تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله مردى را ديدند كه موهاى ژوليده و جامه‏اى چركين و سر و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816863247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نخستين كنفرانس بين‌المللي يكپارچه‌سازي مديريت ريسك و چالش‌هاي جهاني شدن برگزار شدشركت‌هاي بيمه هنوز اطلاعات مالي شفاف ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: نخستين كنفرانس بين‌المللي يكپارچه‌سازي مديريت ريسك و چالش‌هاي جهاني شدن برگزار شدشركت‌هاي بيمه هنوز اطلاعات مالي شفاف ندارند
عكس‌ها: نگار متين‌نياليلا اكبرپور- نخستين كنفرانس بين‌المللي يكپارچه‌سازي مديريت ريسك و چالش‌هاي جهاني شدن در صنعت بيمه كشور با حضور معاون رييس‌جمهور، معاون وزير اقتصاد، رييس كل بيمه مركزي ايران و مديران عامل و كارشناسان بيمه كشورمان روز گذشته در هتل المپيك تهران برگزار شد.
اسفنديار رحيم مشايي، معاون رييس‌جمهور و رييس مركز مطالعات جهاني شدن رياست جمهوري در اين همايش گفت: جهاني شدن برخلاف تصور برخي يك پديده فرآيندي است و نمي‌توان آن را يك برنامه طراحي شده از سوي قدرت‌هاي بزرگ دنيا ناميد.او افزود: مقاومت در مقابل جهاني شدن و مقدس پنداشتن اين مقاومت در شرايطي كه جهاني شدن يك موضوع قابل فهم و درك براي همگان است، ناشي از غفلت در حقيقت ماجرا است.
مشايي با يادآوري اينكه فرآيند جهاني شدن به هيچ نظام و كشوري اختصاص ندارد، گفت: چنانچه به مقوله جهاني شدن با دقت نگاه شود هركس متوجه مسووليت‌هاي خود مي‌شود و همگان به عنوان مشاركت‌كنندگان مسووليت پذيرفته، ورود پيدا كرده و اقدام خواهند كرد. معاون رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: اگر در ايران هنوز موانعي براي جهاني شدن است به خاطر همان اختلاف نظرات گذشته است كه هنوز با غفلت از تحولات اقتصادي، سياسي و فرهنگي دنيا در كشورمان پابرجا است. مشايي با بيان اينكه ديگر امكان ايستادگي در مقابل تحولات وجود ندارد، تصريح كرد: كشورها بايد با حركت متناسب و برنامه‌اي اصولي در مسير توسعه گام بردارند تا در نهايت دنيا، شاهد توزيع عادلانه منافع باشد. مشايي ادامه داد: كشورها بايد با تطبيق مقررات ملي خود به دنبال اجراي يك مديريت مشترك در دنيا باشند.
جهاني شدن يا جهاني‌سازي
سيدحميد پورمحمدي، معاون وزير اقتصاد در امور بانك، بيمه و شركت‌هاي دولتي نيز در سمينار ياد شده با تاكيد بر اينكه جهاني شدن با جهاني‌سازي دو مقوله متفاوت است، گفت: جهاني شدن يك فرآيند است و استعداد بشري در درياي بزرگ آن شكوفا مي‌شود اما جهاني‌سازي برنامه‌اي از سوي ابرقدرت‌ها براي بهره‌مندي از ظرفيت ساير كشورها است و ايران بايد مراقب باشد ضمن تلاش براي پيوستن به سازمان تجارت جهاني در كمند جهاني‌سازي گرفتار نشود. او با بيان اينكه بنگاه‌هاي اقتصادي بايد دارايي‌ها و تهديدات پيرامون آنها را شناسايي كنند، افزود: بنگاه‌هاي اقتصادي خطرات حوزه مالي و غيرمالي خود را بايد به دقت شناسايي و براي كاهش اين تهديدات راه‌حل ارائه و آنها را تبديل به فرصت كنند.
وي با يادآوري فتواي رهبر فقيد انقلاب اسلامي‌در خصوص تاييد بيمه، گفت: با فتواي امام (ره) اكنون پيوند خوبي بين صنعت بيمه و مردم صورت گرفته است. معاون وزير اقتصاد با اشاره به مشكلات كنوني صنعت بيمه در كشور، گفت: هنوز در بنگاه‌هاي بيمه، كميته ارزيابي ريسك‌پذيري تشكيل نشده است. به گفته وي اين كميته مي‌تواند در مورد ريسك‌پذيري شركت‌هاي بيمه در اين صنعت تحقيقات قابل توجهي انجام دهد. اين مقام مسوول افزود: هنوز بنگاه‌هاي بيمه كشور اطلاعات مالي شفافي ندارند كه بدانند در ريسك‌پذيري صنعت بيمه چقدر قدرت مالي دارند. وي با اشاره به ديگر مشكلات كنوني صنعت بيمه كشور، گفت: هنوز نيروي متخصص كافي براي ارزيابي ريسك‌پذيري شركت‌هاي بيمه‌گذار تربيت نشده است.
پورمحمدي ادامه داد: شركت‌هاي بيمه نتوانستند ساز و كار مناسبي براي رقابت بين بيمه‌گذاران ديگر ايجاد كنند كه اين امر از ديگر مشكلات موجود در اين بخش است. وي با تاكيد بر اينكه بايد جايگاه بيمه را در كشور تقويت كرد، افزود: همان گونه كه تابوي حضور بانك‌هاي خارجي در كشور شكسته شده و اين امر امكان رقابت را در بين بانك‌هاي داخلي و خارجي تقويت كرده است، بايد بيمه‌گذاران خارجي هم بتوانند در صنعت بيمه كشور براي فراهم كردن امكان رقابت سرمايه‌گذاري كنند. او تشكيل كميته‌هاي ريسك در شركت‌هاي بيمه، شفافيت صورت‌هاي مالي و اطلاعات آماري، تقويت نظارت و حذف تعرفه، تقويت بيمه‌هاي اتكايي داخلي و تاسيس شركت‌هاي بيمه اتكايي در منطقه با مالكيت بخش خصوصي، مجوز حضور بيمه‌گران خارجي در ايران و تسريع در امر خصوصي‌سازي را راهكارهايي در جهت توسعه صنعت بيمه عنوان كرد و گفت: مسوولان نبايد وظيفه جبران كاستي‌هاي ساير دستگاه‌ها را برعهده بيمه‌گران بگذارند و از شرايط بيمه‌نامه شخص ثالث و تعهدات بيمه‌گران طي سال‌هاي اخير نيز به‌عنوان يك نمونه از اين توقعات ياد كرد.
مديريت ريسك يكپارچه در بيمه
حميد تاجيك دبيركل نخستين كنفرانس بين‌المللي يكپارچه‌سازي مديريت ريسك و چالش‌هاي جهاني شدن در صنعت بيمه كشور نيز ضمن يادآوري برگزاري سمينار در سال نوآوري و شكوفايي گفت: كالبد شكافي يكپارچگي مديريت ريسك و طرح‌‌ريزي تجاري به‌منظور پويايي صنعت بيمه كشور از منظر جهاني‌شدن و تبيين مزايا و معايب و استفاده از فرصت‌ها و مقابله با تهديدات جهاني شدن در صنعت بيمه كشور از محورهاي اصلي كنفرانس است.او خواستار راه‌اندازي مديريت يكپارچه ريسك در صنعت بيمه كشورمان شد.
تغيير نگرش
دكتر فرشباف ماهريان رييس كل بيمه مركزي نيز با تاكيد بر تغيير نگرش به موضوعات و تحولات اقتصادي دنيا گفت: ايران داراي تمدن بزرگ است و قرن‌ها اداره‌كننده جهان بوده است.
فرشباف ادامه داد: چنانچه نقش فعال در ايجاد فرآيندها داشته باشيم تاريخ مي‌تواند دوباره تكرار شود. او با يادآوري اينكه بحران مالي آمريكا و اروپا ناشي از فشار غيرمتعارف به بازارها است، ادامه داد: كشورها مسير توسعه را به‌درستي طي مي‌كردند، اما تحميل فشار به بخش‌هايي موجب شد تا بنگاه‌ها از مسير توسعه منحرف و از اهداف متعالي دور شوند. فرشباف حذف تعرفه، شفاف‌سازي اطلاعات و اجراي برنامه تحول صنعت بيمه را از سياست‌هاي بيمه مركزي عنوان كرد و گفت: با استفاده از تجربيات جهاني بايد برنامه‌ها را طراحي كنيم تا در نهايت صنعت بيمه از مسير درست توسعه منحرف نشود.
همانندسازي محصولات
محمد حيدري مدير بيمه‌هاي مسووليت بيمه ايران نيز پيوستن به سازمان تجارت جهاني را ارتباط دوسويه بين‌المللي عنوان كرد و گفت: ايران پس از 21 بار درخواست در سال 84 در رديف 33 كشور عضو ناظر WTO پذيرفته شد. او با بيان اينكه 85درصد تجارت جهاني در اختيار اعضاي سازمان جهاني تجارت است، گفت: هرچند پيوستن به WTO موجب دسترسي به بازارهاي ديگر مي‌شود، اما صنايع كشورمان نيز تحت فشار اين الحاق به‌خاطر نداشتن مزيت رقابتي قرار مي‌گيرند. او همانندسازي محصولات بيمه‌اي با
دست آوردهاي نوين عرضه شده در بازار جهاني را تاثير الحاق ايران به بازار بيمه جهاني عنوان كرد.
اطلاعات شفاف
محمد علي پور مديرعامل بيمه آسيا گفت: تحولات جهاني با سرعت رخ مي‌دهد و اين تحولات موجب پيچيدگي‌ها و گستردگي ريسك‌ها شد.
او افزود: آمار، احتمالات، بازديد و كارشناسي، ابزارهاي مديريت ريسك هستند كه اطلاعات شفاف مهم‌ترين ابزار براي اجراي درست مديريت ريسك است. او مديريت درست ريسك‌ها را موجب افزايش سطح اطمينان بيمه‌گذاران عنوان كرد و گفت: مديريت ريسك ذاتي‌ترين تكنيك در امر بيمه‌گري براي ايفاي تعهدات در آتي است.
ريسك سرمايه‌گذاري
قدرت ا... اسدي، مدير عامل بيمه توسعه به عنوان تنها بيمه خصوصي حاضر در سمينار گفت: ورود بيمه‌هاي خصوصي و اجراي سياست‌هاي كلي
اصل 44 مقدمه‌اي براي اجراي جهاني شدن است.
او با بيان اين كه بيمه‌هاي خصوصي در امر سرمايه‌گذاري و اعمال نظارت‌هاي دولتي مشكل دارند گفت: بيمه‌هاي دولتي به خاطر دارا بودن ذخاير قابل توجه به مقوله ريسك سرمايه‌‌گذاري كمتر توجه مي‌كنند. اسدي ادامه داد: شركت‌هاي بيمه خصوصي اميدي به كسب درآمد از محل بيمه‌گري ندارند و پاسخ سهامداران خود را از محل سرمايه‌گذاري‌ها مي‌دهند. مديرعامل بيمه توسعه، فعاليت بيمه‌گري را خريد ريسك جامعه عنوان كرد و گفت: بيمه‌گران با خريد ريسك‌هاي بيمه‌گذاران يك بيمه‌نامه كه همراه با اطمينان خاطر آنها است عرضه مي‌‌كنند، كه داراي ارزش بسيار بالايي است.
 شنبه 27 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن