تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815323414




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جولان جوانان گرافيست در دوسالانه پوستر تهران


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: در موزه هنرهاي معاصر آغاز شد
جولان جوانان گرافيست در دوسالانه پوستر تهران
جام جم آنلاين: آثار دهمين دوسالانه بينالمللي پوستر تهران روز گذشته در حالي در تالارهاي موزه هنرهاي معاصر تهران به نمايش در آمد كه به گفته كارشناسان، جوانگرايي نكته بارز آثار به نمايش در آمده در اين دوره از دوسالانه است.



مراسم گشايش دوسالانه دهم گرافيك ايران، عصر دوشنبه در سكوت خبري و تنها با حضور معاون جوان موزه هنرهاي معاصر تهران برگزار شد تا شايد حضور جوانان گرافيست، بدون پيشكسوتان اين حوزه كه تنها براي تماشاي آثارشان به اين موزه آمده بودند به اين وسيله توجيه شود.

رئيس مركز هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كه اين روزها براي حضور در نمايشگاه كتاب آلمان و افتتاح نگارخانه هنر ايران در آمستردام به خارج از كشور سفر كرده است، نتوانست در مراسم افتتاحيه حضور يابد. از سوي ديگر معاون هنري وزير ارشاد هم شايد به دليلي ديگر نخواست يا نتوانست در آيين گشايش مهمترين رويداد هنري گرافيك ايران حضور داشته باشد.
در اين مراسم اما دكتر محمد خزايي دبير اين دوسالانه به نمايندگي از تمامي مسوولان هنري و شايد هنرمندان طي سخنان كوتاهي به تشريح انتخاب موضوع انسان معاصر و محيط زيست از سوي مسوولان برگزاري اين دوسالانه پرداخت و آن را موضوعي جهاني دانست كه تمامي نقاط دنيا با آن درگير هستند.
خزايي حضور و نمايش آثار برگزيده استادان برگزيده گرافيك جهان در اين دوسالانه را نويدبخش يافتن جايگاهي براي دوسالانه پوستر تهران در ميان ساير دوسالانههاي برتر دنيا عنوان كرد.
در بخش جنبي دوسالانه دهم گرافيك ايران آثار 3 استاد گرافيك فقيد و برجسته بينالمللي به نمايش در آمده است. مرتضي مميز گرافيست برجسته كشورمان به همراه آلن فلچر طراح گرافيك انگليسي و فوكودا گرافيست برجسته ژاپني هنرمنداني هستند كه قرار است در حاشيه اين دوسالانه با نمايش آثارشان از ايشان تقدير شود.
دهمين دوسالانه گرافيك تهران آخرين نمايشگاه رقابتي در موزه هنرهاي معاصر تهران به شمار ميرود كه در اين موزه به نمايش درميآيد تا اين موزه از سال آينده شكل موزهاي به خود بگيرد و از حالت نمايشگاهي درآيد.
اما احسان آقايي، معاون سرپرست موزه هنرهاي معاصر كه گويا به نمايندگي از مسوولان هنري وزارت ارشاد در اين مراسم به سخنراني پرداخت، آثار رسيده به اين جشنواره در بخش بينالملل را انقلابي در زمينه پوستر در دنياي معاصر دانست. او اين رشته هنري را رشتهاي خواند كه داراي رابطه بسيار نزديك با مردم است و اين موضوع باعث شده است رسالت گرافيستها موجب سنگينتر شدن وظيفه آنها شود.
آقايي با بيان اين كه هنر پوستر و گرافيك ميتواند فرهنگساز و انديشهپرور باشد، افزود: بخش موضوعي اين دوسالانه به موضوع "انسان معاصر و محيطزيست" اختصاص يافته است و آثاري كه با اين موضوع به نمايشگاه راه يافته است در فرهنگ مدني بسيار تاثيرگذارند.
در دهمين دوسالانه پوستر تهران، بيش از 250 اثر ايراني و خارجي به نمايش درآمده است كه اين آثار از ميان آثار 793 هنرمند و هزار و 864 اثر ارسال شده به دبيرخانه دوسالانه انتخاب شده است.
28 اثر از در بخش موضوعي ايراني، 48 اثر در بخش اصلي ايراني، 52 اثر در بخش موضوعي خارجي و 136 اثر در بخش اصلي خارجي پذيرفته شدند. آثار خارجي اين دوسالانه از سوي هنرمندان 30 كشور جهان به كشورمان ارسال شده است. آثار دهمين دوسالانه بينالمللي پوستر تهران تا پايان آبان ماه در موزه هنرهاي معاصر براي بازديد علاقهمندان به نمايش گذاشته شده است.
اولين نمايشگاه دوسالانه طراحان گرافيك ايران در سال 1366 در موزه هنرهاي معاصر تهران برگزار شد و از آن موقع تاكنون 10 دوره اين رويداد در تهران برگزار شده است.










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 190]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن