تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، اعمال را پاكيزه، اموال را بسيار، بلا را برطرف و حساب (قيامت) را آسان مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816485494




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/نقدي شدن فروش زمين در شهرك‌هاي صنعتي استان تهران/ مديرعامل شركت: اين جزو اختيارات هيات مديره‌ است فروش اقساطي زمين متوقف نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /نقدي شدن فروش زمين در شهرك‌هاي صنعتي استان تهران/ مديرعامل شركت: اين جزو اختيارات هيات مديره‌ است فروش اقساطي زمين متوقف نشده است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: صنعت و معدن

در پي مطرح شدن فروش نقدي زمين در شهرك‌هاي صنعتي استان تهران، مديرعامل اين شركت با ارسال نمابري به خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) توضيحاتي ارائه كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، در توضيح رئيس هيات مديره و مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان تهران آمده است: «مطابق مصوبه‌ مورخ 27 شهريور 1387 هيات مديره شركت شهرك‌هاي صنعتي استان تهران در شهرك‌هايي مثل چرمشهر و سالاريه، پيشوا و خوارزمي كه با محدوديت زمين براي واگذاري روبه رو نيستند، كماكان فروش زمين به متقاضيان به شيوه‌ اقساطي صورت مي‌گيرد.

بنا بر دستورالعمل بهره‌برداري از زمين، اعياني و تاسيسات در شهرك‌ها و نواحي صنعتي كه در ابتداي هر سال در اختيار شركت شهرك‌هاي صنعتي استان قرار مي‌گيرد و با توجه به پيوستن شماره‌ي 4 از فصل پنجم جدول "ميزان و نحوه‌ي دريافت حق بهره‌برداري از زمين و تاسيسات در شهرك‌هاي صنعتي" به شركت‌هاي صنعتي استان تهران اين امكان داده شده است كه با توجه به مفاد دستورالعمل‌ از حق فروش نقدي زمين در شهرك‌هاي صنعتي استان تهران برخوردار باشد.»

به گفته صادقي، «با تحقق تحويل اراضي طرح توسعه شهرك‌هاي فاقد زمين پس از تمليك، نقشه‌برداري و آمايش و فراهم آمدن امكان واگذاري و حق بهره‌برداري از اراضي جديد در هر شهرك‌، اجراي اين مصوبه قابل بررسي مجدد خواهد بود.»

وي با بيان اين‌كه براساس اختياراتي كه به هيات مديره‌ شركت داده شده، اين شركت مي‌تواند در شهرك‌هايي كه با كمبود زمين براي واگذاري روبه‌روست، به اجراي اين بخش از آيين‌نامه اقدام و زمين‌ها را با شرايط نقدي به متقاضيان واگذار كند، توضيح داده است: اين موضوع براي شركت بهره‌ انتقاعي نداشته و از طريق واگذاري نقدي است كه سريع‌تر مي‌توان سرمايه‌گذاري دولت را بازگرداند. براي آن كه بتوانيم به تعهدات شركت در ايجاد زيربناها و خدمات شهرك‌ها عمل كنيم، با توجه به اين كه براساس دستور مصوب 22 ارديبهشت امسال هيات مديره‌ سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران مبني بر امكان و اختيار افزايش قيمت، مي‌توانستيم با ارائه قيمت كارشناسي جديد نسبت به باقي ماندن نصف از زمين‌هاين قابل واگذاري شاهد افزايش قيمت‌ باشيم، ولي ما راه دوم را برگزيديم تا بر خلاف برخي از گفته‌ها، از ارائه افزايش قيمت زمين استفاده‌اي به عمل نياوريم.»

وي در پايان اظهار كرده است: « يكنواختي و ثابت ماندن قيمت زمين در شهرك‌هاي صنعتي استان تهران و عدم ارائه طرح و روش پلكاني به متقاضيان مانند سال‌هاي گذشته ركودي را در بازار فروش زمين در سال‌ 1387 به وجود آورده كه متقاضيان برخلاف سال‌هاي قبل حاضر به سرمايه گذاري در طول سال نبوده و براي خريد منتظر ماه‌هاي پاياني سال هستند. »

گفتني است، چند روز پيش يك فعال صنعتي در تماس با ايسنا ضمن اعلام خبر نقدي شدن فروش زمين در تعدادي از شهرك‌هاي صنعتي استان تهران اين اتفاق را امري بي‌سابقه و به ضرر بخش صنعت دانسته و گفته بود كه اطلاع‌رساني درباره نقدي شدن فروش زمين در شهرك‌هاي صنعتي استان تهران بسيار ضعيف بوده و تقريبا مي‌توان گفت كه بسياري از متقاضيان فعاليت در شهرك‌هاي صنعتي از اين موضوع بي‌خبر بوده و عملا در مقابل كار انجام شده قرار گرفته‌اند.

اين فعال صنعتي همچنين با بيان ‌اين‌كه اجرايي شدن مصوبه يادشده به منزله تير خلاص به بخش صنعت است، تصريح كرده بود كه با به وجود آمدن شرايط جديد خريد زمين در شهرك‌هاي صنعتي، صنعتگران مجبور خواهند بود كه كل هزينه خريد زمين را به صورت نقدي و يكجا پرداخت كنند كه اين امر بار سنگيني را روي دوش آن‌ها مي‌گذارد.

كاملا قانوني است

صادقي پيش‌تر نيز ضمن تاييد خبر فوق توضيح داده بود كه مصوبه نقدي شدن فروش زمين در تعدادي از شهرك‌هاي صنعتي استان تهران كاملا قانوني است.

وي افزوده بود كه البته اين مصوبه شامل همه شهرك‌هاي صنعتي استان تهران نبوده و مربوط به شهرك‌هايي است كه كار واگذاري دو سوم از زمين‌هاي آن‌ها انجام شده است.

او با اذعان به اين‌كه با نقدي شدن فروش زمين در شهرك‌هاي صنعتي استان تهران، شرايط فعالان صنعتي مشكل‌تر مي‌شود، عنوان كرده بود كه البته فروش نقدي زمين در تعدادي از شهرك‌هاي صنعتي استان تهران در اولويت بوده و در صورت عدم وجود متقاضي، فروش زمين با همان شرايط قبلي يعني 30 درصد نقدي و 70 درصد اقساطي واگذار مي‌شوند؛ هرچند متقاضي خريد زمين با وضعيت اول نيز بسيار زياد است.

اين مقام مسوول در ادامه گفته بود كه يك سوم زمين باقي‌مانده در تعدادي از شهرك‌هاي صنعتي استان تهران به صورت كارشناسي قيمت‌گذاري مي‌شود، زيرا به دليل به وجود آمدن زيرساخت‌ها ارزش باقي‌مانده زمين‌ در برخي از شهرك‌هاي صنعتي استان بالا رفته است.

كار اشتباهي بوده است

از سوي ديگر محمد زماني ـ مديرعامل سابق شركت شهرك‌هاي صنعتي استان تهران - نيز در اين باره گفته بود كه مصوبه اخير مربوط به نقدي شدن فروش زمين در تعدادي از شهرك‌هاي صنعتي استان تهران كار اشتباهي بوده و شرايط شهرك‌هاي صنعتي و فعالان صنعتي را دشوارتر مي‌كند.

مديرعامل سابق شركت شهرك‌هاي صنعتي استان تهران در عين حال عنوان كرده بود كه در زمان مديريت من بحث قيمت‌گذاري زمين با نظر كارشناس دادگستري انجام مي‌شد، اما فروش نقدي بحث كاملا جدا و جديدي است.

او با اشاره به اين‌كه تصميم مربوط به نقدي شدن فروش زمين در تعدادي از شهرك‌هاي صنعتي استان تهران بايد در مجمع سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران مورد تاييد قرار گرفته باشد، يادآور شده بود كه اگر اين تصميم در زمان حضور واعظ آشتياني در سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران گرفته شده باشد، قانوني است، اما بعد از استعفاي وي به دليل نبود رييس در اين سازمان اگر چنين مصوبه‌اي تصويب شده باشد، قانوني نيست.

گفتني است، اميررضا واعظي آشتياني - مديرعامل سابق سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران- 23 شهريور به ايسنا گفته بود كه استعفاي خود را تقديم وزير صنايع و معادن كرده‌ام و چه قبول كند و چه نكند، مي‌روم.

وي خاطرنشان كرده بود كه در استعفايم اعلام كرده‌ام كه فقط تا پايان شهريور به كار خود ادامه مي‌دهم و چه قبول كنند و چه نكنند، ديگر مسووليتي نخواهم داشت.

در همين رابطه وزير صنايع و معادن نيز روز گذشته در توضيح نقدي شدن فروش زمين در برخي از شهرك‌هاي صنعتي استان تهران به ايسنا گفت: اگر موردي هست، آن را اعلام كنيد تا پيگيري كنيم.

بر اساس مصوبه جلسه شماره 10 مورخ 27 شهريور امسال، هيات مديره شركت از تاريخ يكم آبان تمامي هزينه‌هاي حق بهره‌برداري از زمين و تاسيسات در شهرك‌هاي اشتهارد، شمس‌آباد، عباس‌آباد، نصيرآباد، فيروزكوه، پرند، نظرآباد و علي‌آباد به صورت 100 درصد نقدي از متقاضيان دريافت مي‌شود.

انتهاي پيام
 يکشنبه 28 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2037]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن