تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر گاه يكى از شما وضو بگيرد و بسم اللّه الرحمن الرحيم نگويد. شيطان در آن شريك است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815334615




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تغيير قيمت آب و برق از ابتداي سال89


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: سرپرست وزارت نيرو خبر داد
تغيير قيمت آب و برق از ابتداي سال89
جام جم آنلاين: سرپرست وزارت نيرو از موافقت رئيس جمهور با ارائه متمم براي بودجه سال 88 خبر داد و گفت: دولت به وزارت نيرو قول قطعي داده است که اگر طرح تامين منابع مالي صنعت آب و برق در قالب متمم بودجه امسال پيش نرود، دولت لايحه اي دو فوريتي را به مجلس ارائه دهد.



به گزارش خبرگزاري مهر، مجيد نامجو امروز يكشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص افزايش قيمت آب و برق در لايحه هدفمند کردن يارانه ها گفت: دولت واقعي شدن قيمتهاي برق را در سه سال پيش بيني کرده بود تا مانع از وارد شدن شوک اقتصادي به مردم شود، البته از مدتها قبل نيز زيربناهاي اين کار را با شناسايي اقشار آسيب پذير آغاز کرده بود.
سرپرست وزارت نيرو در پاسخ به سئوال مهر افزود: اهتمام دولت اين است که از رويکرد اجتناب ناپذير هدفمند کردن يارانه ها، ضربه اي متوجه مردم نشود و بتواند يارانه ها را به صورت هدفمند توزيع کند تا يارانه به صورت واقعي به دست مردم رسد. اما مجلس در برخورد با اين موضع دولت، شيب انجام طرح را ملايم تر کرده و واقعي شدن قيمتها را در يک طرح 5 ساله تنظيم کرد.
وي تصريح کرد: هنوز بحث هدفمند کردن يارانه ها، به صورت کلي در مجلس نهايي نشده است و منتظر جمع بندي لايحه هستيم اما تصور مي رود که از ابتداي برنامه پنجم، اجراي اين لايحه را براي حرکت به سمت واقعي شدن قيمت آب و برق داشته باشيم. هم اکنون، وزارت نيرو در حال تلاش براي فراهم سازي زيرساختها است.
وي در پاسخ به سئوالي مبني بر اينکه چرا امسال وزارت نيرو لايحه اي براي افزايش قيمت آب و برق که هرساله توسط دولت در شهريورماه پيشنهاد مي شود، به مجلس ارائه نداده است، گفت: از اين بابت، زيانهايي متوجه برق و آب است. وزارت نيرو هر سال براي متمم بودجه اقدام مي کند، اما سياستهايي که دولت و مجلس در رابطه با مسائل پولي و مالي دارند، منجر به تصميمات ديگري مي شود.
سرپرست وزارت نيرو از مذاکرات خود با رئيس جمهور براي حل مشکلات مالي صنعت آب و برق خبرداد و افزود: رئيس جمهور موافق با ارائه متمم است، اما دولت به جمع بندي براي اينکه بحث آب و برق و ساير دستگاهها را وارد لايحه متمم کند، هنوز به جمع بندي نرسيده اما مشغول اين کار است.
نامجو ادامه داد: دولت به وزارت نيرو قول قطعي داده است که اگر طرح تامين منابع مالي صنعت آب و برق در قالب متمم بودجه، پيش نرود دولت لايحه اي دو فوريتي را به مجلس ارائه دهد.
وي اظهار داشت: به دليل حذف مابه التفاوت قيمت فروش برق با قيمت تکليفي در بودجه سال88، اين لايحه دو فوريتي تقديم مجلس خواهد شد تا اين موضوع حل شود.
سرپرست وزارت نيرو با بيان اينکه تغيير در قيمت برق در قالب دو موضوع انجام مي شود، خاطرنشان کرد: يکي از اين مباحث، هدفمند کردن يارانه ها است که در آن، قيمت برق طي 5 سال، به صورت پلکاني به قيمت تمام شده مي رسد، ولي با توجه به نامگذاري امسال به نام اصلاح الگوي مصرف، وزارت نيرو طرحي را به کارگروه ويژه اصلاح الگوي مصرف دولت ارايه داد که بر طبق مصوبه کارگروه، تغييراتي در زمينه الگوي مصرف انجام شد.
وي ادامه داد: در اين طرح ممکن است قشري از مصرف کنندگان وزارت نيرو که تعداد آنها محدود است و چند برابر الگو، مصرف مي کنند تحت تاثير قرار گيرند. اما اکثر افراد جامعه، تغيير خاصي را در قيمتها مشاهده نمي کنند.
نامجو خاطرنشان کرد: تنها به 3 درصد مشترکان، هيچگونه يارانه اي تعلق نمي گيرد، 14 درصد يک مقدار کم، جريمه مي شوند و 84 درصد مابقي، براساس الگو مصرف مي کنند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 377]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن