تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):درباره ما غلو نکنید، ما را بندگان پرورش یافته (حق تعالی) بدانید آنگاه در فضلیت ما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798583167




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

براي استخوان هايتان سرمايه گذاري کنيد


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:

شما از کدام دسته افراد هستيد؟ شير نمي خوريد چون گران است؟ شير نمي خوريد چون فکر مي کنيد مخصوص کودکان ، ميانسالان و بيماران است؟ شير نمي خوريد چون نگران بالا رفتن وزن يا چربي خون بدنتان هستيد و دکتر تاکيد کرده از مصرف چربي خودداري کنيد؟
شير نمي خوريد چون با معده تان سر سازگاري ندارد؟ شير نمي خوريد چون تاکنون به ارزش اين ماده غذايي فکر نکرده ايد؟
شايد هم از آن دسته ايد که شير مي خوريد چون نگران ذخيره کلسيم استخوان هايتان هستيد، نگران سلامت دندان هايتان هستيد و شير مي خوريد چون از ارزش غذايي بالاي آن مطلع ايد و آن را به عنوان يک منبع غذايي سالم قبول داريد و... از هر دسته که باشيد و بهانه شما براي مصرف يا عدم مصرف شير هر چه باشد، با بيماري مخالف هستيد و حتما هم مي دانيد که فرآورده هاي شير کار خود شير را مي کنند. پس بهانه اي نمي ماند.
محققان مصرف روزي 3 ليوان شير يا ماست و يا 43 گرم پنير را توصيه مي کنند. اين حداقل ميزان کلسيمي است که براي حفظ تندرستي بايد به بدنتان ببخشيد.
جمعي از محققان مرکز تحقيقات روماتولوژي انجمن کمک به بيماران پوکي استخوان با همکاري دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت و... سازمان ها و نهادها و شرکتهاي فرآورده هاي شيري اولين کنگره نقش مصرف فرآورده هاي شير در سلامت جامعه را بر پا کردند.
اکثر قريب به اتفاق آنها در يک مساله اتفاق نظر داشتند و آن اين که هنوز با وجود اين همه تبليغات مصرف شير و فرآورده هاي آن جاي اصلي خود را در سبد خانوار ايراني پيدا نکرده است.
شرکتها با غرفه هايي براي جلب نظر عموم ، متخصصان موادغذايي با ارائه سمينارها و مقالات و پزشکان با تاکيد و بيان تجربيات خود در اين کنگره شرکت کرده اند. اولين کنگره نقش مصرف فرآورده هاي شيري در سلامت جامعه هم برگزار شد در حالي که شمار مبتلايان بيماري پوکي استخوان در کشورمان آمارها را در نورديده است.
در کشور ما، حدود 25 ميليون نفر مبتلا به پوکي استخوان هستند و قسمت اعظم اين بيماران را زنان تشکيل مي دهند و براي درمان اين بيماري سالانه 2700 ميليارد تومان هزينه صرف مي شود.
به گفته دکتر محمدرضا احساني ، عضو کميته علمي اين کنگره و رئيس گروه مطالعات جامعه شير کشور، پوکي استخوان در سنين اول و دوم زندگي شکل مي گيرد و در سنين سوم و پس از آن علايم خود را نشان مي دهد. در ايالات متحده ، هر فرد روزانه 350 گرم شير مصرف مي کند.
اين ميزان چهار برابر مصرف سرانه شير در کشور ماست ، در حالي که در امريکا 15 تا 17 برابر کشور ما براي شير يارانه در نظر گرفته شده و ما به صورتي کاملا بي هدف بخش عمده اين يارانه را به بهترين اختصاص داده ايم.
يارانه سوخت يک خانوار ايراني 920 هزار تومان در سال است ، در حالي که اين رقم براي شير تنها به 10 هزار تومان مي رسد. بد نيست گاهي برگرديم و ببينيم از 180هزار ميليارد يارانه کشور چه ميزان آن به سلامت و چه ميزان آن به عدم سلامت اختصاص دارد.
کابوس ابتلا به بيماري هاي صعب العلاج يا لاعلاج ، از ديرينه ترين کابوس هاي بشري است ، که تا به امروز سايه شوم خود را بر روياهاي شيرين ما گسترده است.
با وجود پيشرفت هاي بسيار دانش پزشکي در دهه هاي اخير، باز هم کشوري وجود ندارد که به نوعي با بحران يک يا چند بيماري تهديد کننده حيات انسان دست به گريبان نباشد.
دکتر فرهاد قريب دوست ، رئيس کنگره و عضو مرکز تحقيقات روماتولوژي ايران مي گويد: طبق آخرين آمار سازمان بهداشت جهاني در آغاز قرن بيست و يکم تصادفات رانندگي ، حوادث قلبي و عروقي ، سرطان ها و پوکي استخوان 4دشمن اصلي حيات بشر ناميده شده اند.
اين داده ها در حالي است که نتيجه پژوهشهاي متاخر حاکي از نقش مهم و موثر مصرف شير و فرآورده هاي آن در کاهش فشار خون افزايش چربي هاي خون جلوگيري از ابتلا به سرطان کولون و پيشگيري از پوکي استخوان است.
آنچه امروز ما را به دقت در وضعيت مصرف فرآورده هاي شيري وادار مي سازد، تلاش براي يافتن بهترين پاسخ ممکن به اين سوال است که آيا زماني فرا نرسيده تا با انتخاب و به کارگيري الگوي مصرف درست اين دسته از فرآورده ها با سلاحي بي ضرر و ارزان به عنوان تغذيه سالم به جنگ دشمنان اصلي برويم؟
براي جلوگيري از ايجاد يا کاهش فشار خون مي توان از تغييرات رژيم غذايي ، کاهش وزن در صورت اضافه وزن ، ترک سيگار، کاهش مصرف الکل و افزايش فعاليت هاي فيزيکي استفاده کرد.
سيمين اسداللهي ، عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد ورامين و دانشجوي دکتري رشته صنايع غذايي مي گويد: تقريبا 20 سال پيش محققان گزارش کردند که رژيم غذايي شامل لبنيات ، ميوه ها و سبزي هاي فراوان در کاهش فشارخون موثرند.
اخيرا حمايت از اين استراتژي از سوي انجمني در امريکا صورت گرفته است و طي تحقيقات نتيجه آن شد که درست است که يک رژيم غذايي غني از ميوه و سبزي فشار خون را کاهش مي دهد، ولي نسبت به زماني که از ترکيب آنها با مواد غذايي لبني استفاده مي شود، بمراتب تاثير کمتري دارد.
استئوپروز يا پوکي استخوان ، شايع ترين بيماري متابوليک استخوان است ، به نحوي که 200 ميليون نفر در دنيا به آن مبتلا هستند، بعلاوه تا پيش از ايجاد شکستگي که عارضه مهم آن است ، هيچ نوع علامت باليني ندارد. استئوپروز دزدي است که بي سرو صدا، سرمايه استخواني انسان ها را به يغما مي برد.
دکتر ناصر اقدمي مي گويد: عوامل موثر در ايجاد استئوپروز، زمينه ژنتيک ، نژاد، جنس ، رژيم غذايي ، فعاليت فيزيکي ، وضعيت هورموني ، وزن بدن ، سن ، يائسگي ، تغذيه و اعتياد به سيگار و الکل است.
مهمترين عامل در رژيم غذايي از نظر کسب توده استخواني ، ميزان کلسيم آن است که بخصوص در دوران رشد اهميت بالايي دارد.
مصرف کلسيم حدود 1000 ميلي گرم در روز براي داشتن حداکثر بافت استخواني مناسب بسيار اهميت دارد، که براي رساندن اين مقدار کلسيم به بدن ، بهترين راه ، مصرف فرآورده هاي لبني در درجه اول و بعد لوبيا و کلم است.
دکتر آراسب دباغ مقدم ، دبير کميته تخصصي بهداشت موادغذايي جامعه دامپزشکان ايران مي گويد: وجود چربي در شير يکي از دلايل اصلي خارج کردن آن از برنامه غذايي برخي افراد است.
هر چند شيرهايي با مقادير متفاوتي از چربي در حال حاضر در اکثر نقاط دنيا و در ايران وجود دارد، اما برخي افراد به دليل اطلاعات ضد و نقيضي که در اين باره در رسانه هاي گروهي و مطبوعات از زبان افراد غيرمتخصص مطرح مي شود، ترجيح مي دهند از مصرف شير به علت داشتن چربي خودداري کنند.
دکتر آراسب مقدم مي گويد: تحقيقات اخير نشان مي دهد چربي و کلسترول شير براي افرادي که بيماري هاي قلبي دارند، خطرناک نيست و علاوه بر آن که مواد موجود در چربي شير از عوامل پيشگيري کننده از سرطان و بيماري هاي قلبي - عروقي هستند و احتمال انباشتگي چربي را از سرخرگ ها به حداقل مي رسانند، چربي شير داراي بيش از 400 نوع اسيد چرب است که تعداد زيادي از آنها زنجيره کوتاه و نقطه ذوب پايين دارند و کاملا قابل هضم هستند.
به دليل نقشي که چربي هاي شير در تغذيه انسان دارند، زمينه براي بيان تحقيقات جديد و پاسخگويي به برخي ابهامات در اين کنگره فراهم شد.
گروهي از پنيرها در برابر پوسيدگي دندان نقش محافظت کنندگي از خود نشان مي دهند. در يک تحقيق ، به حيوانات آزمايشگاهي رژيمي حاوي کربوهيدرات هاي تخميرپذير (به مقدار زياد) خورانده شد و در نهايت مشخص شد که خوردن پنيرهايي مثل چدار و موزارلا در کنار رژيم غذايي فوق پيشرفت پوسيدگي دنداني را به ميزان قابل ملاحظه اي کاهش داده است.
دکتر عليرضا مويدنيا مي گويد: بررسي هاي اپيديولوژيک و کلينيکي نيز اثر محافظت کنندگي پنير را در پوسيدگي دندان مثبت ارزيابي کرده اند. محققان به اين نتيجه رسيده اند که افراد بزرگسالي که زياد پنير مي خورند؛ نسبت به گروهي که مصرف پنير پاييني دارند، کمتر در معرض پوسيدگي هاي ريشه اي دندان بوده اند.
درباره افرادي هم که با خوردن مستمر نوشابه هاي کولا در گذشته ميناي دندانشان نرم شده بود، جويدن پنير سخت باعث مينراله شدن مجدد ميناي دندان شده است.
شير در سلامت دهان هم نقش مثبتي دارد.
مواد مغذي شير مثل کلسيم ، فسفر، منيزيم و ويتامين d باعث رشد و قوت دندان هاي کودکان در برابر پوسيدگي شده اند. باوجود برخي نگراني ها که درباره احتمال ايجاد پوسيدگي دندان با مصرف شير شکلاتي وجود دارد، هنوز هيچ مدرک علمي ، اين باور را تاييد نکرده است.
احتمال بروز پوسيدگي با مصرف اسنکهايي مثل چيپس سيب زميني ، شيريني و کشمش بمراتب بيش از مصرف شيرهاي شکلاتي است ، ضمن اين که ترکيبات محلول در آن مثل کاکائو، از تجمع پلاک روي دندان و نيز از پوسيدگي آن به واسطه کاهش بيوسنتزي پلي ساکاريدهاي خارج سلولي از ساکارز از سوي ميکروارگانيسم هاي پلاک جلوگيري مي کند.
پس تا مي توانيد شير بخوريد، هرچند ترکيبات مختلفي از شير باشد. برخي محققان مي گويند شير کاکائو، تنها ممکن است جذب کلسيم را در شير دچار اشکال کند، که اين مساله هنوز هم ثابت نشده است.
با مصرف شير تا 25، 30سالگي منبع کلسيم را در استخوان هاي بدن تکميل کنيد؛ چون بعد از اين سن ، استخوان ها کم کم منابع کلسيم خود را واگذار مي کنند و پوکي استخوان آغاز مي شود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن