تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بالاترين درجه دانايى، تشخيص اخلاق از يكديگر و آشكار كردن اخلاق پسنديده و سركوب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815185935




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس مجلس شوراي اسلامي:ديدگاه هاي ايران به لسان معقول به سمع ديگر كشورها رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رئيس مجلس شوراي اسلامي:ديدگاه هاي ايران به لسان معقول به سمع ديگر كشورها رسيد
لاريجاني اظهار داشت:‌در سفر به سوييس تلاش شد با لسان معقول نقطه نظرات ايران درباره موضوعات مختلف به ديگر كشورها منتقل شود تا به حل مسائل كمك شده و نيز درك درستي از اقدامات آنها به دست بيايد.

به گزارش خبرنگار پارلماني مهر،علي لاريجاني شب گذشته و در پايان سفر 5 روزه خود به ژنو و هلسينكي و در بدو ورود به فرودگاه مهر آباد تهران در جمع خبرنگاران به تشريح دستاوردهاي سفر خود پرداخت و بيان داشت: هدف اصلي اين سفر شركت در اجلاس پاييزه بين المجالس بود اين اتحاديه يك اتحاديه قديمي است و تقريبا همه كشورها عضو آن هستند ‌در اين نشست پاييزه چند نكته مهم مطرح شد كه يكي از آنها مسئله عضويت فلسطين در اين اتحاديه بود و ايران حامي عضويت فلسطين در اين اتحاديه بود و با اينكه رژيم صهيونيستي با اين امر به شدت مخالفت كرد ولي با رأي خوب كه نشان از لحن معناداري داشت اين عضويت تصويب شد.

رئيس قوه مقننه تصريح كرد: مسئله دومي كه بر فضاي اين اجلاس غالب بود مسئله بحران مالي است كه از آمريكا آغاز شده و به برخي كشورهاي غربي نيز تسري پيدا كرده و اثراتي هم براي كشورهاي ديگر داشته است.

لاريجاني ادامه داد: در اجلاس ژنو اين موضوع يك موضوع روز بود به همين دليل ايران به كمك چهار كشور براي حل اين مسئله و كاهش اثرات آن پيشنهادي را داد و تلاش كرد نظرات خود را تا حدي براي كشورهايي كه عضو اتحاديه هستند منعكس كند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: در اين اتحاديه بحث اصلي اين بود كه كشوري كه خودش مدعي مديريت جهاني است، چگونه با اين بحران اقتصادي فعلي مواجه شده و اين كشور بايد بپذيرد كه واقعيتها به شكل ديگري است.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد::‌در كنار آن خيلي از كشورها بر اين نظرند كه بحران اقتصادي نتيجه يكجانبه گرايي و جنگ طلبي آمريكا است و اين بحران را نتيجه سياسي، فرهنگي و مالي و نظامي آمريكايي قلمداد مي‌كردند.

لاريجاني در ادامه گفت: درحاشيه اين اجلاس نشست هاي مختلفي را دوستان وهمكاران در مجلس داشتند كه فعاليت‌هاي خوبي بود.

رئيس مجلس يكي ديگر از موضوعات مهم و مطرح در اين اجلاس را بحث خلع سلاح از كشورهايي كه داراي تسليحات هسته‌اي هستند عنوان كرد و اظهار داشت: در اين خصوص چند نكته مطرح شد و در مورد معاهده خلع سلاح و اينكه چه نقايصي در نظام حقوقي بين‌الملل وجود دارد كه ما در خلع سلاح ناموفق هستيم صحبت هايي شد مخصوصا يك گزارشي را دبيرخانه اتحاديه بين المجالس ارائه داد كه واقعگرايانه بود.

وي اضافه كرد:‌ بر اساس اين گزارش پنج كشوري كه صاحب سلاح هسته‌اي هستند عامل مزاحمي براي جلوگيري از موفقيت در خلع سلاح هستند و علاوه بر اين مرزبندي درستي بين غني سازي براي اهداف صلح آميز و غني سازي براي تسليحات هسته‌اي وجود ندارد و عدم اين مرزبندي باعث شده به كشورهايي كه مي‌خواهند وارد چرخه صلح آميز انرژي هسته‌اي شوند ظلم شود.

لاريجاني خاطرنشان كرد: در كنار اين اجلاس همچنين ديدارها و مذاكراتي با برخي از رؤساي مجالس كشورهاي ديگر و وزير امور خارجه سوئيس و برخي ديگر از مقامات انجام گرفت و در زمينه مسئله گرجستان بحث‌هايي صورت گرفت و برخي از شخصيت‌هاي اروپايي به مناسبت اين اجلاس مذاكراتي را در زمينه گرجستان داشتند.

رئيس هيئت ايراني حاضر در كنفرانس پاييزه بين المجال خاطرنشان كرد: در اين سفر همچنين ديدارهايي با ايوانف دبير سابق شوراي امنيت روسيه و سولانا و چند شخصيت ديگر راجع به مسائل بحران مالي و اقداماتي كه اروپا و آمريكا براي كنترل آن مي‌خواهند انجام دهند و همچنين مسائل هسته‌اي و نوع رفتار دوگانه برخي كشورها كه تحت عنوان سياست چماق و هويچ و اين قبيل اصطلاحات منسوخ در رابطه با مسئله هسته اي هست بحث هايي شد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت:‌همچنين در خصوص مسائل موجود در افغانستان و اقداماتي كه برخي كشورها دارند بحث‌هاي سودمندي شد و ايران تلاش كرد با لسان معقول نقطه نظرات خود را منتقل كند تا به حل مسائل كمك شود و نيز درك درستي از اقدامات آنها صورت بگيرد.

لاريجاني تصريح كرد: در بازگشت از اين سفر هم سفري به فنلاند داشتيم كه در اين سفر با رئيس جمهور و رئيس مجلس و بعضي كميته‌هاي مهم مجلس فنلاند گفتگوهايي در زمينه مسائلي كه در صحنه بين‌المللي وجود دارد صورت گرفت و همچنين همكاري‌ در زمينه بالابردن معاملات اقتصادي و همكاري هاي دو مجلس شد.

وي افزود: قرار شد هيئتي از مجلس فنلاند ظرف دو سه هفته آينده به ايران بيايد و مذاكراتي را در زمينه صيانت از بحران‌هاي مالي، بيمه‌اي و بورس ارائه دهند. آنها تجربياتي در بورس دارند كه مي‌توانند آن را به كشور ما منتقل كنند.

لاريجاني در پايان تصريح كرد: كشور فنلاند علاقه ‌مند است در زمينه مسائل اقتصادي با ايران همكاري داشته باشد.
 شنبه 27 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن