساخت و نصب سكوي اول به طور كامل انجام شده، سكوي دوم مراحل نهايي را طي مي كند و سكوي سوم نيز در بوشهر توسط شركت صدرا در حال ساخت است كه پيش بيني مي شود تا پايان امسال آماده نصب و راه اندازي شود.

بر اساس اين گزارش، در بخش ساخت خط لوله انتقال گاز نيز در زمان امضاي قرار داد مقرر شده بود ساخت دو خط لوله به يك شركت هلندي سپرده و ساخت يك خط لوله نيز به شركت صدرا واگذار شود كه شركت هلندي در مدت كوتاهي موفق به ساخت دو خط لوله شد اما به وجود تمديدهاي مكرر از سوي شركت صدرا، سرانجام بعد از2 سال تاخير، اين شركت به دلايل مختلف موفق به انجام كار نشد و مجددا ساخت خط لوله سوم نيز به تازگي به شركت هلندي سپرده شده كه كشتي لوله گذار اين شركت در حال حركت به سمت ايران است تا ظرف 25 روز عمليات لوله گذاري را انجام دهد.

بنابراين در حال حاضر تنها آمادگي كامل توليد گاز از يك سكو وجود دارد و توليد روزانه 104 ميليون متر مكعب گاز، 4700 تن گاز مايع بوتان و پروپان (LPG ) و 158 هزار بشكه ميعانات گازي منوط به راه اندازي هر سه فاز است.

اگر چه در اين زمينه به تازگي مدير راه اندازي پالايشگاه فازهاي 6 تا 8 پارس جنوبي به شركت پتروپارس خاطرنشان كرده است كه پيشرفت كار در بخش خشكي فازهاي 7 و8 نيز در حد مطلوبي قرار دارد اما برخي گزارشها حكايت از آن دارد كه برنامه زمان بندي لوله گذاري دريايي خط سوم دي ماه امسال آغاز خواهد شد، برهمين اساس، حتي در صورت راه اندازي سكوي دوم بهره برداري از سكوي سوم يعني امكان توليد كامل گاز طبيعي از هر سه فاز تا پايان خرداد سال آينده محقق خواهد شد.

در همين راستا علي وكيلي مدير عامل شركت نفت و گاز پارس با تاكيد بر آمادگي راه اندازي فازهاي 6 تا 8 پارس جنوبي به خبرنگار مهر گفته است كه در حال حاضر يك سكو آماده افتتاح است كه در آينده نزديك سكوي دوم نيز وارد مدار توليد مي شود كه هر سكو 30 درصد بيش از ظرفيت اوليه توليد خواهد كرد.

بر اساس اين گزارش، هم اكنون روزانه حدود 350 ميليون فوت مكعب از گاز فاز 6 به پالايشگاه فاز يك منتقل مي شود كه پس از شيرين سازي به خط لوله سراسري ارسال خواهد شد.

همچنين قرار است تا زمان آماده شدن بخش دريايي فاز 9 پارس جنوبي، بخش ديگري از گاز فاز 6 براي شيرين سازي به فاز 9 منتقل شود.

گفتني است، پيمانكار اصلي اين طرح شركت پتروپارس است كه در قالب كنسرسيومي شامل شركتهاي استات اويل و سازمان گسترش و نوسازي به رهبري شركت تويو ژاپن فعاليت مي كنند.

طرح توسعه فازهاي 6 تا 8 پارس جنوبي با هدف توليد و صادرات ميعانات گازي، گاز مايع و تامين گاز مورد نياز جهت تزريق به چاههاي نفت منطقه آغاجاري در خوزستان تعريف شده است كه تزريق گاز باعث افزايش ظرفيت بازيافت از ميدانهاي نفتي مي شود كه پس از سالها برداشت ، دچار افت توليد شده و نفت آنه قابل برداشت نيست.

در عين حال قرار است اين گاز از طريق يك خط لوله 56 اينچي به طول تقريبي 512 كيلومتر و توسط 14 ايستگاه تقويت فشار از عسلويه به استان خوزستان منتقل شود.

ميعانات توليد شده از اين فازها نيز از طريق گوي شناور(SPM ) كه در فاصله 5.4 كيلومتري از ساحل قرار دارد، صادر مي شود.اين در حالي است كه گاز مايع توليدي نيز از طريق خط لوله به اسكله پتروشيمي ارسال و بارگيري خواهد شد.

بر اساس گزارش مهر، اين طرح در قالب بيع متقابل بين شركت ملي نفت ايران و شركت پتروپارس در مرداد ماه سال 1379 امضا شده و شركت نفت و گاز پارس عهده دار راهبري اجراي طرح است.
 دوشنبه 29 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن