تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805445917




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش كامل سفر رئيس قوه قضائيه به استان اردبيل هاشمي‌شاهرودي: تعدد ورودي پرونده‌ها نشان از بيماري حقوقي جامعه است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش كامل سفر رئيس قوه قضائيه به استان اردبيل هاشمي‌شاهرودي: تعدد ورودي پرونده‌ها نشان از بيماري حقوقي جامعه است
خبرگزاري فارس: رئيس قوه قضاييه اظهار داشت: تعداد پرونده‌هاي در قوه قضاييه، نشانه بيماري حقوقي در جامعه است و در هر يك از معاملات شاهد جعل و مشكلات حقوقي مي‌شويم كه اين مسايل كل امنيت حقوقي جامعه را سلب مي‌كند .


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، سيد محمود هاشمي شاهرودي رئيس قوه قضائيه براي رسيدگي به مشكلات قضائي استان اردبيل، ديدار عمومي با مردم و علما وارد فرودگاه اردبيل شد و مورد استقبال رسمي استاندار نمايندگان ولي فقيه استان و ساير مسئولين قرار گرفت.

*رسيدگي به مشكلات قضائيه از اهداف سفر به اردبيل است

سيد محمود هاشمي شاهرودي رئيس قوه قضائيه در بدو ورود به استان اردبيل در جمع خبرنگاران، در تشريح اهداف سفر خود به استان اردبيل گفت: ديدار با مردم، روحانيون و علما، دانشگاهيان و رسيدگي به مشكلات قضائي مردم در راستاي خدمت رساني بيشتر از اهداف اين سفر است.
رئيس قوه قضائيه تصريح كرد: با استان اردبيل آشنايي ديرينه داريم و اميدواريم اين سفر در حل مشكلات مردم موثر باشد.
در اين سفر مسئولان عالي قضائي، رئيس قوه قضائيه را همراهي مي‌كنند.

*تعداد زياد ورودي پرونده‌ها نشان از بيماري حقوقي جامعه است

سيدمحمود هاشمي شاهرودي رئيس قوه قضاييه در جمع قضات و كاركنان دادگستري استان اردبيل با بيان اينكه دستگاه قضايي در كنار ساير قوا دستاوردهاي خوبي داشته است، گفت: از نظر ساختار، قوانين و مقررات، سياست‌هاي كيفري و شوراي حل اختلاف دستاوردهاي خوبي داشته‌ايم كه قابل ارايه به دنيا است.
وي با اشاره به اينكه در دستگاه قضايي براي اولين بار برنامه CMS به عنوان نرم‌افزار كامپيوتري به كار گرفته شده است، گفت: اين دستاوردها را وقتي در اجلاس‌هاي بين‌المللي مطرح مي‌كنيم نشانگر افتخار و پويايي ملت ايران است .
رئيس قوه قضاييه به تدوين قوانين و لوايح مادر اشاره كرد و گفت: رقابت و جنب و جوش خاصي براي خدمت‌رساني بهتر و رضايت‌مندي مردم در سراسر كشور با اين تدابير شكل گرفته است.
هاشمي شاهرودي تصريح كرد: عليرغم وجود مشكلات در كشور پيشرفت‌هاي ارزنده‌اي داشتيم و كارها تقريبا بر طبق روال علمي خود و برنامه‌ها دنبال مي‌شود.
وي با تاكيد بر اينكه امروز صنعت‌هاي ممتاز و قابل ارايه‌اي در همه قوا به خصوص قوه قضاييه براي ارايه به دنيا وجود دارد، گفت: كشورهايي مانند افغانستان و پاكستان كه جمهوري اسلامي هستند هنوز دستگاه قضايي به طور كامل اسلامي ندارند.
رئيس قوه قضاييه با تاكيد بر اينكه در عين حال از زاويه‌اي ديگري نيز بايد به اين قضيه نگاه كرد و گفت: با وجود دستاوردهاي زياد مشاهده مي‌كنيم كه در ميدان مسايل حقوقي جامعه دچار مشكل است بدين معنا كه با وجود همه شعبه‌هاي دادگستري و شوراهاي حل اختلاف آمار ورودي پرونده‌ها در حد زيادي است.
هاشمي شاهرودي با بيان اينكه با وجود 70 ميليون جمعيت در ايران شاهد سالانه ورودي 8 ميليون پرونده در سال هستيم، گفت: تا حدي اين مساله رواج يافته است كه بايد حل آن جزء اين دغدغه اصلي مديران اجرايي و مسئولان نظام قرار گيرد.
وي با اشاره به اينكه تصويب قوانين جديد و گسترش ساختارها منجر به حل اين معضلات نمي شود، گفت: بايد به اصل مساله پرداخت و بررسي كنيم كه چه اتفاقي افتاده كه در جامعه ورودي پرونده‌ها به اين شكل است.
رئيس قوه قضاييه افزود: تعداد پرونده‌هاي قوه قضاييه نشان از بيماري حقوقي در جامعه است و در هر يك از معاملات شاهد جعل و مشكلات حقوقي مي‌شويم كه اين مسايل كل امنيت حقوقي جامعه را سلب مي‌كند .
هاشمي شاهرودي با تاكيد بر اينكه اگر بهداشت و سلامت حقوقي در جامعه نباشد، افتخارات جلوه نمي‌كند، گفت: دشمنان نظام اين مسايل را رصد و آن را به عنوان نقطه ضعف جامعه مطرح مي‌كنند.
وي با اشاره به اينكه ورودي پرونده‌ها در سال 78 چهار ميليون بوده است، گفت:‌ ورودي پرونده در سال 86 به هشت ميليون رسيده كه اين نشان از عدم امنيت حقوقي است كه بايد در صدد علت اين گونه مسايل شد .
رئيس قوه قضاييه گفت: ما بايد ببينيم از كجا اين ويروس‌ها وارد جامعه شده و در صدد رفع آنها دربياييم. بايد در اين خصوص ساختارها را اصلاح كنيم و تا اصلاح صورت نگيرد سلامت حقوقي در جامعه شكل نمي‌گيرد.

*بدون نظر ايران نمي‌توان هيچ تحركي در منطقه انجام داد

سيد محمود هاشمي شاهرودي رئيس قوه قضائيه در جمع مردم استان اردبيل با اشاره به اينكه امروز با همت مردمي نظام مقدس اسلامي به دنيا معرفي شده است، گفت: اين نظام با زحمات زياد مردم شريف علما و روحانيت و در راس آنها امام راحل به پيروزي رسيده است.
رئيس قوه قضائيه تصريح كرد: در دوران انقلاب اسلامي مردم ايران با دشمنان نظام و توطئه هاي استكبار جهاني مقابل كرده اند و در حال حاضر جمهوري اسلامي در منطقه و جهان مانند خورشيدي در حال درخشيدن است.
وي با بيان اينكه امروز استكبار جهاني اعتراف مي‌كند نظام اسلامي ايران يك ابرقدرت در منطقه است، گفت: مقتدرترين نظام سياسي در منطقه جمهوري اسلامي ايران است و بدون نظر اين نظام هيچ گونه تحركي در منطقه نمي‌توان انجام داد و دنياي استكبار به شكست خود اعتراف دارد.
هاشمي شاهرودي با تاكيد بر اينكه ملت ايران به خاطر اينكه خداوند چنين نعمتي بزرگي را نصيبشان كرده است بايد افتخار كنند، گفت: علت اين نعمت‌ها ايمان و اعتقاد مردم به اسلام ناب محمدي است.
وي خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي همواره در دفاع از مظلومين و مردم فلسطين و آزادي قدس شريف از پايه نخواهد نشست و در اين رابطه از مظلومان حمايت مي‌كند و تنها كشوري است كه در اين راه ايستادگي كامل دارد.
رئيس قوه قضائيه با تاكيد بر اينكه اين تفكر و عملكرد نشات گرفته از فرهنگ اصل آن اسلام اهل بيت است، گفت: جمهوري اسلامي با عملكرد خود معادلات نظام استكبار را بر هم زده و ملت هاي مسلمان را بيدار كرده است.
وي با اشاره به اينكه همواره با حمايت مردم نقشه دشمنان باطل مي‌شود، گفت: به همين دليل نظام استكبار از ملت ايران كينه دارد.
هاشمي شاهرودي تاكيد كرد: اين انقلاب پرچمي است كه افول و سقوط نخواهد كرد تا به دست صاحب اصلي آن برسد و روز به روز بر قدرت و اعتلاي آن افزوده مي‌شود.
وي با تاكيد بر اينكه كساني كه نظام ايران را ضعيف تلقي مي‌كردند امروز اقرار به پا برجايي اين نظام دارند، گفت: كساني كه شعارهاي ما را قبول نداشتند امروز به اين شعارها اعتقاد پيدا كرده و در ميان مردم آن كشورها نيز اين قضيه برايشان روشن شده است.
رئيس قوه قضائيه با تاكيد بر اينكه پرچم اسلام ناب محمدي با هيچ ظلمي سازش نمي‌كند، گفت: نظام اسلامي ايران عدالت اسلامي را در دنيا مي‌خواهد پياده كند و پرچم دار اين موضوع نيز در جهان نظام جمهوري اسلامي است.
وي با اشاره به اينكه اين فرهنگ بر گرفته از مكتب حسيني، ايثار و شهادت است، گفت: معلمين اوليه اين مكتب، پيامبر و ائمه هستند كه در برابر هيچ ظلمي مصالحه نمي‌كردند و همين راه راه درست اسلام است كه به تدريج كل جهان اسلام را در برخواهد گرفت.
هاشمي شاهرودي با تاكيد بر اينكه شعارهاي اسلامي در مجامعه بين المللي براي اولين بار توسط روساي جمهور ايران منتشر شده است، گفت: با اين كار اديان ديگر ديدار شده و از معارف بشر دوستانه اسلام بهره گرفته اند.
وي افزود: البته بايد توجه داشت كه اين مسئله بدين معنا نيست كه هيچ مشكل قضائي با وجود دشمني ها بسيار در جامعه وجود ندارد و بايد اين نكته را توجه كرد كه با وجود امدادهاي غيبي بشر معمولي هر چند پيشرفته و مخلص باشد نمي‌تواند معصومه از خطا باشد.
رئيس قوه قضائيه خاطرنشان كرد: همكاري مردم قطعا لازم است و اجرا چه در بخش قضا و چه در بخش هاي ديگر بدون كمك مردم به نقطه مطلوب خود نمي‌رسد و مشاركت مردم در قانون اساسي نيز به عنوان يك اصل آورده شده است.
هاشمي شاهرودي با بيان اينكه تكيه اصلي نظام اسلامي بر مردم است، گفت: در جامعه هر چه مردم مشاركت بيشتري داشته باشند با اهداف امام راحل بيشتر تطبيق دارد و ما نيز در همين راستا شوراها حل اختلاف و ستاد حفاظت اجتماعي را به وجود آورده ايم و هسته هاي حفاظت اجتماعي در كمك به حل و فصل مشكلات مردم به وسيله خود آنها موثر است.
رئيس قوه قضائيه اظهار داشت: اسلام اهل بيت از مردم مي‌خواهد كه صالح باشند و تجاوز و تعددي به حقوق يكديگر پرهيز كنند و عظمت اسلام در اين است كه يك فرهنگ غني و سعادت بخش را بر جامعه زنده مي‌كند و در احياي حقوق عامه مردم تكيه اصلي خود مردمند.
هاشمي شاهرودي با بيان اينكه وقتي تعاليم اسلامي احيا شود مشاركت مردمي در جامعه مدني و اسلامي است شكوفا مي‌شود، گفت: در اين صورت امنيت حقوقي، اخلاقي، خانوادگي و سياسي در جامعه احيا مي‌شود.
وي تصريح كرد: روش اسلام بدين صورت نيست كه هر مسئله را از طريق پليس و قاضي حل كند شرط اول حل مسائل و مشكلات پايبندي مردم به حقوق اسلامي است.
وي تاكيد كرد: بايستي ساختارها را شفاف و غير قابل دستبرد كرد تا سلامت و امنيت حقوقي در جامعه شكل بگيرد و در اين راستا علماي و دانشگاهيان بايد فرهنگ سلامت حقوقي را در بين مردم گسترش دهند.
هاشمي شاهرودي با بيان اينكه استفاده از سيستم هاي روز در جلوگيري از هر گونه تخلف و رانت خواري موثر است، گفت: در خيلي از كشور اروپايي به خاطر استفاده از اين سيستم ها سلامت حقوقي وجود دارد و آنها مي‌دانند كه نمي‌توانند دروغ بگويند.

*پنج ميليون پرونده در شوراي حل اختلاف رسيدگي شد

سيد محمود هاشمي شاهرودي رئيس قوه قضائيه در جمع دانشگاهيان استان اردبيل با اشاره به اينكه يكي از دستاوردهاي كه در دستگاه قضائيي نهادينه شده است خصوصا در معاونت حقوقي و توسعه قضائي استفاده از فضلا و دانشمندان است.
وي تصريح كرد: با همكاري اساتيد و دانشگاهيان و فضلاي حوزه علميه قم در معاونت حقوقي و توسعه قضائي، لوايح و قوانين بررسي و دستور العمل هاي جديد تدوين مي‌شود.
رئيس قوه قضائيه با تاكيد بر اينكه لوايح با چنين روندي بررسي و شكل مي‌گيرد و به دولت و مجلس ارائه مي‌شود، گفت: استفاده از دانش هاي گوناگون تطبيق دادن آن با موارد فقهي به جهت برخي از موارد و مباحث مستحدث تبيين شده است.
هاشمي‌شاهرودي با بيان اينكه هر لايحه و موضعي پس از صرف وقت زيادي در قوه قضائيه احصاء مي‌شود، افزود: معادله‌هاي اين قوانين با كشورهاي پيشرفت دنيا مقايسه مي‌شود و يك لايحه و بخشنامه ارائه مي‌گردد.
رئيس قوه قضائيه با تاكيد بر اينكه نقطه ضعف قوه قضائيه عدم بيان و اطلاع رساني دستاوردهاي موجود با دانشگاهيان است گفت: معاونت حقوقي و توسعه قضائيه بايد با برگزاري جلساتي با اساتيد و دانشجويان حجم عظيم تحقيقات و دستاوردهاي را به آنها منتقل كند.
هاشمي‌شاهرودي خاطر نشان كرد: امروز پاسخ گويي دستگاه قضائي در حد مطلوبي است و ديدارهاي مردمي، اجراي برنامه «سي ام اف» كه با آن بر سيره پرونده در سراسر كشور مي‌تواند نظارت كرد افزايش يافته است.
رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه در حال حاض حدود 15 هزار وكيل در كشور داريم گفت: در ابتداي ورودم به قوه قضائيه دو تا سه هزار وكيل وجود داشت كه با ماده 187 كار عظيمي صورت گرفت و تعداد وكلا در جامعه افزايش يافت كه اين خدمت بزرگي به كانون وكلا و كارشناس بود.
هاشمي شاهرودي با تاكيد بر اينكه در همه قسمت هاي قوه قضائيه زحمات زيادي كشيده است، گفت: در استانها شوراهاي قضائي تشكيل شده و هر دو ماه يك بار نيز روساي و دادستانهاي استانها در مركز حضور مي‌يابند و همكاري تنگاتنگي بين مسئولين قضائي وجود دارد.
وي با بيان اينكه استفاده از ديوان عالي در بحث نظارت پررنگ شده است گفت: تا به حال پرونده هاي زيادي در شعب ديوان عالي وجود داشت كه فشار زيادي بر اين قسمت تحميل مي‌كرد كه با تصويب ماده 18 در مجلس و برخي از مسائلي كه هيئت عموم ديوان عالي در مورد آن راي داد اين قسمت به كار اصلي خود كه فرجام خواهي است نه تجدي نظر خواهي به نحوه بهتري خواهد رسيد.
رئيس قوه قضائيه اظهار داشت: در بحث تخصصي كردن دادگاه ها و تعريف جرايم سياسي گام هاي خوبي برداشته شده است و كارهاي زيادي را در رابطه با مفاسد اقتصادي هر سه قوه كشيده اند و در اين راستا دستاوردهاي عظيمي به وجود آمده است خصوصا در بحث زمين خواري فعاليت هاي خوبي صورت گرفته است.
لازم به توضيح است كه در ابتداي اين مراسم تعدادي از اساتيد و دانشجويان به بيان ديدگاه هاي خود پرداختند.

*برخورد با مفاسد اقتصادي در مراكز استان‌ها نيز دنبال مي‌شود

سيد محمود هاشمي رئيس قوه قضائيه در شوراي اداري استان اردبيل با اظهار اميدواري از هماهنگي ميان مديران قواي سه‌گانه در اين استان گفت: گزارشي كه از اجراي برنامه‌ها استاندار ارائه كردند مايه افتخار و دليلي بر اخلاص مديران اين استان است.
وي با بيان اينكه بحث عدالت يكي از اهداف اصلي نظام و مورد تاكيد قرآن، اسلام و امام راحل و مقام معظم رهبري است گفت:‌ همه تلاش‌ها و خدمات در جامعه با هدف برپايي قسط و عدل است كه با همت و ايمان مردم انجام مي‌پذيرد.
هاشمي شاهرودي با تاكيد بر اينكه در هيچ كجاي دنيا اخلاص مديران ما وجود ندارد گفت:‌علي‌رغم همه دشمني‌ها و تبليغات سوء مديران ما در مقايسه با ساير كشورها از اخلاص و تلاش بيشتري برخوردار هستند.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به دوران حكومت امامت حضرت علي (ع) گفت: حكومت علوي سرچشمه‌ همه الهامات است و در آن زمان نيز عبيدالله بن عباس قسمتي از اموال را دزديد و به معاويه پيوست و در حال حاضر نيز امكان وجود چنين افرادي در جامعه است.
وي با اشاره به اينكه مسئوليت اجراي اصل 42 قانون اساسي بر عهده رئيس قوه قضائيه است گفت: بررسي و ملاحظه درآمدهاي مسئولين نظام از رهبري تا درجات پائين سند افتخار نظام است و در معاونت اول واحدي براي اين منظور تشكيل شده است و فردي بوده كه 20 سال سابقه وزارت داشته ولي هنوز منزل مسكوني ندارد كه اين خود جزء افتخارات نظام است.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به پيگيري‌هاي اين قوه در خصوص بحث مبارزه با مفاسد اقتصادي گفت: در اين رابطه در مراكز استان‌ها نيز بحث مفاسد اقتصادي پيگيري مي‌شود.
وي تاكيد كرد: با وجود همه اين تلاش‌ها هنوز تا رسيدن به وضعيت مطلوب فاصله داريم و نارضايتي‌هاي مردم در مسائلي مانند مسكن، كار و غيره وجود دارد.
هاشمي شاهرودي به ناامني و مشكلات حقوقي در ميان مردم در خصوص نقل و انتقال املاك اشاره كرد و گفت: هنوز بهداشت حقوقي در جامعه ما شكل نگرفته و در اين رابطه عدالت فقط اجراي يك حكم قضايي نيست و معناي عدالت از لحاظ اسلام احياي حقوق عامه است.
رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه در كشور ما ظرفيت‌هاي زيادي از قبيل معادن، نفت و گاز وجود دارد گفت:‌ در همه بخش‌ها ما نياز به برنامه‌ريزي و الگو گرفتن از تجربه خوب كشورهايي كه در اين زمينه رشد يافته‌اند داريم و اين موضوع را بايد مورد توجه قرار داد كه ما به هيچ وجه قصدمان كپي برداري از دنياي غرب نيست.
هاشمي شاهرودي با تاكيد بر اينكه بايستي به دنبال سرمايه‌دارهاي سالم براي سرمايه‌گذاري در كشور برويم گفت:‌ با آوردن سرمايه‌دارهاي سالم مي‌توانيم با شرط و شروط گذاشتن امكاناتي را در اختيار آنان قرار دهيم به اين شرط كه 5 هزار كارگر را استخدام كنند.
وي با اشاره به اجراي سياست‌هاي كلي اصل 44 قانون اساسي افزود: در راستاي اجراي اين سياست‌ها دولت خود نمي‌تواند متصدي باشد و ظرفيت‌هاي زيادي وجود دارد كه از آن بهره‌برداري نشده است و نبايد چنين فكر كرد كه عدم بهره‌برداري از ظرفيت‌ها موجب ماندگاري مي‌شود كه خود اين خلاف عدالت است كه ظرفيت‌ها اتلاف شود.
هاشمي شاهرودي با تاكيد بر اينكه همان طور كه در قوه قضائيه بحث اطاله دادرسي وجود دارد،‌گفت:‌ در قوه مجريه نيز اطاله تصميم‌گيري وجود دارد مانند اينكه ده سال است كه مي‌خواهيم در خصوص خط لوله گاز هند و پاكستان تصميم‌گيري كنيم ولي هنوز موفق نشده‌ايم.

*استفاده از ظرفيت‌هاي استاني موجب توسعه خواهد شد

سيد محمود هاشمي شاهرودي رئيس قوه قضائيه در شوراي تامين استان اردبيل با اشاره به اين نكته كه در برنامه‌ريزي‌ها بايد به ظرفيت‌ها، شرايط و نيز امكانات و استعدادهاي بالقوه استان‌ها و مناطق مختلف كشور توجه بيشتري شود، گفت: استفاده از ظرفيت‌هاي استاني موجب توسعه خواهد بود.
وي افزود: توانمندي‌هاي زيادي در كشور وجود دارد كه بايد با برنامه‌ريزي مناسب و مطلوب نسبت به تقويت اين توانمندي‌ها اقدام كرد.
رئيس قوه قضائيه افزود:‌ دغدغه تمام مسئولان و مديران كشور خدمت‌رساني به مردم است و مسئولان استاني بايد با انسجام كامل و استفاده از مشاركت‌هاي مردمي و ظرفيت‌هاي موجود در هر استان ضمن فراهم كردن موجبات توسعه و آباداني مناطق مختلف كشور رضايتمندي هرچه بيشتر مردم را ايجاد كنند.
در اين جلسه كه با حضور مسئولان عالي قضايي تشكيل شد، استاندار اردبيل گزارشي از وضعيت استان و طرح‌ها و برنامه‌هاي در دست اجرا در اين استان ارائه كرد.

*دشمنان از روحيه شهادت نيروهاي مسلح دچار خوف هستند

سيد محمود هاشمي شاهرودي رئيس قوه قضائيه، در صبحگاه مشترك نيروهاي مسلح استان اردبيل با تاكيد بر اينكه امروز نظام به مردم و نيروهاي مسلح توانمند متكي است، گفت: نيروهاي مسلح با آمادگي خود براي دفاع از اسلام در منطقه مي‌درخشند.
وي تصريح كرد: با تدابير امام راحل و مقام معظم رهبري در حال حاضر نظام اسلامي ايران با وجود نيروهاي مسلح مقتدر و برخوردار از دقيق‌ترين روش‌هاي مقابله با دشمنان است.
رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه وضع نيروهاي مسلح بسيار خوب و افتخار‌آميز است، گفت:‌اين نيروها الگوي درخشاني براي ديگران هستند و همواره از آمادگي كامل برخوردار مي‌باشند.
هاشمي شاهرودي با اشاره به پشتيباني ملت ايران از نظام در طول جنگ تحميلي، افزود: مردم با دفاع خود همه توطئه‌ها را خنثي كردند و اين نظام با توان و قدرت خود به دستاوردهاي گوناگون نظامي دست يافته است.
وي به وجود روحيه شهادت طلبي در ميان نيروهاي مسلح اشاره كرد و گفت: دشمنان اسلام از اين روحيه ايثار و شهادت نيروهاي مسلح دچار خوف و هراس هستند.
رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه نيروي انتظامي خدمات ارزنده‌اي را به جامعه ارائه مي‌كند، ‌تصريح كرد: برخورد با اشرار و اراذل و اوباش از سوي نيروي انتظامي تقدير مردمي را برانگيخته است و شهادت طلبي اين نيرو جاي تقدير دارد.
هاشمي شاهرودي با تاكيد بر اينكه انسجام و همدلي در ميان نيروهاي نظامي و امنيتي در اين استان جاي تقدير دارد‌، گفت: اتحاد ميان قواي مختلف بسيار مهم است و در اين راه مبارزه با مفاسد و حفظ كرامت اجتماعي و تكريم مردم نبايد پايمال شود.
وي به استفاده روش‌هاي جديد در مبارزه با مفاسد اشاره كرد و افزود:‌ در اين روش‌ها كمترين برخورد با مردم صورت مي‌گيرد و بيشترين نتيجه و دستاورد را بدنبال دارد.
هاشمي شاهرودي خاطرنشان كرد:‌بحث پيشگيري نياز به تدبير و همكاري‌هاي مداوم و مستمر ميان دستگاه‌هاي مختلف را دارد كه در اين راستا استفاده از نيروهاي مردمي بسيار اهميت دارد.
وي تاكيد كرد:‌ امروز جامعه ما با فعاليت‌هاي خوب نيروهاي امنيتي، انتظامي و قضايي احساس امنيت مي‌كند.

*رسيدگي به 80 پرونده قضائي در استان اردبيل

سيد محمود هاشمي رئيس قوه قضائيه، در ديدار عمومي خود با مردم استان اردبيل، به 80 پرونده قضائي دادگستري اين استان رسيدگي و دستورات لازم را در خصوص عفو و بررسي مجدد صادر كرد.

*دولت بايستي علمايي شود

سيد محمود هاشمي شاهرودي رئيس قوه قضائيه در ديدار علما، ائمه جمعه و جماعات و روحانيون استان اردبيل با اشاره به شجاعت و مقاومت علما در مقابل طاغوت‌ها گفت: يكي از شرايط اساسي در ميان علما همواره اين مقابله بوده است و امام راحل نيز با همين شجاعت توانست مردم را رهبري كند.
رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه روحانيون نبايد از كسي بترسند، تصريح كرد: روحانيون بايد در مقابل تحريف دين مقاومت كنند و پيام خدا را در مقابل ظالمين اعلام و مطابق آيات قرآن رفتار كنند.
هاشمي شاهرودي با تاكيد بر اينكه علما نبايد تحت تاثير پول و مقام قرار گيرند، تصريح كرد: طاغوت‌‌ها با ترس، تهديد،‌ زندان، شكنجه و تطميع به دنبال اين هستند كه علما را از مسير اصلي خويش خارج كنند و همواره اين شيوه طاغوت‌ها بوده است.
رئيس قوه قضائيه به نقش علماي شيعه در طول تاريخ اشاره كرد و گفت: علماي شيعه همواره در طول تاريخ ايفاگر هدايت مردم بوده‌اند و در زمان حيات ائمه كه بعضا امكان دسترسي به آنها بخاطر محدوديت‌هاي حكام وجود نداشته آنان مردم را به علما ارجاع داده‌اند و نقش علما را در زمان حيات خود نهادينه كرده‌اند.
وي با اشاره به اينكه در همه كشورهاي شيعه علما نقش زيادي پيدا كرده‌اند، گفت:‌ اكثر علما در زمان‌هايي كه داراي قدرت كامل نبودند تا حد امكان از همه ظرفيت‌ها استفاده كردند و پس از انقلاب نيز با وجود افزايش قدرت علما بايد همه ظرفيت‌ها از طريق علما كامل گردد.
وي با تاكيد بر اينكه وظيفه علما اين است كه مسووليتشان را توسعه دهند، گفت:‌ در اين رابطه همت و دانش بالاتري مي‌خواهد و ارتباط علما بايد با مردم وسيع‌تر گردد.
رئيس قوه قضائيه خاطرنشان كرد:‌ وقتي حكومت اسلامي تشكيل شد وظيفه علما اين نيست كه به دنبال طلبگي بروند بلكه وظيفه و نقش علما خيلي بالاتر است و بايستي دولت را علمايي كنيم و اين حكومت بايد تمام ظرفيتش از علما پر شود.
هاشمي شاهرودي با بيان اينكه نقش علما در هر زماني خيلي عظيم است گفت: امروز اين نقش بسيار گسترده‌تر شده است و حضور علما در همه جا بايد پر رنگ باشد.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به تهاجم فرهنگي دشمنان از طريق ماهواره و نقش علما در رابطه گفت: بايد در صدا و سيماي منطقه علما با برنامه‌ريزي، برنامه‌هاي متنوعي را تهيه كنند و با اين كار جلوي تهاجم را بگيرند.

*سفر به اردبيل آثار و نتايج مطلوبي داشت

سيد محمود هاشمي شاهرودي رئيس قوه قضائيه در بازگشت از سفر 2 روزه خود به استان اردبيل در جمع خبرنگاران به آثار و نتايج اين سفر اشاره كرد و گفت: در ابتدا از همه مردم، مسئولين استان، نماينده ولي فقيه در استان تشكر مي‌كنم.
رئيس قوه قضائيه تصريح كرد: اين سفر استاني بسيار نتايج مثبتي را در برداشت و در ابتدا ديداري عمومي با مردم داشتيم و در روز دوم سفر نيز در ديداري كه با مردم داشتيم به مسائل قضايي آنها رسيدگي كرديم.
هاشمي شاهرودي به ديدار خود با علما و روحانيون استان اردبيل اشاره كرد و گفت: در اين ديدار مشاهده كرديم كه تعداد زيادي روحاني جوان در اين استان حضور دارند كه مايع اميدواري و نويد بخشي از آينده‌اي روشن از لحاظ علما در اين استان است.
رئيس قوه قضائيه خاطرنشان كرد:‌ در اين سفر جلسه‌اي با شوراي اداري استان داشتيم كه در آن استاندار كارهاي خوب انجام شده دولت نهم را توضيح دادند و كليپي در رابطه با اجراي طرح‌ها مشاهده كرديم.
وي به جلسه خود با شوراي تامين استان اشاره كرد و گفت: در اين جلسه مشكلاتي در رابطه با مسائل امنيتي مرز آذربايجان مطرح شد و معلوم شد اين استان از لحاظ امنيت از استان‌هاي ممتاز است و نرخ جرم در اين استان پائين است و اين مسئله مربوط به دارالارشاد بودن اين استان است و همدلي مردم و عنايت علما است.
رئيس قوه قضائيه به سفر اعضاي هيئت همراه به شهرستان‌هاي استان اردبيل اشاره كرد و گفت:‌ در اين سفرها مشكلات مردم مورد رسيدگي قرار گرفت و گزارش‌هاي خوبي از شهرستان‌ها از سوي هيئت همراه ارائه شد كه اميدواريم با همكاري دستگاه‌هاي ديگر بتوانيم در جهت حل مشكلات گام برداريم.
هاشمي شاهرودي با بيان اينكه امروز كشور ما از لحاظ امنيت در سطح منطقه و جهان نمونه است، گفت:‌ علت اين امنيت پايدار همدلي و پيروي مردم از مقام معظم رهبري و حضور آن‌ها در صحنه‌هاي مختلف انقلاب است.
انتهاي پيام/
 شنبه 27 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 229]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن