تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816051701




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون اول رئيس جمهور:طرح هدفمند كردن يارانه ها در


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: معاون اول رئيس جمهور:طرح هدفمند كردن يارانه ها در
طرح هدفمند كردن يارانه ها در دولت هاي گذشته به دليل بي اعتمادي مردم به مجريان طرح شكست خورد، ولي در دولت نهم اكثريت مردم با پر كردن فرم هاي اطلاعات اقتصادي خانوار به دولتمردان اعتماد كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس پرويز داودي معاون اول رئيس جمهور در بازديد از پايگاه مركزي بررسي اطلاعات اقتصادي خانوار مركز آمار ايران واقع در دبيرستان ماندگار البرز با بيان اين مطلب افزود: يكي از كارهاي مهم دولت نهم اجراي طرح تحول اقتصادي و هدفمندي يارانه هاست كه اين طرح از سياست هاي اساسي جمهوري اسلامي ايران بوده و اجراي آن چند دستاورد مهم از جمله جلوگيري از اتلاف منابع، افزايش بهره وري، ايجاد روحيه صرفه جويي و جلوگيري از اسراف، روحيه بهتر كار كردن و پرثمر كار كردن در افراد و آزاد كردن منابع در كشور به همراه دارد.
وي از جمله اهداف اجراي اين طرح را رفتن به سمت فناوري بهتر دانست و گفت: اجراي اين طرح مطلب جديدي نيست و از سال 1386 تاكنون، نظام جمهوري اسلامي دنبال اجراي آن بوده و حتي اجراي طرح تعديل اقتصادي براي هدفمندي يارانه ها بود، اما با چند مشكل اساسي مواجه شد. وي خاطرنشان كرد: براي هدفمندي يارانه ها در كشور حمايت از اقشار آسيب پذير و اجراي عدالت نيز مد نظر است كه در سال هاي 69 تا 70 در دولت وقت بحث تور ايمني مطرح شد، تا گروه هاي پايين درآمدي مورد حمايت قرار گيرند.
وي با اشاره به اين كه آسانترين كار در اين طرح افزايش قيمت ها بود، افزود: كارهايي در سياست تعديل انجام شد كه در نهايت هدف طرح به ثمر نرسيد و در وسط راه طرح متوقف و عقب گرد داشت.
داودي خاطرنشان كرد: هدفمندي يارانه ها هنوز روي زمين مانده بود، در حالي كه از ضروريات جامعه بود، اما طبقات پايين مردم بايد به آن اعتماد پيدا مي كردند و در دولت نهم با حضور گسترده مردم در پر كردن فرم هاي اطلاعات اقتصادي خانوار مردم به دولتمردان اعتماد كردند.
معاون اول رئيس جمهور با تاكيد بر اين كه وظيفه دولت حمايت از اقشار پايين جامعه و اعتمادسازي آنهاست، گفت: براي جلوگيري از آثار سوء اجرا، اين طرح در قالب 7 برنامه شامل اصلاح نظام بانكي، نظام توزيع، گمرك، ماليات، هدفمندي يارانه ها و ساير بخش ها بود كه در سياست هاي هدفمندي يارانه ها نكته اساسي حمايت از اقشار آسيب پذير است.
وي افزود: براي جلوگيري از آسيب به اقشار محروم در استان هاي دوردست و همچنين اقشار محروم حاشيه استان تهران دولت توجه جدي دارد و به هيچ وجه با اجراي سياست هاي طرح تحول اقتصادي و هدفمندي يارانه ها اقشار محروم فراموش نمي شوند.
داودي خاطرنشان كرد: در دولت نهم كه شعار عدالت خواهي و كمك به عدالتخواهي مطرح شده اعتماد مردم بخش مهمي از اجراي سياست هدفمندي يارانه ها است و دولت به هيچ وجه اقشار محروم و آسيب پذير را در خلال اجراي اين طرح بزرگ تحول اقتصادي تنها نمي گذارد.
وي با اشاره به اين كه از 27 سال قبل اجراي طرح تحول اقتصادي و هدفمندي يارانه ها روي زمين مانده بود، خاطرنشان كرد: دولت نهم تمام سعي خود را اجراي درست اين طرح با هدف عدالتخواهي و توجه به اقشار محروم و نيز اعتماد مردم به دولتمردان قرار داده است.
وي گفت: نقش اساسي مركز آمار ايران در اجراي اين كار سنگين قابل تقدير است، به طوري كه اجراي اين طرح به صورت عادي حداقل سه سال زمان لازم داشت، اما مركز آمار ايران با كمك جوانان ظرف 4 ماه اين كار بزرگ ملي يعني بررسي اطلاعات اقتصادي خانوار را انجام داد.
وي يادآور شد: اجراي اين طرح در واقع يك همه پرسي از 70 ميليون مردم ايران بود كه مردم از طريق اين فرم ها بگويند ما به دولتمردان و نظام اعتماد داريم و مي دانيم كه مسئولان مي توانند طرح هدفمند كردن يارانه ها كه 30 سال تجربه دولت هاي گذشته در آن وجود داشت را به خوبي اجرا كنند. داودي خاطرنشان كرد: مردم در اجراي اين طرح با مشاركت گسترده خود به صورت آشكار و روشن گفتند كه به دولت نهم اعتماد كرده زيرا اين دولت محرومان و اقشار آسيب پذير را فراموش نمي كند.
وي جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوارهاي ايراني را از بزرگترين سرشماري و همه پرسي در كشورهاي دنيا خواند و گفت: مردم با اعتماد در اين طرح تحول اقتصادي شركت كردند و بعد از اجراي اين طرح مطمئنا بسياري از مشكلات اقتصادي و ناكارايي در كشور از بين مي رود و كشور با جهش اقتصادي همراه خواهد شد.
داودي همچنين ابزارهاي مختلف فني براي ايجاد سيستم ارتباطي و امنيتي داده هاي مردم را ضروري دانست و از همكاران مركز آمار ايران كه با روحيه و نشاط كار كردند قدرداني كرد.
 يکشنبه 28 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن