تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815670260




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مازندراني هادرتكاپوي تامين سوخت زمستاني/ افزايش قيمت منابع ذخيره سوخت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مازندراني هادرتكاپوي تامين سوخت زمستاني/ افزايش قيمت منابع ذخيره سوخت
ساري ـ مازندراني ها دراولين ماه از فصل پاييز با تاكيد استاندار و مدير كل گاز استان در تكاپوي تامين سوخت زمستاني قرار گرفتند واين درحالي است كه بسياري از مردم در تهيه تانكر و بشكه هاي ذخيره سوخت (گازوئيل و نفت ) كه قيمت آن نيز افزايش چشم گيري يافته است با مشكل مواجه هستند.


به گزارش روز شنبه خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي اكنون به همراه فيش هاي گاز، اداره كل گاز استان مازندران نامه اي را ضميمه كرده كه در آن بر صرفه جويي و تامين سوخت جايگزين تاكيد شده است.
در نامه اداره گاز مازندران آمده است: "با توجه به احتمال بروز وضعيت بحراني كمبود گاز مشابه زمستان سال پيش خواشمندست ضمن اعمال صرفه جويي نسبت به تامين و ذخيره سوخت دوم اقدام عاجل معمول فرماييد".
استاندار و ديگر مسوولان استان مازندران نيز در سخنان خود بر تامين سوخت جايگزين گاز تاكيد داشته به طوريكه اين امر سبب شد در روزهاي اخير جنب وجوش و تكاپوي خاصي در امر تامين و تهيه سوخت جايگزين گاز در استان به وجود بيايد.
زمستان پارسال با كاهش شديد فشار و قطع گاز علاوه بر تعطيلي جايگاه هاي سوخت CNG و واحدهاي صنعتي مازندران ،گاز طبيعي خانگي شهرهاي ساري،نكا، گلوگاه، بهشهرو قائمشهر قطع و اكثر مشتركين گاز خانگي اين مناطق براي گرمايش منازل خود با مشكل جدي روبه رو شدند.
افت شديد و قطع گاز پارسال سبب شد تا شهروندان براي مهيا كردن نفت سفيد با مشكل جدي روبه رو شده و در برخي مواقع ساعت ها براي تهيه سوخت سرگردان باشند و حتي كرسي هاي برقي و زعالي نيز دوباره برپا شود.
افزايش قيمت نفت، گازوييل ، انواع بخاري هاو والورنفتي و همچنين كمياب شدن بخاري هاي برقي از ديگر مشكلات ناشي از كاهش شديد فشار و قطع گاز در مازندران بوده است.
يكي از توزيع كنندگان سوخت در بخش دابودشت شهرستان آمل ضمن تاييد افزايش چشمگيرقيمت تانكرهاو بشكه هاي ذخير سوخت گفت: تكاپو براي ذخيره سازي سوخت بين روستاييان و شهروندان دوچندان شده است.
"ميرزاعلي توكلي" گفت: تانكرها ومنابع نفت وگازوييل هزار تا دو هزار ليتري كه كه قيمتي درحدود 300 تا 450 هزار ريال داشت اكنون به يك ميليون تا يك ميليون و 300 هزار ريال رسيده است.
وي خاطر نشان كرد: سر و صدا و هشدارهايي كه براي تامين سوخت زمستاني به طور عمده از سوي مسوولان استان مطرح شده است سبب شده تا علاوه بر افزايش قيمت تانكرها ومنبع هاي ذخيرسوخت ، مردم به جايگاههاي سوخت و شركت هاي توزيع كننده هجوم بياورند.
"سيدمحمد كريمي " استاندار مازندران در جلسه ستاد حوادث غير مترقبه مازندران تاكيد كرد: با توجه به وجود اقليم هاي متفاوت دراستان ، هرفصل با حوادث غيرمترقبه مواجه مي شويم كه خسارت زيادي به همراه دارد.
وي با تاكيد بر اينكه همه مديران دستگاه هاي اجرايي مرتبط با حوادث غير مترقبه بايد آمادگي كامل براي مقابله و پيشگيري داشته باشند ، تاكيد كرد: هلال احمر، سازمان غله ، شركت فرآورده هاي نفتي و ديگر نهادها آماده ارايه خدمت باشند.
"نادعلي رمضان پور" رييس شوراي اسلامي شهرساري اعلام كرد: مديران تمهيدات لازم را در فصل زمستان براي شهروندان فراهم سازند و همكاري نهادهاي خدماتي چون شركت گاز را با شورا وشهرداري در راستاي حل مشكلات شهروندان ، حائز اهميت تلقي كرد.
وي با اشاره به احتمال قطع گاز در فصل سرما گفت : مديران شهري و خدماتي بايد با جلسات مداوم نسبت به به حداقل رساندن بار مشكلات از روي دوش مردم تلاش نمايند و با تامين سوخت جايگزين و مبارزه با گرانفروشي و تامين مايحتاج اوليه مردم تلاشي مضاعف اشته باشند.
رييس سازمان آموزش و پرورش مازندران گفت: از 25 ميليارد اعتبار عمراني اين نهاد آموزشي، 10 ميليارد ريال براي تهيه وبازسازي سيستم هاي گرمايشي و خريد بخاري مدارس اين استان در سال جاري اختصاص يافته است .
"عبدالوحيد فياضي" افزود: كليه مراحل قانوني خريد بخاري مناسب براي مدارس استان صورت گرفته و مناقصه در حال انجام است.
وي گفت: در پي دستورالعمل سال گذشته مبني بر جمع آوري بخاري هاي چكه اي چهارهزار بخاري براي كلاس ها خريداري شد كه از گرمادهي مناسب برخوردار نبود.
وي گفت: در پي اين اقدام و نامناسب بودن بخاري هاي خريداري شده و به رغم ممنوعيت استفاده ازبخاري هاي چكه اي براي تامين گرمايش كلاسهادر معدودي از مدارس همچنان ناچار به استفاده از اين بخاري ها شديم.
وي با بيان اينكه 10 درصد از مدارس استان برخورداراز سيستم حرارت مركزي است، افزود:نصب سيستم هاي جديد حرارت مركزي هزينه بر است و به نظر مي رسد كه بايد نسبت به بهبود سيستم هاي گرمايشي موجوداقدام شود و كليه مدارس جديدالتاسيس نيز موظف به نصب سيستم گرمايشي دوگانه سوز هستند.
فياضي افزود: به جز برخي مناطق محروم كليه مدارس به لوله كشي گاز مجهزند و تمهيدات لازم براي قطع احتمالي گاز صورت گرفته است.
وي در مورد تمهيدات پيش بيني شده براي زمستان امسال گفت:در حال حاضر مخازن سوخت كليه مدارس پراست و نگراني در اين زمينه وجود ندارد.
معاون بهره برداري شركت گاز استان مازندران با اشاره به اينكه اين استان در انتهاي خط لوله گاز سراسري قرار دارد، گفت: براي رفع اين مشكل و اتصال خط لوله گاز دامغان به كياسر به سه هزار ميليارد ريال اعتبار نياز است.
"مرتضي تيرملك" تصريح كرد: منابع تامين گاز استان مازندران از خانگيران، جنوب كشور و از واردات گاز از تركمنستان است.
وي با اشاره به مشكل قطع گاز در استان مازندران در زمستان سال گذشته ادامه داد: به دليل اينكه اين استان در انتهاي خط لوله گاز سراسري قرار دارد نيازمند به تامين گاز از منابع ديگر است.
به گفته وي با بروز مشكل قطع گاز در سال گذشته با موافقت دولت اتصال خط لوله گاز دامغان به كياسر مصوب شد و در حال طراحي است.
"تير ملك" ادامه داد: با توجه به اعتبار بالاي مورد نياز براي اجرايي كردن اين طرح اميد است اين كار طي مدت دو تا سه سال آينده به بهره برداري رسد.
وي از شهروندان خواست تا به منظور مقابله بااحتمال قطعي گاز در زمستان امسال نسبت به جايگزيني سوخت دوم در منازل خود اقدام نمايند.
مديرعامل شركت گاز مازندران نيز گفت: در صورت بروز افت جدي فشار گاز در خطوط انتقال در فصل سرما، اين استان با خطر قطع كامل گاز مواجه است.
"محسن عرب مقصودي" بر لزوم فرهنگ سازي مناسب و تنوير افكار عمومي به منظور استفاده بهينه از گاز تاكيد كرد.
وي اظهارداشت: در صورت بروز افت فشار در خطوط انتقال گاز در فصل سرما گاز مورد نياز نيروگاه ها و كارخانجات بزرگ و كوچك به ترتيب اولويت قطع مي شود تابه نحوي مصارف خانگي تامين گردد.
به گفته او دستگاه هاي اجرايي، كارخانه هاي مختلف، واحدهاي خبازي و حتي مجتمع هاي مسكوني بايد دوگانه سوز كردن سيستم هاي گرمايشي خود را جدي بگيرند تا از بروز هرگونه مشكلي در اين زمينه جلوگيري شود.
به گزارش خبرنگار ايرنا، "عرب مقصودي" كمبود اعتبار را از عمده مشكلات فراروي طرح گازرساني به استان هاي شمالي كشور عنوان كرد و گفت: اين امر علاوه بر تاخير در اجراي طرح باعث بروز مشكلاتي نيز براي مردم شده است.
وي ميزان اعتبار تخصيصي امسال به شركت گاز مازندران را 220 ميليارد ريال ذكر كرد و يادآور شد: اين درحالي است كه اين شركت براي تكميل طرحهاي نيمه تمام در استان به 350 ميليار ريال اعتبار نياز دارد.
مدير پخش فرآورده هاي نفتي منطقه ساري اعلام كرد: براي تامين و توزيع سوخت نفت سفيد و گازوئيل مشكلي نداريم .
"محمدرضا مظلومي" به خبرنگار ايرنا گفت : اكنون هر خانواري كه داراي فيش گاز است تا 200 ليتر مي تواند نفت سفيد دريافت كند.
وي همچنين ادامه داد: واحدهاي توليدي گازسوز در مازندران نيز مي توانند سوخت جايگزين نفت سفيد و گازوئيل را تا 15 روز دريافت و ذخيره سازي كنند.
هم اكنون بيش از 650 هزارو 678 مشترك گاز شهري و روستايي در مازندران از گاز طبيعي بهره مند هستند.
مازندران داراي حدود سه ميليون نفر جمعيت است.
ك/4 2585/402/508 شماره 394 ساعت 13:39 تمام
 شنبه 27 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن