تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):علم ما به شما احاطه دارد و چیزی از اخبار شما بر ما پوشیده نیست
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815760902




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دانستنیهایی برای شروع دیجیتال پینتینگ


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: دانستنیهایی برای شروع دیجیتال پینتینگ

دیجیتال پینتیگ یا نقاشی دیجیتال چیست ؟



نقاشی دیجیتال شاخهای از گرافیک دیجیتالی و کامپیوتریست که با بهره گیری از ابزارهایی نظیر قلم نوری یا ماوس به طراحی و خلق آثار دیجیتالی از هر سبک و سیاقی میپردازند.
در این سبک از نقاشی به وضوح نقش دانش نقاشی به صورت فیزیکی ، بر روی کاغذ و بوم احساس میشود. به همین منظور برای شروعی هر چه با قدرتتر ، گذراندن دورهی متد نقاشی از قبیل طراحی آناتومی ، چهره ، سایه زدن و طراحی طبیعیت بیجان توصیه میشود.
حال با توجه به مقدمه ی بالا ، به بررسی و معرفی ابزارها و نرمافزارهای مربوط به نقاشی دیجیتال میپردازیم :
ابزارهای دیجیتال پینتینگ
برای نقاشی و اتود زنی در کامپیوتر سه روش عمده وجود داشته ، که هر یک را بررسی می کنیم :
قلم نوری یا تبلت یکی از اساسی ترین ابزارها برای طراحی دیجیتال بوده که به بیان دیگر شبیه ساز طراحی روی کاغذ برای کامپیوتر است. با قلم نوری میتوانید مدل را اتود زده ، سایه بزنید و اشکالات را رفع کنید.
یکی از مشکلات افرادی که قصد دنبال کردن این حرفه را دارند ، انتخاب تبلتی مناسب و سازگار با هدفیست که دارند . تبلت ها را
عموماً بر اساس ابعاد و میزان حساسیتی که دارند مقایسه میکنند در نتیجه هر چه میزان حساسیت به فشار و ابعاد صفحه بزرگتر باشد ، قیمت آن بیشتر و صد البته کارایی آن نیز افزایش خواهد یافت.
در بازار سه نوع تبلت به صورت : با حساسیت پایین ولی بزرگ ابعاد به منظور نقشهکشی ، با حساسیتهای متوسط و بالا برای دیجیتال پینتینگ و تبلتهایی مجهز به صفحهی نمایش سرخود به منظور خلق نقاشیهای دیجیتالی به صورت حرفهای و با تمرکز بیشتر ، وجود دارند ، که من برای شروع دسته بندی دوم را پیشنهاد میکنم که هم قیمتی مناسب تر داشته و هم از حساسیت قابل قبولی برخوردار هستند.
از حساسیت گفتیم ، ببینیم این آپشن چیست و چرا به این اندازه روی کار شما تاثیر دارد. حساسیت تبلت به فشار دست یعنی با افزایش یا کاهش فشار قلم روی صفحه رنگ آمیزی در نرمافزار کمرنگ و پررنگتر شود. پس هر چه میزان این حساسیت بیشتر باشد نقاشی ساده تر بوده و نتیجه مطلوبتر خواهد بود.
تعدادی از تبلتهایی که در بازار هستند علاوه بر حساسیت بالای خود ، به زاویهی قرارگیری قلم روی صفحه نیز حساسیت نشان میدهند. یعنی هر قدر قلم را با زاویهای بیشتر نسبت به صفحه روی آن بکشید روی پروژهی شما تاثیر خواهد گذاشت و کار را به نقاشی بر روی کاغذ بیشتر نزدیک خواهد کرد.
در بالا اشاره کردیم که تبلتهایی با حساسیت متوسط ( حدوداً ۵۰۰ حالت فشار ) برای شروع به کار کاملاً مناسب بوده و نیازهای شما را تامین میکنند . همچنین مجهز بودن تبلت به زاویهی دست نیز گزینهای ضروری برای شخص مبتدی نیست . پس در بند این ویژگی نباشید.
روش دوم برای دیجیتال پینتینگ استفاده از ماوس و طراحی و اتودزنی با ماوس است که هر چند سخت ولی من و خیلی دیگر از دوستان طراح این روش را بیشتر میپسندیم .
برای این سبک طراحی ، شما باید ابتدا با ماوس اتود اولیه کار خود را با نرمافزار های طراحی برداری مثل Adobe Illustrator یا Corel Draw کشیده و سپس آن را وارد نرم افزارهای طراحی پیکسلی کرده و به آن رنگ دهید.
و در آخر سبک دیگر دیجیتال پینتینگ ، روشیاست که طی آن ابتدا اتود را روی کاغذی سفید و بی خط کشیده و آن را اسکن میگیرند سپس با استفاده از قلم نوری یا ماوس آن را در نرمافزارهای مختلف رنگ آمیزی میکنند.
نرمافزارهای مورد استفاده در نقاشی دیجیتال
برای این شاخهی گرافیک نیز به مانند سایر شاخهها ، Adobe Photoshop شناخته شده ترین و پرآوازه ترین نرمافزار به شمار میرود و اکثر نقاشهای دیجیتالی از این نرمافزار برای خلق آثار خود استفاده میکنند.
نرمافزار دیگری که به نظر من از قوت بیشتری برای طراحی برخوردار بوده و صرفاً به منظور طراحی دیجیتال ساخته شده ، نرمافزار Corel Painter است. این نرمافزار با در اختیار گذاشتن قابلیتهایی بیشمار نظیر پالت رنگ مجازی با امکان مخلوط کردن رنگها به صورت دستی ، محیطی ساده و شبیه ساز ابزارهای نقاشی مثل پاستل ، مداد رنگی ، آب رنگ و غیره طراحی شما را زیباتر و واقعیتر خواهد کرد.
برای اتود زنی با ماوس هم همانطور که در بالا اشاره شد ، نرم افزارهای Corel Draw ، Adobe Illustrator ، MacroMedia Free Hand به شما پیشنهاد میشود. البته لازم به ذکر است که در محیط نرم افزار فتوشاپ و با ابزار Pen نیز میتوان اتود زد.
کلام آخر
خلاق باشید ، اصول نقاشی را رعایت کنید ، از طراحی نترسید.








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 272]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن