تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821318358




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هشدار درباره مصرف خودسرانه داروهای افزایش وزن


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: هشدار درباره مصرف خودسرانه داروهای افزایش وزن






مسوول شورای عالی داروخانهها با تاكید بر لزوم ارج نهادن به خدمات علمی داروسازان در داروخانهها و خارج شدن داروخانهها از حالت داروفروشی، گفت: ناچیز برشمردن خدمات علمی داروسازان در داروخانهها میتواند سبب همه گونه فساد در این زمینه، از جمله سوء مصرف دارو شود.
مسوول شورای عالی داروخانهها با تاكید بر لزوم ارج نهادن به خدمات علمی داروسازان در داروخانهها و خارج شدن داروخانهها از حالت داروفروشی، گفت: ناچیز برشمردن خدمات علمی داروسازان در داروخانهها میتواند سبب همه گونه فساد در این زمینه، از جمله سوء مصرف دارو شود.
دكتر رهبر مژدهیآذر، در گفتگو با ایسنا، حق فنی داروخانهها را حق مسوولیت فنی داروساز و كنترل نسخ از سوی وی دانست و تاكید كرد: لازم است به خدمات علمی داروساز در داروخانهها بهای بیشتری داده شود و در مقابل از داروساز مسوولیت خواسته شود.
وی با تاكید بر لزوم فراهم كردن فضای مناسب برای عرضه خدمات علمی داروسازان در داروخانهها، گفت: از آنجا كه داروسازان نیز مانند دیگر گروههای پزشكی و پیراپزشكی با صرف هزینههای سنگین تربیت میشوند، لازم است به منظور بهره بیشتر از خدمت آنها، داروخانهها بیش از پیش به واحدهای علمی تبدیل شوند و از حالت صنفی خارج شده و به صورتی حرفهای به ارائه خدمات بپردازند.
وی با بیان این كه ناچیز برشمردن خدمات علمی داروسازان در داروخانهها میتواند سبب همهگونه فساد در این زمینه، از جمله سوءمصرف دارو شود، گفت: بزرگترین وظیفه داروساز ارائه خدمات علمی و حفظ سلامتی مردم است. بنابراین حق فنی حق طبیعی داروسازان است و حقی است كه دولت برای آنها قائل میشود.
وی با اشاره به سوءمصرف دارو در باشگاههای بدنسازی، ادامه داد: به توصیه مدیران این باشگاهها و به صورتی خودسرانه در این باشگاهها داروهای افزایش وزن مصرف میشود كه مصرف بیرویه این داروها عوارض جانبی زیادی را به دنبال دارد. در صورتی كه به خدمات داروسازان در داروخانهها بها داده شود، داروساز حداقل میتواند نسبت به عوارض مصرف این داروها اخطار داده، فرد را با مخاطرات آن آشنا كند و خود را در برابر این امر مسوول بداند. در نهایت در نظر گرفتن ۴۰۰ - ۳۰۰ تومان به عنوان حق فنی منجر به آن میشود كه وظیفه داروسازان به خوبی انجام نشود. بنابراین لازم است به خدمات داروسازان در داروخانهها ارج نهاده شود.
مسوول شورای عالی داروخانهها با اشاره به ۸۵۰ تومان سقف حق فنی داروساز در داروخانهها از سوی سازمان نظام پزشكی برای سالجاری، گفت: هرچند این رقم نیز در قبال خدمات علمی داروسازان ناچیز است اما در هر منطقهای، شرایط اقتصادی بیمار و زمانی كه به این منظور اختصاص داده میشود در نظر گرفته شده و براساس آن حق فنی دریافت میشود. بنابراین سقف تعرفه حق فنی نظام پزشكی نیز در بسیاری موارد كمتر از میزان مصوب دریافت میشود.
دكتر مژدهیآذر در پایان گفت: زمانی كه به خدمات علمی داروسازان در داروخانهها ارج نهاده شود و داروخانهها از حالت داروفروشی خارج شوند، بدیهی است كه حضور داروسازان چشمگیر شده و به این ترتیب نسبت به كنترل سوءمصرف دارو توجه بیشتری صورت میگیرد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن