تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798550601




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده اهر و هريس در ايسنا: *چاره‌انديشي براي حل مشكل بيكاري *تاكيد بر اجرايي شدن مصوبات استاني دولت *توجه به فرش هريس براي تسخير تمام منازل دنيا


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نماينده اهر و هريس در ايسنا: *چاره‌انديشي براي حل مشكل بيكاري *تاكيد بر اجرايي شدن مصوبات استاني دولت *توجه به فرش هريس براي تسخير تمام منازل دنيا


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

نماينده مردم اهر و هريس در خانه ملت با حضور در محل خبرگزاري دانشجويان ايران، به تشريح روند اجرايي شدن مصوبات دور اول سفر هيات دولت و به بيان مشكلات و مطالبات مردم حوزه انتخابيه‌اش پرداخت.

مصوبات دور اول سفر استاني هيات دولت به اهر و هريس تا حدود زيادي اجرايي شده است

غلامحسين مسعودي‌ريحان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اين كه مصوبات دور اول سفر استاني هيات دولت به استان آذربايجان شرقي و شهرستان‌هاي اهر و هريس تا حدود زيادي اجرايي شده است، افزود: در حدود 18 مورد از اين مصوبات اجرايي نشده بود كه اخيرا در جلسه‌اي با استاندار آذربايجان شرقي دلايل آن بررسي شد.

در دور دوم سفر هيات دولت بايد بر تسريع در روند اجرايي شدن مصوبات دور اول تاكيد شود

وي با اشاره به اين كه در شهرستان‌هاي اهر و هريس نيز مواردي وجود داشت كه عملياتي نشده بود، تصريح كرد: بايد در دور دوم سفر استاني هيات دولت به استان كه قرار است اواخر مهرماه صورت گيرد بر تسريع در روند اجرايي شدن مصوبات دور اول تاكيد و اعتبارات كافي براي آن‌ها در نظر گرفته شود.

نماينده مردم اهر و هريس در مجلس اين دو شهرستان را از شهرستان‌هاي فراموش شده در استان و كشور عنوان كرد و گفت: هر چند اين دو شهرستان داراي پتانسيل‌ها و ظرفيت‌هاي ويژه‌اي هستند، اما متاسفانه به سبب عدم توجه و سوءمديريت‌ها، اين ظرفيت‌ها و استعدادها نه تنها به فرصت تبديل نشده بلكه گاها در حال تبديل شدن به تهديد است.

نرخ 23 درصدي بيكاري در شهرستان اهر يك بحران است

مسعودي ريحان خاطرنشان كرد: در شهرستان اهر طبق آمار رسمي سازمان مديريت نزديك به 23 درصد نرخ بيكاري وجود دارد كه اين رقم يك بحران و ضايعه در كشور است.

وي با طرح اين سوال كه در كدام شهر از اين كشور 23 درصد نرخ بيكاري وجود دارد، اظهار كرد: علت اين امر بي‌توجهي مسئولان به بحث اشتغال و پتانسيل‌هاي موجود در اين شهرستان است.

اين نماينده مجلس با بيان اين كه همين بيكاري و عدم اشتغال، جوانان را به ياس و نااميدي كشانده است، گفت: به سبب بيكاري و به تبع آن افسردگي جوانان در اين دو شهرستان بالاترين ميزان خودكشي را درميان شهرستان‌هاي استان دارد.

ريحان اضافه كرد: در شهرستان اهر و هريس حتي افرادي كه داراي مدارك عالي هستند حاضر مي‌شوند با نازل‌ترين حقوق به كارهايي كه در شأن آن‌ها نيست مشغول شوند و اين امر تبديل به يك بحراني شده است كه اگر امروز چاره‌انديشي نشود در آينده اين دو شهرستان را با چالش‌هاي جدي مواجه خواهد كرد.

معادن مس سونگون ورزقان، سونازيل هريس و... مي‌تواند در اشتغال جوانان منطقه موثر باشد

وي هم‌چنين با اشاره به ظرفيت‌هاي طبيعي و بومي اين دو شهرستان براي رفع مشكل بيكاري جوانان خاطر نشان كرد: وجود معادن مس سونگون ورزقان، سونازيل هريس و معدن مس مزرعه انجرد اهر در اين دو شهرستان مي‌تواند در اشتغال و نشاط جوانان و توسعه و پيشرفت منطقه بسيار موثر باشد كه انتظار مي‌رود مسئولان امر به اين موضوعات و ظرفيت‌ها توجه لازم را داشته باشند.

اين نماينده مجلس هم‌چنين با بيان اين كه در بخش آب شرب نيز اين دو شهرستان با مشكلات بسيار عديده‌اي مواجه هستند، تصريح كرد: با وجود سد اربطان كه بيش از 17 سال است به بهر‌ه‌برداري رسيده و سد پارام در شهرستان هريس و سد ستارخان در اهر هنوز استفاده بهينه و موثر از آن‌ها صورت نگرفته است، كه مي‌توانست در توسعه كشاورزي و اشتغال موثر باشد.

به هدر رفتن بيش از شصت ميليون متر مكعب آب درشهرستان اهر فاجعه است

مسعودي ريحان در ادامه گفت‌وگو با ايسنا هم‌چنين از به هدر رفتن شصت ميليون متر مكعب آب در طول سال در كوه‌هاي شهرستان اهر ابراز تاسف كرد و گفت: به هدر رفتن بيش از شصت ميليون متر مكعب آب در اين شهرستان كه سبب فرسايش و از بين رفتن خاك‌هاي حاصلخيز شده يك فاجعه است و توجه بيش از پيش مسئولان به اين مساله را مي‌طلبد.

نماينده مردم اهر و هريس در خانه ملت خاطرنشان كرد: با وجود چنين سدهايي در اين دو شهرستان، متاسفانه بيش از 100 روستا در تابستان سال جاري با وضعيت بسيار بدي براي تهيه آب شرب مواجه بودند و اين به علت بي‌برنامه‌گي و سوء مديريت برخي از مسئولان است، كه راضي به هدر رفتن اين مقدار آب در سال مي‌شوند.

وي در ادامه از وضعيت نامناسب بهداشت و درمان در دو شهرستان اهر و هريس انتقاد كرد و گفت: هر چند در سايه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران اقدامات خوبي در بحث بهداشت و درمان به ويژه در مناطق محروم صورت گرفته است اما در حوزه انتخابيه بنده در اين ارتباط جا براي كار بسيار زياد است.

بيمارستان هريس افتتاح نشده پير شده است

ساخت بيمارستان هريس 20 ساله شده است

ريحان هم‌چنين از 20 ساله شدن كار ساخت بيمارستان هريس خبر داد و گفت: اين بيمارستان كه در حدود بيست سال پيش كار ساخت آن شروع شده است اما هنوز افتتاح نشده پير شده است، زيرا عمر طبيعي يك ساختمان در ايران 20 سال است.

وي خاطرنشان كرد: در ساير بيمارستان‌ها و درمانگاه‌هاي اين دو شهرستان نيز نيروي متخصص و امكانات پزشكي وجود ندارد و بيماران مجبور هستند حتي براي تزريق يك آمپول به مركز استان يا شهرستان مراجعه كنند؛ به طوري كه در شهرستان هريس هنوز بيمارستاني وجود ندارد و درمانگاه‌هاي موجود نيز نمي‌تواند پاسخ‌گوي نياز مردم باشد.

مسوولان مي‌توانند با كمترين سرمايه‌گذاري بيشترين سود را كه همان رضايت مردم است جلب كنند

نماينده مردم اهر و هريس در مجلس تاكيد كرد: مسئولان بهداشت و درمان استان و كشور بايد به اين معضل توجه كنند و مي‌توانند با كمترين سرمايه‌گذاري بيشترين سود را كه همان رضايت مردم و خداوند است، جلب كنند.

وي هم‌چنين سن اميد به زندگي در اين دو شهرستان را پايين‌تر از ساير شهرهاي استان عنوان كرد و گفت: سن اميد به زندگي در كل استان 71 سال است، در صورتي كه در شهرستان اهر و هريس اين ميزان 68 سال است و اين نشان مي‌دهد كه زندگي براي مردم اين دو شهرستان سخت‌تر از جاهاي ديگر است.

شهرستان اهر پايين‌ترين نرخ بي‌سوادي را در استان دارد

اين عضو هيات رييسه كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با بيان اين كه پايين‌ترين نرخ بي‌سوادي در بين شهرستان‌هاي استان آذربايجان شرقي در شهرستان اهر مشاهده مي‌شود، تصريح كرد: اين موضوع نيز دقت و توجه مسئولان امر را مي‌طلبد كه بايستي براي رفع اين مشكل و پايين آوردن نرخ بي‌سوادي برنامه‌ريزي كنند.

مسعودي ريحان هم‌چنين در ادامه گفت‌وگوي خود با ايسنا به راهكارهاي حل اين مشكلات و فرصت‌هايي كه در اين دو شهرستان وجود دارد اشاره كرد و افزود: اگر اين پتانسيل‌ها و استعدادهاي بالقوه در شهرستان اهر و هريس به بالفعل تبديل شود مساله اشتغال و ساير معضلات حل خواهد شد.

مي‌توانيم با فرش هريس تمام منازل دنيا را تسخير كنيم

نماينده مردم اهر و هريس در مجلس با بيان اين كه فرش هريس كه زبانزد خاص و عام در دنياست مي‌تواند مولفه‌اي براي كمك به حل مشكلات بيكاري شهرستان باشد، تصريح كرد: بايد اين فرش به عنوان يكي از بهترين فرش‌ها در تمامي موزه‌ها و نمايشگاه‌هاي بين‌المللي حضور فعالي داشته باشد و ما مي‌توانيم با برنامه‌ريزي درست با همين فرش ايراني هريس و اهر، تمام منازل دنيا را تسخير كنيم.

وي اضافه كرد: بايد ديد در خود شهرستان هريس از اين فرش چه خبر است؛ متاسفانه سياست‌هاي غلط واردات فرش از چين و ساير كشورها سبب شده تا فرش هريس محبوبيت و مقبوليت خود را از دست بدهد.

دانشكده فرش هريس بايد فعال شود

ريحان تاكيد كرد: بايد بر روي بازاريابي و ايجاد نمايشگاه‌هاي دائمي و فعال كردن دانشكده فرش در اين شهرستان اقدامات جدي صورت گيرد تا اين فرش دوباره مورد قبول ذائقه‌ي داخل و خارج كشور باشد.

مي‌توانيم به اندازه درآمد نفت، از صادرات فرش درآمد داشته باشيم

وي خاطرنشان كرد: اگر ما در زمينه توليد فرش هريس كه يك محصول تمام عيار داخلي است به نحو احسن و با سرمايه‌گذاري و برنامه‌ريزي وارد شويم مي‌توانيم به اندازه نفت صادرات فرش داشته باشيم.

با ايجاد صنايع پايين دستي در نزديكي معادن مس، سرمايه‌گذاري داخلي و خارجي را به منطقه جذب كنيم

اين نماينده مجلس هم‌چنين ايجاد صنايع پايين دستي در نزديكي معادن مس در دو شهرستان اهر و هريس را خواستار شد و افزود: مي‌توانيم با ايجاد صنايع پايين دستي در نزديكي معادن مس سرمايه‌گذاري داخلي و خارجي را به منطقه جذب كنيم بنابراين بايد يك شهرك صنعتي مس در شهرستان اهر ايجاد شود تا ديگر نيازي به حمل كنسانتره به كارخانه‌هاي دور دست نباشد.

منطقه ارسباران تنها نقطه‌اي از ايران است كه بهترين جاذبه‌هاي گردشگري را دارد

مسعودي‌ريحان هم‌چنين مناظر طبيعي و گردشگري شهرستان اهر و هريس را يكي از بهترين شاخصه‌هاي اشتغال‌زايي و توسعه‌ي اين دو شهرستان توصيف كرد و گفت: به اذعان كارشناسان توريسم، منطقه ارسباران در شهرستان اهر تنها نقطه‌اي از ايران است كه بهترين ظرفيت و جاذبه‌هاي گردشگري را دارد، اما متاسفانه فرصت‌هاي اين منطقه هم‌چنان بالقوه باقي مانده است و هيچ استفاده‌اي از آن صورت نمي‌گيرد.

اومتذكرشد: متاسفانه عده‌اي با قشري‌نگري سبب مي‌شوند تا برخي از آثار تاريخي و گردشگري در شهرستان اهر و هريس به فراموشي سپرده شود.

وي اضافه كرد: اگر در جنگل‌هاي ارسباران، جنگل‌هاي فندقلي اهر، پاياب سد ستارخان و اوكوزداغي هريس و قلعه‌هاي تاريخي موجود در اين دو شهرستان سرمايه‌گذاري و معرفي شوند مي‌توانند بهترين درآمد را براي كشور و منطقه داشته باشد و سبب توسعه و نشاط شهرستان شوند.

مسعودي‌ريحان در پايان از مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي كشور و مديران استاني توجه بيش از پيش براي حل و فصل معضلات و مشكلات بسيار جدي شهرستان‌هاي اهر و هريس را خواستار شد.

گفت‌وگو از خبرنگار پارلماني ايسنا: غفار مهردوست

انتهاي پيام
 دوشنبه 29 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن