تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815536103




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي وزارت خارجه:ژاپن عضويت در شوراي امنيت را در انحصار خود قرار داده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: سخنگوي وزارت خارجه:ژاپن عضويت در شوراي امنيت را در انحصار خود قرار داده است


تهران- خبرگزاري كار ايران
سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: پيام اصلي درخواست ايران براي عضويت غيردائم شوراي امنيت، بيان اين منطق بود كه ساختار قبلي سازمان ملل به ويژه نحوه مشاركت اعضا، تقسيم‌‏بندي و نحوه عضويت درآن ناعادلانه است.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، حسن قشقاوي سخنگوي وزارت‌‏خارجه در نشست خبري اين هفته خود با خبرنگاران در پاسخ به اين سوال كه آيا براي عضويت در شوراي امنيت كاركارشناسي درخصوص تعداد آرا شده بود يا خير؟، اظهارداشت: پس از 54 سال مصمم هستيم كه پيگيرعضويت ايران به عنوان عضو غير دائم شوراي امنيت باشيم.
وي افزود: عضويت در شوراي امنيت از تصميمات جدي ماست كه در آينده نيز ادامه مي‌‏يابد.
سخنگوي وزارت خارجه ساختار فعلي سازمان ملل را ناعادلانه دانست و اضافه كرد: تاكنون 74 كشور حتي يك بار هم نتوانستند عضوشوراي امنيت سازمان ملل شوند و42 كشور از جمله ايران، فقط يك بار عضو اين شورا شده‌‏اند. اين مشكل بي‌‏عدالتي و استقبال از تك‌‏صدايي درشوراي سازمان ملل، بايد يك روزي حل شود.
قشقاوي با بيان اين‌‏كه اقتضاي ثبات، صلح، امنيت وپايداري ارزش‌‏هاي بين‌‏المللي به مشاركت جدي و فعال همه اعضا و تقسيم عادلانه همه كرسي‌‏ها ارتباط دارد، تصريح كرد: حضور ايران صداي عدالت طلبانه‌‏اي است كه پژواك آن را چندي پيش در اجلاس‌‏وزراي خارجه عدم تعهد درتهران شنيديد.
قشقاوي گفت: ژاپن نبايد عضويت در شوراي امنيت سازمان ملل را در انحصار خود قرار دهد. دليل خاص ومنطقي براي انتشار صندلي شوراي امنيت از سوي ژاپن وجود ندارد، ما نيز با تحقق عدالت اين مسير را ادامه مي‌‏دهيم و از همه ظرفيت‌‏هاي خود استفاده مي‌‏كنيم و در جهت‌‏توجيهه ناعدالتي موجود گام بر نمي‌‏داريم.
سخنگوي وزارت خارجه با يادآوري انتخابات اعضاي غيردايم شوراي امنيت درسال2006 اظهارداشت: در آن زمان رقابت تنگاتنگي ميان هند و ژاپن بود و هند با همه توان و ظرفيت خود نتوانست بيش از 42 راي بياورد و در آن زمان نيز ژاپن عضويت در شوراي امنيت را به عنوان نماينده آسيا درانحصار خود قرار داد.
پايان پيام

كد خبر: 452854
 دوشنبه 29 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن