تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815535949




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رشت، در رديف كلانشهرهاي كشور قرار گرفت‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: رشت، در رديف كلانشهرهاي كشور قرار گرفت‌


سرويس شهرستانها - ‌اعضاي هيات دولت در ادامه ديدار از شهرستانهاي استان گيلان كه همزمان با سفر رئيس جمهوري به اين استان صورت گرفت، ضمن شركت در جلسات شوراي اداري شهرستانها، مسايل و مشكلات مردم مناطق مختلف گيلان را با حضور مسئولان اين مناطق بررسي كردند.‌

رشت - خبرنگار اطلاعات: شهر رشت در رديف كلان‌شهرهاي كشور قرار گرفت.

وزير مسكن و شهرسازي در جلسه شوراي اداري شهر رشت با اعلام اين خبر گفت: شهرهايي با جمعيت پانصد هزار نفر و يا مجموعه شهري نيز كلانشهر محسوب مي‌شوند.

وي افزود: هم‌اكنون هشت كلان‌شهر در كشور داريم كه با اصلاح اين تعريف، شهر رشت نيز جزو كلانشهرهاي كشور قرارگرفته است و از اين پس مي‌تواند از امكانات تبصره سيزده قانون بودجه بهره‌مند شود.

سعيدي‌كيا، همچنين پس از مراسم كلنگ‌زني بيست‌وپنجهزار واحد مسكن مهر در رشت گفت: براي ساخت‌وساز اين واحدهاي مسكوني وام‌هاي مورد نياز از طريق بانك مسكن تامين شده است.

وي افزود: براي ساخت يك ميليون و سيصدهزار واحد مسكن مهر در سطح كشور زمين آماده‌سازي شد و پي‌كني چهل هزار واحد مسكوني مهر نيز به انجام رسيد.

اجراي 100 هزار پروژه در دولت نهم‌

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در جلسه شوراي اداري آستانه اشرفيه گفت: يكصد هزار پروژه جديد در دولت نهم در كشور اجرايي شد كه هفتاددرصد اين پروژه‌ها نيز مورد بهره‌برداري قرار گرفتند.

دكتر باقري لنكراني افزود: دولت به افزايش بودجه‌هاي استاني اعتقاد دارد و در همين ارتباط اختيارات استاني نيز افزايش مي‌يابد تا روند اجراي پروژه‌ها سرعت بيشتري به خود بگيرد و خواست‌هاي مردم تحقق يابد.

وي افزود: اولويت‌بندي اجراي پروژه‌ها ضروري است و در اين راستا همه منابع موجود بايد مورد استفاده قرار بگيرد.

بندرانزلي - خبرنگار اطلاعات: وزير تعاون و هيات همراه قبل از تشكيل جلسه شوراي اداري بندرانزلي با قشرهاي مختلف مردم در محل فرمانداري ديدار كردند.

در اين ديدار يك ساعته بيست و پنج نفر از نمايندگان قشرهاي مختلف مردم از جمله افراد زيرپوشش بهزيستي، كميته امداد، صنوف، جانبازان و ايثارگران با محمدعباسي، ديدار كردند و خواستار رسيدگي به مسايل و مشكلات خود شدند.‌

درخواست براي مساعدت دولت به منظور رفع مشكل مسكن، اشتغال و كمك به رفع مشكلات مالي بيماراني كه با هزينه‌هاي بالاي درمان مواجه هستند، از عمده مسائل مطرح شده از سوي مردم شهرستان انزلي بود.

بررسي مشكلات آموزش و پرورش گيلان‌

وزير آموزش و پرورش و هيات همراه با حضور در مجتمع فرهنگيان دهكده ساحلي بندرانزلي مسايل و مشكلات آموزش و پرورش گيلان را مورد بررسي قرار دادند.

علي احمدي، در جمع روساي آموزش و پرورش شهرستان‌هاي گيلان گفت: طراحي مدارس مختلف كه بتواند موجب ايجاد رقابت در ميان مدارس و ارتقاي كيفي آموزش شود، در برنامه‌هاي وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

علي احمدي خاطرنشان كرد: ما گرچه با كمبود نيرو مواجه هستيم، اما هنوز هيچ رديفي براي جذب نيروي رسمي نداريم، هر چند امسال ده هزار نفر از قبول‌شدگان در آزمونهاي استخدامي سال گذشته آموزش و پرورش مشغول به كار خواهند شد.

تنظيم سند راهبردي توسعه تجارت‌

وزير بازرگاني از تنظيم سند راهبردي توسعه تجارت در گيلان خبر داد و گفت: براي اجراي اين طرح منابعي دراختيار استانها قرار مي‌گيرد تا اين طرح به طور كامل اجرا و حمايت شود.

وي يادآور شد: براي اجراي اين طرح در گيلان دوميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده است.

ميركاظمي گفت: به دليل بالا بودن هزينه احداث يك سالن نمايشگاهي بزرگ و مشكل تامين سرمايه توسط يك فرد، بهتر است بخش خصوصي با تشكيل يك شركت و افزايش تعداد سهامداران در گيلان اين كار را انجام دهد.

وي افزود: دولت نيز با واگذاري زمين و تسهيلات از بخش خصوصي براي احداث سالن نمايشگاهي در استان حمايت مي‌كند.

رشد سرمايه‌گذاري در گيلان‌

صومعه‌سرا - خبرنگار اطلاعات: وزير صنايع و معادن در صومعه‌سرا گفت: سرمايه‌گذاري در استان گيلان در سه سال گذشته رشد زيادي داشته است.

محرابيان، در جلسه شوراي اداري صومعه‌سرا افزود: ميزان رشد سرمايه‌گذاري در طول سه سال گذشته در اين استان نسبت به مدت مشابه قبل ، بيش از چهارصدوهفتاد درصد است.

وي همچنين در اين جلسه گفت: صومعه‌سرا در زمينه صنايع مربوط به پرورش و توليد درخت صنوبر و همچنين صنعت كرم‌ابريشم ظرفيت بالقوه زيادي دارد.

وي با اشاره به موقعيت مناسب مكاني شهرك‌صنعتي صومعه‌سرا افزود: شرايط مناسبي براي توسعه شهرك صنعتي صومعه‌سرا وجود دارد و وزارت صنايع و معادن نيز از اين موضوع استقبال مي‌كند.

نماينده ويژه رئيس جمهوري در همين زمينه از طرح احداث شهرك صنعتي شماره - 2 در صومعه‌سرا خبر داد و گفت: براي احداث اين شهرك بايد شرايط زيرساختي از جمله حل مشكلات و موانع مربوطه به زمين مورد نياز فراهم شود.

بهره‌برداري بيش از 2 هزار مكان ورزشي‌

سرويس شهرستانها: رئيس سازمان تربيت بدني كشور در جلسه شوراي اداري رودسر گفت: در دولت نهم ساخت هفت هزار و پانصد مكان ورزشي برنامه‌ريزي شده است كه تاكنون دوهزار و هفتصدوپنجاه مكان به بهره‌برداري رسيده و ساخت سه هزارو هقتصدوپنجاه مكان ورزشي نيز بين پانزده تا سي‌وپنج درصد رشد فيزيكي داشته و براي يك هزار مكان ورزشي ديگر نيز تامين اعتبار شده است.

وي اضافه كرد: با توجه به جمعيت ايران كه بالغ برهفتاد ميليون نفر است، ميزان فضاهاي ورزشي بسيار كم است و با بهره‌برداري از مكانهاي ورزشي دردست احداث، اين كمبود تا حدي رفع مي‌شود.

رئيس سازمان تربيت بدني كشور همچنين از احداث يك هزار مجموعه ورزشي در روستاها خبر داد و گفت: روستاييان بايد پانزده تا بيست هزار مترمربع زمين دراختيار تربيت بدني قرار دهند تا در آن روستا مجموعه ورزشي احداث شود.

ضرورت رفع مشكل بيكاري‌

نماينده مردم رودبار در مجلس شوراي اسلامي گفت: آنچه كه اين شهرستان و استان گيلان را رنج مي‌دهد معضل بيكاري است كه دولت بايد براي آن چاره‌انديشي كند.‌

مرعشي، در جلسه شوراي اداري رودبار كه با حضور سليماني، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و نماينده ويژه هيات دولت به اين شهرستان برگزار شد، به مطالبات كارگران ذغال‌سنگ سنگرود (البرز غربي) اشاره و تصريح كرد: مطالبات هفده ماهه اين كارگران پرداخت نشده است درحالي كه با تخصيص بيست ميليارد ريال مي‌توان اين مشكل را برطرف كرد و كارگران ر از دغدغه خاطر رهانيد.

مرعشي به مشكلات موجود در اين معدن اشاره كرد و گفت: در اين معدن هيچگونه اكتشاف جديد به دليل مشكل مالي توسط پيمانكاران انجام نمي‌شود.

وي به ديگر مشكلات رودبار پرداخت و اضافه كرد: تنها 25 درصد راههاي روستايي اين شهرستان آسفالت است.

وي يادآور شد: در عين حال كارهاي زيادي از سوي دولت نهم در اين شهرستان انجام شده است كه قابل مقايسه با دوره‌هاي قبل نيست ولي مردم هنوز مشكلات زيادي دارند.

وي رسيدگي به وضع شهرك‌هاي صنعتي رودبار را به عنوان يك نياز ضروري برشمرد و از هيات دولت خواست نسبت به توسعه و احياي واحدهاي صنعتي اقدام شود.

وي ضرورت تكميل بيمارستان رستم‌آباد را متذكر شد و گفت: اين كار با ده ميليارد ريال به اتمام مي‌رسد.

وي همچنين بخش بلوكات شهرستان رودبار را مظلوم‌ترين بخش اين شهرستان نام برد و افزود: درحالي كه اين منطقه، جنگلي است و سال‌ها پيش خط لوله انتقال گاز سراسري از اين منطقه عبور كرد، ولي مردم اين منطقه هنوز از نعمت گاز طبيعي محروم هستند.‌




 يکشنبه 28 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن