تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816200741




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

25 راهکار برای دستیابی به افكار خلاق و زیبا


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:


تا به حال چند بار احساس كردهاید كه مغز شما از كار افتاده است و دیگر قادر به فكر كردن نیستید؟ این به دلیل آن است كه ما نیاز داریم توانائیهای خود را برای فكر كردن افزایش دهیم. مطلب حاضر به نكاتی میپردازد كه ما برای بیشتر و بهتر فكر كردن باید به كار گیریم و به آن نیاز داریم ...

1. یافتن بهترین زمان. بیشتر افراد مسن صبحها بهتر میتوانند فكر كنند و اغلب جوانان بعداز ظهرها. شما چه زمانی بهتر فكر میكنید؟

2. خوب تحصیل كنید اما افراط نكنید. بعضی از روانشناسان عقیده دارند كه تحصیلات تخصصی افراطی و زیاد میتواند به توانایی تفكر خلاقانه آسیب وارد كند. شما اگر در رشته نویسندگی دكترا كسب كنید الزاما رمان نویس بزرگی نخواهید شد.

3. روز خود را با بهترینها شروع كنید. محققین نشان دادهاند كه مقدار كافئین موجود در یك فنجان قهوه میتواند به تمركز حواس كمك كند اما اگر شما مستعد اضطراب هستید بهتر است فراموشش كنید.

4. خاطرات جدید را به خاطرات قبلی بچسبانید. حافظه خود را چون دار بستی در نظر بگیرید و اطلاعات جدید را روی آن تثبیت كنید. همیشه اطلاعات جدید را به چیزی پیوند دهید و هرگز آن را تنها رها نكنید.

5. تا میتوانید تمرین كنید. یادگیری و تمرین مداوم ذهن را تغییر میدهد. مطالعاتی كه روی عدهای داوطلب 70 ساله انجام شده نشان میدهد كه آموزشهای منظم و طبق برنامه زمانبندی شده باعث تغییر ساختار ذهنی فرد میشود. به نحوی كه فعالیت ذهنی این افراد نسبت به زمانی كه 7 سال جوانتر بودهاند بیشتر است. فرد مسنی كه خوب تمرین میكند سریعتر از جوانی است كه اصلا تمرین نمیكند.

6. به ایدههای خود، شانس شكوفا شدن بدهید. بسیاری از ما با توجه به توانائیهایمان امكان ارزیابی حقایق و تصمیمگیری سریع داریم. خلاقیت نیاز به آرامش و سكون دارد و اینكه به ایدههای به ظاهر نامعقول و بیمعنی خود در حد امکان فرصت دهیم.

7. شغلی كه باعث رشد شود و همراهی كه باهوش باشد. مطالعات انجام شده در لهستان نشان میدهد صاحبان مشاغلی كه نیاز به كارگیری ذهن دارد نسبت به سایر افراد از قدرت تفكر بیشتری برخوردارند. همچنین ازدواج با فردی باهوش ممكن است در شما انگیزه ایجاد كند و باعث رشد و بالندگی شما شود.

8. تجربه كنید. خلاقیت اغلب به توانائی تعدیل راه حلها از جهات مختلف زندگی خلاصه میشود. برای مثال نوار چسب خیاطی با الهام گرفتن از خار و خسی كه به لباس میچسبد ساخته شده است و یا شیوه پوست كندن موز ایدهای برای تهیه قوطیهای كنسروی است كه با حلقهای كه روی آن تعبیه شده باز میشود.

9. توجه كنید. آیا تا به حال برای شما پیش آمده كه نام كسی را تا مدتی پس از آنكه او را ملاقات كردید به خاطر نیاورید؟ علت این امر ضعف حافظه نیست بلكه نداشتن تمركز است. با بالا رفتن سن باید اطلاعات را آگاهانه به حافظه بسپاریم و حفظ كنیم.

10. ورزش باعث تقویت قوای فكری میشود. تحقیقات گوناگون اكنون از این فرضیه كه ورزش و تمرینات بدنی اثرات سودمندی روی عملكرد تحصیلی دارد حمایت میكند. تصور میشود كه در هنگام ورزش اكسیژن و مواد غذایی بیشتری در دسترس سلولهای مغز قرار میگیرد؛ به علاوه باعث افزایش فاكتورهائی میشود كه عامل رشد سلولهای مغزیاند. ورزش فواید گوناگونی دارد و انجام آن به صورت مرتب و روزانه توصیه میشود.

11. تازه جوئی رمز موفقیت. نقاش امپرسیونیست هنری ماتیس در سالهای پایانی عمر خود از قیچی به جای قلم مو برای خلق آثارش بهره برد و به هنرش روحی تازه بخشید. مقایسه افراد خلاقی كه متوقف میشوند با آنهایی كه به خلاقیت ادامه میدهند نشان میدهد كه افراد دسته دوم پیوسته به دنبال دانشی جدید هستند.

12. شناخت عوامل بازدارنده. چنانچه در معرض عوامل مختلفی قرار گیریم كه رشته افكار ما را پاره كنند تمركز كردن مشكل خواهد بود. چنانچه كاری نیاز به دقت و تمركز زیاد دارد مثلا تهیه یك گزارش باید دو شاخه سیم تلفن را از پریز كشید و یا نوشتهای روی در قرار داد تا كسی در آن هنگام وارد اطاق نشود.

13. فراموش نكنید كه همیشه به دنبال كارهای مورد علاقهتان باشید. اخیرا روانشناسی هلندی مطالعاتی روی تفاوتهای بین قهرمان شطرنج و استاد شطرنج انجام داد. او افرادی از هر دسته را تحت آزمایشاتی چون تست هوش، حافظه و تعیین میزان قوه استدلال برای حركت مهرهها قرار داد و هیچ تفاوتی بین افراد دو گروه پیدا نكرد. تنها تفاوت این بود كه قهرمان شطرنج علاقه بیشتری به بازی شطرنج داشت. آنها اشتیاق و تعهد بیشتری نشان میدهند و كلید خلاقیت آنها هم همین است.

14. ایدههای جدید را با یكدیگر تلفیق كنید. با هیچ مطلبی سرسری برخورد نكرده و آن را با بیتفاوتی نخوانید. حاشیه نویسی، فكر كردن، شكل دادن و تلفیق مطالب با یكدیگر حتی اگر مطلبی كه میخوانید بنظرتان به درد نخور و بیفایده باشد به شما كمك میكند تا آن را به نحوی بفهمید كه در نهایت بتوانید خلاقانه عمل كنید.

15. روشهای سریع یاد گرفتن را بیاموزید. یكی از مهمترین مهارتهای قرن بیست و یكم توانائی یادگیری سریع است؛ پس آن را در خود پرورش دهید. یاد بگیرید كه به سرعت به ایدههای خود شكل دهید. شیوه عملكرد مغز خود را پیدا كنید تا بتوانید آن را بهتر به كار گیرید. بعضی اشخاص پس از مدتی كار فكری نیاز به استراحتی كوتاه مدت و نوشیدن چای یا قهو ه دارند تا بتوانند دوباره به كار ادامه دهند.

16. همیشه برنامههای بلند مدت داشته باشید حتی اگر آن را هر روز تغییر دهید. نفس برنا مهریزی برای زندگی خود به تنهایی باارزش است و تغییر دادن آن به ما كمك میكند كه چیزهای جدیدی یاد بگیریم.

17. نگران اشتباهات خود نباشید. ممكن است در اولین تلاش خود مرتكب اشتباهات زیادی شوید اما كارتان را پیش برده و تمام كنید. اشتباهات خود را یادداشت كرده و سپس دوباره به كار بپردازید و این بار از تكرار اشتباهات جلوگیری كنید. به گفته شكسپیر تردیدهای ما خائناند و با ترس از تلاش ما را از موفقیت دور میكنند.

18. عواملی كه در ضمن كار باعث افزایش مهارتهایتان شدهاند را یادداشت كرده و گاهی به آنها مراجعه كنید تا برایتان به عادت تبدیل شوند.

19. به مسائل از زوایای مختلف نگاه كنید. چنانچه میخواهید مسئلهای را حل كنید راههای مختلفی را امتحان كنید و اگر راه اول را به هر دلیلی مناسب تشخیص ندادهاید، راه دوم را امتحان كنید. ایدهها و تصورات را از دیدگاههای مختلف بررسی كنید. برای مثال آیا كسی كه در چین رشد كرده و بزرگ شده در مورد یك موضوع خاص به همان شكلی فكر میكند كه یك نفر در ایران؟

20. آرامش خود را حفظ كنید. خویشتنداری به شما كمك میكند تا منصف و بیطرف باقی بمانید و بهتر فكر كنید. چنانچه به بحث و مجادله بپردازید و خونسردی خود را از دست دهید توانائی خود را برای منطقی و عاقلانه فكر كردن از دست خواهید داد.

21. در جستوجوی حقیقت باشید. هر كسی كه خوب فكر كند قبل از هر قضاوتی در جستوجوی حقیقت است. از خود سؤال كنید كه آیا تمام حقایق را بطور كامل در دسترس دارید؟ آیا كمبودی در اطلاعاتتان وجود دارد كه شما را از حقیقت و یا راه حل مسئله دور كند؟

22. چنانچه در موردی شك دارید حتما سؤال كنید. هرگز از سؤال كردن نهراسید.

23. مردم را درك كنیم. آیا كسانی كه با شما صحبت میكنند همیشه این تصور را دارند كه باید حرفشان را به طریقی به شما ثابت كنند؟ به راستی علت این تصور آنها چیست؟

24. تجربه مهمترین مرجع ماست. چنانچه مطلبی را میشنویم باید ببینیم آیا واقعا در زندگی ما اتفاق افتاده است یا نه.

25. همیشه به خاطر بسپارید كه بیشتر حقایق نسبیاند و بین حقیقت و عقیده تفاوت وجود دارد. كلمات را با احتیاط و دقت به كار برید و هیچگاه خود را گول نزنید. فكر نكنید كه باید پیوسته دنباله رو مردم باشید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 201]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن