تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):درباره ما غلو نکنید، ما را بندگان پرورش یافته (حق تعالی) بدانید آنگاه در فضلیت ما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812999176




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اشاره - براساي توافق شهرداري و سازمان ثبت اسنادپايان كار ملاك صدور ثبت سند مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: اشاره - براساي توافق شهرداري و سازمان ثبت اسنادپايان كار ملاك صدور ثبت سند مي‌شود
گروه مسكن- سخنگوي شوراي اسلامي‌شهر تهران با اشاره به اينكه در مواردي مشاهده شده مساحت املاك در گزارش پايان كار با سند ملك مغايرت داشته، از امضاي توافق‌نامه‌اي ميان شهرداري و سازمان ثبت اسناد براي يكسان سازي نحوه محاسبه مساحت املاك خبر داد و گفت: از اين پس يايان كار شهرداري ملاك متراژ املاك براي صدور سند تفكيكي خواهد بود.
به گزارش دنياي اقتصاد، خسرو دانشجو، با اشاره به حضور مهندس كاشاني، معاون معماري و شهرسازي شهرداري تهران و ارائه گزارشي پيرامون اجراي مصوبه بازنگري در نحوه تعيين قيمت واقعي املاك در جلسه روز گذشته شوراي شهر گفت: با توجه به اين كه بخشي از هزينه‌هاي شهر تهران كه شهروندان مي‌پردازند، بر اساس قيمت املاك آنها تعيين مي‌شود، اما تا پيش از اجراي اين مصوبه اعتراضاتي از سوي برخي شهروندان مطرح مي‌شد به طوري كه دو ملك همجوار كه قيمت‌هاي متفاوتي داشتند عوارض ملك گران‌تر، كمتر از ملكي بود كه قيمت آن نسبت به ملك قبلي ارزان تر بود.
وي تصريح كرد: از اين رو بر اساس اعتراض شهروندان به شوراي شهر مبني بر نحوه محاسبه اين عوارض، شورا از شهرداري خواست در نحوه تعيين قيمت واقعي املاك بازنگري كند.
به گفته دانشجو، معاون شهرسازي شهرداري تهران در جلسه ديروز شورا توضيح داد كه در حال حاضر با همكاري گروهي از مشاوران، تعيين قيمت واقعي شهروندان در دست تهيه است.
وي تصريح كرد: البته مواردي نيز از سوي شورا به معاون شهرسازي شهردار گوشزد شد و طي آن اعضاي شورا تاكيد كردند نتايج بررسي‌هاي شهرداري در رابطه با نحوه تعيين قيمت واقعي املاك پيش از اجرا در شوراي شهر تهران به تصويب برسد.
دانشجو همچنين از توافق شهرداري تهران با سازمان ثبت اسناد كشور براي محاسبه يكسان مساحت ساختمان‌ها خبر داد و گفت: همان طور كه مي‌دانيد شهرداري تهران براي نظارت بر ساختمان‌سازي از مهندسان ناظر استفاده و بر اساس گزارش مهندسان ناظر نيز شهرداري اقدام به صدور پايان كار مي‌كند. صاحبان املاك نيز با گزارش پايان كاري كه از شهرداري اخذ كرده‌اند، به سازمان ثبت اسناد مراجعه و سند ملك خود را دريافت مي‌كنند.
وي تصريح كرد: اما در مواردي مشاهده شده مساحت ملك در پايان كار و سند ثبت اسناد متفاوت است كه عامل اصلي آن تفاوت در نحوه محاسبه مساحت املاك در شهرداري و سازمان ثبت است. از اين رو با اجراي مفاد اين توافق‌نامه روش محاسبه مساحت املاك براي هر دو بخش يكسان خواهد شد.
 دوشنبه 29 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن