تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812897399




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاكيد بر ضرورت افزايش صادرات غيرنفتي درآمد ارزي كشور امسال 54 ميليارد دلار كاهش مي يابد


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: تاكيد بر ضرورت افزايش صادرات غيرنفتي درآمد ارزي كشور امسال 54 ميليارد دلار كاهش مي يابد
رئيس كل بانك مركزي پيش بيني كرد با تداوم روند كاهشي قيمت نفت تا پايان سال جاري، درآمد ارزي كشور 54 ميليارد دلار كاهش مي يابد.
به گزارش مهر، محمود بهمني ديروز در دومين همايش خدمات بانكي و صادرات در تهران مسئله صادرات را يكي از مهمترين مسائل كشورهاي جهان سوم و ايران بر شمرد و گفت: براي حل اين مسئله بايد صادرات غير نفتي را روز به روز افزايش داده و تنها وابسته به صادرات نفت نباشيم .
رئيس كل بانك مركزي با بيان اينكه بايد نفت را يك ثروت و نه منبعي براي درآمد كشور بدانيم و ثروت بايد تبديل به ثروت شود نه اينكه هزينه شود، تصريح كرد: درآمدهاي نفتي بايد در بخش زيربناي اقتصادي مورد استفاده قرار گيرد و نبايد براي مسائل جاري هزينه شود.
وي با طرح اين پرسش كه با بحران اخير آمريكا كه دامن آن به اروپا و ساير كشورهاي جهان كشيده شده است چه مشكلاتي براي كشورهاي وابسته به درآمد نفتي ايجاد خواهد شد، تصريح كرد: در ماههاي اخير قيمت نفت به 70 دلار كاهش يافته و اين كاهش قيمت تمام تصميمات اقتصادي كشورهايي كه بودجه آنها وابسته به نفت است را تحت تاثير قرار مي دهد.
بهمني ادامه روند فعلي قيمت نفت تا پايان سال جاري را باعث عدم تحقق 54 ميليارد دلار درآمد كشور از اين محل دانست و تنها راه نجات كشور را صادرات غير نفتي با تنوع توليد كالاهاي صادراتي عنوان و تاكيد كرد: در اين راستا دولت، وزارت اقتصاد، بانك مركزي و ساير نهادها وظايفي دارند كه بايد انجام دهند.
با تاكيد بر توجه به امنيت سرمايه گذاري و جذب سرمايه خارجي در كشور، موضوع ارائه اطلاعات مشتريان توسط بانكها به سازمان امور مالياتي را شايعه عنوان كرد و افزود: اين اطلاعات در تمام دنيا محرمانه است، زيرا سرمايه بسيار ظريف وحسابگر است.
بهمني از اختصاص 7 درصد منابع 150 هزار ميليارد توماني سيستم بانكي به بخش صادرات توسط بانك مركزي خبر داد و اظهار داشت: در اجراي طرح هاي جديد بايد بتوانيم در آينده درآمدهاي نفتي را پيش بيني كنيم.
وي برپيگيري مجدد لايحه افزايش سرمايه بانك ها براي كمك به بخش صادرات و توليد كنندگان توسط فعالان بخش صادرات تاكيد كرد و اظهار داشت: تبديل منابعي از حساب ذخيره ارزي به سرمايه بانك ها مصرف ارز تلقي نمي شود زيرا اين امر مي تواند باعث اتمام پروژه هاي نيمه كاره و تامين مالي آنها شود.
رئيس كل بانك مركزي تاكيد كرد: بايد براي كمك به صادرات و توليد، سرمايه در گردش واحدهاي توليدي را تامين كنيم، اين در حالي است كه بايد حداقل مشكل از نظر افزايش تورم را داشته باشيم.
وي با تاكيد بر بازپرداخت 90 هزار ميليارد ريال از بدهي دولت به بانك ها گفت: پس از اين كار اختصاص 6 هزار ميليارد ريال خط اعتباري به صادركنندگان امكان پذير خواهد شد و در مرحله بعد شركت هاي تحت پوشش بانك ها واگذار مي شوند تا بانك ها تنها به امور بانكداري بپردازند.
بهمني با اشاره به احتمال تورم زا بودن تزريق 60 هزار ميليارد ريال به بانك هاي كشور خاطر نشان كرد: اين ميزان اعتبار ظرف يك سال از بانك ها بازپس گرفته مي شود تا پايه پولي و تورم افزايش نيابد.
وي با بيان اينكه هم اكنون بسياري از كارخانجات توليدي با حدود 25درصد ظرفيت خود كارمي كنند، گفت: اين كارخانجات اگر به 40 درصد از ظرفيت توليدي دست يابند سودآور مي شوند; بنابراين بايد به آنها براي رسيدن به اين سطح كمك كرد.
رئيس كل بانك مركزي با تاكيد بر اينكه مسائل مذكور ارتباط با قفل هاي خزانه بانك مركزي ندارد به اقدامات دولت ها در كشورهاي مختلف اشاره كرد و افزود: در برخي مواقع بايد بين بد و بدتر، بد را انتخاب كرد.
وي به رشد پايين صادرات غيرنفتي كشور در شش ماهه ابتداي امسال اشاره و بيان كرد: هم اكنون امنيت سرمايه گذاري در كشور در سطح مطلوبي است ولي بايد اين رقم باز هم ارتقا داده شود.
بهمني همچنين بر لزوم حمايت بانك ها و صندوق ضمانت صادرات از بخش صادرات غيرنفتي كشور تاكيد كرد و افزود: به منظور جلوگيري از خروج سپرده هاي بانكي بايد از كاهش ارزش پول افراد در سيستم بانكي جلوگيري كرد و قدرت خريد آنها را ثابت نگه داشت.
 شنبه 27 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن