تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816874087




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري اصفهان: مسجد نبايد دولتي باشد ‌٥/٢ ميليارد تومان براي احداث مساجد در اصفهان اختصاص يافت


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري اصفهان: مسجد نبايد دولتي باشد ‌٥/٢ ميليارد تومان براي احداث مساجد در اصفهان اختصاص يافت


خبرگزاري دانشجويان ايران - اصفهان
سرويس: شهرستان‌ها

معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري اصفهان با تاكيد بر اين كه مسجد داراي جايگاهي ويژه از نظر فرهنگ اسلامي است، گفت: مسجد بر شئونات مادي و معنوي مردم تاثيرگذار است، به طوري كه مساجد در پيروزي انقلاب اسلامي، دفاع مقدس و برگزاري مراسم عبادي پيشتاز و محور بوده است.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) حبيب‌الله تحويل پور با اشاره به اين كه ‌١٥ دستگاه و نهاد متولي امور پشتيباني مساجد بر اساس مصوبه شوراي انقلاب فرهنگي هستند، افزود: شهرداري به عنوان يكي از نهادهاي امور پشتيباني مساجد مي‌باشد كه در اين راستا شوراي اسلامي شهر و شهرداري اصفهان از سال ‌٨٣ مساعدت به مساجد شهر اصفهان را در دستور كار خود قرار داده است.

وي با بيان اين كه طرح‌ها و مصوبات مساعدت به مساجد از سوي شهرداري و شوراي اسلامي شهر اصفهان جنبه كشوري پيدا كرده است، اظهار داشت: معافيت پرداخت عوارض، پروانه ساخت مساجد و احداث ‌٢٥ تا ‌١٠٠ متر واحد تجاري در كنار مساجد به منظور خودكفا كردن آنها از مهمترين مصوبه‌هاي شوراي دوم بود كه پيرو آن مجلس شوراي اسلامي مصوبه‌اي را مبني بر معافيت انشعابات تاسيساتي از جمله آب، برق و گاز براي مساجد در نظر گرفت كه گام اول اين معافيت‌ها در كشور، از سوي شوراي اسلامي شهر اصفهان برداشته شد.

وي همچنين جاي مصوبه معافيت مصرف آب، برق و گاز را در مساجد خالي دانست و از متوليان امر خواست، هرچه زودتر در اين خصوص اقدام كنند.

معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري اصفهان به مساعدت شوراي اسلامي شهر و شهرداري جهت بازسازي مساجد اشاره كرد و تصريح كرد: از سال ‌٨٣ تاكنون شهرداري اصفهان از ‌١٠ تا ‌٢٥ ميليارد ريال اختصاص داده به طوري كه هر ساله به اين مبلغ حدود ‌٥ ميليارد ريال افزوده است.

وي اضافه كرد: كمك و مساعدت شهرداري و شوراي اسلامي شهر به مساجد منجر شد كه برخي مساجدي كه تخريب شده بودند،‌ احياء و نوسازي شوند.

وي از احداث مسجد در شهرك‌هاي شهر اصفهان از سوي شهرداري خبر داد و خاطرنشان ساخت: متاسفانه در برخي از شهرك‌هاي شهر اصفهان، فضاي مسجد پيش‌بيني نشده بود كه با مساعدت شهرداري و خيرين اين مهم ساخته و احداث شد.

تحويل‌پور اختصاص رديف بودجه‌يي به منظور بازسازي و احداث سرويس‌هاي بهداشتي مناسب را از ديگر اقدامات شهرداري اصفهان دانست و گفت: نصب تابلوهاي خاص راهنمايي و اعلانات براي تمام مساجد سطح شهر از ديگر طرح‌هاي به اجرا در آمده از سوي شهرداري اصفهان مي‌باشد.

تحويل‌پور همچنين افزود: شهرداري اصفهان در سطح پارك‌هاي حاشيه زاينده رود اقدام به احداث شش نمازخانه پاركي كرده و در اختيار شهروندان و مسافران قرار داده است.

وي به از احداث ‌٧ نمازخانه در مدارس سطح شهر اصفهان از سوي شهرداري با هماهنگي سازمان نوسازي مدارس اشاره كرد و اظهار داشت: طي توافق نامه‌اي به عمل آمده از و سوي شوراي اسلامي شهر و شهرداري اصفهان ‌١٠٠ نمازخانه ديگر در سطح مدراس اين شهر احداث خواهد كرد.

معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري اصفهان اضافه كرد: ملزوماتي از طريق روابط عمومي شهرداري اصفهان در قالب كتاب، cd و پوستر براي ايام و مناسبت‌هاي مختلف به مساجد اهدا مي‌شود.

وي با تاكيد بر تجليل و تكريم از خادمان مساجد سطح شهر اصفهان افزود: با همكاري سازمان تبليغات اسلامي، شوراي اسلامي شهر، شهرداري اصفهان و بسيج اين طرح اجرا شود.

وي با تاكيد بر اين كه مسجد نبايد دولتي باشد بلكه مي‌بايست رويكرد مردمي داشته باشد، گفت: مردم به خصوص هيات امناء نقش به سزايي در خصوص احياء مساجد دارند.

سردار كريم نصراصفهاني، عضو كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر اصفهان نفر نيز با اشاره به حساسيت و توجه ويژه شوراهاي اسلامي اين شهر در دوره‌هاي مختلف نسبت به امور مساجد، اظهار داشت: از زمان دوره ي دوم شوراي اسلامي شهر، با رواج مرتفع سازي و افزايش تراكم در محلات مختلف شهر، لزوم احداث مسجد در محلات مختلف بيش از پيش آشكار شد و لذا در بودجه ي شهرداري اعتباري به مساجد اختصاص يافت تا كمك هاي‌نقدي از اين محل براي مساجد تامين شود.

وي افزود: در گذشته مساجد محور توسعه شهر اصفهان بوده اند كه اين موضوع در شهرسازي اخير كمرنگ شده بود، از طرفي توسعه مسجد محوري از مباحث و اهداف مهم برنامه هاي سوم و چهارم توسعه‌ي كشور بوده و هست، لذا در بازنگري طرح هاي تفضيلي اين موضوع مورد تاكيد قرار گرفت و محلات ما مي بايست براساس مسجد محوري توسعه يابند.

سردار نصر توضيح داد: طبق طرح‌هاي تفضيلي در محلات فاقد مسجد، اولين محل ممكن اعم از پارك و ساير فضاهاي عمومي به ساخت مسجد تخصيص خواهد يافت، ضمن آنكه در هر مجموعه ي بزرگي كه طراحي و ساخته مي شود لزوما مي بايست مكاني براي احداث مسجد پيش بيني شود و براي اين مهم تمام ارگان‌هاي ذيربط اعم از مسكن و شهرسازي و شهرداري بايد وارد عمل شوند.

وي خاطرنشان ساخت: در ميدان برازنده و خيابان گلستان، شهرداري مستقيما به منظور عملياتي كردن اين مهم اقدام كرد و زمين و كمك هاي نقدي براي احداث مساجد محلات در اختيار هيات امناء قرار داده شد.

نصر اصفهاني گفت: در سال جاري بودجه ي كميته ي مساجد شهرداري اصفهان بالغ بر دو ميليارد تومان است.

وي در ادامه با اشاره به يكي از مهمترين مصوبات شوراي اسلامي شهر اصفهان براي كمك به مساجد تصريح كرد: طبق مصوبه شوراي شهر و به منظور تامين درآمد پايدار براي مساجد، تا شعاع ‌١٠٠ متري كاربري تجاري رايگان در اختيار مساجدي كه از نظر مكاني امكان تامين اين فضا را داشته باشند قرار مي گيرد، همچنين اگر در جاي ديگر زميني متعلق به مسجد وجود داشته باشد بطور رايگان تبديل به واحد تجاري خواهد شد تا هزينه هاي مسجد از محل آن تامين شود.

سردار نصر افزود: همچنين شهرداري آماده ي نوسازي سرويس‌هاي بهداشتي مساجد است به شرط آنكه اين واحدها بطور شبانه روزي در اختيار عموم قرار گيرد. ضمن آنكه در تلاشيم تا خدمات ضروري مساجد اعم از آب، گاز، برق و ... در رديف خدمات اماكن عمومي گنجانده شود تا مساجد از پرداخت هزينه‌ي آن معاف گردند.

وي در پايان تلاش هاي شهرداري و شوراي شهر را به عنوان پشتيبان و دلگرمي براي مردم به منظور توجه بيشتر به مساجد عنوان كرد و خاطرنشان ساخت: كمك‌هاي نقدي شهرداري در مقابل كمك‌هاي مردمي بسيار ناچيز است ليكن اين اقدامات موجب تشويق و ايجاد انگيزه ي مضاعف درميان خيرين براي كمك به مساجد شهر شده است.

اصغر آذربايجاني ، دبير امور مساجد شهرداري اصفهان نيز به اختصاص يك رديف از بودجه‌ي شهري براي مساجد اشاره كرد و افزود: با اين بودجه از سال ‌٨٣ تاكنون نزديك به ‌٢٥٠٠ مسجد اصفهان احداث،‌ تكميل،‌ تجهيز و نوسازي شده‌اند.

وي مبلغي كه امسال شهرداري به احداث مساجد اختصاص داده را ‌٥/٢ ميليارد تومان اعلام كرد و ادامه داد: از مساجدي كه سهميه‌ي تجهيز امسال هستند تاكنون ‌٢٤٠ مورد كمك مورد نيازشان را دريافت كرده‌اند.

وي تاكيد كرد: تصميم شورا بر اين است كه مساجد مكان‌هاي جذاب و محور محله باشند به همين دليل رديفي به عنوان بودجه‌ي كمك به مساجد اصفهان اختصاص داد

انتهاي پيام
 شنبه 27 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 377]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن