تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816316664




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به بهانه 29 مهر روز ملي صادرات


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: به بهانه 29 مهر روز ملي صادرات
رشد صادرات غيرنفتي در سال هاي اخير نشان از عزم جدي دولت و بخش خصوصي در جهت توسعه تجارت خارجي داشته و در اين ميان نقش خوزستان در توسعه صادرات كشور امري آشكار است.


صادرات از خوزستان با توجه به مزيتها و استعدادهاي قابل توجهي كه داشته در سالهاي گذشته با جهش قابل ملاحظه اي همراه بوده است.
وجود كارخانجات و صنايع بزرگ دولتي و خصوصي در اين استان باعث شده كه اين روند در سالهاي گذشته شتاب بيشتري گيرد.
رشد صادرات غيرنفتي كه آثار آن در دولت نهم نيز به خوبي مشهود است، اهدافي از جمله دستيابي كشور به اهداف چشم انداز بيست ساله و برنامه چهارم توسعه تا پايان سال 1388 دنبال مي كند.
موقعيت ويژه ترانزيتي خوزستان، وجود ذخاير غني معدني، تنوع آب و هوايي، برخورداري از مزيت نسبي در توليد فرآورده هاي پتروشيمي، موقعيت ممتاز در عرصه جهاني در توليد محصولات كشاورزي و مهمتر از همه تشابه فرهنگي با كشورهاي همجوار حوزه خليج فارس، از جمله مزاياي مثبت و تاثير گذار در حوزه صادرات به شمار مي رود.
ناظر گمركات خوزستان در گفت و گو با ايرنا به لزوم برخورداري كشور و به تبع آن خوزستان از صادرات قدرتمند اشاره كرد و گفت: در حاليكه بهاي نفت در دو سال گذشته در بازارهاي جهاني رشد چشمگيري داشته و كشور از لحاظ ذخاير و منابع نفتي در موقعيت مناسبي است، مسوولان كشوري به خصوص شخص رييس جمهور به رشد صادرات غير نفتي توجه ويژه اي داشته است.
"عباس عليدادي" افزود:معمولا در سالهاي گذشته زماني كه بهاي نفت در سطح بين الملل افزايش مي يافت و به اصطلاح بازار نفت داغ بوده، صادرات غير نفتي كاهش مي يافت و كمتر مورد توجه قرار مي گرفت.
وي در ادامه به توجه دولت به رشد صادرات غير نفتي اشاره كرد وگفت: بايد رويكرد دولت نهم به توسعه صادرات غير نفتي آن هم در اوج قيمت نفت را به فال نيك گرفت و آن را سرآغاز تحول جدي در نگرش دولت به بحث كاهش وابستگي به درآمدهاي نفت دانست.
ناظر گمركات خوزستان افزود: تجارت انجام شده در سالهاي گذشته در قالب برنامه توسعه سوم و چهارم اقتصادي كشور نشان مي دهد كه تصميات اتخاذ شده و تسهيلات پرداخت شده براي كمك به رشد صادرات موثرترين عامل در اين جهت بوده است.
وي گفت:اين تسهيلات به همراه اقداماتي همچون ايجاد فضاي رواني لازم جامعه براي ترويج فرهنگ صادرات و دعوت از صادركنندگان براي مشاركت در تصميمات و برنامه هاي مرتبط با توسعه صادرات ارايه شده نتايج قابل قبولي به همراه داشته است.
عليدادي، صادرات را فرآيندي چند وجهي اعلام كرد كه ارتباط مستقيمي با عوامل پيش و پس از صدور كالا داشته و بررسي نقاط ضعف اين صنعت و برطرف ساختن اين موانع مي تواند به رونق بيش از پيش اين بخش كمك كند.
ناظر گمركات خوزستان، يكي از مهمترين مشكلات كنوني صادرات غيرنفتي را را قيمت تمام شده كالاها عنوان كرد و گفت: به رغم تلاشهاي دولت و تامين امكانات لازم براي ايجاد تعادل در بهاي كالاهاي صادراتي هنوز هم قيمت بيشتر كالاهاي توليدي كشور براي صادرات در مقايسه با كالاهاي مشابه در بازارهاي جهاني بالا بوده و همين امر رسيدن به اهداف صادراتي را با مشكل روبه رو كرده است.
عليدادي افزود: با توجه به اينكه كشور به فكر افزايش صادرات غير نفتي بوده، بهترين و موثرترين كمك، پرداخت هزينه بيشتر براي عرضه و شناسايي كالاها و محصولات ايراني در خارج از كشور است.
وي، بهبود كيفيت كالاهاي صادارتي، حضور مستمر دايمي در بازارهاي خارجي، بسته بندي مطلوب و توليد كالا به سليقه مشتري را از نكات مهم دستيابي به موفقيت در تجارت خارجي عنوان كرد.
ناظر گمركات خوزستان در خصوص لزوم توسعه زيرساختهاي صادرات غير نفتي در اين استان گفت: روان سازي صادرات، بررسي مشكلات تجار و بازرگانان و اقدام به رفع مشكلات موجود در توسعه صادرات تاثير گذار بوده است.
رييس سازمان بازرگاني خوزستان نيز در گفت و گو با ايرنا با اشاره به اينكه استعدادهاي فراواني در زمينه بهبود وضعيت صادرات استان در زمينه هاي متعدد از جمله صدور خدمات فني، مهندسي به خارج، در خوزستان وجود دارد گفت: توسعه اينگونه صادرات از برنامه هايي است كه سازمان بازرگاني استان دنبال مي كند.
"محمد حسين چراغي" با اعلام اينكه گامهاي موثري در زمينه توسعه صادرات غير نفتي برداشته شد افزود:شناسايي محصولات توليدي خوزستان از مهمترين اقداماتي است كه مورد توجه قرار گرفته است.
وي ديگر اقدام انجام شده در اين ارتباط را پرداخت جوايز صادراتي به صادركنندگان خوزستان به منظور تشويق آنان و حمايت از صادرات غيرنفتي استان اعلام كرد و گفت: اين اقدام در سال 84 آغاز شده كه در همين سال بيش از 11ميليارد ريال جوايز صادراتي به تجار و بازرگانان خوزستان پرداخت شد.
وي افزود:اين رقم در سال 85 به 39 ميليارد و 500 ميليون ريال رسيد و پارسال نيز 40 ميليارد ريال جايزه صادراتي به تجار پرداخت شد.
به گفته چراغي اين جوايز درحدود يك تا سه درصد ارزش كلاهاي صادر شده بر اساس پايه و قيمتي كه گمرك اعلام مي كند محاسبه و به تجار پرداخت مي شود.
چراغي برگزاري روز ملي صادرات در 29 مهر ماه هر سال را از ديگر اقدامات انجام شده براي توسعه صادرات غيرنفتي اعلام كردو گفت: سعي شده با گرامي داشت اين روز از فعاليت تجار و بازرگانان استان تقدير شود.
معاون توسعه تجارت خارجي سازمان بازرگاني خوزستان نيز با اشاره به افزايش صادرات غير نفتي از اين استان گفت: صادرات غير نفتي در نيمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ ارزشي 32 درصد افزايش داشته است.
"يونس حسين نژاديان" وزن صادرات كالاهاي غيرنفتي در اين مدت را دوميليون و 817 هزار تن و به ارزش يك ميليارد و 812 ميليون دلار اعلام كرد و افزود: در اين مدت بيش از 60 نوع قلم كالا از گمركات خوزستان صادر شد كه گازها، محصولات پتروشيمي و آهن آلات سه قلم كالاهايي هستند كه رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
مهمترين مراكز گمرك فعال تجاري در خوزستان، چهار گمرك آبادان، اهواز، خرمشهر و بندر امام خميني (ره ) هستند.
29 مهرماه روز ملي صادرات اعلام شده است و قرار است كه از 25 صادركننده نمونه استان تقدير شود.
ك/4 7162/640 شماره 075 ساعت 09:33 تمام
 دوشنبه 29 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن