تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821298022




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دلهره قطبي از تكرار كابوس جلالي


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: دلهره قطبي از تكرار كابوس جلالي
فوتبال- گروه ورزشي:
سرمربي پرسپوليس از رويارويي با مجيد جلالي خاطره خوشي ندارد.

تيم او سال گذشته مقابل استقلال اهواز شكست سنگيني را پذيرفت. هرچند كه پرسپوليس پس از باخت به تيم جلالي توانست شرايط بحراني‌اش را تغيير دهد و در نهايت به قهرماني برسد و اما اين بار جلالي در قامت مربيگري فولاد خوزستان روبه‌روي قطبي قرار خواهد گرفت. ديداري كه براي هر دو مربي از اهميت بالايي برخوردار است. جلالي در خانه، سخت به برد احتياج دارد تا از فشار هواداران فولاد خوزستان رهايي پيدا كند و از سويي ديگر قطبي طي يكي، دو هفته اخير نتايج قابل‌قبولي را كسب نكرده است، به خصوص اينكه پرسپوليس سايه استقلال را سنگين‌تر از قبل مي‌بيند.

قطبي: اين بازي مرگ و زندگي نيست

افشين قطبي گفت: «پرسپوليس امسال حداقل با كسب 70 امتياز قهرمان ليگ‌برتر مي‌شود.» قطبي كه در مصاحبه‌اي مطبوعاتي به همراه مصطفوي شركت كرده‌بود، گفت: «امسال هم تيم خوبي داريم اما تا حدود زيادي متفاوت‌تر از گذشته است. تجربه نشان داده قهرماني در دوسال متوالي بسيار سخت است اما من دوست دارم كه پرسپوليس موفق به انجام اين كار در مقطع كنوني شود چراكه اين‌ تيم دل شير و مغز فوتبال دارد.» قطبي ادامه داد: «البته نكته بسيار مهمي كه سعي كردم امسال به آن توجه ويژه داشته باشم، تنها قهرماني در جام‌هاي مختلف نيست، چراكه دوست دارم تيمي را بسازيم كه حتي با رفتن قطبي و يا مديران اين تيم بتواند در يك چارچوب، فوتبال حرفه‌اي ادامه مسير بدهد.» در ادامه‌ اين نشست خبرنگاران سئوالات مختلفي را از مديرعامل و سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس پرسيدند.

در ابتدا افشين قطبي درباره ضعف خط دفاع پرسپوليس در چند مسابقه اخير پاسخ داد: «پس از بازي با ابومسلم افراد مختلفي وقتي مرا مي‌ديدند از بازيكنان و عملكرد ما تعريف مي‌كردند اما تنها مسئله نگران‌كننده براي آنها بحث دفاع تيم ما بود كه فكر مي‌كنم شما خبرنگاران با پررنگ‌كردن اين مسئله باعث به وجود آمدن چنين ذهنيتي شده‌ايد اما بايد توجه داشت كه همين دفاع سال گذشته توانست در قهرماني تيم پرسپوليس تأثير زيادي داشته باشد. معتقدم وقتي دفاع تيم خوب عمل نمي‌كند، كل تيم از خط حمله تا دروازه‌بان در آن سهيم هستند.

دفاع مربوط به كل تيم است و نبايد تنها مدافعين را زير ذره‌بين قرار دهيم.وقتي شما فوتبال هجومي و زيبا بازي مي‌كنيد و سعي مي‌كنيد باز بازي كنيد، فضاهاي مختلفي براي حريف ايجاد مي‌شود كه بتواند ايجاد موقعيت كند.»قطبي گفت: «در ايران پس از يك شكست، همه‌چيز عوض مي‌شود . خيلي‌ها به فكر تغيير و تحولات در تيم هستند و حتي مي‌گويند بايد مدافعين جديد بخريم اما باور كنيد فوتبال به صبر نياز دارد و با گذشت زمان و تمركز روي برنامه‌هاي طرح‌ريزي ‌شده، مي‌توان نتايج مثبتي گرفت.»

افشين قطبي همچنين درباره مديريت بازيكنان مختلف پرسپوليس كه زماني در تيم‌هاي سابق‌شان محوريت فوتبال آن تيم در زمين را به عهده داشتند و اكنون در پرسپوليس جمع شده‌اند، پاسخ داد: «من با مربيان بزرگي در دنيا كار كردم و در تيم‌هاي مختلفي از جمله گالكسي و كره‌جنوبي ستارگان بسياري در تيم‌هاي ما بودند كه شايد مديريت‌كردن آنها در فوتبال كار دشواري مي‌نمود اما اين تجربه را دارم و به خوبي مديريت‌كردن ستاره‌ها را در زمين بازي و تاكتيك‌پذيركردن آنها را بلدم، مطمئناً اين مسئله در كوتاه‌مدت به دست نمي‌آيد و ما در ادامه مسابقات به هماهنگي و تاكتيك‌پذيري بيشتري در ميان بازيكنان‌مان مي‌رسيم.»

قطبي همچنين درباره بازي امروز تيمش مقابل تيم فولاد خوزستان اظهار داشت: «شك نكنيد هر تيمي كه برابر ما بازي مي‌كند دوبرابر تيم خودش است چون بازيكنان آن براي رويارويي با تيم بزرگي چون پرسپوليس كه پرطرفدارترين تيم باشگاهي در ايران به شمار مي‌رود، انگيزه‌ زيادي دارند ضمن اين‌كه آنها مي‌دانند قرار است بازي‌شان از تلويزيون پخش ‌شود و در برابر تيم قهرمان فصل پيش روحيه‌شان را بالا مي‌برند، اين مسئله در بازي برابر فولاد خوزستان نيز حاكم خواهد بود.

آنها مربي خوبي دارند و احتمالا تيم ما را به دقت آناليز كرد‌ه‌اند، امتياز اين بازي مي‌تواند در نزديك‌بودن ما به صدر جدول تأثير زيادي داشته باشد كه به آساني از آن نخواهيم گذشت.» وي تأكيد كرد: «هيچ بازي‌اي از جمله اين مسابقه بازي مرگ و زندگي نيست و آن هم مثل تمام بازي‌هاست، من سعي مي‌كنم توجه زيادي به شيوه و نوع فوتبال فولاد نداشته باشم و تمركزم بيشتر معطوف به تيم خودمان باشد. اميدوارم با ارائه يك بازي خوب و جذاب بتوانيم پيروز ميدان شويم.»

بحران مصدوميت و محروميت در پرسپوليس

مازيار زارع، عليرضا نيكبخت، كريم باقري، مهدي واعظي، ابراهيم توره، حسين بادامكي؛ اين بازيكنان در بازي امروز پرسپوليس را مقابل فولاد خوزستان همراهي نخواهند كرد. نيكبخت واحدي، باقري و واعظي مصدومان پرسپوليس به شمار مي‌روند. بازگشت توره از سنگال به تأخير افتاده است و زارع به دليل 3 اخطاره بودن نمي‌تواند پرسپوليس را همراهي كند. بادامكي نيز همچنان شرايط بازي كردن را به طور كامل به دست نياورده است و در طرف مقابل فولاد خوزستان تنها سعيد رمضاني را در اختيار ندارد. پرسپوليس در ديدار امروز با اين تركيب به مصاف فولاد خوزستان مي‌رود:حقيقي، حيدري، نبي‌الله باقري‌ها، عليرضا محمد، مسعود زارعي، مجتبي شيري، پژمان نوري، پتروويچ، هادي نوروزي، علي كريمي، دي‌كارمو.

مجتبي شيري در بازي امروز به عنوان هافبك دفاعي ظاهر خواهد شد. نوروزي به عنوان هافبك راست نفوذي بازي خواهد كرد. پتروويچ نيز در جناح چپ كار مي‌كند. همچنين علي كريمي يك خط عقب‌تر از دي‌كارمو بازي مي‌كند تا براي تيمش بازيسازي كند.در پست دروازه‌باني نيز حقيقي جانشين واعظي شده است. به نظر مي‌رسد با وجود تغييرات عمده در تركيب پرسپوليس، قطبي بازهم با سيستم 1-2-3-4 به مصاف تيم جلالي برود.
 شنبه 27 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن