تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812711532




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دستيار معاون وزير خارجه آمريكا: ناامني بزرگ‌ترين تهديد عليه انتخابات رياست جمهوري افغانستان است اوضاع امنيتي افغانستان نسبت به چهارسال پيش بدترشده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: دستيار معاون وزير خارجه آمريكا: ناامني بزرگ‌ترين تهديد عليه انتخابات رياست جمهوري افغانستان است اوضاع امنيتي افغانستان نسبت به چهارسال پيش بدترشده است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

دستيار معاون وزير امور خارجه آمريكا ناامني را بزرگ‌ترين تهديد عليه انتخابات رياست جمهوري آتي در افغانستان دانست.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نوشته‌ي روزنامه‌ الشرق الاوسط - چاپ لندن - پاتريك مون، دستيار معاون وزير امور خارجه‌ي آمريكا در امور آسياي ميانه و جنوب آسيا در گفت‌وگو با اين روزنامه اظهار داشت: برگزاري انتخابات رياست جمهوري در افغانستان مهمترين رويداد سياسي در اين كشور طي 12 ماه آينده است.

وي افزود: عوامل زيادي برگزاري اين انتخابات را تهديد مي‌كند كه اوضاع بد امنيتي مهمترين و حقيقي‌ترين تهديد محسوب مي‌شود زيرا اوضاع امنيتي افغانستان در حال حاضر با اوضاع امنيتي اين كشور در سال 2004، زمان برگزاري آخرين انتخابات اين كشور قابل مقايسه نيست.

اين مقام وزارت امور خارجه‌ي آمريكا تاكيد كرد: نيروهاي افغاني و ناتو در راستاي حفظ امنيت مناطق ويژه اخذ راي تلاش مي‌كنند كه البته اين اقدام امر آساني نيست.

وي افزود: مهمترين و بزرگترين هدف ما برگزاري يك انتخابات مناسب، سالم و قابل اعتماد از سوي مردم است.

اين مقام آمريكايي گفت: عمليات نام نويسي از راي دهندگان كه از 10 روز گذشته آغاز شده است تا ماه فوريه 2009 به پايان مي‌رسد.

وي اوضاع پاكستان را به عنوان كشور همسايه افغانستان بسيار مهم توصيف كرد و از انتخاب آصف علي زرداري، رييس جمهور اين كشور ابراز خرسندي كرد.

مون گفت: حامد كرزاي، رييس جمهور افغانستان و زرداري دو شريك خوب هستند و به دليل اعتمادي كه كرزاي به زرداري دارد اين امر موجب آغاز همكاري‌هاي همه جانبه بين دو كشور شده است و ما اميدواريم كه نتايج محسوس اين همكاري‌ها در عرصه‌ي امنيتي و اقتصادي در مرزها‌ي دو كشور مشاهده شود.

مون كه يكي از مقام‌هاي مسوول آمريكا در رابطه با سياست‌هاي اين كشور در افغانستان محسوب مي‌شود، از اظهارنظر در خصوص حملات آمريكا در مرزهاي پاكستان خودداري كرد.

دستيار معاون وزير امور خارجه‌ي آمريكا در خصوص سياست‌ها و استراتژي‌هاي جديد كشورش در افغانستان با توجه به آن كه فرماندهي نيروهاي مركزي آمريكا در خاورميانه به ژنرال ديويد پترائوس واگذار شده است، گفت: تحول و يا تغيير خاصي در استراتژي آمريكا ايجاد نمي‌شود، بلكه تلاش‌هاي آمريكا به دو محور متمركز خواهد شد كه يكي تجديدنظر در اين استراتژي با روي كار آمدن دولت جديد و بررسي پيشنهادات اين دولت است. در همين راستا ژنرال پترائوس دستور تجديد نظر گسترده در تمامي عمليات‌هاي نيروهاي مركزي آمريكا در افغانستان، عراق و ديگر مناطق را داده است و اين عمليات از ماه آينده آغاز خواهد شد كه در بر گيرنده‌ي وزارت خانه‌هاي دفاع و امور خارجه نيز هست.

اين مقام وزارت امور خارجه آمريكا در خصوص وجود رابطه بين عمليات سركوب شورشيان در عراق و افغانستان گفت: از نظر بازنگري، تجربه‌هايي در عراق به دست آورده‌ايم كه مي‌توان از آن استفاده كرد، اما نبايد فراموش كنيم كه اوضاع عراق و افغانستان كاملا متفاوت است، زيرا عراق يك كشور پيشرفته با مردمي متمدن است كه ثروت‌هاي طبيعي زيادي دارند، اما افغانستان جزو فقيرترين كشورهاي جهان است.

وي در خصوص اظهارات اخير مقامات انگليس مبني بر اينكه پيروزي نظامي در افغانستان امكان پذير نيست، اظهار داشت: در هر عملياتي كه با هدف سركوب شورشيان صورت مي‌گيرد به دنبال پيروزي نظامي نيستيم، چون اين امري غيرممكن است آنچه كه ما دنبال مي‌كنيم افزايش شرايط امنيتي براي موفقيت عمليات‌ها است.

اين مقام آمريكايي بخش ديگر بازنگري سياست‌هاي آمريكا در افغانستان را بر مساله‌ي افزايش خدمات رساني متمركز دانست و افزود: در تلاش هستيم تا اين بخش را به ويژه در خصوص انرژي برق فعال‌تر سازيم.

پاتريك مون درباره‌ي مذاكرات دولت افغانستان با عناصر طالبان عنوان داشت: دولت كابل بايد مسووليت هر گونه مذاكره و يا تلاش براي تحقق صلح را برعهده بگيرد و اين مسووليت آمريكا يا هيچ يك از اعضاي جامعه بين‌المللي نيست. ما معتقديم اظهارات دولت افغانستان در اين خصوص كه گفته است هر گونه مصالحه مستلزم خلع سلاح شورشيان، حمايت از قانون اساسي، توقف اقدامات جنايتكارانه و قطع كامل روابط با تشكيلات القاعده مي‌باشد، كاملا حكيمانه است.

وي خاطر نشان كرد: ما از اين موضع دولت افغانستان حمايت مي‌كنيم.

دستيار معاون وزير امور خارجه‌ي آمريكا اين مساله را كه تلاش‌هاي آمريكا و سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) به دليل افزايش خشونت‌ها در افغانستان با گذشت هفت سال از فروپاشي دولت طالبان شكست خورده است، رد كرده و عنوان داشت: ما دستاوردهاي زيادي را طي اين چند سال رقم زديم كه از جمله آن احداث هزاران كيلومتر راه و خيابان جديد در افغانستان است كه نقش مهمي را در امنيت و شكوفايي اقتصادي اين كشور ايفا مي‌كند.

وي هم‌چنين به احداث 600 مدرسه و مركز بهداشتي اشاره كرد و افزود: امروز تقريبا 85 درصد از افغاني‌ها مي‌توانند به راحتي به مراكز بهداشتي نزديك به محل سكونتشان مراجعه كنند.

اين مقام آمريكايي در نهايت اعتراف كرد كه اوضاع امنيتي افغانستان نسبت به چهار سال گذشته بدتر شده است و همين موجب شده كه آمريكا در استراتژي‌اش تجديدنظر كند.

وي افزود: در همين راستا افزايش تعداد نيروهاي ارتش افغانستان به 134 هزار نيرو و هم‌چنين افزايش آموزش و تجهيز اين نيرو‌ها ضروري است و نيرو‌هاي افغاني بايد كنترل امنيت را به دست بگيرند كه حمايت‌ها نيز در اين زمينه ضروري است.

مون تاكيد كرد: ما از هم پيمانانمان در افغانستان مي‌خواهيم كه نيروهايشان را در اين كشور به ويژه براي آموزش نيروهاي افغاني افزايش دهند.

انتهاي پيام
 يکشنبه 28 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن