تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نابودى جوانانتان را آرزو نكنيد ، گرچه بدى‏هاى بسيار در آنان باشد، زيرا آنان با ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810005640




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چگونه برنامهریزی كنیم


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:




یكی از عاقلانهترین و مشكلترین اصول آموختن و زندگی برنامهریزی است. اگر علاقه به تحصیل خوب و زندگی منظم دارید، طرح یك برنامه بسیار ضروری است و مهمتر از آن این است كه آن را با جدیت به مرحله اجرا در آورید. اساس برنامه این است كه هر كاری را در جای خود انجام دهید. اعتدال و میانه روی را به دقت مراعات كنید یعنی برنامه را به گونهای تهیه كنید كه مطالعه، تفریح، استراحت، تغذیه و ورزش همه متناسب و كافی باشد.
لذا پر خوانی، فشار بیش از اندازه به خود، مطالعه فوقالعاده زیاد، كم كردن وقت استراحت و تفریح، تغذیه ناكافی و عدم فعالیت بدنی و ورزش زیانآور است و كار را خسته كننده زیانبار میكند. شما در طول روز وقت زیادی برای مطالعه و تفریح و ورزش دارید كه با برنامهریزی از اتلاف آن میتوانید جلوگیری كنید. برنامهای را خود طرح میكنید بستگی به برنامه كلاسها، فعالیتهای جنبی، كار خارج و ساعات خورد و خواب شما دارد. سعی كنید برنامه شما با واقعیتهای زندگی ما هماهنگ و منطبق باشد و با توجه به سایر فعالیتهای اجتماعی و موانع احتمالی تهیه شود.

در برنامهریزی باید نكات ذیل را مورد توجه قراردهید:

1 ) واقعگرا باشید، یعنی با عنایت به نیازهای شخصی برنامه تهیه كنید و ساعاتی از روز را برای مطالعه در نظر بگیرید و ساعاتی را برای كارهای اجتماعی و تفریح و استراحت و ساعاتی را برای كارهای موظف تعیین كنید و بعضی اوقات روز را آزاد بگذارید. تعیین اوقاتی برای كارهای اجتماعی میتواند اطمینان بخش باشد، زیرا هنگامی كه مطالعه میكنید؛ میدانید اوقات شادی نیز در پی دارید و در نتیجه با علاقه و تمركز حواس مطالعه خواهید كرد. بیشتر مردم وقتی برای اولین با برنامه تهیه میكنند، تمام ساعات بیداری را برای انجام كارهای مختلف در نظر میگیرند و در نتیجه احساس خستگی میكنند كه واقعا هم همینطور است، بالاتر از آن سراسر زندگی دانش آموز، تقریبا آكنده از درگیری است و كارهای غیرمنتظره زیادی در پیش رو دارد .بنابراین در برنامهریزی باید وقت آزادی را برای رسیدگی به این امور پیشبینی كرد.

2) برنامه باید انعطاف پذیر باشد، یعنی اگر برای شما اتفاقات غیرمترقبهای پیش آمد و شما را از انجام برنامه طرح ریزی شده بازداشت، درچنین مواردی بتوانید تلف شده را جبران كرده و جریان برنامه را ادامه دهید، بنابراین باید اوقاتی را به عنوان وقت آزاد پیشبینی كنید تا بتوانید عقب ماندگیها را جبران نمائید.

3) برای هر درسی كه میگیرید لااقل دو ساعت مطالعه و تمرین انجام دهید و همین مساله را با تكرار، عادت میكنید، وقتی مطالعه شما منظم باشد؛ از تحصیل لذت خواهید برد.

4) سعی كنید پس از یك هفته درسها را مرور كنید. باید فرصتی را در طول هفته برای مرور معین كرده و یادگرفتههای خود را تازه كرده و حضور ذهنتان را افزایش دهید. اهمیت مرور از آن جهت است كه ذهن شما قدرت مییابد تا درس را به صورت مجموعهای از اطلاعات به هم پیوسته بیاموزد و نگهداری كند و نسبت به درس، دید كلی بیابد. علاوه بر این كه با مرورهای هفتگی هر لحظه برای امتحان آماده خواهید بود و هیچگونه اضطراب و دلهرهای نسبت به امتحانات نخواهیدداشت.

5 ) در هر ساعت مطالعه، یك ربع استراحت كنید. توجه داشته باشید بین ساعتهای مطالعه، وقفه كوتاهی قراردهید تا استراحت كرده و به ذهن فرصت بدهید تا بهتر مطالب را آموخته ونگهدارد.

6 ) سعی كنید موضوع مطالعه را متنوع قرار دهید زیرا چنان كه موضوع درسها یكنواخت باشند، باعث خستگی میشود ولی چنانكه موضوع مختلف باشد، تمركز بهتری خواهیدداشت.

7 ) جمعه روز استراحت، نظافت و دید و بازدید و انجام كارهای ضروری است. استراحت كافی در این روزخستگی یك هفته تلاش و كار سخت را از شما دور میكند و مغز را یرای یادگیری بهتر آماده میكند، دراین روز درسها و تكالیف لازم خود را هنگام صبح انجام دهید.

8 ) درصورتی كه قسمتی از برنامه شما نیاز به تعویض دارد حتما آن را با دقت عوض كنید تا برنامه شما عملی شود.

تذكرات

الف) لازم است برنامهای كه تهیه میكنید با شدت و قدرت هر چه تمامتر به آنچه تصمیم گرفته و برنامهریزی كردهاید عمل كنید و با اشتیاق و علاقه در برابر مزاحمتها، كشمكشها و احساسات زودگذر مقاومت كرده و از هر لحظه بخوبی بهره برداری كنید و برای به دست آوردن این عادت بكوشید.

ب) تهیه برنامه مناسب در وهله اول، بدون خطا و اشتباه نخواهید بود و از همین رو به تمرین و آزمایش نیاز دارد. اگر اولین برنامه شما عملی نبود آن را در حدود امكان تغییر دهید. و باتوجه به توانائیهای خودتان دوباره تهیه كنید، زیرا یك برنامه خوب میتواند همچون افسونی از فشارهای روحی و نگرانیها بكاهد. به یاد داشته باشید كه از معلمان، دبیران و دوستان خوی و والدین برای برنامهریزی كمك بخواهید.

ج) آنچه شما را در اجرای برنامه پیروز میكند ایمان به هدفهایی است كه میخواهید به آن دست یابید. اگر در اجرای برنامه سست و ضعیف شدید مروری مجدد و عمیق به اهداف خود داشته باشید و این نكته را فراموش نكنید:
هر اندازه ایمان به هدف و میل به پیشرفت در شما باشد به همان میزان از برنامه خود سود خواهید برد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 239]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن