تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا ... نيّتم را به بهترين نيّت ها و عملم را به بهترين اعمال برسان، خدايا به لطف خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816462463




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرمانده ناجا: ترافيك شايسته پايتخت نيست، رييس راهور تهران: طرح داريم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: فرمانده ناجا: ترافيك شايسته پايتخت نيست، رييس راهور تهران: طرح داريم
گفت و گو: عليرضا ارشادي - "اسماعيل احمدي مقدم" فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران گفت كه "اينكه يك مدير شهري فاصله منزل خود تا مقر فرماندهي انتظامي تهران بزرگ در غرب اتوبان حقاني را 50 دقيقه اي طي كند، شايسته پايتخت نيست".


اين بخشي از سخنان فرماندهي ناجا در آيين معارفه و توديع "عزيزالله رجب زاده" و "احمدرضا رادان" فرمانده انتظامي جديد و قبلي تهران بزرگ در سه شنبه هفته گذشته است كه خطاب به "محمدباقر قاليباف" شهرداري تهران بيان كرد.
فرمانده ناجا در آن مراسم گفت: اگر شهردار تهران، من و رييس جمهوري كه تخصص مان حمل و نقل شهري است، مردم را در جريان مسايل مرتبط با ترافيك قرار دهيم، معضل ترافيك پايتخت قابل حل خواهد بود.
"احمدي مقدم" به وجود طرح هايي براي كاهش مشكلات ترافيكي پايتخت اشاره كرد و گفت: اجراي اين طرح ها البته ممكن است، اما بدون پيامد نيست.
وي گفت: اگر براي كاهش مشكلات ترافيكي پايتخت چاره انديشي نشود،‌ خيابان هاي تهران در سال آينده قفل خواهد شد و مردم بايد انتظار منجي براي كاهش مشكلات ترافيكي را داشته باشند.
فرمانده ناجا گفت: نبايد اجازه داد، شرايط به نقطه بحراني برسد، هر چند وضعيت ترافيك پايتخت نيز در حال حاضر بحراني است.
آنچه در پايتخت اتفاق افتاد و سبب واكنش فرماندهي ناجا شد، آن بود كه ترافيك صبحگاهي مدارس پايان يافته بود، كارمندان به سر كار خود رسيده بودند و فقط نوبت اصناف بود كه چراغ حجره هاي خود را روشن كنند. يعني ساعت 9 و 30 يك صبح پاييزي.
البته شرايط در عصر پيچيده تر است، حجم سفرهاي درون شهري افزايش مي يابد. ادارات و بخشي از اصناف تعطيل مي شوند و هر شهروندي پيگير حل مسايل ديگر زندگي در گذر از خيابان هاي پايتخت است.
اكنون عادت شده است كه سامانه مركز ترافيك پايتخت در ساعات پاياني روز از ترافيك سنگين تهران بگويند و شهروندان را از تردد در اغلب معابر شهري برحذر دارند.
اما اينكه راهكار كاهش مشكلات ترافيكي پايتخت چيست؟ سوژه اي شد تا خبرنگار اجتماعي ايرنا آن را با سرهنگ "هادي هاشمي" رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ بازگو كند.
وي شرايط ترافيكي پايتخت را بغرنج دانست و گفت: ظاهرا اميدي به بهبود وضعيت ترافيكي شهر تهران نيست، اما راهور برنامه اي براي كاهش ترافيك پايتخت دارد.
رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: در تهران 38 ميليون مترمربع فضاي عبوري براي سه ميليون و 600 هزار خودرو وجود دارد و اگر بخواهيم اين ظرفيت را به خودروها با سرعت 30 كيلومتر در ساعت بدهيم، فقط 495 هزار دستگاه خودرو حق دارند در معابر شهري تردد كنند.
سرهنگ "هاشمي" از تدبيري سخن گفت كه بايد براي كاهش ترافيك پايتخت انديشيده شود و افزود: ساختار هندسي معابر متناسب با ورودي ترافيكي معابر نيست و حجم تردد بيش از ظرفيت تردد است.
وي راهكار كاهش ترافيكي پايتخت را توجه به سيستم كنترل الكترونيكي عبور و مرور در تهران دانست و گفت: با بكارگيري اين سيستم مي توانيم تقاضاي سفرهاي درون شهري را مديريت كنيم و تردد سه ميليون و 600 هزار دستگاه خودرويي را در تهران سامان دهيم.
رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ البته هشدار داد كه "اگر به وضعيت ترافيك پايتخت سامان نيابد در صورت وقوع حادثه اي غير مترقبه در تهران امكان امداد رساني وجود نخواهد داشت و فاجعه انساني رخ خواهد داد".
سرهنگ "هاشمي" گفت: براي پيشگيري از وقوع چنين شرايطي همه دستگاه ها بايد سهم خود را از كاهش ترافيك در پايتخت پرداخت كنند و در ساماندهي ترافيك تهران نقش خود را ايفا كنند.
وي با اعلام طرح راهور براي بهبود ترافيك تهران گفت: اين طرح كه در مراحل پاياني قرار دارد و براي اجراي آن نياز به اعتبار نيز نداريم.
رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ افزود: با توجه به زيرساخت هاي موجود در تهران مي توانيم با بهره گيري ازسيستم كنترل الكترونيكي عبور و مرور، ترافيك پايتخت را مديريت كرده و سرعت را به 50 كيلومتر در ساعت برسانيم.
سرهنگ "هاشمي" گفت: ‌در حال حاضر با اجراي طرح زوج و فرد گلوگاه ها و ورودي ها محدوده ترافيك كنترل مي شود، اما اين كنترل ممكن است به صورت دقيق صورت نگيرد و نابساماني هاي موجود نيز به همين دليل است.
وي با تاكيد به اينكه دليلي ندارد تا نيروي انساني پليس در اين ورودي ها مستقر شود، گفت: اگر در ورودي ها محدوده هاي ترافيكي دوربين و تابلوهاي ديجيتال نصب شود و ورود به خيابان ها را زمان بندي كنيم نياز به حضور پليس و كنترل انساني نيست.
رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت:‌ در اين طرح پيشنهاد شده است، تهران به سه بخش تقسيم مي شود و با اطلاع رساني گسترده براي مالكان خودرو زمان و هزينه ورود به هر بخش را مشخص كرد و در پايان هر ماه نيز هزينه استفاده از معابر مانند قبض آب و برق به در منازل شهروندان ارسال و آنان ملزم به پرداخت اين هزينه شوند.
سرهنگ "هاشمي" گفت: با اجراي اين طرح همه مجاز به استفاده از معابر شهري خواهند بود و هزينه استفاده از معابر را نيز پرداخت خواهند كرد.
وي با اشاره به اينكه در حال حاضر به دليل ناتواني در اجراي قوانين هرج و مرج در عبور و مرور شهروندان وجود دارد،‌ گفت: اكنون 280 هزار وسيله نقليه تا هر زمان كه بخواهند، مي توانند در كنار خيابان ها پارك كنند و دو باند معابر را از عبور و مرور شبكه حمل و نقل خارج مي كنند و قانوني نيز در اين زمينه وجود ندارد.
رييس پليس راهور تهران بزرگ اجرايي شدن اين طرح را موجب حذف 50 درصدي سفر ها و به دست آمدن جايگاه واقعي سيستم حمل و نقل عمومي اعلام كرد و گفت: غالب سفر ها در تهران كاذب و غير ضروري است و اين فرهنگ نيز بايد اصلاح شود.
سرهنگ "هاشمي" افزود: بايد فرهنگ استفاده از وسايل نقليه شخصي به سمت استفاده از وسايل نقليه عمومي تغيير كند و هم زمان نيز وسايل حمل و نقل عمومي نيز افزايش يابد و مردم احساس راحتي بيشتري در استفاده از حمل و نقل عمومي داشته باشند.
 يکشنبه 28 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن