تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  بنر تستی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815349326




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اظهارات متفاوت درباره فعال شدن ناطق نوري براي مديريت اصول گرايان در انتخابات رياست جمهوري


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: اظهارات متفاوت درباره فعال شدن ناطق نوري براي مديريت اصول گرايان در انتخابات رياست جمهوري
قاليباف: پس از بررسي شرايط درباره كانديداتوري در انتخابات تصميم مي گيرم
انوار- در حالي كه هنوز اصول گرايان براي اجماع در معرفي كانديداي انتخابات رياست جمهوري به روش واحدي نرسيده اند، برخي سايت ها و منابع خبري از احتمال فعال شدن ناطق نوري براي مديريت جريان اصول گرا در انتخابات رياست جمهوري دهم خبر دادند در عين حال در اين گمانه زني ها حتي تا احتمال نامزدي ناطق نوري در انتخابات رياست جمهوري دهم نيز مطرح شده است.هر چند برخي تحليل گران اصول گرا مطرح كردن احتمال كانديداتوري ناطق نوري را حركتي از طرف جناح رقيب يعني اصلاح طلبان و به نوعي رقيب تراشي براي احمدي نژاد تلقي مي كنند.

بهروزي: هيچ بحثي درباره عبور از احمدي نژاد با محوريت ناطق نوري مطرح نشده است
در همين باره مريم بهروزي دبيركل جامعه زينب و عضو جبهه پيروان خط امام و رهبري به خراسان گفت هيچگاه عبور از احمدي نژاد با محوريت آقاي ناطق نوري بحث و تصميمي در طيف هاي اصول گرايان نبوده و نيست. البته بحثي وجود دارد كه در تنظيم مكانيزم براي ورود به انتخابات رياست جمهوري، شوراي هماهنگي با رياست آقاي ناطق نوري احيا شود البته اين يك پيشنهاد است. البته روش هاي ديگري نيز وجود دارد كه بايد بررسي شود.

وي تاكيد كرد: به زودي مكانيزمي براي رسيدن به وحدت اصول گرايان تعيين خواهد شد و جامعه روحانيت مبارز و جامعه مدرسين در راس هرم مجموعه حركت قرار مي گيرند. اين فعال سياسي اضافه كرد: در برخي از سازوكارهاي ارائه شده ويژگي هاي ديگر نيز وجود دارد و ما روي آن ها نيز بحث مي كنيم. اين روندي است كه فعلا جريان دارد و شوراي هماهنگي جبهه پيروان خط امام و رهبري هنوز سازوكارهاي جديد دريافت مي كند. اما به زودي اين مكانيزم مشخص خواهد شد.اگر جامعه روحانيت مبارز و جامعه مدرسين حوزه علميه قم به عنوان دو نهاد مقدس، درراس هرم مجموعه اصول گرايان قرار نگيرند؛ مجموعه اصول گرايان سامان نخواهند يافت و ممكن است اين فقدان به پراكندگي و بي ضابطگي اصول گرايان منجر شود.وي با اشاره به اين كه رايزني هايي با جامعتين آغاز شده است تصريح كرد: به اين رايزني ها اميدوار هستيم.

اكرمي: ناطق نوري تمايلي براي ايفاي نقش ريش سفيدي در جريان اصول گرا ندارد
سيد رضا اكرمي عضو ارشد جامعه روحانيت مبارز نيز در گفت و گو با ايلنا گفت: ناطق نوري تمايلي براي مديريت جريان اصول گرا و ايفاي نقش ريش سفيدي در اين جريان ندارد.وي تاكيد كرد: اين گونه تحليل ها از پشتوانه قوي و اطلاعات درستي برخوردار نيست.اكرمي گفت: احتمال بازگشت ناطق نوري براي مديريت جريان اصول گرا بسيار دور از ذهن است.

سجادي: پذيرفتن دعوت از سوي ناطق نوري به نوع دعوت بستگي دارد
در همين حال سجادي عضو ديگر جبهه پيروان خط امام و رهبري نيز با اشاره به اين كه بحث آقاي ناطق نوري در همه انتخابات ها از سوي رسانه ها به گونه اي مطرح مي شود به خراسان گفت: درباره حضور ناطق نوري به عنوان كانديدا بايد از خود ايشان پرسيد اما با شناختي كه از آقاي ناطق نوري داريم ايشان داراي تجربيات بسيار زياد در قبل و بعد از انقلاب و در عرصه هاي مختلف هستند.لذا اگر ببينند كه در اين موقعيت و جايگاه مي توانند موثر باشند و كمك و خدمتي به نظام و مردم بكنند مضايقه نخواهند كرد.

وي در ادامه افزود: البته پذيرفتن دعوت به نوع دعوت و اين كه دعوت كنندگان چه كساني هستند و از چه جايگاهي دعوت شده اند ، بستگي دارد.وي از پاسخ به اين سوال كه آيا رايزني با ناطق نوري شده يا خير خودداري كرد.

زاكاني: كد مشخصي از سوي ناطق نوري دريافت نشده است
دكتر عليرضا زاكاني عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي نيز در گفت و گو با خراسان در اين باره اظهار داشت: چند ماه پيش آقاي ناطق نوري اعلام كرد بناي آمدن ندارم و ما غير از اين اطلاع جديدي نداريم.وي افزود: به نظر من آن چه كه به تازگي از سوي گروه هاي سياسي مطرح شد گمانه زني است و كد مشخصي در اين باره از سوي ايشان دريافت نشده است.وي در پاسخ به اين سوال كه تشكل متبوع شما چه گام هايي براي انتخابات رياست جمهوري برداشته است، گفت: مهم ترين گام اين است كه همه ما دست به دست هم بدهيم و براي مردم كاري انجام بدهيم و بزرگ ترين كارتشكيلاتي را هم بايد دولت و مجلس براي برطرف كردن مشكلات مردم انجام بدهند.

سبحاني نيا: در جلسات ناطق نوري با هيئت رئيسه مجالس گذشته بحثي از انتخابات نشد
در همين حال پايگاه اطلاع رساني فردا خبر داد گفته مي شود ناطق نوري جلساتي با هيئت رئيسه مجالس چهارم و پنجم انجام داده است.

فردا مدعي شده اين جلسات محرمانه بوده و با هدف پيگيري طرح دولت وحدت ملي برگزار مي شود. اما حجت الاسلام حسين سبحاني نيا عضو فراكسيون اصول گرايان در اين باره با اشاره به ديدار اعضاء هيئت رئيسه مجالس گذشته با آقاي ناطق نوري به خراسان گفت: در جلسه اي كه در ماه مبارك رمضان صورت گرفت موضوع حضور ايشان در انتخابات رياست جمهوري و دولت وحدت ملي مطرح نشده بود.

وي از دلايل انتشار اخبار مربوط به حضور ناطق نوري در عرصه انتخابات اظهار بي اطلاعي كرد.

قاليباف: پس از بررسي شرايط براي كانديداتوري تصميم مي گيرم
از سوي ديگر محمدباقر قاليباف شهردار تهران كه در ژاپن به سر مي برد در گفت وگو با خبرنگاران در پاسخ به سوالي درباره شركت يا شركت نكردن در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري گفت: تا انتخابات هنوز فرصت زيادي مانده و من گمان مي كنم كه در اين فضاي متغير بايد كماكان منتظر اتفاقات جديد باشيم من هم در طول ماه هاي آتي شرايط سياسي را مورد بررسي و تحليل قرار داده و سپس براساس آن تصميم مي گيرم.

به گزارش ايسنا وي در بخش ديگري از اين كنفرانس خبري در پاسخ به اين سوال كه نوع رابطه شما و آقاي احمدي نژاد چگونه است؟ گفت: من و آقاي احمدي نژاد با همديگر دو نوع رابطه داريم.

اول اين كه با يكديگر دوستيم، چنان كه در سال هاي گذشته، همواره در محيط هاي كاري مرتبط با يكديگر حضور داشته ايم و ديگر اين كه ايشان امروز رئيس جمهور كشور ماست و براين اساس همه وظيفه داريم كه وي را حمايت كنيم.

اما اين نكته را مورد تاكيد ويژه قرار مي دهم كه چون آقاي احمدي نژاد را دوست دارم جايي كه وي اشتباه كند، حتما انتقاد خود را هم مطرح خواهم كرد.

ضمن اين كه بايد صراحتا بگويم برخي رويكردهاي ايشان را در حوزه سياست داخلي و خارجي قبول ندارم. البته اين در عرصه سياست يك امر كاملا عادي است كه افراد و مديران با يكديگر اختلاف سليقه داشته باشند.
 يکشنبه 28 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن