تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815610158




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس شوراي شهر تهران با وزير كشور ديدار كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: رئيس شوراي شهر تهران با وزير كشور ديدار كرد


تهران- خبرگزاري كار ايران
رئيس شوراي شهر تهران و تني چند از اعضاي شوراي شهر تهران با وزير كشور ديدار و گفت‌‏وگو كردند.

به گزارش "ايلنا"، مهدي چمران در ديدار با وزير كشور ضمن درميان گذاشتن مشكلات موجود در پايتخت با بيان اينكه براساس معيارهاي شوراي شهر 60 درصد از بافت شهر تهران فرسوده محسوب مي‌‏شود، تصريح كرد: شوراي شهر تهران براي بازسازي بافت‌‏هاي فرسوده و تجميع واحدهاي مسكوني تا 90 درصد تخفيف در نظر گرفته است.
مهدي چمران در اين نشست كه علاوه بر جمعي از اعضاي شوراي شهر تهران، مرتضي تمدن استاندار تهران و حبيب اله بوبور رئيس سازمان شهرداري‌‏ها و دهياري‌‏هاي كشور نيز حضور داشتند، ضمن درخواست همكاري از وزارت كشور براي حل برخي مشكلات شهر تهران، اعطاي يك طبقه تشويقي براي نوسازي بافت‌هاي فرسوده را از ديگر تمهيدات شوراي شهر برشمرد و گفت: با اين حال اجراي اين طرح‌‏ها انتظارات مورد نظر را برآورده نكرد زيرا از سويي سازمان ثبت اسناد و املاك مشكلاتي را ايجاد مي‌‏كرد و از سوي ديگر مردم نيز براي تجميع واحدهاي مسكوني كمتر از 50 متر با يكديگر مشكلاتي داشتند.
رئيس شوراي شهر تهران اضافه كرد: بر اين اساس شورا تصميم گرفت كه يك منطقه را از سكنه تخليه كرده، آن را بازسازي كند و دوباره به شهروندان بازگرداند.
وي افزود: بر اين اساس هر شهروند در ازاي يك متر مربع از واحد مسكوني خود، 120 سانتيمتر مربع تحويل مي‌‏گيرد و بخشي از هزينه مورد نياز از سوي تسهيلات 6 درصدي كه دولت در نظر گرفته است، تامين خواهد شد.
چمران با بيان اينكه اين طرح در محله امير اتابك تهران اجرايي شده است، گفت: درصورتي كه روند موجود به خوبي پيش رود، امسال 25 هزار واحد مسكوني ساخته خواهد شد.
چمران به مصوبه مجلس در خصوص پرداخت تسهيلات براي نوسازي بافت‌هاي فرسوده اشاره كرد و گفت: بر اساس اين قانون، دولت بايد 35 هزار ميليارد تومان ظرف پنج تا 6 سال براي نوسازي بافت هاي فرسوده به تهران اختصاص دهد كه تاكنون از اين رقم چيزي در اختيار مديريت شهر تهران قرار نگرفته است.
رئيس شوراي شهر تهران ابراز اميدواري كرد كه با مشاركت مردمي و نيز انبوه سازان، بتوان مشكل بافت‌هاي فرسوده در تهران را حل كرد.
رئيس شوراي شهر تهران به اقدام شوراي شهر در خصوص شفافيت مالي در شهرداري‌هاي پايتخت اشاره كرد و گفت: گرچه بر اساس قوانين موجود شهرداري‌ها نيازي به ذي حساب ندارند اما شوراي شهر مقرر كرد كه هر شهرداري يك ذي حساب داشته باشد و تمامي شركت‌ها و سازمان‌هاي تابعه شهرداري نيز برنامه‌هاي خود را به شوراي شهر بدهند.
براساس اين گزارش "عباس شيباني" ديگر عضو شوراي شهر تهران نيز در اين نشست به مشكل ترافيك شهر تهران اشاره كرد و گفت: در شوراي شهر پيشنهاد شد كه هركس يك خودروي جديد مي‌‏خرد، موظف باشد كه يك خودروي فرسوده را استقاط كند اما اين طرح مخالفاني داشت و اجرايي نشد.
شيباني، زوج و فرد كردن تردد خودروها در شهر تهران را يكي ديگر از تمهيدات مورد نظر شوراي شهر تهران براي كاهش بار ترافيك پايتخت عنوان كرد.
" احمد مسجد جامعي" عضو ديگر شهر تهران، به مشكلات فرهنگي موجود در تهران اشاره كرد و گفت: تهران فقيرترين شهر كشور به لحاظ مسايل اجتماعي، فرهنگي و هنري است و مظلوميت مضاعفي را در خصوص فضاهاي فرهنگي نسبت به ساير شهرها دارد.
مسجد جامعي تاكيد كرد: شهر تهران به لحاظ ظرفيت كتابخانه‌ها، دسترسي به كتابفروشي‌ها، مراكز آموزشي، فضاي سبز، سينما و ورزشگاه‌‏ها، پايين‌تر از استانداردهاي جهاني و حتي پايين‌تر از برخي شهرها مانند ايلام است.
عضو شوراي شهر تهران تصريح كرد كه ظرفيت فضاهاي فرهنگي و اجتماعي در چهارمحال بختياري به مراتب بيش از تهران است.
مسجدجامعي در عين حال اظهار داشت: با وجود اين كمبودها، تهران قابليت‌هاي بسياري دارد مثلا هر طرحي كه در تهران اجرا شود، ظرف 6 ماه در ساير نقاط كشور نيز اجرايي مي‌شود.
وي خواستار همكاري شوراي اجتماعي وزارت كشور و شوراي فرهنگ عمومي با شوراي شهر تهران براي حل معضلات فرهنگي و اجتماعي موجود در پايتخت شد و گفت: قوانين برنامه توسعه سوم و چهارم، 23 وظيفه را براي مديريت شهري در نظر گرفته است كه اين وظايف بايستي به شوراهاي شهر محول شود.
مسجدجامعي خواستار استفاده بهينه از امكانات موجود در شهر تهران شد و گفت: به رغم خلاءهاي موجود مي‌‏توان با راه‌اندازي مديريت واحد به خصوص در زمينه مسايل فرهنگي، بهتر كار كرد.
اين عضو شوراي شهر تهران پيشنهاد كرد كه با تشكيل كارگروهي، بتوان مسايل شهر تهران را به صورت واحد مورد بررسي و ارزيابي قرار داد.
همچنين "مرتضي طلايي" ديگر عضو شوراي شهر تهران نيز در اين نشست موضوع تعيين حريم و طرح جامع شهر تهران را يكي از مشكلات اساسي پايتخت برشمرد و از وزير كشور خواست تا تدابير لازم را براي عملياتي كردن طرح جامع شهر تهران و نيز آيين نامه‌هاي مربوط به آن اتخاذ كند.طلايي به آسيب‌هاي اجتماعي موجود در شهر تهران اشاره كرد و گفت: با وجود آنكه سازمان هاي بسياري نظير كميته امداد امام خميني و يا سازمان بهزيستي در حوزه آسيب‌هاياجتماعي فعال هستند اما به دليل نبود مديريت جامع، مديريت شهر تهران در رسيدگي به اين آسيب‌ها تنهاست.وي همچنين به مطالبات شهرداري تهران از دستگاه هاي اجرايي اشاره كرد و گفت: از وزير كشور مي خواهيم كه براي وصول اين مطالبات شهرداري را ياري كند زيرا وصول اين مطالبات مي‌تواند به حل مشكلات شهر كمك كند.
طلايي پيشنهاد كرد كه هر سه ماه يكبار با حضور استاندار تهران و وزير كشور جلسه مشتركي برگزار شود تا مشكلات كلان شهر تهران مورد رسيدگي قرار گيرد.
" عليرضا دبير" ديگر عضو شوراي شهر تهران به طرح جامع حمل و نقل ترافيك شهر تهران اشاره كرد و گفت: اگر اين طرح اجرايي شود، ترافيك شهر تهران قابل حل خواهد بود؛ در غير اين صورت صد سال طول خواهد كشيد كه اين مشكل درست شود.
دبير، به نبود همكاري ميان مسوولان مختلف براي حل مشكل حريم شهر تهران اشاره كرد و گفت: در حالي كه شهرداري ناحيه‌هاي مختلف از ساخت و ساز در خارج از حريم جلوگيري مي كنند اما فرمانداري با اختيارات خود اجازه ساخت و ساز مي دهد و اجراي طرح تعيين حريم براي شهر تهران را با مشكل رو به رو مي‌كند.
اين عضو شوراي شهر تهران همچنين اظهار داشت: پيش بيني مي شود كه سرما در زمستان امسال 5/1 برابر سال قبل باشد و اگر استانداري همكاري لازم را با شهرداري نداشته باشد، نمي توان پاسخگوي نياز شهروندان بود.
پايان پيام

كد خبر: 452678
 يکشنبه 28 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 323]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن