تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814737031




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فيفا چگونه به فوتبال جهان كمك مي‌كند؟


واضح آرشیو وب فارسی:سياست روز: فيفا چگونه به فوتبال جهان كمك مي‌كند؟
فدراسيون جهاني فوتبال 207 عضو دارد كه اين تعداد از اعضاي سازمان ملل متحد بيشتر است. اين فدراسيون جهاني كه در سال 1904 تاسيس شده داراي 6 كنفدراسيون250‌ميليون بازيكن مرد و 40 ميليون بازيكن زن است كه از اين تعداد 8/99 درصد بازيكنان آماتور بوده و فقط 2/1 درصد بازيكن حرفه اي هستند. 80 درصد از بازيكنان فيفا در رده جوانان و نوجوانان قرار دارند. فدراسيون جهاني فوتبال به سه طريق به توسعه فوتبال كمك مي‌كند:
راه اول پروژه پرداخت نقدي به كشورهاي جهان FAP است.
فدراسيون جهاني فوتبال در اين پروژه به 207 كشور جهان، 250 هزار دلا‌ر آمريكا در سال كمك مالي مي‌كند و تمام افرادي كه تاكنون در فدراسيون فوتبال ايران مديريت كرده‌اند اين كمك 250 ميليون توماني را به طور ساليانه دريافت كرده اند بدون آنكه صحبتي از اين كمك به ميان آمده باشد.
پروژه دوم فيفا گل است.اين پروژه در 94 كشور جهان به اجرا در مي‌آيد و هدف از آن كمك به عمليات ساختمان سازي براي تشكيلا‌ت فوتبال اين كشورهاست. فيفا در اين طرح اقدام به ساخت مراكز فني،‌چمن‌هاي مصنوعي و ساختمان‌هاي اداري تا سقف 400 هزار دلا‌ر مي‌كند. ولي استاديوم سازي جزو آنها نيست.
فيفا با فرستادن رئيس دفتر نمايندگي همان كنفدراسيون، با پيمانكار آن كشور قرارداد مي‌بندد. براي مثال براي ساخت كمپ تيم‌هاي ملي در ايران،‌نماينده كنفدراسيون آسيا به ايران آمده و با پيمانكار مربوطه قرارداد امضا مي‌كند و برابر پيشرفت كار در چند نوبت پول را پرداخت مي‌كند. در صورتي كه هزينه پروژه تعيين شده بيشتر از سقف تعيين شده توسط فيفا يعني 400 هزاردلا‌ر باشد؛ فيفا بازهم مبالغ بيشتري پرداخت خواهد كرد، ولي اين مبلغ اضافه را از 250 هزار دلا‌ري كه به صورت كمك مالي همه ساله در اختيار كشورها قرار مي‌دهد كسر خواهد كرد.قابل توجه اينكه پروژه گل در كشورهاي نيازمند توسعه اجرا مي‌شود و نه در كشورهاي توسعه يافته.
سومين كمك فيفا به توسعه فوتبال جهان از طريق پروژه‌هاي فوتورو FUTURO است كه در زمينه‌هاي آموزش داوري،‌ زنان،‌ جوانان، ‌فوتسال،‌مديريت فوتبال و مربيگري انجام مي‌شود. فيفا تاكنون 120 دوره آموزشي را در جهان برگزار كرده و شش ميليون دلا‌ر هزينه آن را پرداخت كرده است.
2 شركت بزرگ اسپانسرهاي اين دوره‌ها هستند كه به تمام شركت كنندگان در آن لباس گرم،‌پيراهن،‌كفش،‌جوراب، تي شرت،‌ساك ورزشي و دمپايي ورزشي اهدا مي‌كنند.اين دوره‌ها به مدت يك هفته و براي بالا‌بردن سطح دانش كشورهاي كمتر توسعه يافته در فوتبال اجرا مي‌شود.فيفا تاكنون 528 ميليون دلا‌ر آمريكا در طي 8 سال كمك مالي به كشورهاي جهان كرده و 154 ميليون دلا‌ر براي تاسيسات در كشورهاي جهان سوم هزينه كرده است.
فيفا براساس آماري كه منتشر كرده ساليانه 120 ميليون دلا‌ر آمريكا هزينه تاسيسات و كمك‌هاي مالي و خدمات آموزشي در جهان مي‌كند.
هوشنگ نصيرزاده
 يکشنبه 28 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سياست روز]
[مشاهده در: www.siasatrooz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 244]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن