تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816430923




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عملكرد بانك توسعه صادرات ايران در سال 1386EDBI در آينه آمار


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: عملكرد بانك توسعه صادرات ايران در سال 1386EDBI در آينه آمار
بدون شك اگر بخواهيم يكي از دلايل موفقيت صادرات غيرنفتي 21‌ميليارد و 33‌ميليون دلاري كشور در سال 1386 را بيان نماييم بايد به سياست‌هاي مالي و بانكي دولت نهم اشاره كنيم.


در اين راستا حضور بانك توسعه صادرات به عنوان تخصصي‌ترين بانك و نيز عملكردي كه در سال گذشته ارائه كرده بسيار حائز توجه، مهم و اساسي است. بانكي كه دولت و بانك‌هاي خارجي آن را به‌عنوان EDBI مي‌شناسند.بانك توسعه صادرات در راستاي استراتژي اقتصادي دولت نهم كه مهم‌ترين شاخصه آن حمايت از صادرات غيرنفتي است، موفق شده در بعد داخلي با تامين منابع مالي ارزان براي صادركنندگان، فراهم آوردن زيرساخت‌هاي امن براي جذب، نگهداشت و تشويق فعال بازار پول و در عرصه خارجي با رويكرد كشف بازار مبتني بر مزيت نسبي ايران و توسعه حضور در بازارهاي كشورهاي هدف دستاوردهاي مثبتي را براي اقتصاد ما به همراه بياورد.
نگاه ويژه به بانك
جايگاه ويژه بانك در صادرات موجب شد تا دولت و رييس جمهور با نگاه خاصي به بانك توسعه صادرات بنگرد. حاصل اين توجه خاص آن است كه در سال 1387 سرمايه بانك با رشد 5برابري نسبت به سال 1385 به 2هزار‌ميليارد تومان برسد.
تامين مالي 55درصد از صادركنندگان نمونه كشور
بررسي تسهيلات ارائه شده از محل حساب ذخيره ارزي بيانگر اين است كه بانك توسعه صادرات توانست تسهيلات در اين بخش را از 27‌ميليون دلار در سال 1385 به 245‌ميليون دلار در سال 1386 افزايش دهد، ضمن آنكه بانك توسعه صادرات در سال گذشته موفق شد سهم مشتريان اعتباري بانك از صادركنندگان نمونه را نيز به 55درصد برساند.
بانك توسعه در عرصه بين‌المللي و جهاني
بانك توسعه صادرات در سال 1386 با مجموعه عملكردها، راهكارهاي مدرن اقتصادي كه در عرصه اقتصاد بين‌المللي ارائه كرد، علاوه بر اينكه توانست از حسن شهرت و اعتبار بين‌المللي برخوردار شود موفق شد به عنوان يكي از بانك‌هاي مورد پذيرش بانك‌هاي كارگزار درخصوص صدور و اعتبار اسنادي و ضمانتنامه‌هاي ارزي نيز شناخته شود.
افتتاح و نگهداري حساب توسط بانك توسعه صادرات ايران نزد 67 بانك معتبر اروپايي، آسيايي، آمريكاي شمالي، ارائه خدمات حساب جاري با 28 بانك معتبر بين‌المللي و برقراري روابط كارگزاري با 628 بانك بين‌المللي و ... جملگي نشان از جايگاه وزين بانك توسعه صادرات در عرصه بين‌المللي دارد.
معرفي برخي از پروژه‌ها
علاوه بر اين موارد بانك توسعه صادرات در سال 1386 توانست ارتباط تجاري و اقتصادي بسيار نزديكي با 22 كشور برقرار كند. به عنوان نمونه مي‌توان به فعاليت‌هاي بانك در بخش تامين مالي صادرات اشاره كرد. در اين بخش طراحي ساخت سيلوي يك‌ميليون تني در سوريه، (208‌ميليون يورو) و احداث كارخانه سيمان در ونزوئلا (200‌ميليون يورو)، صادرات واگن باري و مسافربري به كوبا (200‌ميليون يورو)، احداث سد و نيروگاه در تاجيكستان (180‌ميليون يورو) ، احداث اتوبان در قزاقستان (170‌ميليون دلار)، احداث پست فشار قوي در كشور سوريه (120‌ميليون دلار)، خريد كشتي كانتينر از چين و ايجاد خط اعتباري ميان مدت با ساحل عاج و خط اعتباري كوتاه مدت با آذربايجان اشاره كرد.به موازات، بانك توسعه صادرات موفق شد با ارائه خدمات صادراتي به ارمنستان، آذربايجان، سريلانكا، تاجيكستان، جيبوتي، مالي و سودان در عرصه طراحي احداث خطوط انتقال برق، طراحي و ساخت خط لوله گاز، صادرات مواد شيميايي و پتروشيمي، صادرات سمند، اتوبوس و طرح توسعه پالايشگاه و نيروگاه در اين كشورها، نماينده شايسته‌اي از جمهوري اسلامي ايران باشد.در كنار اين موارد، راه‌اندازي و فعاليت بانك بين‌المللي توسعه در ونزوئلا، تمهيد مقدمات تاسيس بانك مشترك ايران و ونزوئلا و همچنين صندوق دومليتي بين دو كشور از ديگر اقدامات صورت گرفته بانك توسعه صادرات در سال 1386 به حساب مي‌آيد.
عمليات و خدمات مشتري
در بخش خدمات به مشتريان، به طور كلي مهم‌ترين مجموعه عمليات و خدمات مشتري كه بانك توسعه صادرات در سال 1386 به اجرا در آورده مي‌توان به رتبه‌بندي اعتباري مشتريان در دو سطح زرين و سيمين، راه‌اندازي سيستم حسابداري و تسهيلات متمركز (سفير)، راه‌اندازي سيستم RTGS به صورت c-c (مشتري به مشتري)، شناسايي و ارتباط با مشتريان بالقوه در استان‌ها به منظور بررسي تاسيس شعبه يا نمايندگي، افزايش سقف اختيارات كميته‌هاي اعتباري شعب بانك به منظور افزايش خدمات قابل ارائه به مشتري در شعب، امضاي تفاهم نامه با بانك سپه در راستاي افزايش خدمات به مشتريان بانك توسعه صادرات از طريق شبكه بانكي كشور و راه‌اندازي برنامه مكانيزه بانك جامع اطلاعات مشتريان اشاره كرد كه حكايت از نگرش به روز مجموعه بانك توسعه صادرات به ارائه خدمات به مشتريان خود يعني تجار و صادركنندگان دارد.
عملكرد مالي
عملكرد مالي بانك توسعه صادرات در سال 1386 نيز نشانگر رشد و مثبت بودن در اين حوزه است. به صورتي كه سود ناخالص قبل از كسر ماليات بانك توسعه صادرات ايران از 5/8‌ميليارد ريال در سال 1385 به 1015‌ميليارد ريال در سال 1386 رسيد كه مبلغ 927‌ميليارد ريال آن شامل ماليات و سود سهام بوده است.ميزان تسهيلات ريالي اعطايي بانك از رقم يك‌هزار و 977‌ميليارد ريال در سال 1385 به رقم 2هزار و 755‌ميليارد ريال در سال 1386 و ميزان تسهيلات ارزي پرداختي آن از رقم 392‌ميليون دلار به 820‌ميليون دلار رسيد. به‌عبارت ديگر تسهيلات ريالي بانك حدود 35‌درصد و تسهيلات ارزي بانك بيش از 100‌درصد در سال 1386 افزايش يافته است.
احراز رتبه +B بانك توسعه چشم‌انداز پايدار و مناسب
مجموعه عملكرد بانك توسعه صادرات در سال 1386 در عرصه بين‌المللي و داخلي موجب شد تا موسسه اعتباري «فيچ لندن» كه جزو 3‌موسسه شناخته شده و استاندارد در زمينه رتبه‌بندي اعتباري محسوب مي‌شود، در ارزيابي خود به بانك توسعه صادرات رتبه +B همراه با چشم اندازي پايدار و مناسب اعطا كند.در گزارش منتشر شده فيچ آمده است «رتبه‌بندي انفرادي بانك توسعه صادرات انعكاس دهنده پيشگامي اين بانك در تامين مالي صادرات غيرنفتي ايران، سودآوري معقول و نسبت‌هاي سرمايه‌اي بسيار قوي آنست.»با توجه به حضور بانك توسعه صادرات در بازارهاي بين‌المللي احراز رتبه +B مهر تاييدي بر عملكرد بانك از سوي موسسات اعتبار سنجي بشمار مي‌آيد، به نحوي كه داشتن رتبه از اين موسسات اهميت زيادي در اقتصاد بين‌المللي دارد. تعيين رتبه +B توسط فيچ به واقع مرتبط با بهبود مديريت ريسك در بانك، بهبود كيفيت دارايي بانك (با مديريت دارايي‌ها و پرتفوي) و بهبود درآمد و سودآوري در تعيين رتبه نهايي بانك توسعه صادرات ايران مي‌باشد.بانك توسعه صادرات خود را مهيا كرده تا آخرين استاندارد بانكداري جهان «استاندارد بازل» را نيز تحقق بخشد.
 شنبه 27 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن