تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817192713




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري مهر/جشنواره حركت ؛ حركتي نو در سايه بي توجهي مسئولان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبري مهر/جشنواره "حركت" ؛ حركتي نو در سايه بي توجهي مسئولان
خرم آباد - خبرگزاري مهر: جشنواره منطقه اي فيلم پويا نمايي "حركت"، حركتي نو در هنر انيميشن غرب كشور تلقي مي شود كه برگزاري آن در سال جاري در سايه بي توجهي مسئولان موجب گلايه هاي زيادي از سوي هنرمندان حاضر در جشنواره شد.

به گزارش خبرنگار مهر در خرم آباد، هنر انيميشن در سالهاي اخير در استان لرستان حركتي رو به رشد را آغاز كرده به طوري كه جشنواره هاي برگزار شده به صورت استاني در سالهاي گذشته امروز جاي خود را به جشنواره هاي با سطح كيفي بالاتر به صورت سراسري و منطقه اي داده است.

جشنواره فيلم پويانمايي حركت كه در سال جاري براي اولين بار به همت حوزه هنري استان لرستان به صورت منطقه اي برگزار شد مجالي براي درخشش هنرمندان استانهاي غرب كشور بود به طوري كه شايد اين جشنواره را بتوان محملي براي شناسايي استعدادهاي نخبه در اين عرصه و نويد بخش ايده هاي نو در هنر انيميشن كشور دانست.

يكي از هنرمندان شركت كننده در اين جشنواره در گفتگو با خبرنگار مهر در خرم آباد، اظهار داشت: سطح كيفي آثار ارائه شده در جشنواره به حدي بالا بود كه ما را بر آن داشت تا براي حضور خود در سال آينده تدارك بيشتري ببينيم و كيفيت آثار خود را از سطح موجود بالاتر ببريم.

احسان احمدوند از خانه سينماگران خورشيد بروجرد ادامه داد: مهمترين گلايه اي كه در اين جشنواره از سوي بيشتر هنرمندان حاضر مطرح شد عدم حضور هيچ كدام از مسئولان ارشد استان و كشور بود كه حتي براي ديدن تعدادي از فيلمها هم نيامدند.

وي با تاكيد بر اينكه هر جشنواره اي كه برگزار مي شود بايد پيامدها و تبعات مثبتي در پي داشته باشد كه اين امر با همت و حضور مسئولان در اين عرصه گره خورده است، بيان داشت: در اين جشنواره شش استان كمتر توسعه يافته و فقير از نظر امكانات كاري حضور داشتند كه عليرغم كمبود ها آثاري را توليد كرده بودند كه پيش بيني مي شود در جشنواره هاي سراسري در ميان استان هاي برخوردار كشور به خوبي بدرخشند.

اين هنرمند كه با آثار "منطقه ممنوعه"، "خانه تعادل" و "روپوشها" در اين جشنواره حضور داشت، يادآور شد: هنر انيميشن عليرغم همه مظلوميت ها امروز در لرستان هنر شناخته شده اي است كه به حمايت هاي قوي بخش دولتي و خصوصي نيازمند است.

احمدوند با بيان اينكه اگر وضعيت توجه به اين هنر به صورت فعلي ادامه يابد ديگر كسي جذب اين هنر نخواهد شد، ابراز اميدواري كرد: مسئولان همانقدر كه به ورزش و علم بها مي دهند براي هنر به ويژه هنر انيميشن نيز اهميت قائل شوند.

يكي ديگر از هنرمندان حاضر در جشنواره فيلم پويا نمايي حركت در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن گلايه از عدم توجه مسئولان استاني به اين جشنواره، عنوان كرد: در اين جشنواره آثار بسيار قوي و خوبي ديده شد كه نويد بخش آينده درخشان هنر انيميشن در غرب ايران است.

محمدرضا گودرزي با تاكيد بر اينكه هنرمندان حاضر در اين جشنواره افرادي هستند كه بدون هيچگونه پشتوانه مالي از خود سرمايه گذاشته اند، افزود: چه بسا همين افراد مناسب ترين و مستعدترين افراد براي سرمايه گذاري در بخش هنر انيميشن باشند.

وي با بيان اينكه بايد دغدغه هاي هنرمندان عرصه انيميشن شناخته و در جهت رفع آنها قدم برداشته شود، بيان داشت: دستگاههاي هنري بايد با در اختيار گذاشتن امكان پخش اين آثار حتي در سينماها حركتي نو در اين زمينه را آغاز كنند.

اين هنرمند با تاكيد بر ضرورت استمرار اينگونه جشنواره ها از همه مسئولان خواست آثار ارائه شده توسط هنرمندان در عرصه انيميشن را جدي بگيرند.

يكي از اساتيد عرصه فيلم كوتاه و هنر انيميشن نيز در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: امروز دنيا به سمت هنر انيميشن پيش مي رود و به دنبال اين جريان جهاني، هنر انيميشن نيز در ايران شكل خواهد گرفت.

حسن نجفي با اشاره به اينكه در سالهاي اخير آثار انيميشني زيادي در ايران ساخته شده است، ابراز اميدواري كرد: به تدريج با ساخت فيلم هاي سينمايي انيميشني در كشور شاهد حركت رو به رشدي در اين عرصه بود.

وي با اشاره به اينكه حركت ايران در اين عرصه حركتي "لاك پشتي" است، افزود: عليرغم همه كمبود ها در زمينه امكانات و تجهيزات كار در اين بخش، ما شاهد تحولات خوبي در اين زمينه و اتفاقات قابل تاملي چون شكل گيري مجلات تخصصي و جرياناتي در حوزه مفهومي و آثار تخيلي هستيم.

نجفي از تشكيل اتاق فكر مخترعين و مبتكرين عرصه هنر انيميشن در حوزه هنري خبر داد و بيان داشت: امروز در كشور ما داريم با ابزارهاي دهه 70 كشورهاي پيشرفته در اين عرصه فيلم برداري مي كنيم كه عدم وجود دستگاههاي پيشرفته موجب سركوب خيلي از تخيلات در اين بخش مي شود.

اين استاد عرصه فيلم سازي با تاكيد بر همسو شدن جريان نخبگي جامعه با سينما، تصوير و فيلم سازي، يادآور شد: آينده سينما در دنيا متعلق به هنر انيميشن است.

وي همچنين با اشاره به ابعاد مثبت و منفي برگزاري جشنواره ها در ايران، عنوان كرد: در كشور ما به دليل عدم ارتباط ارگانيك جشنواره ها، اجراي آنها داراي نتايج مثبت و در حد مطلوبي نيست به طوري كه در اين عرصه هر سازمان، نهاد و انجمن "ساز" خود را مي زند.

نجفي با اشاره به اينكه در زمينه هنر بايد دستگاههاي فرهنگي و فرهنگ ساز با هم به تعامل برسند، بر ضرورت تدوين برنامه هاي مدون در اين عرصه تاكيد و خاطر نشان كرد: اگر بخواهيم انيميشن رشد كند بايد متوليان اين هنر را در كشور تعريف كنيم.

مسئول واحد انيميشن حوزه هنري و مدير اجرايي جشنواره حركت نيز در اين رابطه به خبرنگار مهر گفت: استقبال از اين جشنواره در سال جاري كه براي اولين بار به صورت منطقه اي برگزار مي شد به حدي زياد بود كه مجبور شديم چندين بار فراخوان آن را تمديد كنيم.

سعيد شاهوردي با اشاره به حضور آثار كيفي و مطلوب از استان هاي غرب كشور به ويژه خوزستان و همدان، بيان داشت: ما با ديدن برخي از كارهاي ارسال شده به جشنواره متوجه شديم كه مسير كمتري را نسبت به آنها طي كرده ايم و بايد در اين زمينه در لرستان كارهاي بيشتري صورت بگيرد.

وي با تاكيد بر ضرورت استمرار اين جشنواره، ابراز اميدواري كرد: با همت مسئولين استان بتوان اين جشنواره را در سالهاي بعدي با توجه به پتانسيل بالاي هنرمندان لرستاني ضمن تشكيل دبيرخانه دائمي، به صورت كشوري برگزار كرد.

اين مسئول با اشاره به اينكه جشنواره حركت ميعادگاه مناسبي براي رقابت و مقايسه آثار در عرصه انيميشن است، يادآور شد: ارزيابي آثار رسيده به جشنواره در دو مرجله انجام شد كه در نهايت از ميان 92 اثر ارسال شده از استان هاي همدان، مركزي، لرستان، خوزستان، ايلام و كرمانشاه 37 اثر از سوي هيئت داوران و هيئت انتخابي به بخش نهايي راه يافتند و در مجموع در 12 بخش به برگزيدگان جوايزي اهدا شد.
 شنبه 27 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 305]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن