تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815177324




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كش و قوس بازار


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كش و قوس بازار
گروه اقتصادي؛ ديروز بالاخره روند منفي بازار با كمك سهام مخابرات بازگشت تا سهامداران پس از مدت ها شاهد افزايش شاخص باشند. با اين حال نمي توان گفت تفاوت چنداني ميان بازار سهام كشور ما و بورس هاي تنزل يافته جهاني وجود دارد. مخابرات كه از ابتداي ساعات معاملاتي ديروز با صف خريد همراه شده بود، بخش زيادي از نقدينگي هاي بازار را پشت سر خود نگه داشته بود. به هر حال عرضه براي سهام مورد تقاضا آغاز شد و اندك اندك از اين حجم كاسته شد. البته با توجه به آنكه در روزهاي كاري اخير بازار، بيشتر سهامداران حقيقي اقدام به فروش سهام خود كرده بودند، عرضه پرحجمي در بازار صورت نگرفت. اين در حالي است كه قيمت محصولاتي مانند نفت، فولاد، مس و بسياري ديگر از فلزات گرانبها با كاهش شديد قيمت مواجه شده اند كه با وجود بسته بودن اقتصاد، به راحتي مي توان تاثير آن را بر شركت هاي فعال معدني، فلزي و پتروشيمي در كشور ديد. سهام اين شركت ها ديگر رونق سابق را نداشته و كمتر سهامداري تمايل به اضافه كردن آنها در ليست خود دارد. به علاوه انتظار نمي رود كه شاهد حل اين بحران جهاني در كوتاه مدت باشيم. هر چند در اين مدت وجود ابزار هاي كنترلي مانند حجم مبنا و محدوده نوسان سه درصدي قيمت مانع از ريزش شديد بازار شده بود.

بازار شنبه

ديروز نماد 142 شركت در بازار مورد معامله قرار گرفت كه از اين ميزان 40 نماد با افزايش قيمت و 86 نماد با كاهش قيمت مواجه شدند. اين در حالي است كه 16 شركت هم بدون تغييري در قيمت هايشان روز كاري خود را به پايان رساندند. در معاملات ديروز بازار سهام شاخص بورس (سود نقدي و قيمت) با 79/39 واحد افزايش به 44 هزار و 558 رسيد. شاخص كل قيمت در پايان معاملات روي عدد 11 هزار و 146 متوقف شد كه نسبت به آخرين روز معاملاتي قبل از آن 95/9 واحد افزايش داشت. شاخص بازار اول با 9/10 واحد افزايش به 9 هزار و 572 واحد رسيد. در مقابل شاخص بازار دوم با 34/4 واحد كاهش در پايان معاملات روي عدد 13 هزار و 163 واحد متوقف شد. شاخص صنعت هم با 42/15 واحد افزايش عدد هشت هزار و 767 را تجربه كرد. ديروز مخابرات ايران با 29 ميليون و 37 هزار سهم بيشترين متقاضيان خريد را به خود اختصاص داد. همچنين سايپا با سه ميليون و 299 هزار سهم، كنتورسازي ايران با 998 هزار سهم، ايران خودرو با يك ميليون و 382 هزار سهم، پتروشيمي اراك با 497 هزار سهم، رايان سايپا با 356 هزار سهم، سرمايه گذاري بهمن با 869 هزار سهم، لعاب ايران با 282 هزار سهم، آلومينيوم ايران با 50 هزار سهم و سرمايه گذاري توسعه ملي با 661 هزار سهم بيشترين متقاضي خريد را داشتند. در مقابل پالايش نفت اصفهان با 9 ميليون و 899 هزار سهم در صدر جدول بهترين تقاضاهاي فروش قرار گرفت. همچنين ملي صنايع مس ايران با هشت ميليون و 113 هزار سهم، فولاد خوزستان با پنج ميليون و 677 هزار سهم، فولاد مباركه اصفهان با هشت ميليون و 549 هزار سهم، پتروشيمي خارك با يك ميليون و 119 هزار سهم، پتروشيمي فن آوران با يك ميليون و 939 هزار سهم، سيمان سپاهان با دو ميليون و 387 هزار سهم، بانك كارآفرين با دو ميليون و 16 هزار سهم، سرمايه گذاري غدير با دو ميليون و 930 هزار سهم و سيمان هگمتان با يك ميليون و 130 هزار سهم بيشترين متقاضي فروش را در بازار به خود اختصاص دادند. ديروز مخابرات ايران با 36/41 واحد بيشترين تاثير مثبت بر شاخص را داشت. در مقابل ملي صنايع مس ايران با 42/19 واحد و بانك پارسيان با 5 واحد بيشترين تاثير منفي را بر شاخص داشتند. در معاملات ديروز بازار سهام حق تقدم توسعه صنايع بهشهر، نيروكلر، بيسكويت گرجي، فرآوري موادمعدني ايران، داده پردازي ايران، مخابرات ايران، كابل هاي مخابراتي شهيدقندي، كنتورسازي ايران، داروسازي كوثر و ليزينگ خودروغدير بيشترين افزايش قيمت را ميان ساير شركت هاي بورسي تجربه كردند. در مقابل حق تقدم سيمان تهران، حق تقدم بانك پارسيان، حمل ونقل پتروشيمي، كالسيمين، سيمان صوفيان، پتروشيمي فارابي، ملي صنايع مس ايران، آهنگري تراكتورسازي ايران، سيمان كردستان و سرمايه گذاري صنعت و معدن بيشترين كاهش قيمت را داشتند.

خروج هوندا از تيزرو

در پي دو عرضه ناموفق سابق، شركت هونداي ژاپن ديروز براي سومين بار طي 8 ماه گذشته سهام شركت تيزرو را عرضه كرد و با فروش بلوك 21 درصدي سهام اين شركت به ارزش 586 ميليون تومان از تركيب سهامداري تيزروي اخراج شده از بورس، خارج شد. شركت تيزرو پيش از اين به جمع شركت هاي تابلو چهارمي بورس پيوسته بود تا از فهرست شركت هاي بورسي حذف شده باشد. شركت هوندا موتور ژاپن كه در سال 83 قصد داشت مالكيت 21 درصدي خود را در شركت تيزرو افزايش دهد در حالي 11 اسفندماه سال 86 و 31 فروردين سال جاري اقدام به عرضه 9 ميليون و 775 هزار و 500 سهم كرده بود كه هيچ سرمايه گذاري حاضر به خريد اين تعداد سهام به قيمت پايه هر سهم 120 و سپس 80 تومان نشد. با اين حال، اين شركت ژاپني ديروز براي سومين بار بلوك 21 درصدي سهام شركت تيزرو را به قيمت پايه هر سهم 60 تومان در تابلوي چهارم بورس عرضه كرد و موفق شد اين تعداد از سهام را به ارزش 586 ميليون و 530 هزار تومان به فروش رساند.
 يکشنبه 28 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 204]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن