تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سوگند به خدا ، هر كس كه حقيقت سجده را به جاى آورد ، زيان نكرد و كسى كه در سجده، ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815197103




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در دور دوم سفر هيات دولت به گيلان صورت گرفت 200مصوبه براي توسعه و آباداني استان گيلان


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: در دور دوم سفر هيات دولت به گيلان صورت گرفت 200مصوبه براي توسعه و آباداني استان گيلان
نماينده مردم رشت در مجلس: مصوبات دور اول سفر رييس‌جمهوري به استان گيلان تحولي اساسي در زندگي مردم ايجاد نكرد


رشت – خبرنگار دنياي اقتصاد: رييس‌جمهوري و هيات دولت در دور دوم سفرهاي استاني، در چهاردهمين سفر به استان سرسبز گيلان سفر كردند تا ضمن بررسي نتايج اجرايي مصوبات دور اول سفر به گيلان، مصوبات جديدي به منظور پيشرفت و آباداني اين استان تصويب كنند.
براساس اين گزارش سفر اول هيات دولت به استان گيلان در اسفند ماه سال 85 به مدت 4 روز انجام گرفت كه در اين سفر 222 طرح به تصويب رسيد.
در حالي كه 18 ماه از نخستين سفر و تصويب اين طرح‌ها مي‌گذرد اما مجمع نمايندگان گيلان اعلام كرده است كه بسياري از طرح‌هاي مصوب سفر اول هنوز اجرايي نشده است.
نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي در اين باره گفت: مصوبات دور اول سفر رييس‌جمهوري به استان گيلان تحولي اساسي در زندگي مردم ايجاد نكرد.
وي كه در جلسه شوراي اداري شهر رشت كه با حضور وزير مسكن و شهرسازي تشكيل شد، سخن مي‌گفت، افزود: خود مصوبات هم در استان اجرايي نشد كه تحول‌ساز باشد.
جبار كوچكي‌نژاد با بيان اين كه در سفر اول دولت به گيلان، در شهر رشت كه با 500هزار نفر جمعيت دارد، مصوباتي نداشتيم، اظهار اميدواري كرد در دور دوم مصوبات خوبي براي اين شهر به تصويب برسد.
وي ادامه داد: در سفر اول رييس‌جمهور به استان انتظار مي‌رفت در بخش صنعت، كارخانجات جديد ايجاد شوند، كه اين طور نشد و كارخانجات موجود مانند كنف كار، ايراخاور و چيني‌سازي نيز تعطيل شدند. وي اظهار كرد: رييس‌جمهوري در دوره اول سفرهاي خود به استان‌هاي ديگر حداقل چند پروژه بزرگ با اشتغال‌زايي بالا را افتتاح كرد اما در اين سفر در استان نمي‌تواند چيزي را افتتاح كند.
سيد علي آقازاده نماينده ديگر مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: رشت بعد از تهران دومين نرخ تورمي مسكن را دارد.
وي اظهار كرد: در سفر اول كمتر از 50درصد تعهدات انجام شد به طوري كه از 112 روستاي شهرستان 12 روستا گازرساني شد.
رييس‌جمهور در هنگام ورود به استان گيلان در فرودگاه رشت گفت: امروز نقش گيلان در سياست و اقتصاد ايران كم نظير است. دكتر محمود احمدي‌نژاد گيلان را سرزمين عارفان، مجاهدان، سرداران، خادمان و مردم پرتلاش و زحمت‌كش و نافع ملت عنوان كرد. استاندار گيلان نيز در مراسم استقبال از رييس‌جمهوري گفت: سرسبزي گيلان موجب غفلت مسوولان از استان ما شده است. روح ا... قهرماني چابك افزود: استان گيلان از قافله توسعه در دو دهه اول انقلاب عقب افتاده است و به دليل كشاورزي بودن از صنايع محروم شده است، اگر چه در حوزه كشاورزي نيز در بخش‌هاي نوغان‌داري، برنج، چاي و بادام چندان كار اساسي صورت نگرفته است كه اميدواريم با ايجاد صنايع تبديلي مشكلات اين بخش حل شود.
200 مصوبه
براساس اين گزارش، هيات دولت در اين سفر طي نشستي 6 ساعته كه با حضور رييس‌جمهوري تشكيل شد، 200مصوبه براي عمران، آباداني و توسعه اين استان شمالي در زمينه‌هاي مختلف به تصويب رساند.
به گزارش «ايرنا»، دكتر احمدي‌نژاد به خبرنگاران گفت: اين طولاني‌ترين جلسه‌اي بود كه تاكنون در سفرهاي استاني برگزار شده است و در نتيجه آن، 200 بند مصوبه در بخش‌هاي مختلف از جمله صنعت، كشاورزي، آموزشي، فرهنگي، ورزشي، بهداشت و درمان داشتيم.
رييس‌جمهوري، يكي از تصميمات بزرگ دولت را دراين جلسه، انجام سرمايه‌گذاري‌هاي جديد در بخش‌هاي كشاورزي، صنعتي و گردشگري گيلان بيان و اظهار كرد: براين اساس، واحدهاي صنعتي كه در شهرك‌هاي صنعتي و تاسيسات گردشگري كه درمجتمع‌هاي گردشگري خارج از شعاع 30كيلومتري شهرهاي استان، ايجاد مي‌شود تا 10 سال از معافيت مالي برخوردار خواهند شد.
احمدي‌نژاد، مطالعه و ايجاد منطقه ويژه اقتصادي در لاهيجان و آستارا و ايجاد اشتغال و توسعه صنعتي از طريق اجراي 62طرح بزرگ صنعتي با شش هزار ميليارد ريال تسهيلات حمايت شده از سوي دولت را از ديگر مصوبات اين جلسه برشمرد.
وي گفت : مطالعه و ايجاد پنج شهرك صنعتي جديد در گيلان واسكله جديد بندري با ظرفيت دو ميليون تن كالا در بندر و منطقه آزادانزلي براي افزايش تبادلات بين كشورها، هم از ديگر مصوبات دولت بود.
رييس‌جمهوري، مطالعه و اجراي راه‌آهن حاشيه درياي خزر از رشت به ساري و گرگان براي تسهيل در جابه‌جايي مسافران و گردشگران، مطالعه آزاد راه ساحلي و اخذ تصميمات براي پروژه‌هاي راه استان و شهرهايي كه در بن بست قرار داشتند را در قالب 15 طرح، از ديگر نتايج نشست 6 ساعته هيات دولت در رشت عنوان كرد. وي گفت: واگذاري 40 هزار هكتار زمين رايگان به شهرداري رشت از طريق وزارت مسكن براي احياي بافت‌هاي فرسوده، زيباسازي داخل شهري و ساماندهي حاشيه رودخانه‌ها هم از مصوبات دولت بود.
احمدي‌نژاد همچنين از اهداي بيش از250 هكتار زمين جديد براي بخش مسكن و تسريع در طرح مسكن مهر در استان گيلان خبر داد.
رييس‌جمهور در باره مصوبات بخش كشاورزي نيز اظهار كرد: با توجه به مشكل موجود در اين بخش، تصميماتي هم در باره منابع طبيعي، توسعه جنگل‌ها، صيانت از جنگل، توسعه كشاورزي، افزايش توليد و پرورش ماهي در درياي خزر، گرفته شد.
وي كمك به ارتقاي كمي و كيفي محصول برنج و توسعه كشت دوم، تصويب پايانه صادراتي گل و گياه و ايجاد نمايشگاه بين‌المللي استان با حمايت دولت را از ديگر مصوبات دانست. رييس‌جمهوري همچنين از تصويب 14 بند قانوني براي جمع آوري آب‌ها و لايروبي آببندان‌هايي كه مردم از آن استفاده مي‌كنند، در نشست هيات دولت در رشت سخن گفت.
احمدي‌نژاد با بيان اينكه يك هزار هكتار آببندان در فاصله دو سفر استاني در گيلان لايروبي شده است، گفت: در اين جلسه مصوب شد كه هشت هزار هكتار ديگر نيز لايروبي شود كه براي سه هزار هكتار آن 120 ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده است و اعتبارات مابقي نيز تامين خواهد شد.
وي افزود: باتوجه به مطالعات انجام شده، ساخت سدهاي بزرگ به دليل آسيب زدن به جنگل‌ها به ضرر گيلان است و براين اساس، حركت را بايد به سوي ساخت سدهاي كوچك و زودبازده هدايت كرد تا كمترين آسيب به ذخاير جنگلي استان وارد شود. بدين منظور، احداث 14 سد كوچك و 10 سد لاستيكي در جلسه هيات دولت به تصويب رسيد.
رييس‌جمهوري يادآور شد: براي شبكه برق استان نيزبودجه خوبي درنظرگرفته شده و مقرر شد تا روستاهاي بالاي 20 خانوار فاقد برق، برقدار شوند.
وي همچنين از اختصاص اعتبار براي پل‌هاي در دست ساخت در داخل و خارج شهرها، ساماندهي زباله‌ها، جبران خسارت‌هاي ناشي از برف سنگين سال‌هاي گذشته از جمله در شهرك گلخانه‌اي، توسعه مصلي‌ها و مكان‌هاي فرهنگي، ساماندهي گلزار شهدا، توسعه و تجهيز صدا و سيما و مراكز بهداشت و درمان و بيمارستان‌ها به عنوان ديگر مصوبات نام برد.
رييس‌جمهور ادامه داد: در جلسه هيات دولت، اختصاص دو هزار و 500ميليارد ريال اعتبار براي طرح‌هاي خوداشتغالي، تكميل بنگاه‌هاي زودبازده، تصويب 11 منطقه جديد گردشگري، ساخت 20سالن ورزشي جديد، سه سالن يك هزار و200 نفره و توسعه فضاهاي ورزشي هم به تصويب رسيد.
رييس‌جمهور با اشاره به ظرفيت بالاي استان در بخش ورزشي در خصوص تصميمات هيات دولت براي تيم‌هاي فوتبال گيلان هم، گفت: علاوه بر احياي تيم چوكاي تالش، تيم پگاه براي حمايت‌هاي مالي تحت پوشش يك شركت قرار مي‌گيرد. احمدي‌نژاد گفت: با تصويب هيات دولت منطقه آزاد اقتصادي بندر انزلي نيز تامين 80درصد از هزينه‌هاي تيم ملوان را بر عهده خواهد گرفت.
وي يادآور شد: بيشترين تعداد، تنوع مصوبات و رقم اعتباري اختصاص يافته كه تاكنون در سفرهاي استاني دولت به تصويب رسيده، متعلق به استان گيلان بوده است و اين امر نشان مي‌دهد كه بايد از همه ظرفيت‌هاي اين استان استفاده كرد. همزمان با سفر رييس‌جمهوري و هيات دولت به استان گيلان طرح‌هايي نيز به بهره‌برداري رسيد.
17 طرح تعاوني
17 طرح تعاوني همزمان با سفر رييس‌جمهوري به استان گيلان با حضور وزير تعاون به بهره‌برداري رسيد.
مديركل تعاون استان گيلان در اين مراسم گفت: پنج ميليارد و 570ميليون تومان اعتبار براي راه‌اندازي اين واحدهاي تعاوني سرمايه‌گذاري شده است. ولي‌اله نمايشي افزود: اين طرح‌ها در زمينه كشاورزي، صنعتي و خدماتي به بهره‌برداري رسيد. وي اظهار كرد: 50درصد تسهيلات راه‌اندازي اين طرح‌ها را توسط بخش تعاون تامين كرده است.
وي ادامه داد: با راه‌اندازي اين طرح‌ها براي 80 نفر در استان فرصت شغلي ايجاد مي‌شود.
دومين طرح آمايش صنعتي
دومين طرح آمايش صنعتي نيز در گيلان با حضور وزير صنايع و معادن در سياهكل به بهره‌برداري رسيد. رييس سازمان صنايع و معادن گيلان در اين خصوص گفت: واحد صنعتي بازيافت بطري‌هاي پت (ضايعاتي)، با هدف بازيافت و استفاده بهينه از مواد ضايعاتي و سودآوري اقتصادي راه‌اندازي شده است. محمدحسين اصغريان افزود: براي راه‌اندازي اين واحد صنعتي كه در زميني به مساحت پنج هزار متر مربع در شهرك صنعتي سياهكل ساخته شده، 70ميليارد ريال سرمايه‌گذاري شده است.
وي گفت: با راه‌اندازي اين واحد، براي 100 نفر فرصت اشتغال ايجاد مي‌شود.
آغاز ساخت 25 هزار واحد مسكن مهر در رشت
كلنگ ساخت 25هزار واحد مسكن مهر نيز همزمان با سفر رييس‌جمهور به استان گيلان با حضور وزراي تعاون و مسكن و شهرسازي در شهر رشت به زمين زده شد.
محمد عباسي، وزير تعاون در اين مراسم گفت: اين 25هزار واحد مسكن مهر از نظر تسهيلات بانكي نيز توسط بانك مسكن حمايت و پشتيباني مي‌شود.
وزير مسكن و شهرسازي نيز در اين مراسم گفت: 25هزار واحد مسكن مهر رشت در زمين بسيار خوب و نزديك شهر رشت و توسط اتحاديه و خود مردم اجرا مي‌شود.
محمد سعيدي‌كيا افزود: ما مسكن مهر را حمايت، هدايت و نظارت مي‌كنيم تا طرح به خوبي اجرا شود همين طور كه طراحي به‌خوبي انجام شد، عمليات اجرايي نيز به‌خوبي
پيش رود.
درمانگاه شماره دو
تامين اجتماعي رشت
كلنگ درمانگاه شماره دو تامين اجتماعي رشت در دومين روز سفر رياست‌جمهوري به استان گيلان، با حضور عبدالرضا مصري، وزير رفاه و تامين اجتماعي طي مراسمي به زمين زده شد.
مدير درمان تامين اجتماعي استان گيلان گفت: درمانگاه شماره دو تامين‌‌اجتماعي رشت در زميني به زيربناي حدود سه هزار مترمربع درچهار طبقه ساخته مي‌شود.
دكترمجيد قاهري افزود: براي ساخت اين درمانگاه بيش از 50ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده است.
آغاز ساخت دو هزار واحد مسكوني مهر در بندرانزلي
مراسم آغاز ساخت دو هزار واحد مسكوني مهر در بندرانزلي با حضور وزير تعاون به عنوان نماينده ويژه رييس‌جمهور در دور دوم سفر به گيلان آغاز شد.
رييس اداره تعاون انزلي در اين مراسم گفت: اين واحدهاي مسكوني در 12‌هكتار زمين شامل (10 هكتار مسكوني و دوهكتار آموزشي) در منطقه كلوير انزلي ساخته مي‌شود.
حسين غريب اظهار كرد: براي ساخت اين واحدهاي مسكوني 17 شركت (12 شركت زير نظر اتحاديه تعاوني‌هاي مسكن مهر انزلي و پنج شركت مستقل) فعاليت خواهند كرد.
 شنبه 27 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 197]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن