تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816898725




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رتبه اول پوشش دانش آموزان استثنايي دركشور به خراسان جنوبي اختصاص يافت


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: رتبه اول پوشش دانش آموزان استثنايي دركشور به خراسان جنوبي اختصاص يافت
ميرحسيني- رتبه اول كشوري از نظر پوشش دانش آموزان استثنايي به خراسان جنوبي، رسيد.

مدير آموزش و پرورش استثنايي استان با بيان اين مطلب به خبرنگار ما گفت: در سال هاي گذشته در استان پوشش كاملي در جذب دانش آموزان استثنايي انجام نشده بود و جايگاه خراسان جنوبي در كشور رتبه 30 در بين استان هاي ديگر بود و صدها نفر از دانش آموزان و افراد استثنايي و نيازمند خدمات ويژه آموزش در شرايط نامناسب در بين خانواده ها به سر مي بردند و يا در مدارس عادي تحصيل مي كردند و بعضا با ايجاد مشكلات بسيار تحصيلي و رفتاري، زمينه افت تحصيلي خود و همكلاسي هايشان و آسيب هاي اجتماعي، فردي و خانوادگي را فراهم مي كردند.

حسين هاونگي تصريح كرد: 532 نفر در سال 84، در سال 85 حدود يك هزار و 205 نفر و سال گذشته نيز يك هزار و 669 دانش آموز استثنايي در استان تحت پوشش آموزش و پرورش استثنايي استان قرار گرفتند.

وي با بيان اين كه امسال حدود 11 هزار دانش آموز براي ورود به پايه اول ابتدايي از نظر سلامت جسماني، (بينايي، شنوايي و ذهني) سنجش شده اند افزود: 5/86 درصد بدون مشكل، 5/13 درصد مشكوك به مشكل و تعدادي از اين افراد وارد مدارس استثنايي شدند كه صد درصد مناطق شهري و روستايي، عشاير و مناطق صعب العبور امسال تحت پوشش خدمات طرح سنجش قرار گرفته اند.

وي بيان كرد: كميت آموزش و پرورش (دختران و پسران) نيز مورد توجه قرار گرفته به صورتي كه مطابق آمارهاي موجود در سال تحصيلي 87-86 تعداد مدارس استثنايي پسرانه و دخترانه هر كدام 4 مركز و مختلط استان 18 مركز مي باشد و حدود 35 درصد دانش آموزان روستايي و 65 درصد شهري مي باشند.وي خاطر نشان كرد: سال گذشته در بررسي هاي انجام شده در مقاطع آمادگي، ابتدايي، راهنمايي و متوسطه يك هزار و 669 دانش آموز استثنايي تحت پوشش قرار گرفتند كه از اين تعداد 1011 نفر كم توان، 4 نفر اوتيسم، 400 نفر اختلالات رفتاري و يادگيري، 9 نفر جسمي حركتي، 55 نفر چند معلوليتي و مابقي نابينا و ناشنوا بوده اند.

وي نسبت دانش آموزان استثنايي به عادي در خراسان جنوبي را يك درصد عنوان كرد و گفت: بيرجند با 652، قاين 267، سرايان 197، فردوس 190، درميان 120، زيركوه 80 ، نهبندان 59، بشرويه 45، خوسف 32 و سربيشه با 27 نفر دانش آموز در 26 مركز مستقل و بيش از 32 كلاس ضميمه، خدمات رساني دارند.

وي با بيان اين كه با فرهنگ سازي و اجراي خدمات پشتيباني از دانش آموزان استثنايي استان، همكاري والدين با آموزش و پرورش استثنايي بهتر شده است ادامه داد: مهم ترين خدمات پشتيباني شامل برخورداري از بيمه تكميلي، گرفتن مستمري تا آخر عمر پس از 5 سال حضور در مدارس استثنايي، پرداخت هزينه هاي بستري و سرپايي (بدون محدوديت مبلغ)، پرداخت هزينه توان بخشي دانش آموزان، خريد خدمات توان بخشي خارج از مدرسه مانند گفتار درماني، كاردرماني، فيزيوتراپي مي باشد.

وي با اشاره به اين كه 6 نفر از دانش آموزان در دانشگاه هاي كشور پذيرفته شده اند گفت: سال تحصيلي 87-86 حدود 69 نفر از دانش آموزان اين مراكز از خدمات دارويي و جراحي و 40 نفر از خدمات دندان پزشكي استفاده كرده و 4 نفر نيز براي درمان به استان هاي ديگر اعزام شدند.

وي از تخصيص كمك هزينه به دانش آموزان استثنايي در سال گذشته خبر داد و گفت: كمك هزينه تحصيلي به ازاي هر دانش آموز مقطع ابتدايي 18 هزار، متوسطه 28 هزار و دبيرستان 38 هزار تومان در سال گذشته پرداخت شد كه اميدواريم امسال نيز اين اعتبارات تخصيص يابد.

وي در ادامه به كمبود 50 نيروي توانبخشي و آموزشي در مدارس استثنايي استان اشاره كرد و افزود: كمبود نيروي متخصص در گفتار درماني، شنوايي سنجي، كاردرماني، مشاور، مددكار، فيزيوتراپ، مربي بهداشت و بينايي سنج تاثير بسزايي در فعاليت توان بخشي و آموزشي آن ها خواهد داشت.وي افزود: علاوه بر 32 كلاس خاص ضميمه مدارس عادي يك مركز شبانه روزي استثنايي راهنمايي و متوسطه براي دانش آموزان ناشنوا و نابينا با اعتبار يك ميليارد تومان در حال سوخت مي باشد كه فضاي آموزشي آن براي استفاده در سال تحصيلي آينده آماده خواهد شد.

به گفته وي اين مركز با هدف يك جا كردن دانش آموزاني كه به صورت پراكنده در مناطق مختلف استان حضور دارند و خدمات رساني به آن ها ممكن نيست راه اندازي خواهد شد.

وي سرانه دانش آموزان استثنايي را بيش از 45 هزار تومان در سال عنوان كرد و گفت: امسال در شهرستان هاي سرايان و قاين در مقطع سال اول متوسطه دو دبيرستان ضميمه مدارس كار دانش و دو مركز مستقل متوسطه در بيرجند و همچنين دو مركز جديد التاسيس ابتدايي در زيركوه و سه قلعه سرايان ايجاد شد.

به گفته وي دو فضاي جديد نيز در اميرآباد و شهرستان قاين آماده بهره برداري مي باشد.

وي با اشاره به اين كه اكثر مدارس ابتدايي استثنايي مختلط اند ادامه داد: در بحث اياب و ذهاب بيشترين مشكلات مواجه دانش آموزان استثنايي مي باشد زيرا تمام وسايل نقليه به صورت كرايه اي مي باشد و تنها شهرستان فردوس ميني بوس تملكي دارد در حالي كه تمام مناطق استان به حداقل يك ميني بوس و بيرجند دو ميني بوس تملكي براي جا به جايي دانش آموزان نياز دارند.

وي با اشاره به اين كه 80 ميليون تومان در سال تحصيلي 87-86 بابت كرايه ماشين به رانندگان پرداخت شد گفت: توسعه كمي و ارتقاي كيفي آموزش و پرورش استثنايي به حمايت و همكاري نهادهاي مختلفي مانند بهزيستي، دانشگاه و سازمان هاي ديگر نياز دارد و به تنهايي نمي توان مشكلات اين قشر را برطرف كرد.

وي خاطر نشان كرد: امسال از طريق بخشنامه سازمان آموزش و پرورش به همه مناطق استان طرح ساماندهي وسايط اياب و ذهاب دانش آموزي ابلاغ شد كه در بعضي از شهرستان ها به جهت محدوديت هاي موجود و نبود شركت هاي طرف قرارداد و دستگاه هاي نظارتي اين طرح اجرايي نشد.

وي در خصوص اعتبارات امسال مديريت آموزش و پرورش استثنايي نيز گفت: با عنايت به ضوابط اجرايي سال 87 و متمركز شدن اعتبارات سازمان آموزش و پرورش استان ها تا اين لحظه اعتبارات خاص ويژه دانش آموزان استثنايي (سرانه سرويس مدارس و دانش آموزان) از طريق وزارت آموزش و پرورش ابلاغ نشده است.
 يکشنبه 28 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن