تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820914982




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مددي با حضور در مهر :تلاش مي كنيم ورزش تهران را دوباره زنده كنيم / سلامت جامعه در خطر است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مددي با حضور در مهر :تلاش مي كنيم ورزش تهران را دوباره زنده كنيم / سلامت جامعه در خطر است
مديركل تربيت بدني استان تهران با قبول اينكه وضعيت ورزش پاتيخت نگران كننده است گفت: چنانچه خواهان جامعه اي پويا، بانشاط و سلامت هستيم بايد ورزش را به يك عادت روزانه تبديل كنيم و ما هم تلاش مي كنيم ورزش تهران را دوباره زنده كنيم.

عليرضا مددي مديركل تربيت بدني استان تهران كه هفت ماه است سكان هدايت ورزش پايتخت را برعهده گرفته است با حضور در خبرگزاري مهر، در خصوص طرح ها و ايده هايي كه از نظر او به رشد و پيشرفت ورزش تهران كمك مي كند سخن گفت.

عليرضا مددي با اين گفته كه ورزش تهران پويايي لازم را ندارد موافق نيست و با ارائه آمار، ورزش تهران را پايگاه اصلي ورزش كشور عنوان كرد. وي به عنوان مثال شهر ري را تنها شهر آسيايي نام برد كه هفت المپين به رقابت هاي المپيك 2008 پكن اعزام كرده بود.

مشروح مصاحبه خبرنگار مهر با عليرضا مددي، مديركل تربيت بدني استان تهران، را از نظر مي گذرانيد:

* خبرگزاري مهر : آقاي مددي با توجه به اينكه 23 درصد از مخاطب كل ورزش كشور در تهران حضور دارد، آيا فكر مي كنيد تربيت بدني استان تهران مي تواند جوابگوي اين حجم عظيم تقاضا باشد؟

- مددي: تمام تلاش ما بر اين است كه جوابگوي مخاطبين باشيم اما اعتباراتي كه به ما تخصيص داده مي شود نمي تواند نيازهاي كلان ما را برطرف سازد. امكانات سخت افزاري همواره حرف اول را در ورزش مي زند و اكنون بايد ديد كه ما چقدر مجموعه ورزشي در اختيار داريم. خوشبختانه ميانگين فضاي كشور از 20 سانتي متر به 30 سانتي متر افزايش پيدا كرده، با اين حال، اين از نظر ما ايده آل نيست و بايد تا 100 سانتي متر ارتقا يابد. در خصوص موفقيت ورزش تهران فقط به اين امر بسنده مي كنيم كه ما 7 المپين در پكن داشتيم كه اين مورد در هيچ كشور آسيايي مشاهده نشد.

* شما مي گوييد تهران موفق ترين بخش ورزش كشور است اما گويا منظورشما از حيث كميت است. چرا كه همين ورزشكاراني كه شما از آنها به عنوان نماينده تهران در پكن ياد كرديد ، توفيقي در اين رقابت ها نداشتند.

- ما ورزش كشور را كلي ارزيابي مي كنيم. در اين خصوص رقابت هاي المپياد ايرانيان را مثال مي زنم. ببينيد فاصله مدالي تيم تهران با تيم دوم بيش از 150 مدال است كه اين نشان از اختلاف سطح تهران با ديگر نقاط كشور دارد. ما نيروي انساني بالقوه بسياري در اختيار داريم فقط بايد اين نيروها را فعليت بخشيم . پروژه هاي ورزشي كه هر هفته در نقاط مختلف استان تهران افتتاح مي شود، بلافاصله به بهره برداري مي رسد و علاقمندان را به خود جذب مي كند. به عنوان مثال چندي قبل در عرض سه ماه و اندي در محمد شهر كرج يك پروژه ورزشي احداث كرديم كه در نوع خود يك ركورد محسوب مي شود.

* با اين حساب ما بايد در آينده نزديك آثار اين پروژه ها را در ورزش كشور ببينيم. يعني اينكه ورزشكاران استان تهران در المپيك 2012 لندن موفق ظاهر مي شوند؟

- قطعا چنين است. نگاهمان بايد به آينده باشد. ما در انديشه ايجاد پايگاه هاي قهرماني در نقاط مختلف تهران از جمله، ري، شهريار، اسلامشهر و نظرآباد هستيم. از اين نكته هم هرگز غافل نشويد كه انتظارات از ورزش پايتخت بسيار زياد است. ما از اين قضيه استقبال مي كنيم اما دشواري هايي هم به همراه دارد. من اعتقاد دارم اگر قرار است ورزش ما در كشتي به توفيقي دست پيدا كند بايد اين رشته در تهران حرف اول را بزند. اگر قرار است در فوتبال به رشدي برسيم بايد فوتبال تهران حرف اول را بزند.

* آيا از آن دسته مديراني هستيد كه فقط طرح نو در مي اندازيد و از اجرا غافل مي شويد و يا به اجراي آن هم فكر مي كنيد؟

- يكي از اصلي ترين دلايلي كه باعث ناكامي يك مجموعه مي شود، غافل شدن زيرمجموعه از اصل و چسبيدن به حاشيه هاست. من همواره به همكارانم تاكيد كرده ام كه از حاشيه ها پرهيز كنند و به متن بچسبند تا بدين ترتيب بتوانيم طرح هايي كه در صدد اجراي آنها هستيم را به اجرا درآوريم.

* در فاصله يك سال تا آغاز برگزاري دومين دوره رقابت هاي همبستگي كشورهاي اسلامي، تربيت بدني استان تهران به عنوان يكي از اصلي ترين متوليان برگزاري اين دوره از بازي ها، چه اقدماتي را انجام داده است؟

- رقابت هاي همبستگي كشورهاي اسلامي مهم ترين رويداد بين المللي براي كشورما به حساب مي آيد كه با حضور 57 كشور در سه شهر تهران، اصفهان و مشهد برگزار مي شود. البته من فكر مي كنم بيشتر مسابقات در تهران برگزار شود و عملا نقش ما در اين بازي ها پررنگ تر خواهد بود. اما آنچه از اهميت بيشتري برخوردار است بعد سياسي و تبليغاتي اين بازي هاست چرا كه اين رقابت ها نزديك به دو ماه از مهم ترين شبكه هاي خبري دنيا به تصوير كشيده مي شود. بنابراين بايد به بهترين شكل ممكن برگزار شود و براي نظام جمهوري اسلامي آبروداري كند.

* برگزاري مطلوب اين رقابت ها مستلزم اين است كه تربيت بدني استان تهران از جانب تمام نهادها از جمله شهرداري، راهنمايي رانندگي و در راس همه آنها سازمان تربيت بدني حمايت حمايت شود. اين حمايت ها صورت عملي پيدا مي كند؟

- سازمان تربيت بدني با مديريت آقاي علي آبادي بيشترين همكاري را در جهت برگزاري اين رقابت ها انجام داده است. در خصوص امكانات شهري در حين برگزاري اين رقابت ها هم بايد بگويم قرار است با همكاري آقاي قاليباف، شهردار محترم تهران، از حيث زيباسازي فضاهاي شهري، اقدمات گسترده اي صورت پذيرد و درخصوص حمل و نقل هم رايزني هاي بسياري با مسئولان راهنمايي و رانندگي صورت گرفته است.

* آيا مجموعه عواملي كه قصد برگزاري اين بازي ها را دارند مي توانند در انجام اين كار بزرگ موفق باشند؟

- اين رقابت ها به بهترين شكل ممكن برگزار خواهد شد و در اين خصوص ترديدي نيست. البته ما براي اينكه بتوانيم ورزشگاه تختي را براي اين رقابت ها آماده كنيم بودجه 5/8 ميليارد توماني براي ساخت اماكن و تجهيزات درخواست كرده ايم كه اميدواريم اين بودجه به ما تخصيص داده شود تا آماده سازي محل برگزاري رقابت ها سرعت بگيرد.

* ارزيابي شما از ورزش پايتخت چطور است و آيا اميدي به بهتر شدن شرايط هست؟

- ورزش بايد عادت شود و در سبد خانوار شهروندان تهراني قرار بگيرد. دبير كميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت طبق ارزيابي سازمان بهداشت جهاني (WHO) در حال حاضر 34 درصد از مردم ايران دچار كم تحركي هستند كه تعداد اين افراد با همين روند در سال 2020 به 50 درصد خواهد رسيد. اين كم تحركي منجر به بيماري هايي از جمله ديابت خواهد شد و چنانچه كشور ما نيروي انساني سلامت نداشته باشد، امنيت كشور به مخاطره مي افتد. باوركردن اين موضوع سخت است اما با مطالعاتي كه اخيرا صورت گرفته مشخص شده كه توان بدني دختران 14 تا 16 ساله ايراني از زنان 40 ساله فرانسوي كمتر است كه اين يعني زنگ خطر براي وضعيت ورزش و سلامتي مردم كشورمان.

* آقاي مددي آنچه از شرايط فعلي برداشت مي شود اين است كه ورزش تهران مرده و فعاليت خاصي در بخش هاي مختلف صورت نمي گيرد؟

- البته اينطور نيست كه فعاليتي صورت نگيرد. اما با بخشي از حرف هاي شما موافقم. ما مشكلات زيادي در بخش هاي مختلف داريم كه بايد با برنامه ريزي و كار مستمر حل شود. ورزش تهران مشكلات خاص خودش را دارد و ما بايد سعي كنيم دوباره ورزش اين شهر پرجمعيت را احيا كنيم.

* پس مي پذيريد كه رشته هايي مثل فوتبال و كشتي و ... ديگر مثل گذشته نيستند و خبري از آنها نيست؟

- همانطور كه گفتم اين مشكلات وجود دارد و بايد تلاش كنيم دوباره ورزش تهران را زنده كنيم. در ماجراي كشتي برنامه هاي ويژه اي داريم كه بزودي با برگزاري نشست هاي كارشناسي به دنبال برطرف كردن مشكلات و احيا كردن ورزش هستيم.
 دوشنبه 29 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 331]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن