تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه دار هنگام افطار مستجاب مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816463193




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با ادامه‌ي قطع دسترسي به جي‌ميل، اعتماد كاربران به ايميل گوگل كمرنگ مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: با ادامه‌ي قطع دسترسي به جي‌ميل، اعتماد كاربران به ايميل گوگل كمرنگ مي‌شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات

شمار نامعلومي از كاربران جي‌ميل و Google Apps اواخر هفته‌ي گذشته به مدت بيش از يك روز قادر به دسترسي به آدرس‌هاي ايميل‌شان نبودند و در حالي كه سخنگوي گوگل بدون اشاره به جزييات بيش‌تر يا توضيحي در مورد علت به وقوع پيوستن و طولاني شدن حل آن توسط گوگل از برطرف شدن اين مشكل و به‌روزرساني صفحه‌ي ورود به Google Apps خبر داده اما اين مشكل هم‌چنان براي برخي از كاربران وجود دارد.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، جي‌ميل يكي از سرويس‌هاي محبوب گوگل است و Google Apps مجموعه نرم‌افزار همكاري و ارتباطي است كه در ديتاسنترهاي گوگل ميزباني مي‌شود و شامل سرويس‌هايي است كه براي استفاده در محيط‌هاي كاري در نظر گرفته شده‌اند.

اين سرويس مانند ديگر سرويس‌هاي نرم‌افزار به شكل سرويس جايگزين برنامه‌هايي است كه در سخت‌افزار كاربران اجرا و توسط كارمندان IT مديريت مي‌شود.

گوگل توسط سرويس Google Apps امكان راه‌اندازي سرويس ايميل با دامنه‌ي دلخواه را به كاربران مي‌دهد؛ با اين كه بيش‌تر كاربران جي‌ميل به رايگان به اين سرويس دسترسي مي‌يابند، كاربران نسخه‌ي Google Apps Premier براي استفاده از سرويس ايميل گوگل پول مي‌پردازند.

مشتريان گوگل براي برخورداري از سرويس كامل Google Apps كه شامل تضمين 9/99 درصدي قابليت اطمينان است، سالانه 50 دلار پرداخت مي‌كنند.

جي‌ميل در ماه اوت با سه مورد قطع دسترسي قابل توجه روبه‌رو شد كه نه تنها كاربران شخصي سرويس ايميل رايگان گوگل بلكه مشتريان پولي Google Apps Premier نيز با آن مواجه شدند.

دو مورد از اين قطعي‌ها در ششم ماه اوت و قطعي سوم در پانزدهم همان ماه روي داد كه شمار كوچكي از كاربران Apps Premier با آن روبه‌رو شدند و به مدت 24 ساعت طول كشيد.

در 11 ماه اوت نيز جي‌ميل به مدت دو ساعت غيرقابل دسترس شد و در هر سه مورد كاربران قادر به دسترسي به آدرس‌هاي ايميل نبودند. در نتيجه گوگل تصميم گرفت اعتبار تمامي كاربران اين سرويس را بيش‌تر كند و وعده داد روش‌هاي اطلاع‌رساني در هنگام وقوع مشكل را بهبود بخشد.

مديران IT از شكايت كارمنداني كه بدون كوچك‌ترين توضيح از دسترسي به ايميل خود محروم شدند به ستوه آمده‌اند؛ اين قطع دسترسي بسياري را كه اكنون به اين سرويس متكي هستند عصباني كرده و به گفته‌ي برخي، برروي فعاليت كاري آن‌ها تاثير منفي گذاشته است.

يكي از كاربران اين سرويس در يك فروم آنلاين اظهار كرده كه ظاهرا سرويس ايميل گوگل قابل اطمينان نيست و اگر قبل از استفاده از آن تا اين اندازه از مطمئن نبودنش مطلع بود هرگز از آن استفاده نمي‌كرد.

كاربران ديگري نيز با اشاره به اظهارات مقامات گوگل مبني بر موقتي بودن اين مشكل گفت: مشكلي كه تا اين اندازه طول مي‌كشد نمي‌تواند موقتي باشد و اين كه نتوان اين مشكلات را سريع حل كرد ناراحت كننده است.

گوگل بابت اين قطعي از كاربران جي‌ميل عذرخواهي كرده و مدعي شده شمار اندكي از كاربران دچار اين مشكل شده‌اند اما با توجه به اين كه طي ماه‌هاي گذشته اين چندمين بار است كه سرويس ايميل گوگل با مشكل قطع دسترسي روبه‌رو مي‌شود اين مساله به تلاش گوگل براي توصيف خود به عنوان يك سرويس دهنده‌ي آنلاين به شركت‌ها و سازمان‌ها ضربه خواهد زد.

دسترسي به سرويس ايميل اين موتور جست‌وجو در حالي رخ مي‌دهد كه چندي پيش دسترسي به ايميل ياهو و ارسال اطلاعات براي برخي كاربران ايراني غيرممكن شد و علت آن گويا بروز مشكل در يكي از لايه‌هاي ارتباطي كشورمان با مركز اصلي بود.

انتهاي پيام
 يکشنبه 28 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن