تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802407847




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ساده و بی آلایش، LG GD510 pop


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: ساده و بی آلایش، LG GD510 pop

مقدمه
روز به روز بر گسترش گوشیهای صفحه لمسی اضافه میشود. در سالهای گذشته که گوشیهای صفحه لمسی تولید میشد، امکانات بسیار زیادی ( نسبت به آن دوره) هم برای آن در نظر گرفته میشد. به عبارت دیگر گوشیهای صفحه لمسی امکانات بسیار خوبی داشتند. اما با گسترش این تکنولوژی و سادگی کار کردن با این نوع گجتها و همچنین علاقهی روزافزون کاربران به این نوع گوشیها، شرکتهای تولید کننده بر آن شدند تا در گوشیهایی با امکانات کمتر این تکنولوژی را ارائه کنند. در ادامه با محصول جدید LG در زمینهی تلفن همراه آشنا میشویم.


LG GD510 pop
طراحی
LG GD510 pop دارای ابعاد ۱۱.۲×۴۹.۵×۹۷.۸ میلیمتر است. پیداست که با یک گوشی بسیار باریک سر و کار داریم. علاوه بر قطر کم این گوشی، وزن آن هم بسیار مناسب است. این گوشی تنها ۸۷ گرم وزن دارد. پس میتوان نتیجه گرفت در دست گرفتن این گوشی لذت خاصی را برای کاربر به ارمغان میآورد. در نمای کلی گوشی، سادگی در طراحی بسیار چشمنواز است. لازم به ذکر است که بدنهی این گوشی تماما از پلاستیک ساخته شده است.


لذت در دست گرفتن
نمای جلوی گوشی
در این نما در بالا با اسپیکر صدای دریافتی مواجه هستیم که از آن به عنوان بلندگو هم استفاده میشود. در زیر این المان با لوگوی LG مواجه میشویم. کمی پایینتر صفحه نمایش ۳ اینچی قرار گرفته است که رزولوشن آن ۳۲۰×۲۴۰ پیکسل میباشد. این صفحه نمایش قابلیت تفکیک ۲۵۶ هزار رنگ را دارد. از دیگر خصوصیات این صفحه نمایش، قابلیت لمسی آن است که از نوع مقاومتی ست. همچنین کیفیت تصاویر به نمایش درآمده توسط این نمایشگر بسیار خوب است. نکتهی آخر در مورد این صفحه نمایش، خوانایی کم آن در زیر نور آفتاب است.


نمای جلوی گوشی
در پایین صفحه نمایش با دکمهای روبهرو هستیم که به صورت نامتقارن تعبیه شده است. این دکمه حالتی چندگانه دارد. به عنوان مثال در هنگام دریافت تماس، برای برقراری تماس استفاده میشود. همچنین برای ورود به منو، از این دکمه میتوان استفاده کرد. این دکمه دارای نور پسزمینهی قرمز و سبز است که در حالات مختلف تماس پدیدار میشود.
نمای سمت چپ
در سمت چپ از پایین ابتدا با درگاه استاندارد micro USB مواجه میشویم. از این درگاه برای اتصال به رایانهی شخصی، هندزفری و شارژر استفاده میشود. در بالا هم با اهرم فشارندهی تغییر حجم صدا روبهرو هستیم که بازخورد خوبی دارد. از این زاویه نیز میتوان محل اتصال بندآویز را هم مشاهده کرد.


نمای سمت چپ
نمای سمت راست
در سمت راست تنها یک المان وجود دارد و آن دکمهی چندکارهی دوربین است. چندکاره بودن این دکمه به این معناست که با اولین فشار بر روی آن پنجرهای باز میشود که دارای دو زبانه میباشد. زبانهی اول میانبرهایی برای برنامههاست و زبانهی دوم برای نمایش برنامههای در حال اجرا میباشد ( حالتی شبیه به Task Manager). اما اگر دکمه را بیشتر فشار داده، نگه داریم، دوربین گوشی فعال میشود و چون این دوربین به تمرکز خودکار مجهز نیست، نگرانی در این زمینه وجود ندارد.


نمای سمت راست
نمای بالای گوشی
در این قسمت دو المان قرار دارد. یکی محل اتصال بندآویز و دیگری دکمهی روشن/ خاموش کردن میباشد. همچنین از این دکمه برای قفل کردن صفحه نمایش نیز استفاده میشود.


نمای بالای گوشی
نمای پایین گوشی
در این قسمت تنها یک المان قرار دارد و آن میکروفون گوشی ست.


نمای پایین گوشی
نمای پشت گوشی
در نمای پشت این گوشی با یک سطح کاملا یکدست و یکنواخت مواجه هستیم که همان درپوش باتری ست. البته در قسمت بالا یک دوربین با رزولوشن ۳ مگاپیکسل قرار دارد که به همراه آن فلاشی دیده نمیشود. برای برداشتن درپوش باتری، کافی ست در جهت پیکان درپوش را به پایین هل داده و سپس آن را جدا کنیم. در زیر این درپوش یک باتری به ظرفیت ۹۰۰ میلیآمپر قرار دارد که از نوع لیتیوم پلیمر میباشد. این باتری به راحتی با یک بار شارژ تا ۵ روز را جواب میدهد. لازم به ذکر است که این گوشی به صورت اختیاری قابلیت شارژ خورشیدی را نیز دارد که با هر ۱۰ دقیقه شارژ در زیر نور خورشید میتواند ۱۸۰ دقیقه در حالت آماده به کار و ۲ دقیقه در حالت مکالمه را به خوبی جواب دهد. در ضمن در همین قسمت یعنی زیر درپوش باتری محل قرار دادن کارت حافظه قرار دارد.


نمای پشت گوشی
مشخصات داخلی
رابط گرافیکی S-Class
رابط گرافیکی این گوشی بسیار زیبا و چشم نواز است. نوع عملکرد آن بسیار عالی، سریع و محرک است. یکی از خصوصیات بسیار مطلوب آن افکتهای جابهجایی همچونiphone است. در صفحهی اصلی با سه المان در بالای صفحه روبهرو هستیم. با انتخاب المان بالا سمت چپ، Widget ها ظاهر میشوند. Widgetها حالتی شناور دارند و میتوانند به راحتی در نقاط مختلف صفحه قرار بگیرند. اگر Widgetها ظاهری نامرتب پیدا کردند، اصلا نگران نباشید. با لمس بر روی المانی در سمت چپ، پایین و با تکان دادن گوشی تمامی آنها به خط میشوند. Widgetهایی که در صفحه مشاهده میشوند به قرار زیر اند:
ساعت آنالوگ، رادیو افام، موزیکپلیر، شرایط آبوهوایی، دفترچه یادداشت، گالری تصاویر، تقویم، موتور جستوجوی اینترنتی، اطلاعات گوشی، بستهی نرمافزارها و شبکههای اجتماعی. البته متاسفانه نمیتوان به این موارد اضافه کرد.


Widget
با لمس المان سمت راست، بالا با حالتی از صفحهی خانگی روبهرو میشویم که در آن از Widgetها خبری نیست و به جای آنها مخاطبین قرار گرفتهاند.


مخاطبین
آخرین المان هم که اختصاص به المان وسطی دارد، مربوط است به چهارگوشهای زنده. این چهارگوشها در حقیقت مربوط هستند به ارتباطهای اخیر که برقرار شده. به همراه هر کدام از این چهارگوشها عکس هر مخاطب نیز قرار دارد.


چهارگوش های زنده
در صفحه اصلی با چهار المان در پایین روبهرو هستیم. از سمت راست به چپ به ترتیب: منو، پیامها، مخاطبین و شمارهگیر قرار دارند.
با ورود به بخش منو با همان ساختار گوشیهای LG Arena، Viewty و یا Crystal مواجه میشویم. رابط گرافیکی قفل صفحه نمایش در این گوشی این بار تغییر کرده است. به جای اینکه المان مورد نظر را گرفته و به طرفین بکشیم تا قفل باز شود، این بار باید المان را به بالا بکشیم. در ضمن در اینجا میتوان اطلاعاتی همچون: رویدادهای جدید، ساعت و تاریخ را نیز مشاهده کرد.


قفل صفحه نمایش با ظاهری جدید
یکی دیگر از تفییرات ایجاد شده در این گوشی مکانی برای نمایش وضعیت گوشیست که در آن میتوانید اطلاعات مربوط به میزان سیگنال دریافتی، نوع شبکه، تاریخ، میزان شارژ باتری، میزان فضای حافظه، نوع پروفایل و در پایین موزیکپلیر و بلوتوث را مشاهده کرد.
دفترچه تلفن
این بخش که همانند بسیاری از تلفنهای همراه جدید الجی ست، ظاهری ساده و دوستداشتنی دارد. در بالا با جستوجوگر مخاطبین مواجه هستیم. در این بخش اسکرول کردن بسیار راحت و لذتبخش است و به مانند iphone عمل میکند. این گوشی میتواند تا ۱۰۰۰ مخاطب را به همراه مشخصات بسیار زیادی در حافظه ذخیره کند.
برقراری تماس
برای گرفتن یک شماره کافیست تا شمارهگیر را از صفحهی خانگی فعال کنید. این قسمت مجهز به شمارهگیر هوشمند و شمارهگیر سریع میباشد. همانطور که قبلا اشاره شد این گوشی فقط یک دکمهی خارجی دارد که ار آن برای برقراری تماس میتوان استفاده کرد. پس نمیتوان با این دکمه تماسهای دریافتی را رد کرد. برای این کار باید از المانی که بر روی صفحهنمایش قرار دارد، استفاده کنیم.
بخش پیامها


صفحه کلید آلفانومتریک

در این بخش تقریبا با همان ساختار گوشیهای جدید LG مواجه هستیم. برای نوشتن پیام، هم میتوان از صفحه کلید آلفانومتریک در حالت عمودی و در حالت افقی از صفحه کلید کامل بهره برد. راستی فراموش نکنید، از قابلیت تشخیص خط نیز میتوان استفاده کرد.


صفحه کلید کامل
بخش چندرسانهای
در کل عملکرد بخش چندرسانهای در گوشیهای الجی مطلوب است، خصوصا در گوشیهای مجهز به شتابسنج و صفحه لمسی.
گالری عکسها
گوشیهای جدید LG در قسمت گالری تصاویر عملکرد خوبی دارند، مخصوصا در مورد گوشیهای صفحه لمسی. در هنگام نمایش عکسها در حالت پیشنمایش مشکلی دیده نمیشود. البته اگر تعداد عکسها زیاد باشد در هنگام بارگذاری پیشنمایش تصاویر، با تاخیر مواجه میشویم.
در هنگام نمایش تصاویر، اگر گوشی را در حالت افقی بگیرید المانهای گالری به نمایش درمیآیند. لازم به ذکر است که سرعت بزرگنمایی بسیار خوب میباشد. همچنین میتوانید به راحتی تصاویر را ویرایش کنید. از جمله موارد ویرایشی میتوان به نوشتن متن بر روی عکس، واترمارک، تغییرات بر روی صورت افراد، تنظیمات نور، رنگ، تغییر اندازهی عکس و افکتها اشاره کرد.


گالری عکس ها
اجراکنندهی موسیقی
این پخشکننده از لحاظ رابط گرافیکی تفاوت زیادی با دیگر صفحه لمسیهای LG ندارد و فقط یک سری قابلیتهای جدید به آن اضافه شده است. از رابط گرافیکی که بگذریم به مواردی همچون اکولایزر، افکتهای تصویری و دستهبندی موسیقی در قالبهای مختلف میرسیم. همچنین میتوان اجراکننده را به صورت پسزمینه اجرا کرد و برای کنترل آن از Widgetها که قبلا اشاره کردیم، استفاده کرد.


اجرا کننده موسیقی
پخشکنندهی فیلم
این گوشی از یک پخشکنندهی زیبا و ساده بهره میبرد که مورد قابل توجهی در آن نیست. البته این اجراکننده علاوه بر اجرای فرمتهای رایج، از فرمتهای Divx و XviD نیز پشتیبانی میکند.


پخش کننده فیلم
دوربین
گوشی مورد بحث ما مجهز به دوربین ۳ مگاپیکسلی ست که میتواند عکسهایی با رزولوشن ۱۵۳۶×۲۰۴۸ پیکسل بگیرد. البته این دوربین نه به فلاش مجهز شده است و نه به تمرکز خودکار. رابط گرافیکی نسبتا سادهای برای دوربین در نظر گرفته شده است. برای نمایان شدن گزینههای تنظیمات، کافی ست تا صفحه نمایش را لمس کنید تا المانها ظاهر شوند. این المانها شامل: دکمههای مجازی بزرگنمایی، میزان نوردهی، تعداد عکس برداری از صحنه، انتخاب حالت تمام صفحه و در آخر تنظیمات پیشرفته میباشد. همگی این المانها در سمت چپ قرار دارند. اما سایدباری هم در سمت راست قرار دارد که همیشه نمایان است. در وسط المانهای انتخاب حالت دوربین ( عکاسی- فیلم برداری)، در بالا دکمهی بازگشت و پایین دکمهی ورود به گالری قرار دارند.


رابط گرافیکی دوربین
اما کیفیت عکس برداری که نکتهی مهم یک دوربین دیجیتالی است در مورد این گوشی باید گفت که در حد مطلوبی ست. البته در مورد عکسهایی با حالت کلوزآپ صدق نمیکند. در کل میزان جزئیات تصویر، نویز، تیزگوشگی جزئیات و رنگها در حد خوبی ست.
اما در مورد فیلمبرداری این دوربین باید گفت که نباید انتظار زیادی از آن داشت، زیرا فیلمهایی با رزولوشن QVGA و ۱۵ فریم بر ثانیه را ضبط میکند که مطمئنا کیفیت خوبی ندارد.
در پایان با مشخصات کلیدی این گوشی آشنا میشویم.


شبکه


۴ شبکهی GSM
ابعاد (mm)

11.2×۴۹.۵×۹۷.۸

وزن (gr)

87
صفحه نمایش
اندازه (inch)
3
رزولوشن (pixel)
320×۲۴۰
تفکیک رنگ
۲۵۶۰۰۰
لمسی
بله از نوع مقاومتی

حافظه

داخلی
۴۲ مگابایت
در حال اجرا

همراه
ارتقا تا ۱۶ گیگابایت


دوربین


رزولوشن(pixel)
1536×۲۰۴۸

سایر مشخصات


تمرکز خودکار ندارد-فلاش ندارد
فیلم برداری
با رزولوشن QVGA و ۱۵ فریم بر ثانیه

سیستم عامل


ندارد
پردازنده


باتری
ظرفیت(mAh)
900
آماده به کار (ساعت)

مکالمه (ساعت)


ارتباطات

بلوتوث
نسخهی ۲.۱ به همراه A2DP
خروجی صدا
Micro USB
درگاه USB
Micro USB
خروجی TV
ندارد
موقعیتیاب جهانی
ندارد

سایر امکاناتشتابسنج- شمارهگیر هوشمند-درپوش باتری شارژ خورشیدی ( انتخابی)- بازیهای حرکتی












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 803]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن