تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819851491




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/خبرهاي دريافتي هنري /


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /خبرهاي دريافتي هنري /
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر

نمايش «زمين و چرخ» به كارگرداني زهرا معيري روز دوشنبه 29 مهرماه در دونوبت 17 و 19 به صحنه مي رود.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، اين نمايش كه اثري عروسكي و ويژه مخاطبان بزرگسال است در كارگاه نمايش مجموعه تئاتر شهر به صحنه مي رود.

ساعت اجراي نمايش «فقط خدا حق دارد بيدارم كند» به كارگرداني محمد عاقبتي در جشنواره تئاتر ماه تغيير كرد.

گرچه در جدول اين جشنواره ساعت اجراي اين نمايش 21.15 روز شنبه 27مهر در تماشاخانه مهر حوزه هنري اعلام شده اما اين نمايش ساعت 17.30 روز يادشده به صحنه مي‌رود.

اين نمايشنامه توسط محمد چرم شير و براساس داستاني از اريك امانوئل اشميت نوشته شده و ليلي رشيدي و داريوش موفق بازيگران آن هستند.

***

بزرگداشت منصور براهيمي با سخنراني محمدرضا خاكي در جشن سالانه كانون ملي منتقدان تئاتر ايران برگزار مي شود.

براهيمي ازجمله پژوهشگران و مولفان حوزه تئاتر است كه به خاطر سال‌ها فعاليتش دراين عرصه در مراسم سالانه كانون ملي منتقدان تقدير مي‌شود.

اين مراسم ساعت 18 فردا- شنبه 27 مهرماه- در تالار سايه مجموعه تئاتر شهر برگزار مي شود.

مركز هنرهاي نمايشي راديوبا برگزاري ششمين جشنواره سراسري تئاتر رضوي همكاري مي‌كند.

در پي توافق محمد خزاعي دبير جشنواره تئاتر رضوي و دكتر گيل‌آبادي رييس مركز هنرهاي نمايشي راديو، مقرر شد اين مركز در بخش‌هاي داوري‌هاي جنبي «نمايش برتر» انتخاب نمايد.

برپايه اين خبر، مقرر شد انتخاب و داوري مركز هنرهاي نمايشي راديو به صورت جداگانه و مستقل صورت مي‌گيرد.

در اين خبر آمده است: همچنين، دكتر گيل‌آبادي رييس مركز هنرهاي نمايشي اعلام آمادگي كرد تا متن‌هاي منتخب ششمين جشنواره سراسري تئاتر رضوي به همت اين مركز، به صورت نمايش‌هاي راديويي تنظيم و پخش مي‌شود.

گفتني است ششمين جشنواره سراسري تئاتر رضوي آبان‌ماه امسال در تهران و استان خراسان شمالي برگزار مي‌شود.

***

نوزدهمين جشنواره هنر محيطي با عنوان «پائيز در بهشت» آبان ماه سال جاري در اصفهان برگزار خواهد شد.

ين جشنواره در روزهاي 8، 9 ، 10 آبان ماه سال جاري و به همت انجمن نقاشان اصفهان در اين شهر برپا خواهد شد.

روز هشتم آبان ماه گروه از بازار اصفهان بازديد مي‌كند و نمايش تصوير دارد و بعد از بحث و گفتگو ، روز نهم آبان با الهام از كارگاه‌هاي چاپ قلمكار ، بر روي پارچه نقاشي و چاپ انجام خواهد داد و در آخرين روز از اين برنامه در محيط طبيعي اطراف رودخانه زاينده رود در منطقه باغ بهادران - از شهرهاي نزديك اصفهان –چيدمان‌هاي گروهي انجام مي‌شود.

البته بر اساس فراخوان اين برنامه و با توجه به محدوديتهاي اسكان و تداركات اين امكان براي حضور تمام متقاضيان وجود ندارد و علاقمنداني كه تجربه قبلي ندارند ميتوانند در كارگاه هاي آموزشي شركت كنند.

علاقه مندان بايد درخواست هاي خود را به آدرس [email protected] ارسال نمايند.

هجدهمين جشنواره هنر محيطي چندي پيش با عنوان « بهشت-دوزخ» با همكاري موسسه فرهنگي و هنري ماه مهر در روستاي پلور كارگاه برگزار شد و بهمن ماه نيز اين جشنواره در جزيره هرمز و در اسفند ماه در كوير مرنجاب اجرا خواهند شد.

***

معاون فناوري ارتباطات و اطلاعات آموزش و پرورش از حمايت اين وزارتخانه از فيلم سينمايي آواز گنجشك‌ها اثر مجيد مجيدي خبر داد.

«حميدرضا كفاش» دبير جشنواره بين‌المللي فيلم رشد گفت: از تمامي فرهنگيان و دانش‌آموزان و خانواده‌هاي آنان دعوت مي‌كنيم تا اين فيلم را در جشنواره بين‌المللي فيلم رشد تماشا كنند.

وي در خصوص ويژگي‌هاي اين فيلم افزود: آواز گنجشك‌ها بيانگر منادي فطرت انساني است و از تقابل آدم‌هاي خوب و بد سخن مي‌گويد.

دبير «جشنواره بين‌المللي فيلم رشد» آواز گنجشك‌ها را بيانگر ارزش‌هاي متعال در قشر مستضعفان جامعه خواند و اظهار كرد: مجيدي به دليل اين‌كه در ميان همين قشر به دنيا آمده و بزرگ شده توانايي ارايه حرف‌ها و ايده‌هايش را دارد و به راحتي مي‌تواند با شخصيت‌ها و فضاهاي فيلم ارتباط برقرار كند و با آن‌ها همراه باشد.

كفاش ادامه داد: در اين فيلم غير از جذابيت گرافيكي و زيبايي‌هاي بصري، شاهد كاركرد دراماتيك و محتوايي دوربين هستيم كه طبيعت، مردم،‌ شهر را به خوبي نمايان مي‌سازد.

معاون فناوري ارتباطات و اطلاعات آموزش و پرورش، ارتباط منطقي بين فيلم و موسيقي را يكي ديگر از ويژگي‌هاي آواز گنجشك‌ها خواند و افزود: استفاده از نقش كودكان در فيلم به خاطر تأثير آ‌ن‌ها بر خانواده، اقتصاد، فرهنگ و ارتباط‌هاي عاطفي نقش كليدي را ايفا مي‌كند.

وي در پايان خاطرنشان كرد: در برابر بعضي‌ها كه معتقدند مجيد مجيدي يك فرد سياسي است بايد عنوان كرد كه فيلم‌هاي وي دفاع از اعتقادات است و اين مسايل ربطي به جريانات سياسي ندارد.

گفتني است، «سي‌وهشتمين جشنواره بين‌المللي فيلم رشد»، 10 تا 17 آبان‌ماه در تهران با حضور 131 فيلم داخلي و خارجي در بخش مسابقه و 45 فيلم در بخش جانبي برگزار مي‌شود.

***

در بيست‌وپنجمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران آثار مركز گسترش سينماي مستند و تجربي در بخش‌هاي مختلف سينماي ملي با ديگر فيلم‌هاي شركت‌كننده رقابت مي‌كنند.

20 عنوان از توليدات مركز گسترش سينماي مستند و تجربي در بخش‌هاي مسابقه آزاد سينماي ملي و مسابقه ويژه ميراث نبوي، سي‌امين سال انقلاب شكوهمند اسلامي و چشم‌انداز سرزمين زيباي ما حضور دارد.

بنابراين گزارش از ميان اين آثار يك فيلم در بخش ميراث نبوي، دو فيلم در بخش سي‌امين سالگرد انقلاب اسلامي، سه فيلم در بخش چشم‌انداز سرزمين زيبا ما و چهار عنوان فيلم در بخش داستاني و دو فيلم در بخش تجربي و سه فيلم در بخش پويانمايي و همچنين پنج عنوان فيلم در بخش مستند اين جشنواره با ديگر آثار راه‌يافته به رقابت مي‌پردازند.

***

قاره اروپا با 37 كشور فعال‌ترين متقاضي در بيست‌وپنجمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران است.

قاره اروپا با 37 كشور در جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران شركت كرد و در ميان قاره‌ها بالاترين آمار را به خود اختصاص داده است.

برپايه اين خبر، قاره اروپا 37 كشور آمريكا با 15 كشور – آفريقا با 9 كشور و اقيانوسيه با يك كشور در جشنواره فيلم كوتاه تهران شركت كردند.

روابط عمومي جشنواره فيلم كوتاه تهران عنوان كرد: كشورهاي اسپانيا، استوني، اسلواكي، اسلووني، اتريش، انگلستان، اكراين، ايتاليا، ايرلند، ايسلند، آلباني، آلمان، بلژيك، بلغارستان، بوسني و هرزگوين، پرتغال، جمهوري چك، دانمارك، روسيه سفيد، روماني، روسيه، سوئد، سوئيس، صربستان، فنلاند، فرانسه، كروواسي، لوگزامبورگ، ليتواني، لهستان، مجارستان، نروژ، هلند، يونان، قبرس، روسيه، كوزوو از قاره اروپا متقاضي حضور در جشنواره فيلم تهران هستند.

اين درحالي است كه از آمريكا 15 كشور آثارشان را براي حضور در جشنواره‌ براي دبيرخانه ارسال كردند.

آمريكا، اروگوئه، آرژانتين، برزيل، بوليوي، يورتوريكو، شيلي، كلمبيا، كاستاريكا، كوبا، كامرون، مكزيك، ونزوئلا و كانادا از جمله كشورهايي هستند كه از قاره آمريكا در جشنواره شركت كردند. همچنين كشورهاي الجزاير، آفريقاي جنوبي، تونس، كنيا، مراكش، مصر، زلاندنو، سومالي، سودان، زيمباوه از قاره آفريقا در مرحله انتخابات آثار جشنواره حضور دارند.

گفتني است: بيست‌وپنجمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران از 22 تا 27 آبان‌ماه سال‌جاري در تهران و به صورت هم‌زمان در استان‌هاي مختلف برگزار مي‌شود.

انتهاي پيام
 جمعه 26 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن