تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816493493




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش بين المللي تروريسم از نگاهي ديگر در لندن پايان يافت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: همايش بين المللي "تروريسم از نگاهي ديگر" در لندن پايان يافت
همايش بين المللي "تروريسم از نگاهي ديگر" كه از صبح شنبه در هتل "كواليتي" لندن آغاز به كار كرده بود با تاكيد بر ضرورت بازنگري در مولفه هاي جنگ با تروريسم به كار خود پايان داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران،در جلسه عصر شنبه اين همايش تعداد ديگري از سخنرانان مواضع خود را درباره موضوعات مختلف مرتبط با اسلام و تروريسم بيان كرده و به سوالات شركت كنندگان درباره موضوعات مطرح شده پاسخ دادند.
بخش هاي آخر همايش امروز به بررسي دو محور حقوق بشر در ارتباط با تروريسم و تندروي در ميان برخي افراد و گروهها اختصاص داشت و تعدادي از سخنرانان در اين ارتباط به سخنراني پرداختند.
سخنران اول بخش بعد از ظهر همايش تروريسم از نگاهي ديگر "صالح الرشيد" از اساتيد دانشگاه كويت بود كه استفاده از آموزش را بهترين راهكار براي مبارزه با تروريسم توصيف كرد.
دكتر الرشيد در سخنان خود با اشاره به لزوم تدريس ارزش هاي واقعي اسلامي در ميان مسلمانان گفت: ما در حال اجراي برنامه اي تحت عنوان آموزش اسلامي بوده و كتابي را نيز در اين ارتباط منتشر كرده ايم كه 60 اصل را براي رفتار صحيح در زندگي، خانواده و جامعه را براي زنان و مردان مسلمان تشريح مي كند.
وي افزود:اسلام ارزش هاي بسيار والايي را به پيروان خود آموزش مي دهد و اگر ما بتوانيم اين ارزش ها را به درستي به تمامي مسلمامان معرفي كنيم آنگاه خواهيم ديد كه تروريسم و خشونت در جوامع اسلامي از بين خواهد رفت چرا كه خشونت با ارزش هاي واقعي اسلامي كاملا در تضاد است.
وي اضافه كرد:شريعت اسلام شش هدف مهم را براي مسلمانان معين كرده است كه شامل حفاظت از دين خدا، خود، ناموس، خانواده، مال و ذهن فرد مسلمان است و خداوند براي ما معين كرده است كه در راه رسيدن به اين اهداف با عدالت پيش برويم چون عدالت از اصول اصلي دين اسلام است.
دكتر رشيد گفت:اصل عدالت در اسلام مركزيت دارد و هرگونه بي عدالتي و سركوبي از نظر خداوند مردود اعلام شده است و مسلمانان به همين دليل وظيفه دارند در برابر بي عدالتي و سركوب مقاومت كنند.
دكتر رشيد ادامه داد: پيامبر اسلام(ص) به ما مي آموزد با ديگران مهربان باشيم، به تمامي مخلوقات خداوند عشق بورزيم، بدزباني نكنيم، موجب آزار ديگران نشويم، حرف هاي زيبا بزنيم، صبر داشته باشيم و از صدمه زدن به افراد بي گناه به هر عنوان خودداري كنيم پس مي بينيم كه آموزش اسلام واقعي و گسترش دادن آن از مهمترين عوامل در مبارزه با تروريسم است چرا كه يك مسلمان در صورت اعتقاد به اين اصول هيچگاه نمي تواند به ديگران صدمه بزند.
اين متفكر اسلامي در ادامه با اشاره به اينكه مقاومت در برابر اشغال و حفاظت از كشور و محل زندگي افراد در اسلام مجاز بوده و تروريسم محسوب نمي شود مقاومت فلسطينيان در مقابل رژيم اسراييل را مورد حمايت قرار داد.
وي گفت: در فلسطين كاملا آشكار است كه افرادي كشور و زندگي مسلمانان را تحت اشغال درآورده و به آنان ظلم مي كنند.
ديگر سخنران بخش دوم همايش امروز "تروريسم از نگاهي ديگر" دكتر "عبد المنيم ابو الفتوح" از اعضاي عاليرتبه شوراي گروه "اخوان المسلمين" بود كه با ايراد سخناني درباره تندروي و مفهوم آن به تشريح برخي از اهداف و مشكلات اخوان المسلمين پرداخت.
دكتر ابو الفتوح در اظهارات خود با ذكر تاريخچه اي از فعاليت گروه اخوان المسلمين در مصر بر اجتماعي بودن فعاليت هاي اين گروه تاكيد كرد و گفت:اخوان المسلمين گروهي ميانه رو است كه از ابتدا با هدف نزديك كردن مسلمانان و اشاعه دين راستين خداوند تشكيل شد و پيرو دمكراسي و آزادي است.
وي با اشاره به متهم شدن اين گروه به فعاليت هاي تروريستي توسط برخي دولت ها افزود: اخوان المسلمين از آغاز تشكيل خود تا كنون هيچ فعاليت تروريستي و خشونت آميزي نداشته و برخي اقدامات انجام گرفته به نام اين گروه توسط افراد خاص نيز توسط گروه شديدا رد شده است.
دكتر ابوالفتوح ادامه داد:با اين وجود برخي دولت هاي فاسد با هدف پيش بردن اهداف خود اين گروه ميانه رو را تروريست خطاب مي كنند كه اين خود بزرگترين كمك به تروريست ها است.
وي اضافه كرد:جلوگيري بسياري از دولت هاي عرب از فعاليت گروههاي ميانه رو باعث جذب شدن افراد هرچه بيشتري به سمت گروههاي تندرو و تروريستي مي شود كه اين خود از عوامل گسترش تروريسم محسوب مي شود.
اين كارشناس عرب اضافه كرد:از جهت ديگر همين دولت ها گاهي اوقات با اشاعه فرهنگ هاي نامناسب خود به نام فرهنگ اسلامي موجب ضربه خوردن هرچه بيشتر مسلمانان مي شوند بطوري كه مي بينيم برخي از كشورهاي اسلامي تحت نام اسلام از رانندگي زنان و يا دادن حق راي به آنان خودداري مي كنند در صورتي كه اين مسائل هيچ ارتباطي با اسلام ندارد.
دكتر ابوالفتوح در ادامه با تاكيد بر وحشتناك تر بودن تروريسم دولتي نسبت به فعاليت گروههاي تروريستي گفت: تروريسم دولتي كه توسط برخي دولت هاي جهان مانند آمريكا و اسراييل، به اجرا گذاشته مي شود پيامدهاي بسيار مخرب تري به دنبال دارد چرا كه دولت ها بسيار قدرتمند بوده و ميليونها نفر بر اثر حملات آنها كشته مي شوند.
دكتر ابوالفتوح همچنين در پايان با تاكيد بر محق بودن فلسطينيان در استفاده از تمامي ابزار براي مقابله با رژيم صهيونيستي افزود: حمله هاي فلسطينيان به هيچ عنوان تروريستي نيست چرا كه فلسطينيان تحت اشغال و سركوب قرار دارند و مجاز به دفاع از حقوق و كشور خود هستند.
در جلسه صبح امروز اين همايش نيز تعداد ديگري از سخنرانان درباره مفهوم تروريسم و نقش سياست هاي آمريكا و اسراييل و ديگر كشورهاي غربي در گسترش آن سخنراني كردند.
 شنبه 27 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن